G4Media.ro

Premieră: un producător german de componente auto devine prima mare companie care…

Premieră: un producător german de componente auto devine prima mare companie care își asigură pământuri rare din Europa. Industria europeană e dependentă 100% de importurile acestor materii prime

Producătorul german de componente auto Schaeffler a semnat un acord pentru aprovizionarea cu pământuri rare din Europa, devenind primul producător european de componente auto care îşi asigură pământurile rare din regiune, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Uniunea Europeană vrea să îşi majoreze producţia de pământuri rare şi magneţi utilizaţi de automobilele electrice şi turbinele eoliene, în ideea de a-şi reduce de dependenţa de China.

Directorul de operaţiuni de la Schaeffler, Andreas Schick a precizat că grupul german a semnat un acord pe cinci ani cu firma REEtec din Norvegia. Schick nu a dorit să ofere detalii legate de valoarea tranzacţiei, care urmează să fie anunţată miercuri în mod oficial.

„Ne transformăm într-un furnizor de motoare electrice şi ne extindem semnificativ producţia. De acea, pe partea de pământuri rare avem nevoie de parteneri competenţi, nu doar pe lanţurile standard de aprovizionare din China, dar avem şi un lanţ local de aprovizionare pentru Europa”, a spus Andreas Schick.

Constructorii auto au strategii de creştere semnificativă a producţiei de automobile electrice şi în ultimii ani au încheiat contracte cu companiile miniere pentru aprovizionarea cu materii prime precum cobalt, litiu şi nichel, însă până acum astfel de acorduri sunt o raritate în domeniul pământurilor rare.

Uniunea Europeană, Marea Britanie şi SUA se străduiesc să îşi pună la punct industrii în domneniul magneţilor şi pământurilor rare, în ideea de a-şi reduce dependenţa de China, care furnizează 98% din magneţii permanenţi ai Europei.

De asemenea, Schaeffler lucrează cu partenerii europeni pentru a utiliza pământurile rare procesate de REEtec pentru a produce magneţi permanenţi. Întrebat dacă grupul german este dispus că plătească mai mult pentru magneţii produşi în mod sustenabil şi transparent în Europa, Schick a răspuns: „din punct de vedre comercial, nu este ceva uşor, este o provocare, dar acesta este angajamentul nostru pentru sustenabilitate”.

În prezent, compania operează în 13 locaţii din cinci state, respectiv Ungaria, Slovacia, România, Rusia şi Republica Cehă. Schaeffler România, subsidiară locală a grupului german Schaeffler, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 2,6 miliarde de lei (528,5 milioane de euro), un profit net de 96,7 milioane de lei (19,7 milioane de euro) şi un număr de peste 5.000 de angajaţi. (Foto: Baterii electrice)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. În urmă cu ceva ani, am lucrat pentru această companie. E de toată jena! În special șefii români, care se comportă cu angajații, ca niște latifundiari, ca niște satrapi care chinuie sclavii, pe plantație.

  2. Asa se ajunge… relatii din ce in ce mai reci si diminuarea comertului.
    Asta e rezultatul „pozitiei corecte” pe care o adopta China.
    Si poate ca e mai bine asa… e de preferat siguranta decat bunastarea (a se citi „prefer dau 10 lei pe benzina decat sa stau cu frica ca-mi pica bomba in curte”).