G4Media.ro

Inovație în București: biletul STB cumpărat pe SMS sau prin aplicație e…

Inovație în București: biletul STB cumpărat pe SMS sau prin aplicație e valabil o oră pe mai multe mijloace de transport

Călătorii care folosesc transportul public din București au de luni o opțiune existentă în majoritatea marilor orașe europene: o călătorie cu mijloacele de transport în comun STB, achitată prin platforme electronice de plată (SMS sau Aplicație), este valabilă timp de o oră din momentul achiziționării și poate fi utilizată pe mai multe mijloace de transport pentru a parcurge traseul.

Prețul biletului rămâne neschimbat, 1,3 lei.

Anunțul a fost făcut de primarul general, Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook.

Edilul capitalei a dat și un exemplu: pentru o călătorie urbană, cineva care vrea să meargă de la stația Râul Doamnei la Piața Presei Libere, trebuie să călătorească 3 stații până la Brașov, de acolo schimbă cu tramvaiul 41 pentru a ajunge la destinația finală. Acea persoană nu mai plătește ca până acum 1,3 lei pentru cele trei stații scurte și apoi încă 1,3 lei pentru restul traseului, ci un singur bilet, valabil o oră, cu plata prin SMS la 7458 sau prin aplicația B-pay.

Unul dintre motivele introducerii biletului orar este încurajarea plății electronice, mai ales în perioada pandemiei, mai arată Nicușor Dan. (Foto: PMB)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

35 comentarii

  1. Dupa oul fert o noua inovatie la buCUResti. Uau!

  2. Dragi jurnalisti, inainte sa vorbiti de majoritatea oraselor europene poate ca ar trebui sa dati exemple orasele din Romania care au asa ceva de ani buni.

  3. cum adica 1.3 lei un bilet ? In Cluj de exemplu e 5 lei un bilet cu 2 calatorii si asta de foarte multa vreme deja.

    • La fel și Brașov.

    • E simplu. In Bucuresti liniile sunt mai lungi, posibilitatile de interconectare mai multe, iar venitul mediu e mai mare ca in restul tarii. Deci trebuie neaparat ca ceva sa fie mic. Pretul. Valabil si pentru gigacalorie.
      E mostenire de la PSD, aia sunt cei care dau pomenile cele mai mari, iar domnu Dan s-a penelizat complet, nu mai are cojones sa taie pomenile, se gandeste in termeni de popularitate. Deh, are bastonul de presedinte in desaga, mai trebuie doar sa fie votat.

    • asta dacă iei bilet de hârtie, dacă plătești prin sms este 0,6 eur+TVA, adică 3,50 lei o singură călătorie. Asta este dintotdeauna, bucureștenii sunt susținuți de toată românia prin subvenții (alte exemple: gigacaloria la cluj costă 600 de lei, la bucurești 200 de lei, parcarea PE STRADĂ costă în cluj 4 lei juma de oră, în bucurești e gratis, că nu plătește nimeni parcarea, etc), dar tot ei au gura mare și fac scandal la orice încercare de a micșora subvențiile, sau de a mări prețul, vezi știrea de acu câteva săptămâni în care se anunța scumpirea parcării în bucurești, ce tumult a ieșit :D, milogeala le-a intrat în ADN 😀

    • Un lucru foarte bun si de laudat
      Chiar este bine ca stim acum

    • Ce inovație? Eu de mai bine de 1an călătoresc prin București plătind cu SMS. La 7458

    • @johnny

      La Cluj era 2,50 biletul de hârtie și 3 lei prin aplicația de bilete de la BT, și cred că prin sms la fel.

      La București diferența e mare între 1,30 și 3,50 (aproape de 3 ori). Poate cei care iau bilet electronic îi subvenționează de fapt pe restul care iau bilet pe hârtie. Oricum ar fi, nu mi se pare normal.

    • @johnny: Chiar și cu un tarif atât de mic, mulți bucureșteni merg gratis cu transportul de suprafață – fie că sunt pensionari, elevi, ori… blatiști, pentru că pe unele segmente nu vezi picior de controlor cu anii. Ca bucureștean care face parte din minoritatea celor care plătesc bilet, nici mie nu-mi place situația și aș fi de acord cu o mărire a tarifului, care să fie dublată de condiții mai civilizate de călătorie – curățenie, mai ales.

