G4Media.ro

PepsiCo va schimba numele şi imaginea brandului Aunt Jemima, renunţând la o…

sursa foto: Facebook

PepsiCo va schimba numele şi imaginea brandului Aunt Jemima, renunţând la o mascotă criticată din motive rasiale/ Mars analizează schimbări ale brandului Uncle Ben’s

PepsiCo va schimba numele şi imaginea brandului pentru mixul de clătite şi sirop Aunt Jemima, renunţând la o mascotă criticată din motive rasiale. Mars a anunţat la rândul său că analizează schimbări ale brandului pentru orez ambalat Uncle Ben’s, transmite Reuters, citată de News.ro.

Logo-ul brandului cu o istorie de peste 130 de ani înfăţişează o femeia afro-americană care poartă numele unui personaj din spectacolele de varietăţi din secolul 19. Imaginea ofensatoare îşi are rădăcinile într-un stereotip al negresei prietenoase care lucrează ca servitoare sau dădacă pentru o familie de albi.

Separat, compania Mars a anunţat că evaluează posibile schimbări pentru brandul Uncle Ben’s pentru orez ambalat, care înfăţişează un afro-american cu părul alb numit după un cultivator de orez din Texas.

Brandurile au fost discutate pe reţelele de socializare în ultimele zile, pe fondul protestelor anti-rasiale extinse din Statele Unite declanşate în urma morţii afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis.

Un video de pe reţeaua TikTok, numit “How To Make A Non Racist Breakfast” (Cum să pregăteşti un mic dejun nerasist), publicat de utilizatorul @singkirbysing, în care o femeie aruncă la chiuvetă un mix pentru clătite, a atras 109.000 de vizualizări pe Instagram, începând de marţi, când a fost postat.

”Recunoaştem că originea Aunt Jemima se bazează pe un stereotip rasial. În timp ce lucrăm pentru a face progrese către egalitatea rasială prim câteva iniţiative, trebuie să analizăm cu atenţie portofoliul de branduri pentru a ne asigura că reflectă valorile noastre şi că răspunde aşteptărilor consumatorilor”, a declarat Kristin Kroepfl, vicepreşedintă şi director de marketing la Quaker Foods North America, parte a grupului PepsiCo.

Compania Mars a anunţat că ”are responsabilitatea de a lua poziţie pentru a contribui la oprirea părtinirilor rasiale şi injustiţiilor” şi că ”una dintre modalităţi este prin evoluţia brandului Uncle Ben’s, inclusiv prin identitatea vizuală a brandului”.

”Încă nu ştim care vor fi şi când vor avea loc schimbările, dar evaluăm toate posibilităţile”, afirmat un purtător de cuvânt, într-o declaraţie pe email.

Unii observatori au analizat măsurile, dar au spus că sunt prea lente.

”Brandurile bazate pe imagini rasiste au trăit pe timp împrumutat. Această măsură a Quaker Oats, deşi este binevenită, vine decenii mai târziu”.

Quaker nu a anunţat un nume sau un logo nou pentru mixul de clătite şi sirop, dar a arătat că pachetele fără imaginea Aunt Jemima vor ajunge pe piaţă în trimestrul patru al anului 2020.

PepsiCo a mai anunțat marţi un set de iniţiative în valoare de 400 de milioane de dolari, pentru următorii cinci ani, pentru susţinerea comunităţilor afro-americane şi creşterea reprezentativităţii acestora în cadrul PepsiCo.

sursa foto: Facebook

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

12 comentarii

  1. Nu mai încape nici o îndoială că prostia e la putere pretutindeni.
    Am ajuns să trăim vremurile în care proștii ne schimbă viața după chipul și asemănarea lor iar oamenii sănătoși la cap, stupefiați de enormitatea fenomenului, timorați de viteza tăvălugului de prostie tac și astfel consimt.
    Așteptăm replica de la Hollywood cu filme în spiritul BLM în care polițiștii sunt băieții răi și traficanții negri sunt victime inocente.

  2. Sa dea jos imaginile cu cei 2 negri si gata, economie la tus :))
    Intradevar, rasistii aia albi obisnuiau sa isi alinte sclavii cu „unchi” si „matusa”.
    Nu stiu de ce, dar am convingerea ca realizatorul acelui video mentionat in articol este alb 😅😅

    • Hai lasati vrajeala. Romanii se simt atacati ca sunt vazuti prost in Vest dar cand stereotipurile sunt despre altii sunt bune. Ce ar fi daca in italia ar aparea o marca de scutece pentru adulti marca „Zia Tanța” sau prezervative „Ionela” in Germania, sau vopsea lavabila „Dorel” in UK? Te-ai simti mandru ca esti roman? Nu cred, asa ca incearca sa fii mai empatic.

    • Ai fost in vest?
      Eu pe unde am fost nu mi s-a vorbit urat, nu m-am simtit discriminat in vreun fel, nici in Anglia, nici Franta, nici Spania. Probabil pentru ca am avut un comportament decent…
      Ai vazut cu cine suntem identificati?
      Lasa vrajeala pentru alte discutii, care „romani” saluta cu „s’il vous plait monsieur” in Franta, ha?

  3. Apoi o sa se supere negrii, pentru ca nu vor mai aparea decat albi pe produse. Iar nu e bine.

    • Sa nu mai puna nici o poza sa scrie: orezul/siropul pe care il stii si gata cu drama, dar aici nu mai e vorba doar de a nu supara negrii, unii idioti din marketing au impresia ca trebuie sa vina sa raspunda cerintelor unei parti prea mici a populatiei (13%).
      Ce amuzant ar fi sa nu le mai cumpere albii produsele😅😅

  4. Bine, înțeleg, „Aunt Jemima” e un stereotip rasial, e normal să fie schimbat…
    Dar povestea „Uncle Ben’s” e diferită. Nu a existat persoana ca atare probabil, dar povestea e despre un crescător de orez de foarte bună calitate. Adică fermier, agricultor, cu alte cuvinte mic întreprinzător producător al unui bun de calitate superioară. Nu are legătură cu sclavia, eventual cu condiția de share-cropper (poziție cu nimic mai prejos decât a multor agricultori mici din lume) iar share-croppers erau și albi o puzderie. Nu pricep de ce ai face rebranding neapărat. Povestea ar trebui să fie percepută ca un simbol al muncii bine făcute, nu al rasismului.

    • Esti culmea, e negru, ce mai conteaza povestea din spate.
      Este binecunoscut chinul sclavilor negri pe plantatiile de orez ale albilor din SUA😅

    • Tinand cont ca orezul mai si constipa, ar putea schimba poza, cu una care arata efectele consumului, dupa modelul pachetelor de tigari.
      Intr-o culoare neutra

  5. Dar care detaliu, sau aspect din imaginile cu negri, de pe produsele repective, denota sclavia? Din imaginile respective, se intelege foarte clar ca e vorba doar de niste persoane de culoare! Unde este deci, sclavia? Se vede ca sunt in vreun mod, oprimati, batuti cu biciul, exploatati de albi? Nu! Deci, unde e sclavia? Mai nou, se pare ca orice poza cu negri, sugereaza sclavia. S-a dus prea departe prostia si ipocrizia cu subiectul sclaviei si exploatarii negrilor! Parca alte probleme mai imoortante, nu are omenirea…

    • @xman: nu fi mai catolic decât Papa. Dacă compania a recunoscut de bună voie și nesilită de nimeni că brand-ul e bazat pe un stereotip, să presupunem că știu ei mai bine ce poveste o fi în spatele lui.