G4Media.ro

OECD: Sprijiniți educatorii cu exemple clare despre cum să pună în aplicare…

sursa foto: Pixabay.com

OECD: Sprijiniți educatorii cu exemple clare despre cum să pună în aplicare curriculumul nou și investiți mai mulți bani în educația timpurie. România este ultima în Europa la procentul din PIB alocat

Învățământul preșcolar din România are enorm de recuperat față de cel al altor țări europene, mai ales când vine vorba de nevoile și necesitățile copiilor, părinților și personalului didactic. Concluzia se detașează din analiza cerută de Președinția României și realizată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, pentru susținerea politicilor de educație timpurie din programul România Educată. La ora actuală, Guvernul României alocă pentru educația timpurie doar 0,36% din PIB – considerabil mai puțin decât media UE (0,59%) și la jumătate față de media țărilor OECD (0,8%).

  • Experții Organizației pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) au elaborat la solicitarea președintelui Klaus Iohannis și cu finanțare europeană 4 documente de politică publică pe “tematici esențiale pentru reforma sistemului de educație românesc”, după cum a anunțat administrația prezidențială în ianuarie
  • Cele patru domenii pe care se concentrează diagnoza OECD sunt cariera didactică, managementul școlarechitatea și educația timpurie
  • Deși președintele Iohannis a lansat încă de pe 29 ianuarie 2020 cele patru documente de politică publică realizate de OECD la solicitarea sa, până la ora actuală Edupedu.ro a putut identifica doar versiunea în limba engleză a rapoartelor; nu este clar dacă administrația are în vedere facilitarea accesului la aceste documente educatorilor, directorilor, inspectoratelor școlare, părinților sau “destinul” lor s-a încheiat odată cu discursul susținut de Andreas Schleicher – Directorul Directoratului pentru Educație al OECD – la Cotroceni

Edupedu.ro a tradus cele mai importante informații din Raportul OECD privind educația timpurie (care cuprinde copiii între 0 și 6 ani) din România, care include atât analiza internațională, cât și propuneri de modificare.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Atitudinea statului fata de educatia timpurie se vede in numarul urias de elevi din clasa pregatitoare care au putine deprinderi de autonomie personala , au diverse tulburari de limbaj si o capacitate foaaarte redusa de adaptare la mediul scolar s.a.m.d.
    Ii vrem specialisti sau doctoranzi cand ajung la maturitate, dar ii lasam balta la inceput de drum. Sunt din ce in ce mai dese cazurile de copii care ajung in clasa pregatitoare la varste mai mari de 7-8 ani, pt ca nici medicul de familie si nici asistentul social nu isi bat capul sa intervina , chiar daca stiu ca parintii lor sunt un fel de viorel si vulpita . Ni se pare ca a crescut infractionalitatea? Stati sa vedem cum va fi situatia peste 5-10 ani!

  2. Sau: ” daca va dati copilul la scoala si el vine acasa sa va spuna ca ajunge in iad daca nu e cuminte, retargeti-l pentru ca acolo nu este educat, ci indoctrinat.”
    Nu stiu de ce voi, trollii rusi/ CpF, considerati drept indoctrinare doar ce fac altii. Stapanii vostri sunt adevaratii experti in indoctrinare si propaganda.
    Macar acceptati ca si altii vor sa foloseasca aceleasi metode :)))

    Egalitatea de gen e o problema pentru voi in 2020? Probabil si egalitatea de sanse, nu?
    Fir-ar ele de c..ve, nu au aflat ca tre sa stea drepti chiar si cu ochii vineti, cand vine stapanu beat acasa?
    Bai, baiete, esti din evul mediu ala mai negru si mai prost!

  3. Poate o avea măcar ceva gramatică de școala primară ”întrânsul”, să mai ”detalieze” un pic și postăcheii analfabeți, în special gudurații care se pricep la ”albedou”. D-aia e murătura asta de trol așa ”inculti” că urăște și ”culti” și ”multiculti”.