G4Media.ro

Parlamentar maghiar: O nouă cale ferată care va conecta Ungaria, Serbia și…

Parlamentar maghiar: O nouă cale ferată care va conecta Ungaria, Serbia și România cu o lungime de 500 de km ar putea fi construită în următorii zece ani

Ungaria ar putea construi în următorul deceniu o nouă cale ferată cu o lungime de 500 de kilometri care să conecteze o serie de oraşe importante din Ungaria, Serbia şi România, a declarat joi parlamentarul Fidesz, Janos Lazar, pentru cotidianul ungar Delmagyarorszag, informează MTI.

Janos Lazar a precizat că noua linie de cale ferată ar urma să conecteze oraşele Pecs, Baja, Subotica, Szeged, Hodmezovasarhely, Bekescsaba, Salonta, Oradea şi Debrecen iar proiectul ar costa 800 miliarde forinţi (2,6 miliarde euro). Janos Lazar a spus că a discutat acest proiect cu premierul Viktor Orbán care l-a acceptat.

Politicianul ungar a mai anunţat că Guvernele Serbiei şi Ungariei vor avea o şedinţă comună în luna aprilie, ocazie cu care va fi discutat şi proiectul noii căi ferate. Potrivit lui Janos Lazar, Guvernul Serbiei este dispus să sprijine financiar acest proiect. În plus, proiectul ar putea beneficia şi de finanţare de la Uniunea Europeană, având în vedere că este în linie cu strategia UE de dezvoltare a transporturilor.

Janos Lazar a mai spus că unele secţiunii ale căii ferate ar putea fi utilizate şi de trenurile suburbane, cum este de exemplu linia de tram-tren care este în prezent construită pentru a conecta Szeged şi Hodmezovasarhely. Lazar a estimat că unele secţiuni din viitoarea linie, precum cea dintre Pecs şi Baja sau cea dintre Szeged şi Bekescsaba ar putea fi finalizate până în 2022, iar întregul proiect ar putea fi finalizat în 8-10 ani.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Romania are alte prioritati in constructia de cai ferate,asa ca traseul poate fi revizuit.

    .

  2. In principiu, orice legatura de infrastructura intre state, mai ales din aceeasi zona geografica faciliteaza relatiile economico-sociale deci este de salutat. Specialistii in domeniu si politicienii tarilor respective trebuie sa informeze corect populatia despre avantajele si dezavantajele proiectului. Altfel, parerile oamenilor neavizati sunt in functie de propaganda grupurilor din care fac parte- partizane, ca la sprijinirea unei echipe sportive sau formatii muzicale.