    • Oricum municipalitatea fura. STB ii ajuta. Dai un SMS pentru un bilet… Genereaza doua. Si banutii tot de doua ori ii ia. Si da. Nu ii returneaza cand sesizezi eroarea. Mergeti pe blat sa ii furati si voi pe ei. Cand ei joaca corect, jucam si noi. Pana atunci… Jungla urbana. Spuneti stop plata prin SMS. Asteptam alte oferte. Prin care sa nu ne dam seama cand ne fura. Daca tot se simt destepti…

    • De ce sa fie corect sa ia si pielea de la calatori, dar sa aiba finantare si de la buget atatia trepadusi?
      Frecvent, in anumite autobuze sau tramvaie stb, vezi 3-4 oameni care platesc calatoria. Si mai vezi 10 controlori! 10 controlori pentru ce!!!!!??!?! Pentru ce sa platesti atatea salarii? Pentru 3 calatori care aveau bilet platesti tu ca societate 10 salarii??????? De aceea trebuie calatorii sa plateasca mai mult? Pentru plata atator salarii ale trantorilor?
      Pana la urma, daca 1-2 calatori amarati, saraci (ca nu de bine alege cineva sa nu plateasca si sa riste sa mearga in astfel de conditii) si nu sunt multi care risca amenda, la o ora de varf, sa presupunem ca nu ar plati biletul. Atunci ar merita pentru cativa lei pierduti de la acei 1-2 calatori sa fie platite 10 salarii ale acelor angajati care nu fac o munca. Aia nu e munca.
      In alta zi: Mergeam la serviciu si dupa ce ca era aglomerat dimineata, urca 11 controlori care au mers dintr-un capat in altul al traseului si ce sa vezi? Iarasi aveau toti calatorii bilet / abonament, dar din controlori mai ocupau si locul si supraaglomerau inutil mijlocul de transport care nu avea aer conditionat. Mai ne luau si aerul controlorii si se plimbau continuu dintr-un capat in altul al transportului in comun si ne deranjau pe cei care eram sardele si asa. Sincer! Chiar nu renteaza sa platesti ca societate de transport salariile atator trantori.
      Iar acum, biletul e exagerat de scump! Ar trebui ca toti sa-si cumpere o trotineta cu banii de pe abonamentul lunar si sa nu mai circule nimeni cu mizeriile numite transport in comun.
      Iar la metrou e o alta problema: praf in subteran, mizerie, trenurile vin rar, distantarea nu se respecta si nici nu ar avea cum sa se respecte daca vin atat de rar.
      E total NEPRODUCTIV sa platesti salariile atator controlori!
      Daca s-ar face un calcul, s-ar putea observa simplu ca NU RENTEAZA sa fie platite atatea salarii ale trantorilor neproductivi!

    • In multe din tarile civilizate asa este: transportul gratuit! Bineinteles ca tot din banii cetatenilor este, dar asa nu vi se iau taxe, impozite etc.? Si? Ce se face cu acesti bani ai contribuabililor? NIMIC! Nimic pentru voi, cei care contribuiti! Dar se face TOTUL pentru cei care va iau banii: vile, jeepuri, elicopter si chiar avion personal. Lasati ca e bine sa vi se ia pielea de pe voi, cei prostanaci, care acceptati si mai considerati si normal tot ce se intampla!

    • In tari civilizate, de ani de zile, transportul in comun e gratuit pentru a elimina folosirea autoturismului personal si astfel se elimina poluarea!
      Sa creasca salariile, pensiile, si dupa aia mai vorbim de scumpiri. Dar pensiile nu le-au mai indexat de ani buni, locurile de munca le desfiinteaza. Asa ca despre ce scumpiri sa tot vorbim?!?

    • Batranii nu circula „mai mult decat e cazul” pentru ca nu au nici putere sa se deplaseze atat de mult. Se deplaseaza mai mult la medic. Asa ca nu mai fii rautacios ca nu-ti sta bine! Mai ales cand vei fi si tu pensionar si mai ales sarac, nu-ti va cadea bine sa vina un „prieten” sa-ti spuna ca de ce mergi la doctor. Atunci sa ajungi si tu la medic sa vezi cum e!
      Daca esti in categoria celor bogati, atunci vei avea Jeep-ul in poarta viloiului de tip bloc cu 30 de camere si nu vei avea nevoie sa circuli cu stb-ul fara aer conditionat si in traficul super aglomerat. Eventual iti vei lua avion ca la cate ifose ai…
      Omul sa fie om inainte de toate!!!

  4. Inovație pe dracu

  5. Nu toți bucureștenii vor subvenții. Mie nu mi se pare normal că cineva din provincie să-mi plătească mie metroul, ratbul, etc.
    Multe dintre aceste companii ar trebui privatizate și lăsate să fie profitabile sau sa dea faliment.

    • Sincer, n-aș avea nimic împotrivă dacă n-ar fi niște găuri negre pe post de intermediari, că nu se știe când se-ntoarce roata. Cred că asta ne doare mai mult, că banii se plimbă prin atâtea buzunare ale statului, de nu mai știi câți au plecat și câți au ajuns.

  6. Bravo Nicusor Dan. Ajunge si capitala din urma nu numai Europa dar si provincia.
    Daca s-ar si liberaliza piata transportului public din Bucuresti, sa fie maturati RATB si taxarii puturosi de concurenta, ce bine ar fi!

  7. 1,3 călătoria. Ce să faci, se câștigă prost în București, căldură și apă caldă subvenționată. Mda, te întrebi de ce nu se vrea regionalizare, iete d’aia.

