G4Media.ro

Protest la Tarom. Sindicaliștii vor salarii mai mari cu 35%, deși compania…

Sursa foto: Facebook/Tarom

Protest la Tarom. Sindicaliștii vor salarii mai mari cu 35%, deși compania de stat e pe pierdere de 11 ani consecutivi

Sindicaliştii Tarom protestează joi în faţa sediului companiei, nemulţumirile fiind legate în principal de slaba remuneraţie a angajaţilor şi de încălcarea Acordului Colectiv de Muncă, transmite Agerpres. Mitingul de protest are loc în intervalul orar 11:00 – 13:00. Conform sindicaliştilor, la miting participă aproximativ 100 de persoane, numai salariaţi aflaţi în ture libere de serviciu, în aşa fel încât să nu fie afectată financiar compania TAROM.

„Am solicitat o majorare a bugetului de salariu de 35% ca să putem să ne încadrăm într-un salariu decent. Procentul din bugetul de cheltuieli referitor la salariile TAROM este de 11,8%, în comparaţie cu recenta grevă a STB-ului unde bugetul de salarii la această societate comercială era de 74% din total cheltuieli, iar piaţa de aviaţie internaţională are 34-37% buget de salarii în total cheltuieli”, a explicat Narcis Pascu.

Compania de stat, cunoscută pentru ineficiența ei, e pe pierdere de 11 ani consecutivi.

„Nemulţumirile sunt legate de lipsa unei grile de salarizare la compania TAROM, apoi remuneraţia angajaţilor companiei. Din cei 1.271 de angajaţi, peste 400 sunt plătiţi cu salariul minim, în lipsa unor măsuri sociale acordate angajaţilor companiei. Am rămas cu salariile foarte, foarte jos. Ultima majorare de salariu a fost în 2008. Suntem într-o grevă japoneză de o săptămână. Neavând personal suficient, practic muncim mai mult decât ar trebui. De exemplu, lucrează doi mecanici la cinci avioane. Ar trebui să fie cinci mecanici la cinci avioane. Aşteptăm să sensibilizăm Ministerul Transporturilor, Guvernul României şi managementul politic pus la TAROM şi să găsească soluţie să angajeze personal la un nivel suficient”, a declarat pentru AGERPRES Narcis Pascu, preşedintele Sindicatul Unit TAROM.

Totodată, el a menţionat că este nevoie de o majorare a bugetului salarial.

„Peste 400 de salariaţi sunt plăţi cu 2.550 de lei salariu brut, în mână 1.536 lei, iar aproximativ 400 de salariaţi au un salariu negociat de 3.500 de lei, în mână sub 3.000 lei. Cel mai bine sunt plătiţi piloţii şi personalul navigant. Inclusiv în Planul de restructurare transmis anul trecut de companie Comisiei Europene există un capitol care spune că ineficienţa angajaţilor companiei TAROM este dată şi de slaba salarizare (cu excepţia personalului navigant TAROM)”, a adăugat Narcis Pascu. (Sursa foto: Facebook/Tarom)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Asteptam primul comentariu unde ni se explica cum Drula e de vina si cum a nenorocit Ministerul Transporturilor…
    In alta ordine de idei, daca a ajuns Taromul sa protesteze inseamna ca statul chiar a esuat. Era de asteptat, la un moment dat se vor termina banii si nu stiu ce se va intampla… Important e sa treaca 2024 si sa se voteze in continuare PSD si PNL, apoi om vedea noi cum ii pacalim pe fraieri inca 4 ani.

  2. Ați votat pentru o guvernare bună, să vină cineva care să facă curățenie la Tarom? Nu, ați votat 55% PSDNL. Așa că scoateți banii, inconștienților!

    • Băi 💩, pe cine trebuia să votăm ca să facă curățenie la Tarom? USR-ul? Drulă vroia să vândă TAROM-ul ca să-și ia șpaga.

    • Eugene, cu emoticonul tau care te defineste, era mai bine sa fie vanduta majoritatea actiunilor, asa scapa si compania de capuseala hotilor pe care-i pupi in dos si ii mai si votezi de zeci de ani.

    • Cata vreme a fost stapanit de PNL sau PSD, Tarom a fost pe pierdere datorita contractelor prin care s-au supt banii, nu din alt motiv.
      Am patit ca, la venire, sa nu gasesc carucior pentru bagaje. Explicatia personalului a fost ca nu s-a facut licitatie pentru selectarea firmei care sa presteze acest serviciu. Adica ar fi stricat sa angajeze personal permanent care sa presteze operatiunea constanta de readucere a carucioarelor langa banda de bagaje. Da, ar fi stricat unul dintre enorm de multele matrapazlacuri de acolo.
      Asa ca, dragi sindicalisti si angajati, aveti ce ati votat.

    • asa ca o sa tot inghita banii publici in continuare inca 10 ani fara sa aduca nimic la buget e mai bine Eugeniule?

  3. Marea „fagmilie” de la Tarom nu se mai ajunge cu banii!!!! Brusc si dintr-o data majoritatea sunt platiti cu salariul minim….. Pai sa demisioneze si sa se angajeze in mediul privat! Ca la cum arata Otopeniul (ca o cocina), m-as mira sa-i mai angajeze cineva!!!

    • De curiozitate, ai apelat vreodată la serviciile Tarom? Ai fost vreodată pe aeroportul Otopeni? Stai liniștit că este mai curat la la tine în casă.

    • @eugene, prierderi sunt pierderi și punct. Nu o mai întoarce cu USR, că pentru aceste prieteni sunt cei pe care îi susții. Nu poți contrazice faptele.

  4. Sa isi dea demisia dc nu le place

  5. Din păcate, acest titlu este instigator.
    Dacă nu vor mări salariile, nu au nicio șansă să devină competitivi și să aibă profit. Întotdeauna e nevoie de infuzie de capital după o perioadă atât de lungă de pierderi și cu salarii nemotivante. In economia de piață ai nevoie de profesioniști și de upgrade, altfel îți vor mai rămâne doar angajații in prag de pensionare și cei care mai au nevoie de experiență pentru CV…
    Încep să mă întreb dacă vrem sau nu să mai existe Tarom.

    • Tarom trebuia sa fie profitabil dupa 2-3 ani maxim, din ce stiu nu a fost niciodata pe profit.
      Deci inchis si la revedere!

  6. Crezi ca in EU nu e la fel si alea au datori dar nu le închide nimeni si nici nu se privatizează. Sa mai spunem de Boeing sau Airbus care primesc subvenții de miliarde de EU. Era un scandal mare intre SUA si EU datorita subvențiilor. SUA criticant Airbus ca este subvenționat mai mult decât Boeing, nici uni nici alți nu se gândesc sa le închidă si nici pomeneala sa taie subvențiile fără care ambele firme ajung la fier vechi. Așa este si traficul pe cale ferata, transportul auto inclusiv transportul in comun toate au subvenții de la stat, in toate tarile altfel ai avea niște preturi de te crucești. Așa am privatizat noi firme de stat la alte firme de stat , prețul a crescut, spaga sa luat si subvenția nu numai ca nu a dispărut , a crescut. Sa facem la fel cu curentul cu gazul cu agricultura sa vezi atunci ce iese.

  7. Mulți părerologi își dau cu părerea , fără a avea habar despre cum funcționează o companie aeriană . Într-adevăr ca TAROM a fost distrus cu bună știința , de către oameni superprofesionisti in transporturile aeriene .

  8. Se anunță zile negre.. din păcate doar pt fraierii din privat care susțin hoardele de speciali. Hai cu pomana electorală nenorociților

  9. Privatizat si gata!