G4Media.ro

GRAFICE Raport despre mașinile second hand din România: 1 din 4 a…

GRAFICE Raport despre mașinile second hand din România: 1 din 4 a fost avariată/ Kilometrajul este falsificat cu zeci de mii de kilometri, mai ales la BMW/ Prețurile sunt umflate ilegal cu 15 – 20 %

Deși vânzarea de mașini uzate s-a oprit, practic, din cauza pandemiei din România, șoferii verifică din ce în ce mai des istoricul propriilor vehicule în aceste zile. Amploarea inspecțiilor la mașinile utilizate a crescut în țară cu până la 34%, se arată într-un raport realizat de  carVertical, companie specializată în vânzarea de date despre istoricul mașinilor uzate.  22,8% din autoturismele verificate în România au suferit reparații ale caroseriei. Valoarea medie a kilometrajului modificat în minus în țară este de 59 de mii de kilometri, arată datele carVertical.ro.

Sursa: carVertical

Potrivit raportului, BMW este lider când vine vorba de mașini cu kilometraj modificat, alături de alte vehicule de origine germană: Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz.

De asemenea, modelele BMW au vizitat cel mai des atelierele de reparații pentru caroserie. Cu toate acestea, șoferii Mercedes-Benz cheltuiesc mult mai mult pentru aceste lucrări. Aceștia au trebuit să plătească mai mult de 5.000 de euro pe reparații.

Sursa: carVertical

Vehiculele germane (în special Audi și Volkswagen) sunt, de asemenea, cele mai căutate de vizitatorii carVertical.ro. Între timp, BMW 3 la mâna a doua este cel mai vândut model în țară.

Cumpărătorii înșelați plătesc cel puțin 2 mii în plus

Se estimează că cel puțin o treime din mașinile utilizate sunt vândute cu kilometraj fals. Numărul mediu de fraude privind kilometrajul, depistate de carVertical în România, este de până la 59.129 km.

Cu alte cuvinte, vânzătorul necinstit vinde o mașină condusă 250.000 km ca și cum ar fi fost rulată doar 190.000 km.

Sursa: carVertical

„Apoi, pare mult mai puțin utilizată și nu atinge limita semnificativă de 200.000 km din punct de vedere psihologic. În plus, din cauza kilometrajului falsificat, devine imposibil de urmărit dacă unele lucrări de întreținere deosebit de importante, cum ar fi înlocuirea centurii motorului principal, ar trebui să fie efectuate sau nu este încă
necesar,” subliniază Arnas Vasiliauskas, șeful Departamentului de Inovare și Produse la carVertical.

Potrivit A. Vasiliauskas, pe piață, din cauza fraudei cu kilometrajul, prețul mașinii, de obicei, crește ilegal cu 15-20%. În România, costul mediu al mașinilor utilizate de la cei mai populari producători este de 12.196 de euro, așadar o persoană plătește cu cel puțin 2.000 de euro mai mult pentru escroci.

Sursa: carVertical

În timp ce pregătesc revizuirea, specialiștii platformei de verificare a istoricului auto CarVertical au analizat peste 200 de mii de anunțuri auto publicate în România în anul 2019.

NOTA carVertical este un jucător global în industria de date automobilistice care vinde rapoarte online despre istoricul auto. Fondată acum 3 ani, compania operează deja pe 20 de piețe din Europa și America de Nord. România este printre cele mai mari piețe.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Daca e ceva masluit, e la Volkswagen. Ceva cu masurarea poluarii. Nu mai stiu precis. Ma documentez mai pe seara cand ies din tura de la sparanghel.

    • Samsarii, in marea lor majoritate sunt români „onești” care păcălesc alți români. N-am auzit vreun caz de mașină second cumpărată de la Autohaus care să aibă km dați înapoi.

  2. Nu bate, nu troncane, km reali. :))
    In toata seriozitatea, daca vrei masini de calitate 2nd hand cumparati Honda si Toyota.

