
Lewis Hamilton se chinuie la Ferrari: Explicațiile unui fost inginer F1 al Scuderiei
Aventura lui Lewis Hamilton la Ferrari nu este una pe măsura așteptărilor, pilotul britanic fiind departe de vârful ierarhiei din Formula 1. În plus, este întrecut constant de coechipierul Charles Leclerc. Rob Smedley, fost inginer la Ferrari, face o analiză a situației pe care o traversează Lewis.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Cunoscător al lumii Formulei 1 și fost inginer chiar la Scuderia Ferrari, Rob Smedley a oferit o analiză clară a problemelor cu care se confruntă Hamiton la echipa de la Maranello.
Aflat într-un con de umbră din punct de vedere al rezultatelor, Lewis se chinuie în acest debut de sezon alături de monopostul SF-25 al celor de la Ferrari.
Monopostul ferrari SF-25 „nu se pupă” cu stilul lui Hamilton
În cadrul podcastului F1 Nation, Rob Smedley deschide abrupt discuția despre problemele lui Lewis Hamilton de la Ferrari: monopostul Ferrari este instabil pe partea spate, iar acest lucru afectează direct stilul de pilotaj al lui Lewis.
„Când ai un viraj de mare viteză, ai nevoie de un spate foarte stabil al monopostului. Lewis nu are acea încredere, iar el nu poate scoate maximul”, spune Rob Smedley.
Cu o experiență bogată în cadrul echipei, Charles Leclerc nu este la fel de afectat de această instabilitate pe partea spate a monopostului Ferrari. Avem de-a face cu un contrast care amplifică tensiunile interne.
Pe Hamilton nu-l ajută nici strategia Ferrari
Un alt aspect la care Ferrari a suferit destul de mult în ultimii ani este cel al strategiei. Nu putem vorbi despre prea multă inspirație în momentele delicate ale cursei.
La Miami, am avut parte de un alt episod care să arate această carență a conducerii Scuderiei.
Hamilton a fost blocat ture întregi în spatele lui Leclerc până ca echipa să dea ok-ul pentru o depășire venită pe baza unui ordin de echipă.
Ferrari a ezitat, iar în cele din urmă totul era prea târziu: Scuderia nu a câștigat vreun punct în plus de la Miami față de situația din acel moment.
„Nu există o singură problemă, sunt multe aspecte mici care, împreună, limitează performanța. Diferența se face la 2-3 zecimi pe tur”, transmite Rob Smedley.
Ferrari are nevoie de multe îmbunătățiri: aerodinamică, stabilitate, plus strategie. Vorbim despre o combinație de factori care necesită răbdare, analiză și îmbunătățiri continue.
Marea problemă este însă aceea că Ferrari nu are timp pentru toate acestea, concurența fiind deja cu un pas înainte.
Former Ferrari race engineer Rob Smedley has a clear idea why Lewis Hamilton is struggling at Ferrari, and the Briton dismissed the idea of a single transformative fix. https://t.co/52KkKB9yaR
— F1i (@F1icom) May 14, 2025
Cine este Rob Smedley
Născut pe 28 noiembrie 1973, Rob Smedley este un personaj cu o bogată experiență în Formula 1.
A lucrat de-a lungul timpului la echipe precum Williams, Ferrari și Jordan în Marele Circ.
Între 2006 și 2013 a fost inginerul de cursă al lui Felipe Massa. Începând din 2019 și până în 2022 a lucrat în postul de consultant tehnic și director de date pentru Formula 1.
Clasamentul piloților după GP din Miami
1 Oscar Piastri (McLaren) 131 puncte
2 Lando Norris (McLaren) 115
3 Max Verstappen (RedBull) 99
4 George Russell (Mercedes) 93
5 Charles Leclerc (Ferrari) 53
6 Kimi Antonelli (Mercedes) 48
7 Lewis Hamilton 41 (Ferrari) 41
8 Alexander Albon (Williams) 30
9 Esteban Ocon (Haas) 14
10 Lance Stroll (Aston Martin) 14
11 Yuki Tsunoda (RedBull) 9
12 Pierre Gasly (Alpine) 7
13 Carlos Sainz (Williams) 7
14 Nico Hulkenberg (Sauber) 6
15 Oliver Bearman (Haas) 6
16 Isack Hadjar (Racing Bulls) 5
17 Fernando Alonso (Aston Martin) 0
18 Liam Lawson (Racing Bulls) 0
19 Jack Doohan (Alpine) 0
20 Gabriel Bortoleto (Sauber) 0.
Clasamentul constructorilor
1 McLaren 246 puncte
2 Mercedes 141
3 RedBull 105
4 Ferrari 94
5 Williams 37
6 Haas 20
7 Aston Martin 14
8 Racing Bulls 8
9 Alpine 7
10 Sauber 6.
Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie – Câștigător Oscar Piastri
- Arabia Saudită (Jeddah) – Câștigător Oscar Piastri
- Miami (International Autodrome) – Câștigător Oscar Piastri
- Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
- Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
- Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
- Austria (Spielberg) – 29 iunie
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.