G4Media.ro

Peste 240 de balerini din 20 de ţări vor să lucreze la…

sursa foto: Infoiasionline.ro

Peste 240 de balerini din 20 de ţări vor să lucreze la Opera Naţională Română din Iaşi

Opera Naţională Română din Iaşi a organizat, în ultima perioadă, mai multe concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, cea mai mare concurenţă fiind la Compartimentul Balet, unde peste 240 de artişti din 20 de ţări s-au înscris pentru a face parte din echipa Operei ieşene.

”Concurenţa cea mai mare a apărut la Compartimentul Balet, unde va avea loc un proces de evaluare şi selecţie, în bază de audiţie, de balerini-colaboratori permanenţi pentru stagiunea 2021-2022. Nu mai puţin de 243 de artişti din 20 de ţări – România, Rusia, SUA, Japonia, China, Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, Portugalia, Olanda, Belgia, Finlanda, Bulgaria, Canada, Australia, Argentina, Brazilia, Belarus şi Georgia – şi-au exprimat intenţia de a face parte din echipa Operei ieşene. 87 dintre aceştia au fost selectaţi pentru a participa la audiţia care va avea loc duminică, la ora 9,00, la sediul instituţiei ieşene”, se arată într-un comunicat transmis Agerpres.

Comisia care va superviza concursul, alcătuită din specialişti renumiţi, cum ar fi Cristina Nicoleta Demian (Academia Naţională de Muzică „Gheorghe Dima”), maestrul în artă Eugen Gîrneţ (Chişinău) şi coregraful Rosemarie Stocec Bot, va stabili numele celor 15 balerini care vor lucra în stagiunea următoare la Opera ieşeană.

„Procesul de transparentizare a tuturor concursurilor organizate de Opera Naţională Română din Iaşi a avut ca efect apariţia unei concurenţe extrem de ridicate în toate compartimentele. Cel mai bun exemplu este Compartimentul Balet, care, spre satisfacţia noastră, a suscitat interesul a sute de artişti din întreaga lume, confirmare clară a faptului că Opera ieşeană este o instituţie extrem de importantă nu numai în România. Sunt convins că, în urma audiţiei de pe 20 iunie, ne vom completa echipa de mare valoare pe care o avem cu nume care vor genera noi energii artistice deosebite, spre bucuria publicului nostru drag”, a declarat Daniel Şandru, managerul interimar al Operei Naţionale Române din Iaşi.

sursa foto: Infoiasionline.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Baletul = sadomasochism. Sa fii balerin, asta da barbatie … Ai crescut cu pufosenii toata viata, ce-ai facut ? Firi sensibile, de ce sa fiu grobian … Sunt mai padurar de fel … „Barbat dintr-o bucata.” 😀

    As incadra ‘Baletul’ la ‘arfe occidentale’, total nenaturale, precum foarte multa muzica clasica care chiar n-are treaba cu natura umana(poate doar scranteala ei)(ceea ce nu inseamna ca nu exista Capodopere).

    Omul, grandomania si egomania nasc fel si fel de Arte … Prefer Teatrul oricand.

    • Sper ca ai reușit intre timp sa recitești cu atenție și sa înțelegi măcar 1% din capodopera de comentariul pe care natura ta umană nescrantita a reușit sa-i dea viața 🙂
      PS. Nu merge nici la teatru, e păcat. Bărbații dintr-o bucata e bine sa se centreze “decât” pe manele

    • :)) Iti dau meditatii.

      Aveti boala sa credeti ca tot ce-i ‘Clasic’ e bun. De ex. , toate scartaiturile bolnave ‘neo’ ‘classical modern’ nu pot fi incadrate la muzica, din perspectiva mea.

      Sunt genul de om care considera ca muzica lui Beethoven e prea perfecta(armonica) si tocmai asta o strica. Dar deja contemporanii lui Phil Glass au distrus orice idee de muzica.

      Da, nu pot sa-l inteleg pe Stravinsky, Iertati-ma !

    • P.S. : Si la Teatru iti dau meditatii.

    • Despre ce “pufosenii” vorbești ? E clar că ești pe dinafară. E mai greu ca la gimnastică și sunt sigur că n-ai face față. Se pare că desconsideri tot ce depășește capacitățile tale.

  2. Un concurs atat de asaltat ca acesta, dupa perioada de pandemie arata dezastrul intamplat in acest timp si care inca mai are loc. Profesionisti din toata lumea si dintr-un domeniu foarte solicitant, cu pregatire serioasa, care cere sacrificii inerente si de lunga durata, nu isi mai gasesc loc de munca potrivit. Faptul ca ansamblul de balet al O.N.R. din Iasi este atat de cautat indica si nivelul inalt de apreciere printre cunoscatori.
    E exact momentul in care trebuie sa se iesa urgent in lume, cu toate fortele, Municipiul Iasi isi poate consolida puternic statutul de capitala culturala traditionala a tarii, dar isi poate gasi si locul statornic printre marile trupe de balet ale Europei.
    Bani suficienti sa fie, dar iata ca la Sibiu se poate, cand e vorba de cultura.