G4Media.ro

Ligia Deca anunţă că în mai multe judeţe se derulează proceduri de…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ligia Deca anunţă că în mai multe judeţe se derulează proceduri de angajare a consilierilor şcolari. În urma angajărilor va exista un consilier la 800 de elevi, faţă de unu la 1.200 de elevi

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, anunţă că în mai multe judeţe au început deja procedurile de angajare pe posturi de consilieri şcolari, în urma cărora la nivel naţional va exista, în medie, un consilier şcolar la 800 de elevi, faţă de unu la 1.200 de elevi, câţi sunt angajaţi în prezent.
”Avem o hotărâre de Guvern adoptată încă de acum câteva luni care creşte cu 50% numărul consilierilor şcolari.

Procedurile de angajare sunt în multe judeţe în curs, posturile au fost deja distribuite şi ne dorim ca prin această creştere să avem mai mulţi profesionişti care să ajute la prevenire în fiecare clasă, în fiecare şcoală. Dacă acum media naţională era de un consilier la aproximativ 1.200 de elevi, în urma angajărilor ne aşteptăm ca media să fie un consilier la 800 de elevi, tot nu este suficient, noi ştim lucrul acesta”, a afirmat Ligia Deca, la TVR Info, miercuri.

Ea a precizat că în proiectul de lege se propune existenţa unui consilier la 500 de elevi, însă ideal este ca în fiecare şcoală să existe cel puţin un consilier şcolar, alături de alţi profesionişti, precum logopezi.

În ceea ce priveşte abaterile grave ale unor elevi, ministrul a explicat că exmatricularea nu este o opţiune, ipotezele analizate fiind o perioadă de suspendare însoţită de alte tipuri de măsuri, precum consiliere, eventual muncă în folosul şcoli, măsuri care să facă elevul să înţeleagă ce a greşit şi să ducă la ”îndreptarea comportamentului”.

”Ceea ce noi trebuie să facem este un sistem funcţional în responsabilitatea sistemului educaţional şi în acest sens, acele camere de reflecţie, le-aş spune eu, nu de detenţie, sunt utilizate şi în alte sisteme educaţionale. Ceea ce trebuie să vedem este cine îi va supraveghea şi ce se va întâmpla în acele camere pentru că până la urmă nu e vorba de a muta copilul în alt spaţiu, e vorba de a găsi metodele pentru îndreptarea comportamentului”, a adăugat ministrul.

Ligia Deca a spus că înţelege ”îngrijorările cadrelor didactice” şi că trebuie găsite soluţii pentru a ”limita” accesul cu obiecte interzise în şcoli.

Context

World Vision România trage un semnal de alarmă privind numărul insuficient de consilieri şcolari şi asupra faptului că, acolo unde există, copiii de multe ori nu sunt informaţi, potrivit unui comunicat al acestei fundaţii transmis, vineri, Agerpres.

Deşi o parte dintre minori sunt zilnic expuşi la violenţă în şcoală, familie sau pe stradă, patru din zece elevi din ciclul gimnazial şi liceal nu ştiu dacă în unitatea lor de învăţământ se află un consilier şcolar cu care să poată vorbi dacă au nevoie, arată un sondaj realizat de World Vision România.

37% dintre profesorii consultaţi de organizaţie se simt puţin sau deloc pregătiţi să identifice copiii care sunt victime ale violenţelor, iar în cazul actelor de agresiune care se petrec chiar la şcoală, doar 45% consideră că „ştiu ce au de făcut”.

Un procent de 43% dintre adolescenţii de la sate văd în comunităţile lor oameni care sunt violenţi şi consumă alcool. Totodată, 20% dintre părinţii lor consideră că cei mici sunt expuşi la violenţe pe stradă.

Referitor la agresiunile în şcoală, doi din zece copii din comunităţile vulnerabile spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult. Un procent similar de profesori (23%) spun că la şcoală se simt doar în mică măsură sau deloc în siguranţă. Întrebaţi din ce direcţie vine cel mare grad de violenţă asupra lor, conform cadrelor didactice consultate de organizaţie, 36% au spus părinţii, 27% elevii, iar 8% au răspuns că din partea directorului unităţii de învăţământ sau a altor colegi de catedră. La aceeaşi întrebare, peste 25% dintre profesori au preferat să nu răspundă.

Într-o cercetare realizată anul acesta de World Vision România, 55% dintre profesori spun că au fost martori la acte de violenţă în şcoala lor. Pe de altă parte, doar 45% consideră că „ştiu ce au de făcut” şi 40% au participat la instruiri despre cum pot răspunde violenţelor din şcoală.

Mai mult, fundaţia atrage atenţia că a crescut numărul de violenţe asupra copiilor raportate la DGASPC-uri, de la 11.903 în perioada ianuarie-septembrie 2021 la 12.761 în acelaşi interval al anului trecut. În plus, a crescut şi numărul de violenţe în familie înregistrate de către Poliţia Română, de la 23.000 în 2018 la peste 26.000 în prima jumătate a anului precedent.

World Vision România susţine în prezent peste 30.000 de copii, părinţi şi profesori cu activităţi de educaţie non-formală pentru dezvoltarea socio-emoţională, prevenirea violenţei în şcoli şi asigurarea unui climat şcolar bazat pe responsabilitate, empatie, echitate şi acces neîngrădit al copiilor la drepturile lor.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...