Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Şefa guvernului italian Giorgia Meloni l-a felicitat marţi pe noul cancelar conservator german Friedrich Merz, calificând drept „fundamentală” cooperarea între ţările lor, primele puteri industriale din Uniunea Europeană, pentru „relansarea competitivităţii” în cadrul blocului comunitar, relatează AFP, transmite Agerpres.
„Colaborarea între Italia şi Germania este fundamentală pentru înfruntarea provocărilor care caracterizează contextul internaţional”, a apreciat Meloni într-un comunicat.
„Cele mai mari două economii producătoare din Europa pot face diferenţa în ceea ce priveşte relansarea competitivităţii, în special în sectorul auto”, afirmă premierul italian în acelaşi comunicat.
Taxele vamale de 25% pe care preşedintele american Donald Trump le impune de la începutul lunii aprilie la importurilor de autoturisme îi ameninţă în special pe producătorii auto germani şi italieni, care au realizat 16% şi, respectiv, 23% din exporturile lor în SUA în 2024, potrivit Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC).
Washingtonul a supus de atunci o parte din tarife spre negociere, scutindu-i pe unii producători care fabrică vehicule pe teritoriul american de taxele la piesele de schimb.
Articolul continuă mai jos
Dar perspectiva acestor suprataxe se adaugă incertitudinii cu care se confruntă marile grupuri auto de pe continent, care se confruntă deja cu dificultăţi legate de creşterea preţurilor la energie şi de concurenţa chineză.
Astfel, constructorul franco-italian Stellantis (Fiat, Peugeot în special) şi-au suspendat previziunile pe anul în curs în faţa acestor incertitudini. Germanii sunt de asemenea îngrijoraţi, Mercedes-Benz avertizând asupra „efectelor semnificative” asupra bilanţului său financiar dacă suprataxele se vor menţine.
deci, UE sau USA?