G4Media.ro

Mai mult de jumătate din personalul CFR Marfă are vârsta cuprinsă în…

Foto: CFR

Mai mult de jumătate din personalul CFR Marfă are vârsta cuprinsă în intervalul 50- 60 de ani, arată un raport al Curții de Conturi

Mai mult de jumătate din personalul CFR Marfă are vârsta cuprinsă în intervalul 50- 60 de ani, preponderent fiind manevranţi vagoane, şefi de tren, mecanici de locomotivă, indică Raportul de audit al performanţei privind activitatea specifică desfăşurată de către Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă ”CFR Marfă” SA, realizat de Curtea de Conturi.

Acţiunea de audit s-a desfăşurat în perioada 2 septembrie 2019 – 18 decembrie 2020 la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” S.A. la Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A şi la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi a vizat perioada ianuarie 2014 – 30 iunie 2020.

Conform documentului, cea mai mare parte a personalului este cuprinsă în grupa de vârstă 50-60 de ani (65%), în cadrul acesteia ponderea cea mai mare fiind deţinută de personalul implicat în activitatea de exploatare (manevranţi vagoane, şefi de tren, mecanici de locomotivă, revizori vagoane etc.) care reprezintă 47% din totalul salariaţilor.

”La CFR Marfă a existat un proces accentuat de îmbătrânire a personalului, îndeosebi a personalului implicat în activitatea de exploatare, generând un risc major privind asigurarea continuităţii activităţii şi diminuând totodată capacitatea operatorului feroviar de a face faţă concurenţei. Disfuncţiile în planificarea forţei de muncă au fost generate şi de inexistenţa unei strategii coerente în domeniul resurselor umane”, consemnează raportul.

De asemenea, indică faptul că procesul de îmbătrânire a forţei de muncă, îndeosebi în ceea ce priveşte personalul implicat în activitatea de exploatare, generatoare de venituri în cadrul societăţii, implică un risc major pentru asigurarea continuităţii activităţii, diminuând totodată capacitatea operatorului feroviar de a face faţă concurenţei.

În ceea ce priveşte modul de exploatare a resurselor umane, auditul reţine însă unele disfuncţionalităţi privind eficienţa utilizării acestora: în perioada auditată, corelaţia dintre creşterea cheltuielilor de personal şi creşterea productivităţii muncii nu a fost respectată, cu impact negativ asupra performanţei societăţii; productivitatea muncii, calculată în funcţie de cifra de afaceri realizată, s-a situat sub nivelul realizat de principalii competitori de pe piaţa transportului feroviar de marfă din România.

În condiţiile aprobării statutului personalului feroviar, care prevede reducerea vârstei standard de pensionare a personalului implicat în activitatea de circulaţie a trenurilor, precum şi în activitatea de exploatare, revizie şi întreţinere material rulant, acest risc s-a majorat semnificativ. În acest context, în opinia echipei de audit, elaborarea şi implementarea unei strategii coerente în domeniul resurselor umane, care să asigure atragerea, selectarea, formarea, dezvoltarea şi motivarea personalului necesar îndeplinirii obiectului de activitate al societăţii, în condiţiile mediului concurenţial existent, ar diminua considerabil riscurile în domeniul planificării forţei de muncă.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Cred ca v-am mai spus că Curtea de Conturi a României se ocupă de câțiva ani buni mai mult cu probleme care nu o privesc!
    Ce treabă are ea cu vârstele angajaților, cu modul de organizare a instituțiilor, cu eficienta activității și randamentul angajaților sau al utilajelor?!
    Pare că face exact ca procurorii, se uită la alte lucruri sau indicii și apoi vin judecătorii și spun ca fapta nu există!
    Nu înțeleg (mă prefac!) de ce Parlamentul i-a lăsat atâta libertate de mișcare Curții de Conturi astfel încât să aibă dreptul să se ocupe de orice, iar obiectul principal al activității – controlul legalității cheltuirii banului public – sa cadă în plan foarte secund, chiar în derizoriu!
    De fapt, ce vrea să spună Curtea de Conturi: „Noi ne prefacem că muncim pentru ca voi să aveți timp de furat mai mult!”

    • Ma mir ca n-au spus si despre ăia de la ANPC ca sunt plini de pensionați speciali, ca angajatii au rude a caror afaceri trebuiesc protejate…
      Munca la stat e degeaba

  2. Da sigur tampenia capitalista , numai tinerii sunt buni astia peste 50 la gunoi.

    • Ăștia de peste 50 de ani sunt cei mai prețioși, fiindcă ei ne pot învăța pe noi cei tineri. Din păcate mulți tineri au plecat din țară.

  3. Rapoartele astea ale Curtii de Conturi a Romaniei NU le baga nimeni in seama, nu se sinchiseste nici un bugetar de ele!
    Un alt fel de aflarea-n treaba la bugetari…

    • Ideea este că deturnează în mod intenționat obiectul muncii!

  4. Nooo, nu-i bai, tocmai s-a alocat un contingent de 50.000 de ceferiști bhutanezo – bangladezo – birmanezo-nepalezi

  5. Mai interesant ar fi sa se stabileasca gradele de rudenie si cumetriile dintre ei.

  6. angajarea la cfr in ultimii 30 de ani s-a facut doar daca aveai cel putin 5 rude deja acolo

  7. M-ati prins . Am 55 de ani:)))

  8. La banii primiți de acarul Paun de 60 de ani ce tânăr vine la CFR marfa ?
    Cati tineri au școlarizat în ultima perioada ? Hai sa nu ne ascundem dupa deget de mult se urmărește,, privatizarea” pe nimic. Au acum și ministru USR ,, tot înainte „