G4Media.ro

Franța va acorda operatorului aerian AirFrance un împrumut de 7 miliarde de…

Facebook

Franța va acorda operatorului aerian AirFrance un împrumut de 7 miliarde de euro pentru a evita o criză de numerar în contextul crizei provocate de coronavirus

Operatorul aerian Air France va primi împrumuturi garantate de statul francez în valoare de şapte miliarde de euro (7,6 miliarde de dolari), pentru a evita o criză de numerar în contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), a anunţat vineri ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, citat de Agerpres.ro.

Acesta a adăugat că statul francez pregăteşte şi împrumuturi de aproximativ cinci miliarde de euro pentru producătorul auto Renault, transmite Reuters.

Franţa va acorda Air France împrumuturi directe de trei miliarde de euro şi garanţii de încă patru miliarde de euro, a anunţat Le Maire la postul de televiziune TF1.

Joi, directorul general interimar al Renault, Clotilde Delbos, a anunţat că producătorul auto poartă discuţii cu Guvernul francez pentru a-şi asigura împrumuturi garantate de stat în valoare de mai multe miliarde de euro, ca măsură de securitate în contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Clotilde Delbos a spus că Renault are suficiente lichidităţi pentru a face faţă crizei, dar că recurge la linii de credit şi ajutoare acolo unde este posibil, inclusiv în Franţa şi pe pieţele emergente.

„Este de datoria noastră să fim prudenţi şi să acoperim chiar şi scenariile foarte pesimiste. Există motive suficiente pentru a încerca să obţinem o parte din această facilitate de credit”, a spus Clotilde Delbos, pentru care împrumuturile garantate de stat constituie o plasă de siguranţă. „Lucrăm la acest lucru şi va fi nevoie de timp, dar sunt încrezătoare că vom putea beneficia de acest credit înainte de anunţarea planului de economii în mai”, a apreciat Delbos.

Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.

Grupul auto Renault a anunţat miercuri că va relua producţia la trei fabrici din Franţa, la un nivel limitat.

Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a informat că reluarea producţiei „va fi foarte, foarte graduală” şi strict în linie cu cerinţele de sănătate stabilite de autorităţi. Mai multe unităţi vor fi redeschise în următoarele săptămâni, a precizat purtătorul de cuvânt.

Şi activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând de marţi, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj, a anunţat Grupul Renault România.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. De pe alt site:
    „Eu am avut doua randuri de bilete pentru toata familia x4 la AIR France (Paris-Bucuresti si retur), aproape 2000 de euro in total.
    Trebuia sa merg inainte de Pasti si de 1 mai. Desi au anulat zborurile, nu mi-au dat banii inapoi, doar mi-au propus ontravaloarea in voucher… Pai eu voi termina contractul in Paris la sfarsitul lui iunie si nu stiu cand si daca o sa mai folosesc voucherele lor. Bineinteles ca pe lege ar trebui sa dea banii inapoi, dar nici nu se gandesc sa plateasca si nici nu vor plati, ba mai sunt protejati de statul francez si de autoritatile de reglementare din Franta.
    Asa ca eu si probabil alte milioane de oameni facem parte din maretul plan de salvare frantuzesc, desi nu ne-a intrebat nimeni daca vrem sa fim parte la asta. Ghinion!
    A, sa nu uit… Am intrebat la Carrefour in Paris si cica nu vor sa primeasca voucherele alea ca sa imi cumpar legume si lapte, vor sa le dau EURO aia pe care eu i-am dat pe bilete. Poate o sa o intreb pe proprietara mea daca imi pot plati chiria cu voucherele alea, desi mi-e teama ca si ea o sa vrea tot EURO…
    Nasol!”

    • Sper sa va pot ajuta, la intrebarea pusa de persoana respectiva. Ii puteti copia lien-ul pus de mine mai jos, pentru a il indruma.

      Aveti aici, raspunsurile la intrebare. Nu numai Air France aplica (deocamdata) un „avoir”, ci toate companiile aeriene si agentiile de voyage. Pentru absolut toti cei care au cumparat bilete de avion, sau avion+séjour.
      Un raspuns clar al guvernului fiecarei tari, va fi dat. Deocamdata, avand in vedere situatiile diferite, in functie de tari, nu exista (inca) un raspuns clar, la nivel UE. Ceea ce exista in schimb, este garantia de a nu pierde definitiv sumele angajate.
      Exista o lege UE, care acopera aceste cazuri (orice produs cumparat) Intai se propune un „avoir” si/sau se ramburseaza, intr’un timp sabilit (nu neaparat imediat)

      Air France, este capitalizat la inaltime de 7 miliarde de euro. Statul francez si statl olandez (nu uitati ca este Air France KLM, sunt implicate la inaltime de 14,5% fiecare (detinere de actiuni ale companiei) Asadar, au contribuit in egala masura (F + NL) la capitalizare.
      Exact cum Germania, a capitalizat Lufthansa, pentru a o salva de la faliment. Si SUA la randul ei.

      Aici, lien-ul promis:
      https://www.lefigaro.fr/voyages/vacances-2020-et-coronavirus-remboursement-billets-d-avion-report-de-sejour-les-reponses-des-experts-a-nos-lecteurs-20200425