G4Media.ro

Parlamentul European declară situația de urgență privind clima. Eurodeputații cer acțiuni rapide…

sursa foto: Pixabay

Parlamentul European declară situația de urgență privind clima. Eurodeputații cer acțiuni rapide care vor avea impact major asupra economiilor naționale. Adina Vălean va avea un rol-cheie.

Parlamentul European a adoptat joi o rezoluție (act fără putere juridică) prin care declară situația de urgență privind clima și protecția mediului în Europa și la nivel global. Rezoluția cere Comisiei Europene măsuri mai dure pentru a transforma economia din UE într-una neutră din punct de vedere al climei până în 2050, măsuri ce vor avea un impact major asupra economiilor naționale.

Două sectoare ce vor fi afectate de noile politici europene sunt transportul aviatic și transportul maritim. Parlamentul Europan a cerut accelerarea reducerii emisiilor globale din aceste sectoare, iar o misiune dificilă îi va reveni Adinei Vălean, comisarul european pe Transport. Deputații consideră că nivelul de ambiție existent este insuficient pentru reducerea semnificativă a emisiilor din aviație și sectorul maritim, potrivit unui comunicat al Parlamentului European. Ar trebui ca toate țările să includă emisiile provenite din transportul maritim și aviația internațională în contribuțiilor stabilite la nivel național, au adăugat deputații. Aceștia solicită de asemenea Comisiei să includă sectorul maritim în Sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS).

Mai mult, europarlamentarii cer președintelui noii Comisii Europene, Ursula von der Leyen, să includă un obiectiv de reducere a emisiilor cu 55% până în 2030 în Pactul ecologic european.

Într-o rezoluție separată, Parlamentul solicită UE să-și prezinte strategia de atingere a neutralității climatice până în anul 2050, cu ocazia Conferinței ONU pentru schimbările climatice ce va avea loc în luna decembrie la Madrid.

Europarlamentarii cer de asemenea ca toate propunerile legislative și bugetare făcute de Comisie să fie în conformitate cu obiectivul de limitare a încălzirii globale sub 1.5°C.

Parlamentul European a mai cerut ca țările UE să-și dubleze contribuțiile la Fondul verde pentru climă, la nivel internațional. Statele membre ale UE sunt cei mai mari furnizori de finanțare publică a combaterii schimbărilor climatice, iar bugetul UE ar trebui să respecte pe deplin angajamentele internaționale ale Uniunii.

În cele din urmă, deputații solicită de urgență tuturor statelor membre să elimine subvențiile directe și indirecte pentru combustibilii fosili până în 2020.

„Parlamentul European a adoptat acum o poziție ambițioasă pentru conferința COP 25 de la Madrid. Având în vedere situația de urgență privind clima și protecția mediului, este esențial să reducem emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030. De asemenea, este un mesaj clar și oportun pentru Comisie cu câteva săptămâni înainte de publicarea comunicării privind Pactul ecologic”, a declarat Pascal Canfin (Renew Europe, FR), președintele Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară, potrivit comunicatului citat.

Context. Rezoluția prin care se declară situația de urgență privind clima și protecția mediului a fost adoptată cu 429 de voturi pentru, 225 împotrivă și 19 abțineri. Parlamentul a adoptat rezoluția cu privire la COP25 cu 430 de voturi pentru, 190 împotrivă și 34 de abțineri.

O serie de state, administrații locale și oameni de știință au declarat că planeta se confruntă cu o situație de urgența privind clima.

Comisia Europeană a propus deja obiectivul atingerii un nivel zero al emisiilor nete de gaze cu efect de seră până în 2050, însă Consiliul European nu a avizat această propunere din cauza opoziției Poloniei, Ungariei si Cehiei.

Foto: Emisii de gaze poluante (Sursa: Pixabay)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. PADURI-le si tot ce este VERDE , asta inseamna VIATA .

  2. Nu sunt in stare sa combata somajul cu 2 cifre al tineretului, dar vor sa schimbe clima. Este o culme a megalomaniei. De fapt in spatele acestei „lupte” a carei rezultate nu pot fi verificate se ascunde apetenta de a promova proiecte megalomanice, cu bani grei care sa favorizeze corporatiile si clientela bruxelleza intr-un rastimp in care sa taxeze mai mult clasa de mijloc pentru a avea bani sa combata „schimbarile climatice”. Este o escrocherie uriasa la nvel continental. Sunt sigur ca europenii vor respinge si tot mai multe voturi vor alimenta miscarile populiste si nationaliste.

    • Evident, postacii de serviciu ai mafiei PRO-PSD-ALDE puși în slujba propagandei rusești. Să nu uităm cine e Victor: el însuși se declara specialist în triburi ciudate și milita pentru renunțarea la deodorante. Numai tâmpenii spune : șomaj de 2/cifre-fals , proiecte megalomanice- nu există așa ceva, e o intoxicare, taxare – o minciună. Dacă ar fi ceva real și serios, i-ați auzi oe toți distrușii ăștia spunând : șomajul e atât și e acolo și acolo, proiectele megalomanice sunt x și y, taxele vor crește cu atât. De unde? Cât despre analfabetul dascăl, el îl scrie corect doar pe „+”.

    • Victor e un postac rus care sustine gazul rusesc ca optiune principala de combustibil.

  3. Asa ca luati-va trotinete daca mai vreti sa calatoriti. Adio masini, avioane sau barci. Asteptam si solutii concrete din partea Parlamentului European daca tot s-au deranjat sa impuna statelor membre renuntarea la avioane si barci. Panica mare in Europa.

    • Ce prosteală de oameni reduși,asta cu ”masini, avioane sau barci” atât pot pricepe niște troli retardați. De fapt, e ”adio” combustibililor fosili și pa-pa mafiei rusești și despotismelor orientale. Aici e durerea lor.

  4. O prostie imensa acesta rezolutie. Totul se face pe spatele nostru.. Cine va platii costurile de inverzire? Parlamentarul luxemburgez?

  5. Cine nu va mai ”plati” cu un singur ”i” mafiile transnaționale pe care le susțin niște postaci perverși și idioții lor utili

  6. Deocamdată s-a aflat de British Airways, dar se pare că e o practică răspândită și la alte companii să care aiurea combustibil mult peste necesar doar ca să economisească 50 de dolari la un plin prin evitarea alimentării în țări cu preț un pic mai mare. Estimarea BBC e de 18.000 tone de dioxid de carbon numai în 2018 și numai de la British Airways, deci reduceri de emisii se pot face simplu și rapid (dacă se vrea). https://www.businessinsider.de/airlines-extra-fuel-tankering-bbc-environment-2019-11?r=US&IR=T

    • Noah, da ce vrei sa vina statul ala totalitar si rau si sa impuna niste reguli de bun simt economiei reale si actionarilor, acesti eroi aynrandieni care ne bucura pe noi toti cu roadele investitiilor lor dosite prin offshoruri? Neomarxisto care esti. 😉