G4Media.ro

Profesorii înțeleg diferit față de elevi violența verbală, spune ministrul Educației, Ligia…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Profesorii înțeleg diferit față de elevi violența verbală, spune ministrul Educației, Ligia Deca, care interpretează un chestionar în care de trei ori mai mulți elevi au fost martori la agresiuni decât cadrele didactice

Ligia Deca spune că rezultatele chestionarului realizat de Consiliul Național al Elevilor, privind respectarea Statutului Elevilor, arată o diferență mare de procente între profesorii și elevii care au răspuns la întrebarea: Ați fost martori la agresiuni asupra elevilor de către cadrele didactice?. “Această discrepanță de procent ne spune că nu avem aceeași înțelegere între elevi și cadre didactice vizavi de ce constituie violență sau violență verbală”, spune ministrul Educației în cadrul prezentării Raportului privind Implementarea Statutul Elevilor 2021-2022, potrivit Edupedu.ro.

Potrivit raportului, la chestionarul Consiliului Național al Elevilor au răspuns 22.000 de elevi și de profesori.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a subliniat că este îngrijorător faptul că, la o întrebare legată de violența cadrelor didactice asupra elevilor, a răspuns un procent mult mai mic de profesori în raport cu elevii, ceea ce arată că elevii și cadrele didactice au viziuni diferite asupra fenomenului de violență, fie și verbală, asupra elevilor.

“Diferența de procente este foarte mare între elevii care au răspuns la chestionar și profesorii care au răspuns, vizavi de a fi martori la agresiuni asupra elevilor de către cadrele didactice. Doar 12,5% dintre profesori spun că au fost martori la astfel de cazuri nedorite, însă 40,5% dintre elevii respondenți spun că au întâlnit cazuri în care profesorii se purtau neadecvat cu elevii, practici care nu de puține ori, spun elevii, intră în categoria violenței emoționale, adică: umilire în fața clasei, comentarii asupra ținutei și așa mai departe. Această discrepanță de procent ne spune că nu avem aceeași înțelegere între elevi și cadre didactice vizavi de ce constituie violență sau violență verbală.”

Ministrul Educației a atacat problema și a acuzat lipsa de percepție clară a profesorilor asupra violenței emoționale, exact cum spune și raportul, însă în realitate, într-o clasă sunt 26, cel mult 30 de elevi cu un singur profesor. În timp ce elevii pot fi martorii unei agresiuni în timpul orei, sau chiar mai multor agresiuni ale unui profesor în decursul unei ore, profesorii nu pot fi martori ai unor agresiuni ale elevilor decât în pauze sau la o inspecție în clasa respectivă.

Citește integral pe Edupedu.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Pai e perfect logic. Doi din trei profesori erau agresorii deci proportia se pastreaza, nu aveau cum sa fie martori in acelasi timp ca erau prea ocupati cu abuzarea elevilor.

  2. ce mai sondaj e si asta?! ia faceti un sondaj prin familiile traditionale romanesti sa vedeti acolo viziuni diferite legate de violenta casnica.

  3. Ghinion. Dar predictibil: profesorii au o maturitate emoțională si o grosime a obrazului proporțională cu vârsta dumnealor pe când tinerii sensibili…

  4. Pădure fără uscături nu exista ! Sunt și profesori și elevi in aceasta situație ,proporția nu o cunosc.

  5. exact ca in cazul transferarii ardealului la ungaria de catre aliatii din nato, inca mai traiesc persoane care isi amintesc „be patrat minus 4 a ce”

    • @faceti si niste sondaje despre ecuatia de gradul 2 – „transferarii ardealului la ungaria de catre aliatii din nato”???? pa langa gard, pe langa drum sau cum?