    • Aceasta atitudine a ingenuncheat Romania! Romani contra romani! Poate multi au un singur copil si nu au bani nici pentru un sendvis sa le dea la scoala. Si muncesc din greu, nu mai vorbi prostii, Cineva care doar iti dai cu parerea! Ti se par putine 10-16 ore de muncit din greu zilnic pentru salariul minim? Asa sa-ti dea si tie Dumnezeu, sa-ti faca parte, sa vezi cum e. Sa nu mai vorbesti prostii!
      Nu toata populatia Bucurestiului lucreaza la multinationale. Deci saracia nu este din cauza lenei sau a comoditatii!
      Si mai sunt si hypermarketurile care le putem numi multinationale, dar salariile sunt mici si acolo, chiar daca sunt multinationale!
      Viata la oras prezinta avantaje si dezavantaje! La fel si viata in provincie. Dar asta nu inseamna ca unii sa isi cladeasca fericirea pe nefericirea altuia!
      Esti mai fericit sau mai bogat cel care gandesti astfel daca altul e mai necajit si mai sarac??????!!? Atunci trebuie sa fii cel putin dement, nu meriti sa fii numit OM! Nu conteaza ca esti de la tara sau din oras!

  8. Costul călatoriei RATB este de 5 lei. Diferența o plătește P. Ulea

  9. Calatoria ar putea fi si gratuita in Bucuresti, asta neinsemnand ca vreunul din Cluuuj sau Brasov ar plati ceva pentru asta. Pur si simplu, ar creste impozitele bucurestenilor si gata. Nu plateste nimeni de aiurea pentru ce fac eu in casa mea.

    Si daca tot ne uitam la subventii, de ce nu ne uitam si la cele acordate agricultorilor? Si bucurestenii platesc pentru cei care cultiva rosii, de exemplu, si nimeni din Bucuresti n-a zis nimic de asta. In schimb, altii se uita in gura vecinilor pentru ca… individia e mare, iar sosocismul e dezvoltat in mahalale.

  10. O masura buna, insa pretul biletului RATB nu reflecta realitatea.
    Este subventionat in mare masura si nu este corect.

  11. Pai și până acuma făceam asta cu SMS-ul și aplicația care nu este optimizată, dar era pentru doar 30 min.
    Nu a inventat nimic Nicușor, acum doar a mărit timpul la 60 min, deci tot „duamna” a făcut 😀👏

    • Era tot o ora, dar doar pe o singura linie, nu puteai schimba mijlocul de transport. Daca o faceai, plateai o noua calatorie. Acum in acest interval de o ora cat este valabila calatoaria, poti folosi cate mijloace de transport doresti, fara sa platesti cate o calatorie pentru fiecare mijloc de transport folosit.

    • Deci duamna Fifi a facut ceva dar a facut prost, dupa cum ne asteptam cu totii. Nicusor a mai indreptat din ce a facut printesa mahalalei.

  12. Zici ca a inventat o roata patrata… Eventual sa fie si pt cei care stau in Militari / Chiajna, adica merg pe acelasi traseu, dar biletul nu mai e valabil cand autobuzul ” trece granita „. Pur si simplu stupid!

  13. vad ca sunteti uni de va bagati unghia in beregata ca in bucuresti este un pret de 1,3 lei calatoria…ca gigacaloria este miiica,parerea mea este ca si asa suportam destui in bucuresti si respiram mari concerne internationale si multinationale,atat stb cat si termoenergetica sunt subventionate din taxele si impozitele bucurestenilor.ar fi culmea sa coste mai mult.

    • Daca ai salariul minim pe economie in Bucuresti, nu poti face fata in Bucuresti. Alimentele sunt mai scumpe, nu ai o fructa sau o leguma de unde sa iei din gradina ca la tara. Si poate iti ramaneau inainte 1-2 lei pe zi pentru un covrig. Acum, cu scumpirea asta inseamna ca nici covrigul ala multi nu-si mai permit sa il cumpere!
      Oricum, metrorex si stb erau subventionate si de la stat, dar si de la calatori. Asa ca scumpirea asta chiar nu se justifica in conditiile in care tot mai multi oameni raman someri, au salariile diminuate sau sunt platiti cand si cand…

  14. În resita sistemul asta e implementat de un an de zile..poti să cumperi bilet prin sms sau poti să plătești in autobuz cu cardul la POS ul din autobuz

  15. In Timișoara la fel ca la Cluj se plătește prin SMS bilet de o oră valabil pe un singur mijloc de transport de ani de zile și costă 0.5 euro+TVA

  16. Și la Alba Iulia facem același lucru de multi ani…

  17. Pensionarii cu pensii mari beneficiaza de autoturisme personale, chiar cu sofer angajat! Sau isi permit luxul si iau taxiul, deci nu aceia merg cu stb-ul.
    Iar pensionarii care merg la medic cu stb-ul cand si cand nu te fac pe tine sa platesti mai mult din cauza asta.
    Dar sa fii si tu bolnav sa vezi cum e ca sa crezi! Nu ti-au ocupat pensionarii autobuzul.
    Pe sobolani si gunoaie nu te napustesti asa ca pe bietii pensionari care au muncit din greu 45 de ani si care au pensia minima neindexata de ani de zile! Dar astia sunteti! Cu astia fara creier defilam…