G4Media.ro

Marșul Bicicliștilor 2021 are loc sâmbătă/ Numărul maxim de participanți agreat de…

Sursa Foto: Facebook

Marșul Bicicliștilor 2021 are loc sâmbătă/ Numărul maxim de participanți agreat de Primăria București este de 500 / Traseul și revendicările bicicliștilor

A 16-a ediție a Marșului Bicicliștilor din București are loc sâmbătă, 18 septembrie 2021, sub sloganul ”Vrem orașe pentru oameni!”. Protestul pentru echitate în trafic este organizat de Street Delivery, OPTAR, Comunitatea Bicicliștilor din București și Greenpeace România în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității, se arată într-un comunicat transmis G4Media.ro

Adunarea bicicliștilor va începe de la ora 13:30 la intrarea Charles de Gaulle a parcului Herăstrău. Plecarea în marș se va face la ora 14:00 pe un traseu de două ore prin locuri cheie ale orașului.

Numărul maxim de participanți agreat de Primăria Municipiului București este de 500, iar participarea copiilor sub 14 ani a fost interzisă de Comisia pentru Adunări Publice. Participanții sunt rugați să poarte mască pe tot parcursul marșului pentru a se proteja de poluarea din oraș și de riscul infectării cu Covid.

Alte observații făcute de organizatorii marșului bicicliștilor

  • După aproape un deceniu de proteste ale bicicliștilor, Bucureștiul rămâne una dintre cele mai poluate și congestionate capitale ale Europei, cu un trafic auto exasperant și cu o infrastructură dezastruoasă pentru biciclete și transport alternativ. Cerem noii administrații aceleași lucruri de bun simț pe care le-am revendicat de fiecare dată: implementarea măsurilor de siguranță rutieră, încurajarea transportului alternativ, accesibilizarea spațiilor publice, benzi dedicate transportului în comun, trasee dedicate utilizării bicicletei. Le cerem cu atât mai mult cu cât actualul Primar General Nicușor Dan le-a revendicat la rândul său în ultimii 10 ani și le-a promis pentru câștigarea acestui mandat.
  • Numărul utilizatorilor de biciclete și trotinete electrice crește în fiecare zi, mai ales în contextul pandemiei: curieri, părinți, oameni în drum spre muncă traversează zilnic puncte cheie ale orașului, expunându-se riscului de accidente. Infrastructura necesară stagnează, iar pietonii și bicicliștii lipsesc în continuare de pe lista de priorități a Primăriei.
  • Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) adoptat de PMB încă din 2017, Bucureștiul ar trebui să aibă cel puțin 250 de kilometri de trasee dedicate transportului alternativ până în 2030. În București sunt peste 1800 km de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depășește 20 km. Din păcate, nici Primarul Nicușor Dan nu a început în primul an de mandat vreun proiect care să vizeze implementarea PMUD, evitând totodată să prezinte un calendar concret de amenajare a infrastructurii dedicate transportului alternativ.
  • În 2013, Nicușor Dan a participat la Marșul Bicicliștilor în calitate de activist pentru un oraș sănătos, fiind în acord cu solicitările făcute de participanții la marș. Astăzi se află în poziția în care are toate instrumentele să implementeze solicitările pe care le-a susținut atunci. Pentru a atinge ținta de 250 de km de trasee dedicate transportului alternativ în București până în 2030 (așa cum este prevăzut în actualul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă), ar trebui ca actuala administrație să finalizeze minim 90 km de piste pe durata acestui mandat.
  • Dreptul la oraș pentru fiecare dintre cei care trăiesc în București este acut încălcat în condițiile unui trafic care generează poluare, stres, sufocă orașul și blochează accesul oamenilor pe trotuare. Utilizarea bicicletei în București a rămas mai degrabă un gest de curaj decât un comportament firesc. La protestul din 18 septembrie vrem să reamintim autorităților că sănătatea și echitatea în oraș depind în mod vital de infrastructura verde pe care o oferă.

Revendicările Marșului Bicicliștilor:

  • Dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete astfel încât să respecte standardele stipulate în PMUD
  • Accesibilizarea trotuarelor pentru ca ele să poată fi utilizate de pietoni, nu ca locuri de parcare pentru mașini
  • Benzi unice pentru transportul public
  • Publicarea unui calendar oficial care să conțină angajamentele anuale ale PMB pentru realizarea infrastructurii de transport alternativ
  • Transparență în cheltuirea banului public
  • Inițierea și susținerea unui dialog real cu cetățenii pe temele de interes public

Traseul Marșului Bicicliștilor 2021: Parc Herăstrău (intrarea Charles de Gaulle) – Bd. Mareșal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – Șos. Pavel Dimitrievici Kiseleff – Piața Victoriei – Șos. Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Splaiul Independenței – Pasaj Ciurel – Șoseaua Virtuții – Splaiul Independenței – Șos. Grozăvești – întoarcere la Intrarea Grozăvești – Șos. Grozăvești – Pasaj Basarab – Șos. Nicolae Titulescu – Piața Victoriei – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Bd. Schitu Măgureanu – Pod Hașdeu – Piața Arsenalului – Calea 13 Septembrie – intrare MNAC (Palatul Parlamentului).

Marșul se va finaliza în curtea Senatului României, unul dintre punctele-cheie ale evenimentului-manifest Street Delivery 2021, cu un concert și alte surprize. Participanții care doresc să ia parte la Street Delivery sunt rugați să aibă la îndemână codul QR din certificatul Covid.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Bai primarule, la curcubeu ai autorizat 5000, nu ai pus asemenea condiții….oamenii ăștia, militanții pentru un oraș nepoluat, nu au drepturi….ce dracu, pe bicicletă e distanțare, bicicletă are și ea o dimensiune,…lasă dracu liber numărul…si limitează rablele pe străzi,…Bucureștiul e poluat tata

  2. Da ma!
    Numai aia cu pene n cur(cubeu) au voie sa blocheze orasul!
    Mare bow a nascut mamica ta pe lume!

  3. Ce mentalitate inapoiata au romanii. Nu faci parte din majoritate esti exclus!

    Soferii care circula peste viteza legala zi de zi prin Bucuresti platesc vreo amenda?

    Ia-ti salariul de postac si mai baga niste benzina, ca esti pe rosu.

  4. dar voi cand veti invata ca echilibrul pe 2 roti e diferit si nu o sa mai treceti pe langa biciclisti cu tractoarele voastre cu 70-80 la ora si la 10 cm? cand?
    zi mersi cand vezi biciclisti, in locul fiecaruia gandeste-te ca era o masina in plus in trafic.
    nu sunt biciclisti mai multi ca nu sunt conditii. si unde scrie ca trebuie sa fie mai multi ca soferii? e vreun concurs si nu stim noi sau ce???
    vor plati amenzi cand ii va sanctiona politia, nu cand vrei tu. si lasa-ma cu textele ca oricine ar fi vinovat dintre sofer sau biciclist tot biciclistul sufera, ca nu am auzit de soferi omorati de biciclisti. la sofer cel mult se zgarie un pic masina. fix pix, oricum vi le zgariati intre voi intr-o fericire.

  5. Nu ma asteptam sa intelegi. E frustrant cand muncesti toata luna ca sa platesti rata la masina pe care nu ti-o permiti, te inteleg. Dar lumea poate sa evolueze si fara tine.

    M-am saturat de cocalari care ii fac smiorcaiti pe cei care nu vor sa isi riste viata cand se deplaseaza pe sosele.

  6. Și la parada lgbt au fost autorizați 1000 și au venit fara număr. La Untold trebuiau să poarte măști, nu a purtat nimeni. Așa că regulile sunt puse că sa fie. Ne vedem la marș. Sănătate!

  7. Ce mentalitati imbacsite de soferi frustrati cu basini in cap. Automat daca esti pe doua roti ori esti hipster, ori esti sarac si nu iti permiti masina. 🤭
    Hatereala gratuita, suntem multi care evitam cat de mult transportul cu masina personala in oras si o folosim preponderent extraurban. Asumat.

  8. Pentru mine personal, bicicleta reprezintă mijloc de transport. Nu ies la plimbare, mă deplasez ca fiecare, la muncă, la cumpărături și oriunde nu se poate pe jos. Timpul e important și nu am de gând să îl irosesc în trafic. Nu mă interesează motivele pentru care unii aleg să zacă cu orele în trafic doar pentru că e mai comod. Atâta timp cât nu deranjez pe nimeni și nu comit ilegalități, nu mă intimidează nici agresiunile verbale (zilnic) și nici șicanele destul de periculoase pentru mine. Poate cei care fac aceste chestii ar trebui să se gândească că biciclistul e un om care are familie acasă. Nu ne mai tratați ca pe o măsea stricată doar pentru a câștiga, nu mai mult de câteva secunde. În București, din experiență, te ajung din urmă la primul semafor. Și atunci,te întreb, te-ai simțit mascul feroce când te-ai luat de mine? Dacă da, să trăiască mama ta ,că bine te-a crescut!

  9. Și cu poluatorii de zgomote cu moto/mașini tunate ce facem ? Cică in Paris s-a propus viteza maxima 30 km pe oră, contra poluării. La noi Nicușor ce face ? Nu-l mai deranjează poluarea ?