G4Media.ro

Mall Veranda şi comercianţii din Piaţa Obor din Bucureşti, verificaţi de ANPC:…

sursa foto: ANCP

Mall Veranda şi comercianţii din Piaţa Obor din Bucureşti, verificaţi de ANPC: Amenzi de 140.000 de lei după ce au fost găsite produse expirate, peşte ţinut la temperatura mediului, spaţii frigorifice murdare

”În cadrul programului Academia comisarilor – prin care tinerii angajaţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor ANPC) au ocazia ca, lucrând în echipe mixte de control cu comisarii cu experienţă ai ANPC, într-un timp foarte scurt, să se specializeze pe teren, participând împreună la acţiuni complexe – Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov a realizat o serie de verificări la 26 operatori economici care activează în cadrul Complexul Comercial „Mall Veranda” Bucureşti si la 3 operatori comerciali din Complexul Comercial din noua „Piaţă Obor”, verificându-se modul în care aceştia respectă prevederile legale în domeniu”, anunţă sâmbătă ANPC, citată de News.ro.

”Dacă şi după ce îi învăţăm, aşa cum am făcut-o în primăvară, operatorii economici controlaţi nu înţeleg nimic, înseamnă că numai limbajul sancţiunilor funcţionează. Vom continua să curăţăm piaţa de nesimţirea comercială a unora”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 140.000 lei şi au dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme şi oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor pentru 14 operatori economici.

Cele mai importante abateri întâlnite în timpul acestor controale sunt:

  • Comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită
  • Comercializarea peştelui şi fructelor de mare congelate şi a produselor preparate din peşte cu modificări organoleptice
  • Utilizarea unor materii prime, în procesul de fabricaţie, pentru consumul uman, cu data durabilităţii minimale depăşită
  • Comercializarea unor produse cu grăsimi vegetale sub denumirea de brânză Feta
  • Schimbarea stării termice a unor produse şi preparate
  • Nerespectrea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor, în conformitate cu indicaţiile producătorului sau pentru preparatele expuse pe masa caldă
  • Utilizarea unor materii prime pentru preparate sau comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare şi caracterizare şi fără a avea menţionată data durabilităţii minimale
  • Folosirea unor spaţii frigorifice de expunere sau depozitare neigienizate corespunzător şi deteriorate, cu acumulări de gheaţă în strat grosier şi resturi alimentare şi insecte inerte, cu chedere depreciate şi rupte, geamuri sparte, sistem de ventilaţie neigienizat
  • Utilizarea unor ouă neigienizate, depozitate la temperetura mediului ambiant
  • Existenţa pavimentului neigienizat, cu praf şi resturi alimentare, cu crăpături în care se regăseau acumulări de impurităţi
  • Depozitarea baxurilor cu băuturi direct pe paviment
  • Nerespectarea vecinătăţii produselor în spaţiile frigorifice de depozitare
  • Utilizarea, în spaţiul de gătire a unor ustensile de bucătărie neprofesionale sau a unor echipamente deteriorate (ex.:chiuvetă cu grătar de scurgere ruginit)
  • Lipsa informării, în lista meniu, asupra alergenilor
  • Lipsa vestiarului pentru personal şi a echipamentului adecvat în vederea desfăşurării activităţii
  • Informarea incompletă cu privire la ingrediente, pe etichetele de preţ ale produselor
  • Comercializarea peştelui proaspăt, fără a fi acoperit de strat protector de gheaţă
  • Expunerea produselor alimentare spre comercializare în prezenţa razelor solare
  • Lipsa graficului de schimbare a uleiului de prăjire
  • Lipsa traducerii în limba română a etichetelor sau a instrucţiunilor de folosire a produselor
  • Nerespectarea regimului promoţiilor produselor
  • Comercializarea produselor din metale preţioase  cu etichete incomplete, oferindu-se certificat de garanţie neconform
  • Lipsa afişării preţurilor unor produse.

Până la această oră, deficienţele constatate la operatorii economici care activează în interiorul Mall Veranda au fost remediate şi, ca atare, măsura opririi temporare a activităţii a fost ridicată.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. mergea o poza cu mall veranda, la articol

    Deci pensionarii speciali din Academia comisarilor – ii invata pe tinerii angajaţi ca nu pot merge in control de capul lor, ca nu e de dorit sa dea peste afacerea unui prieten de familie de-al unui sef… de-al lor.

    Eu am totusi o curiozitate, cei de la ANPC, cand anunta ca fac si dreg, de ce nu spun ca … in urma mai multor petitii formulate de 1 singur cetatean…. am descoperit, ce?

    • Pt caiau spaga

    • Au descoperit ca nu au combustibil si nu au cu ce sa se deplaseze asa ca rezolva problema prin corespondenta.
      Ei au impresia ca ne pacalesc daca tot se lauda cu ce fac.
      De ce nu ne intreaba pe noi despre ceea ce nu fac?!

  2. Daca tot merg la Obor să verifice si primăria sector 2, ca sunt vecini poate așa se mai mișcă ceva in sectorul ramas pe ultimul loc în București.

    • Sa mai miste ceva? TU nu prea iesi din casa, dar comentezi. Sunt atatea strazi secundare care sunt asfaltate sau in proces de safaltare, toturare refacute, locuri de parcari resedinta facute si asta doar pe infrastructura. Sa nu mai vorbim cat gunoi a scos din lacurile care sunt in administratia sectorului. Daca nu iesi din casa, de ce comentezi?

  3. Este vorba, probabil, de agenții economici care funcționează la etajul de deasupra Pietii Obor, căci în altă parte nu se mai vând produse alimentare înafara de fructe și legume in acea zona.
    Apropos, știți de ce s-au închis toate magazinele de pe platforma halei Obor, indiferent daca vindeau produse alimentare sau nu ? Bănuiesc că la produse nealimentare nu se pune problema termenului de garanție sau a igienei în spațiul de vânzare, nu ?
    Eu presupun că scopul acestor controale este închiderea întregii zone comerciale, pentru că așa s-a procedat și cu zonele comerciale din Amzei, Unirii, etc., unde s-a închis aproape tot, inclusiv magazinul Unirea, care funcționează astăzi la sub 30% din spatii.
    Probabil scopul este să rămână doar anumite multinaționale, care dau șpagă, închiderea magazinelor concurentei fiind metoda cea mai folosita in războaiele comerciale.

  4. Exista anumite multinaționale din anumite țări, care fac presiuni prin ambasade pentru închiderea concurenței, mai ales că sunt disperați pentru că firmele lor au inceput să scadă economic, în contextul pandemiei, cădere care s-a prelungit și după ridicarea restricțiilor. De exemplu acțiunile Carrefour au scăzut cu 10% în ultimul an din cauza scăderii dramatice a vânzărilor. Dacă observați, aceasta firma nu este verificata niciodată de ANPC.

    • Si tu ca comerciant, fiind dupa cum zici concurentul multinationalor, daca este corect si totul este la punct de unde sa mai faca si presiuni? Pe voi va duce capul doar pentru conspiratii, in rest sunteti la birtul comunal.