G4Media.ro

Fostul ambasador SUA la București, Mark Gitenstein, a primit un nou mandat…

Sursa Foto: Facebook

Fostul ambasador SUA la București, Mark Gitenstein, a primit un nou mandat în calitate de reprezentant al acționarilor în Fondul Proprietatea

Fostul ambasador al Statelor Unite la București, Mark Gitenstein, a fost numit în poziția de membru al Comitetului Reprezentanţilor Acţionarilor pentru o perioadă de trei ani, ca urmare a expirării mandatului său actual, se arată un raport transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Pe data de 4 septembrie a avut loc Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor Fondului Proprietatea, şedinţa fiind prezidată de către Johan Meyer, în calitate de reprezentant permanent al Franklin Templeton International Services, administratorul unic al FP.

”În urma acestei adunări, acţionarii Fondului au decis următoarele: numirea lui Mark Henry Gitenstein în calitate de membru al Comitetului Reprezentanţilor, ca urmare a expirării mandatului său actual. Mandatul este valabil pentru o perioadă de trei ani şi îşi va produce efectele începând cu 29 septembrie 2019, sub rezerva acceptării mandatului de către membrul nou numit”, informează Fondul Proprietatea.

Mark H. Gitenstein a fost ambasador al Statelor Unite ale Americii în România din 2009 până în data de 14 decembrie 2012.

Anunțul transmis Bursei de Valori București:

The resolutions of the Ordinary General Shareholders’ Meeting of Fondul Proprietatea SA held on 4 September 2019

Franklin Templeton Investment Management Ltd. United Kingdom Bucharest Branch, in its capacity as Investment Manager of Fondul Proprietatea SA (“Fondul Proprietatea” / the “Fund”), hereby announces that on 4 September 2019, the Fund’s Ordinary General Shareholders Meeting (“OGM”) was held at “Radisson Blu” Hotel, in Bucharest, commencing 12:00 pm (Romanian time).

The meeting was chaired by Mr. Johan Meyer, as Permanent Representative of Franklin Templeton International Services S.a r.l., the Sole Director of the Fund.

Following the said meeting, the shareholders of the Fund decided the following:

1. To appoint Mr. Mark Henry Gitenstein as member in the Board of Nominees following the expiration of his current mandate. The mandate is valid for a period of three (3) years and shall produce its effects starting with 29 September 2019, subject to the acceptance of the mandate by the newly appointed member.

Vezi aici raportul transmis de Fondul Proprietatea către BVB

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ok! Ptr. sasu cu dintii in pahar ceva? S-o fi carat, sau se ocupa in continuare de statul de drept?!?

  2. Inteligenta mișcare.
    Garanția ca statul roman nu va îndrăzni sa se gândească la naționalizarea sau exproprierea bunurilor Findului Proprietatea.
    Acest lucru e și o garanție ca același stat roman comunist nu va îndrăzni sa naționalizeze sau sa exproprieze cu ușurintă și abuziv proprii cetățeni, chiar și pentru realizarea de autostrăzi, spitale și alte aberații inutile, conform planului cincinal in “29 de ani și jumătate” …

    • Ha, ha, ha!

      Visați frumos dacă vreți. Statul român a pus la dispoziție activele inițiale, frabici (sic!), uzine, terenuri, mine etc.

      Din ultimul raport al Fodului Proprietatea, aflăm:

      1. Obiectivul investițional al Fondului este maximizarea randamentelor către acționari și creșterea valorii activului net pe acțiune prin investiții realizate, în principal, în acțiuni și valori mobiliare românești.

      2. Poate ziceți că dacă e bine pentru Fond e bine și pentru țară. Ceea ce este în principiu adevărat. Numai că este importantă participarea la beneficii, precum și puterea de vot a statului român. Ei bine, probabil o să vă explice Gitenstein și … Cîțu cum se face că statul a ajuns să aibă 0,09% din drepturile de vot și 4% din acțiuni.

      Acționari % din capitalul subscris % din capitalul plătit % din drepturile de vot
      The Bank of New York Mellon (GDR-uri)3 26,64% 27,75% 34,14%
      Acționari instituționali români 19,14% 19,94% 24,52%
      Persoane fizice române 15,32% 15,95% 19,63%
      Acționari instituționali străini 14,46% 15,06% 18,53%
      Persoane fizice străine 2,41% 2,51% 3,09%
      Statul român reprezentat prin MFP 4,07% 0,08% 0,09%
      Acțiuni proprii 4 17

      Citiți aici pe larg: https://www.fondulproprietatea.ro/files/live/sites/fondul/files/ro/semi-annual-reports/H1%202019%20report.pdf

  3. @ de facto

    Afirmatia „Statul român a pus la dispoziție activele inițiale, frabici (sic!), uzine, terenuri, mine etc” este o aberatie, o prostie si are menirea de a induce in eroare. E dovada clara ca anumiti cetateni habar nu au ce spun.

    Conform art. 9 alin 1 din Legea nr. 247/2005, „La constituire, capitalul social iniţial al Fondului „Proprietatea” va fi format din următoarele active: a) acţiunile deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la societăţi comerciale, conform anexei; b) acţiunile deţinute de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie la diverse societăţi comerciale, conform anexei; c) acţiunile deţinute de Ministerul Finanţelor Publice la diverse societăţi comerciale, conform anexei; d) acţiunile deţinute de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului la diverse societăţi comerciale, conform anexei; e) acţiunile deţinute de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei la diverse societăţi comerciale, conform anexei; f) alte tipuri de active stabilite prin hotărârea Guvernului de înfiinţare a Fondului ‘Proprietatea’, cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

    Asadar statul nu a venit in fond cu fabrici, uzine, terenuri, mine, ci a venit cu ACTIUNI. Detinerea de actiuni confera printre alte drepturi, dreptul de a participa la decizia strategica intr-o companie, proportional numarului de actiuni detinute.
    Daca statul, in calitate de titular majoritar de actiuni intr-o companie, este handicapat intelectual si nu ia deciziile corecte economice pentru functionarea corecta a companiei, poate ajunge in situatia sa-si doreasca sa iasa din companie, prin instrainarea actiunilor sale.

