G4Media.ro

“Profilul angajatului s-a modificat foarte mult în ultima perioadă. Așteptările din partea…

“Profilul angajatului s-a modificat foarte mult în ultima perioadă. Așteptările din partea clienților noștri au crescut foarte mult în termeni de cunoștințe transferabile”, Alexandru Matei, Country Head Resource Management Organization Luxoft (P)

Alexandru Matei, Country Head Resource Management Organization în cadrul Luxoft explică efectele pandemiei și ale evenimentelor din ultima perioadă, profilul angajatului și ce beneficii au angajații în Luxoft.

  1. Ce presupune funcția de Resource Manager în cadrul companiei Luxoft? 

Sunt patru zone principale de care se ocupa un Resource Manager: Supply tools development and scaling, Demand Structure analysis, Supply-Demand regular balance, Bench Management.

Zona de “Supply tools development and scaling” este în esență modalitatea prin care adaptăm sau dezvoltăm tool-urile interne ca să fie cat mai eficiente pentru consumatorii interni. Zonele de “Demand Structure analysis & Supply-Demand regular balance” sunt cele care ne oferă informații despre necesarul de resurse umane ale proiectelor existente sau ale celor care urmează să înceapă. Zona de “Bench Management” se referă la cum este gestionat personalul pentru a oferi cele mai bune rezultate.

Toate aceste zone fac parte din paleta de atribuții a unui Resource Manager în Luxoft. Pe lângă aceste aspecte vorbim și despre o interacțiune constantă cu toate părțile implicate: de la angajați la manageri.

  1. Cât de dinamică este piața IT în acest moment?

Evenimentele care s-au întâmplat și încă se întâmplă afectează și transformă piața IT a României. În primul rând, pandemia de COVID-19 a eliminat orice graniță din industria IT. Provocările lucrului de la distanța au creat oportunități de business, dar și provocări în anumite cazuri. O surpriză plăcută a fost legată de creșterea eficienței a angajaților în acest mod de lucru remote. Însă, acest aspect are și alte implicații: competiția este la nivel internațional.  Conflictul din Ucraina a grăbit anumite tendințe existente. Business-uri din Ucraina și Rusia au fost mutate în alte zone printre care și în Romania. Există o cerere de specialiști constantă pe care, din păcate, nu o putem satisface doar de pe plan local. 

  1. Cum se resimte fenomenul de relocare, petrecut în ultima vreme?

Aici trebuie sa privim problema din două puncte de vedere: cei care pleacă din țară și cei pe care încercăm să-i aducem în țară. Din păcate foarte mulți specialiști în IT au părăsit deja Romania și acest trend nu este pe o cale descendentă. Suntem recunoscuți datorită standardelor de calitate și asta este în avantajul nostru pentru a aduce nou business. Însă ne lovim de problema resursei umane – mai exact lipsa acesteia. 

  1. Care este viziunea Luxoft asupra outsourcing-ului?

În industria outsourcingului există mai multe tipuri de contracte împărțite, în esență, pe două categorii: contracte de tip Time&Material și contracte de tip Fixed Cost. Fiecare dintre acestea două prezintă avantaje și dezavantaje. Din perspectiva unui angajat care își dorește să invețe ce înseamnă să lucreze în cadrul unei echipe IT, sub o metodologie de dezvoltare, de exemplu Agile, să aprofundeze o anumită tehnologie, să lucreze într-un mediu enterprise, noi putem oferi această posibilitate, deoarece avem multiple proiecte pe care le coordonăm end-to-end (aceste contracte de tip fixed cost sau Time&Material). Sunt oameni care vor o schimbare, sau vor să se specializeze si pe o altă tehnologie. Din acest punct de vedere, în Luxoft, este extrem de facil de realizat datorită acestor multiple tipuri de contracte, clienți, tehnologii și metodologii de dezvoltare utilizate (ex: SAFE). Astfel, respectivul angajat poate să se dezvolte atât pe verticală (să aprofundeze într-un anumit domeniu sau tehnologie) sau pe orizontală (să învețe noi tehnologii schimbând proiectul).  

  1. Care este profilul de angajați pe care îl căutați atunci când recrutați?

Profilul angajatului s-a modificat foarte mult în ultima perioadă. Așteptările din partea clienților noștri au crescut foarte mult în termeni de cunoștințe transferabile. Dacă acum ceva timp erau necesare cunoștințe într-un limbaj de programare (Java sau C++) acum deja acest aspect nu mai este suficient în multe cazuri. Aproape orice dezvoltator de la nivelul regular + este așteptat să aibă cunoștințe de CI/CD, să fi interacționat cu o soluție de cloud (AWS, Azure etc.), să aibă cunoștințe de agile și eventual să mai cunoască un limbaj de programare (Python). 

Noi, la Luxoft, din punct de vedere tehnologic, momentan recrutăm preponderent specialiști Java și C++. Pe lângă competențele tehnice, un aspect esențial este motivația candidatului. În momentul de față, Luxoft este în căutare de noi colegi care să se alăture echipelor conform pozițiilor deschise pe site-ul companiei.

  1. Dacă un angajat dorește să schimbe departamentul în care lucreaza, are la Luxoft aceasta posibilitate?

În Luxoft avem programul numait Internal Mobility. Acest program permite angajaților să își schimbe proiectul în funcție de anumite criterii selectate de aceștia, chiar și dintr-o linie de business în alta, având astfel posibilitatea să încerce abordări noi. Job-urile vacante sunt vizible pe platfoma noastră internă și toți anagajții pot aplica în funcție de obictivele lor profesionale.

  1. Ce serie de beneficia oferiți angajaților, având în vedere faptul că pademia a afectat toate domeniile?

Luxoft este o companie în continuă dezvoltare, de aceea atragerea oamenilor talentați și  păstrarea lor în echipă, este una din prioritățile noastre constante. Acordăm o atenție deosebită integrării colegilor nou veniți, prin programul de Buddy, îi ajutăm să se familiarizeze cât mai repede cu proiectul în care lucrează și cultura companiei noastre, cu focus pe dezvoltarea carierei prin acces la platforma de e-learning pentru trainiguri tehnice si de soft skills, programe de up-skilling sau re-skilling. În plus, cei care doresc să-și asume un nivel crescut de responsabilizare și coordonarea unor echipe sau proiecte mai mari pot accesa programe interne de leadership sau mentoring.

Managerii și HR Business Partners încearcă să fie cât mai aproape de oameni, organizând Morning coffees săptamânale și discuții 1:1 pentru a căuta soluții cât mai potrivite care să răspundă nevoilor colegilor noștri. Angajații au posibilitatea să participe în numeroase evenimente și activități (competiții sportive, evenimente CSR, acțiuni de D&I, etc.)

Un alt exemplu este Loyalty Program, un marketplace intern care permite achiziția de gadgeturi de ultimă generație în baza unor puncte acordate ca urmare a participării în evenimente interne și externe.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează