G4Media.ro

Podul Grant închis parțial, tramvaiul 41 suspendat. Specialist în mobilitate urbană: „Dacă…

Podul Grant închis parțial, tramvaiul 41 suspendat. Specialist în mobilitate urbană: „Dacă termenul nu va fi respectat, va paraliza traficul într-un sfert de oraş”

De azi, pe Podul Grant, unul dintre cele mai importante noduri de legătură ale capitalei, se va putea circula doar pe un singur sens. Sensul Turda-Crângaşi va fi închis până pe 31 august, pentru reparații. Tot până la această data va fi suspendată şi circulaţia tramvaielor pe linia 41, principala linie de transport public care leagă cartierele Militari şi Drumul Taberei de restul oraşului.

Specialiştii în mobilitate urbană avertizează că dacă municipalitatea nu va da drumul circulaţiei tramvaielor şi maşinilor aşa cum a promis, până pe 31 august, un sfert de oraş riscă să fie paralizat în toamnă. „Dacă lucrările nu se vor termina în momentul în care au spus, traficul va bloca pratic bucăţica asta de oraş. Asta pentru că nu există alternative. Există Podul Basarab la o distanţă destul de mare de Podul Grant, Gara de Nord la o distanţă şi mai mare, iar alte opțiuni nu există. În consecinţă, circulaţia care făcea transferul dintr-o parte în cealaltă a căii ferate, va face să sufere întreaga zonă. Dacă termenul nu va fi respectat, va paraliza traficul într-un sfert de oraş”. a declarat pentru G4Media.ro Andrei Avram, specialist în mobilitate urbană.

Foto: G4Media.ro

Potrivit primăriei generale, pe linia 41 circulă de obicei 36 de tramvaie care asigură o capacitate maximă de 7.077 de călători pe oră, pe un sens. Pe perioada verii, acelaşi traseu este acoperit de 35 tramvaie cu o capacitate de 6.880 călători/ora/sens.

Pentru preluarea călătorilor, Serviciul de Transport Bucureşti (STB) a înfiinţat două linii navetă de autobuze. Linia 641 va funcţiona între „Ghencea” şi „Piaţa Presei”, iar linia 642 va funcţiona între „Valea Argeşului” şi „Bd. Ceahlău”.

Faptul că sensul Podului Grant spre cartierele cartierele Militari şi Drumul Taberei este blocat face ca tot traficul de până acum să fie preluat de cele mai apropiate rute ocolitorare: Podul Basarab şi Gara de Nord. Rute deja supraaglomerate.

Lucrările de reparare a Podului Grant au început pe 22 martie şi vor dura 48 de luni. Ele sunt executate de Compania Municipală Străzi Poduri şi Pasaje (anulată în instanţă) şi vor costa nu mai puţin 48.881.432 lei cu TVA inclus. Despre termenul mare de execuţie al lucrărilor, întins pe patru ani, surse din primărie spun că acesta a fost estimatat de expertul tehnic şi proiectantul lucrărilor şi că ar fi justificat de faptul că lucrările presupun refacerea structurii de rezistenţă, a aliniamentelor, străzilor şi arterelor adiacente, cât şi refacerea căii de rulare a tramvaiului 41.

Specialiştii în infrastructură sunt însă de cu totul altă părere. Termenul mare ar fi din cauza faptului că primăria capitalei face aceste lucrări în „regim propriu”, fără a avea nicio concurenţă.

„Costurile par ok, însă din păcate, termenul este atât de mare fiindcă se lucrează încet, foarte încet şi deloc. Şi se lucrează şi sub trafic. Dacă lucrările ar fi fost făcute de un contractor, de un constructor privat, puteai să negociezi. Puteau să lanseze un caiet de sarcini, o licitaţie şi puneau un termen rezonabil de un an sau doi. Asta înseamnă alţi bani, altă distracţie. Gândiţi-vă în felul următor: cum obţii un preţ corect, cât mai mic posibil şi o calitate cât mai bună fără concurenţă? Nu ai cum. Practic, licitaţia este singura care nu neapărat că îţi garantează, dar dacă dai un preţ corect şi un termen rezonabil pentru lucrarea respectivă, ai şansa să îţi vină nişte constructori care îţi fac în termenul respectiv şi în calitatea cerută. Altfel lucrezi în regie proprie, încet. E ca şi cum ţi-ai zugrăvi singur casa. Ţi-o zugrăveşti mai ieftin, dar îţi ia mai mult timp şi o faci mai prost”, a declarat pentru G4Media.ro, Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura.

Foto sus: InquamPhotos / George Călin

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Aia doar se prefac ca lucreaza. Au inchis breteaua de coborâre din grivița pe giulești de 3 saptamani. Au curățat tot pana la ciment, au turnat un strat peste si acum zace asa. Nu e nici pulea pe șantier nici după 17:30 , nici in weekend. Si nici in restul zilei nu ii prea vezi pe acolo. Clasicul Dorel lucrează cu 10 sefi pe langa el.

    • :)))) de această lucrare nu s-au apucat pt că vor să facă treabă ci drept răzbunare pt 26 mai. Nu uitați că până la anul ei au cuțitul și furculița. Asemenea gesturi mai pot aparea. Adică ce li se mai poate întâmpla când daddy a intrat pe pușcărie și ei au dat deja cărțile pe față.

  2. :)))) de această lucrare nu s-au apucat pt că vor să facă treabă ci drept răzbunare pt 26 mai. Nu uitați că până la anul ei au cuțitul și furculița. Asemenea gesturi mai pot aparea. Adică ce li se mai poate întâmpla când daddy a intrat pe pușcărie și ei au dat deja cărțile pe față.

  3. De 3 ani se modernizeaza drumuri, mari proiecte au avansat de la stadii incipiente unde au ramas blocate la stadii foarte avansate. S-au dotat spitale, se lucreaza la toate blocurile cu risc seismic, se cumpara mijloace de transport, se modernizeaza reteaua de termoficare. Nimic din TOATE astea nu s-a facut de 30 ani.

    • Alex, mai läsa draq lecturile din Isaac Asimov, bibi a mourir

    • ZERO drumuri modernizate, ZERO proiecte mari de infrastructură, ZERO noi spitale, ZERO reabilitari. ORASUL ESTE MAI DEGRADAT CA NICIODATA. Mergeti pe jos pe la Piata Unirii si aveti grija sa nu va rupeti picioarele in gropi si pavaj sărit! Avem vouchere si biserica mega! Cu 50% rata de retur in conturile Primarului!

  4. A, deci companiile astea municipale nu participa la licitatii la fel ca toata lumea? Tare gaselnita, nu ma prinsesem.

  5. Trebuie sa fii „specialist” sa iti dai seama de asta?
    Ca „va paraliza traficul in un sfert de oras”.In principiu, jurnalistii ne considera niste imbecili si se inventează tot felul de titluri „specialist”, „expert”, „consilier”, ca dau mai multa „greutate” spuselor unuia si altuia.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.