G4Media.ro

Polonia a cedat în fața presiunilor UE și a suspendat activitatea Camerei…

Sursa foto: Wikipedia/ Darwinek

Polonia a cedat în fața presiunilor UE și a suspendat activitatea Camerei Disciplinare a Curții Supreme, similară cu SIIJ din România

Preşedinta Curţii Supreme din Polonia a blocat în parte activitatea Camerei Disciplinare a judecătorilor, care a generat un conflict între Varșovia și Uniunea Europeană, în contextul în care Bruxellesul a amenințat Polonia cu sancțiuni, în cazul în care nu respectă o hotărâre a Curții de Justiție a UE (CJUE), potrivit Reuters.

Luna trecută, UE a solicitat Poloniei să se conformeze până la data de 16 august, deoarece, în caz contrar, risca amenzi financiare dacă nu ar fi respectat hotărârea CJUE care dispunea desființarea acestui sistem de sancționare disciplinară a judecătorilor.

Curtea de Justiție a UE a stabilit că sistemul implementat în Polonia nu este compatibil cu legislaţia europeană.

Varşovia şi Bruxellesul se află de mult timp în conflict pe tema unei reforme a sistemului judiciar polonez, pe care partidul conservator aflat la putere, Partidul Lege şi Justiţie (PiS) o consideră drept necesară în eficientizarea tribunalelor poloneze, dar pe care criticii o denunţă drept o erodare a independenţei justiţiei de către puterea de la Varşovia.

Tribunalul Constituţional polonez a stabilit anterior că măsuri tranzitorii impuse de către CJUE sunt contrare Constituţiei poloneze, punând astfel în discuţie primatul dreptului european asupra drepturilor naţionale.

Preşedinta Curţii Supreme a stabilit, în două hotărâri, publicate joi seara, ca niciun nou caz să nu mai fie transmis Camerei Disciplinare, atât timp cât nu au loc modificări sau până când CJUE nu se pronunţă definitiv.

Sursa foto: Wikipedia/ Darwinek

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. In România Secția specială este apărată de UDMR si mai nou de Președintele Republicii.

    Daca dl Iohannis cere demiterea d-lui Stelian Ion, inseamna ca avem o broblema gravă cu democrația.

    • Ai dreptate Constantin
      Câtă corupție este in țara asta?
      De data asta suntem cu ochi pe voi și o să vă taxam la VOT!😀

    • UDMR mai au de taiat hectare de paduri si merge greu fara „Drujba lui Dumnezeu” Attila Verestóy.
      Cine vrei sa-i apere daca nu SIIJ? Stiu eu ce stiu.

    • Deci, tot ii judecă! 😁

    • Dl. Stelian promitea că situația respectivă se va rezolva cel mai târziu in aprilie. Propune doar ,,variante”. El este raspunzator in cadrul coaliției si nu Presedintele. Oare mai este credibil?

    • Nici vorbă, singurul reproș asupra demersului de desființare a structurii SIIJ, din partea lui KWJ, a fost că nu s-a făcut desființarea de ieri deja.

    • Cand i-a cerut Iohannis demisia lui Stelian Ion?

  2. Traiasca SIIJ! Asa putem sa ne asiguram ca afacerile de partid sunt protejate.

  3. Polonia nu are un ‘PNL ” la guvernare. Se pare că Iohannis a trecut de partea hoților.

  4. Fake news. Din contră. Blocajul vine din lipsa de personal și din amestecul frecvent al curții supreme tutelare. Direcția judiciată poloneză urmează să fie separată și să fie întărită după modelul CSM și Inspecția Judiciară de la noi.

  5. Au ales o tema gresita pe care sa faca pe „statul membru problema”. UE are cu totul alte probleme care trebuiesc rezolvate. Dar este bine ca avem decizii cu impact asupra statelor membre si sa speram ca Romania va intelege sa urmeze modelul.

    Exista domenii in care nu ne permitem ca statele membre sa faca nazuri, orice persoana sau companie privata ar trebui sa aiba asteptari similare legat de cum va fi tratat in sistemul de justitie al altui stat membru. Si fara o justitie independenta nu se poate obtine asa ceva. Este o chestiune fundamentala care tine de buna functionare a uniunii, fara justitie, interne, vami care sa respecte un set minim de reguli comune nu poti vorbi cu adevarat de libera circulatie a persoanelor si bunurilor acestora. Deci institutiile europene, legislatia si reglementarile blocului trebuie sa aiba intaietate in aceste cazuri, care nu sunt tocmai multe daca suntem onesti. Si noi stam sa despicam firul in patru pe aceste teme super evidente in loc sa reducem birocratia la nivel comunitar si al statelor membre, in loc sa armonizam reglementarile astfel incat sa existe in adevaratul sens al cuvantului o piata comuna.

  6. Ufff….. mon cher, căldură mare, mare căldură….
    Da’ ce zic io’, căldură mare nu numa’ la termometru, căldură mare și-n tărtăcuțele, ce se cred atoate știutoare, de la Bruxelles, de nu mai țiu cont și de prințipurile locului… Ș-atuncea mă-ntreb: Care-i diferenția decân’ vinea dictatu’ de la Rusia via Moscova ș-acu’ cân’ dictatu’-i de colea din Belgica via Bruxelles… Păi ce-am făcut stimabile?!…. Îi înjurarăm pe bolșevici că vrură să ne uniformizeze, ș-acu’ democrații evropeni sub stindardul ( cu mai multe stele, nu numa’ cu una ) uniunii ( care uniune ?! că unii-s stăpâni și alții sclavi ) și cu trâmbițări cu iz de democrațiune, în fapt aplică aceleași proces de uniformizare…. Parol.

  7. TOTAL DE ACORD