    • Vei ramane suprins, dar nici proprietarii de Honda sau Toyota nu mai sunt ce erau odata. De cateva luni urmaresc o Honda Civic sau ceva de la Toyota dupa 2015 vandute de particulari. Desi in anunturi sunt multe ca impecabile, dupa ce le-am verificat, mai toate aveau daune mai mici sau mai mari (spre ex o Avensis din 2016 vanduta ca impecabila adunase daune de peste 10000 de euro). Niciunul nu s-a sinchisit sa modifice anuntul dupa ce i-am prins cu mata-n sac.

  3. In momentul in care cei vinovati vor fi condamnati si privati de libertate (ca in Vest) aceasta practica raspandita in Est, se va opri. Incercati sa faceti acest lucru (ca profesionist al automobilului) si vedeti ceea ce va asteapta.
    Ca particular, orice schimbare facuta autovehicului si neadusa la cunostinta autoritatilor, va trimite direct in inchisoare (nu numai datul inapoi al kilometrajului total, ci si reprogramarea motorului, etc)
    Unii risca si nu sunt prinsi. Unii risca si sunt prinsi. Insa, nu inchisoarea ii sperie pe majoritatea, nu. Ceea ce ii sperie, este plata in caz de accident, etc. Asigurarea nu acopera daunele (materiale si umane) la cea mai mica transformare (nedeclarata) a autovehicului.

    Ex: vehicolul meu, functioneaza cu benzina (E5, E10) si cu éthanol (E85) in diverse procente. Pot cumpara un disozitiv care face ca vehicolul sa functioneze 100% E85 (0,60€ litrul) dispozitiv usor de montat, in 15 minute.
    Insa.
    Pentru a circula in totala legalitate, trebuie sa fie montat de un profesionist, care il si garanteaza. Apoi, trebuie sa declar la prefectura si sa schimb certificatul de inmatriculare, sa previn asigurarea, etc.
    Deci.
    Instalez singur, totul functioneaza lafel insa, in caz de accident (grav) asigurarea nu ma acopera. Fac totul legal, asigurarea ma acopera. Cand un accident cu daune corporale duce undeva spre 10 – 40k€ (operatii, reanimare, convalescenta, reeducare, etc) si asigurarea nu acopera… va las singuri sa realizati cam cea ce se intampla.
    Singura modalitate de a circula (legal) cu amestec E5 sau E10 si E85, este sa nu schimbi absolut nimic. Exact ceea ce fac eu. Circul intre 70 si 100% E85, in functie de sezon, procentajul de ethanol in mixul E85 variind in timpul anului. Bineinteles ca cu cat am mai putin E5 sau E10 in rezervor, cu atat imi vor trebui mai multe chei la lansarea motorului. Insa… este legal.

    Ceea ce ne opreste sa trisam, este frica. Frica de pedeapsa. Exact ca in copilarie 😉

  4. „… înlocuirea centurii motorului principal …” ?!
    Dar vai!
    Oare se inlocuieste si pamblica de la motorul secundar?
    Ori lãntugul de la motorul tertiar e cel mai important?

    Cine mama zmeilor traduce articolele astea, mai frate?

  5. Salut!

    BMW ; in satul in care m-am mutat, sunt cam 350 de case si vre-o 15…20 de bmwuri in circulatie si
    alte cateva…de vanzare ! Nu toate au acte pe numele proprietarului real, dar, nu pot preciza.
    Despre km reali….liniste si discretie !
    Daca vreau sa vand o casa, imi trebuie certificat fiscal.
    Daca, prin absurd rezonabil s-ar institui obligatia, ca masinile second, incepand cu marcile la care km se falsifica, ar fi supuse unei inspectii a km reali si istoricului masinii , poate, practica falsificarii s-ar mai domoli . Problema este, ca o vointa politica in acest sens , este greu de instalat.
    In Germania , la a treia masina vanduta de o persoana fizica, vine fiscul pe tine si te impoziteaza
    ca pe orice antreprenor . Nu se vrea ordine.
    Banii multi se fac acolo unde este dezordine iar cei care controleaza dezordinea isi iau partea lor !