    Prin urmare, ceea ce ne-a prezentat domnul care a postat mai sus este situatia participatiilor statului la capitalul social al Fondului Proprietatea (nu la capitalul social al companiilor detinute de stat – e o diferenta esentiala pe care dl. ipochimen trebuia sa o faca).

    Apoi, Fondul Proprietatea a fost constituit cu scopul ca fostii proprietari ai imobilelor preluate abuziv de regimul comunist sa fie despagubiti prin compensarea valorii imobilelor care nu li se mai restituiau cu un numar de actiuni pe care statul le detinea la fond.
    Rezulta ca, in procesul de compensare (a durat in timp) statul isi diminua numarul de actiuni detinute de fiecare data cand compensa valoarea unui imobil nerestituit (se stingea astfel obligatia de restituire sau de despagubire). Prin urmare, ideea ca statul trebuia sa aiba grija sa detina o participatie cat mai mare la Fondul Proprietatea nu numai ca este o prostie infantila, asemenea idee nici macar nu a fost scopul constituirii fondului, iar lucrul asta rezulta din art. 2 alin. 2 din HG nr. 1481/2005 privind infiintarea Fondului Proprietatea: „După constituirea Societăţii Comerciale „Fondul Proprietatea” – S.A. şi CEL PUTIN ATAT TIMP CAT STATUL ESTE ACTIONAR al Fondului Proprietatea, modificarea şi/sau completarea actului constitutiv necesită în toate cazurile aprobarea prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 297/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi a reglementărilor emise în aplicarea acesteia şi se supune autorizării prealabile a Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare”. Din expresia scrisa cu litere mari de tipar rezulta cu claritate ca statul nici macar nu a intentionat la constituirea fondului sa ramana actionar la acesta.

    In fine, art. 7 alin. 1 din Actul constitutiv al Fondului Proprietatea, anexa la HG nr. 1481/2005 prevede ca: „Capitalul social al Fondului Proprietatea este în valoare de 14.240.540.675 lei, împărţit în 14.240.540.675 acţiuni nominative, ordinare, cu o valoare nominală de 1 leu fiecare. Statul român, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, are calitatea de ACTIONAR, SI IMPREUNA CU CEILALTI ACTIONARI înregistraţi în registrul computerizat, deţine 100% din capitalul social al societăţii comerciale, în valoare de 14.240.540.675 lei, împărţit în 14.240.540.675 acţiuni cu o valoare nominală de 1 leu fiecare”.
    Din aceasta prevedere din actul constitutiv al Fondului Proprietatea rezulta foarte clar ca statul nu era singurul actionar al fondului in momentul constituirii lui.

    Esential este insa ca statul nu a pus la bataie fabrici, uzine, terenuri, mine etc, ci „valori mobiliare”, mai exact o parte din actiunile pe care le detinea la companiile sale, actiunile nefiind nici fabrica, nici uzina, nici terenul, nici mina nici nimic altceva decat o pondere la actul decizional si managerial al companiei.
    In anexa Titlului VII al Legii nr. 247/2005 sunt aratate exact PROCENTELE DIN ACTIUNILE PE CARE STATUL LE DETINEA LA ANUMITE COMPANII ALE SALE:
    ” 1. De la Ministerul Economiei şi Comerţului şi OPSPI se vor transfera următoarele participări:
    1.1. -15% din CN Transelectrica Bucureşti S.A.
    1.2. -15% din SNTGN Transgaz S.A.
    1.3. -10% din S.C. Petrom S.A.
    1.4. -15% din SNGN Romgaz S.A.
    1.5. -12% din S.C. DGN Distrigaz Sud S.A.
    1.6. -12% din S.C. DGN Distrigaz Nord S.A.
    1.7. -20% din S.C. Hidroelectrica S.A.
    1.8. -20% din SN Nuclearelectrica S.A.
    A se vedea şi Ordonanţă de urgenţă 69/2008.
    1.9. -12% din S.C. Electrica Moldova S.A.
    1.10. -12% din S.C. Electrica Oltenia S.A.
    1.11. -12% din S.C. Electrica Dobrogea S.A.
    1.12. -12% din S.C. Electrica Muntenia Nord S.A.
    1.13. -12% din S.C. Electrica Muntenia Sud S.A.
    1.14. -12% din S.C. Electrica Banat S.A.
    1.15. -12% din S.C. Electrica Transilvania Nord S.A.
    1.16. -12% din S.C. Electrica Transilvania Sud S.A.
    1.17. -15% din S.C. Complexul Energetic Turceni S.A.
    1.18. -15% din S.C. Complexul Energetic Craiova S.A.
    1.19. -15% din S.C. Complexul Energetic Rovinari S.A.
    1.20. -10% din S.C. Oil Terminal S.A.
    1.21. -10% din S.C. Conpet S.A.
    1.22. «abrogat» -100% din creanţa deţinută de statul român la Krivoirog
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    2. De la Ministerul Finanţelor Publice se vor transfera următoarele:
    2.1. «abrogat» -20% din Compania Naţională Loteria Română S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    2.2. «abrogat» -20% din Compania Naţională Imprimeria Naţională S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    2.3. «abrogat» -9,9% din S.C. CEC S.A.
    30/12/2005 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 209/2005.
    2.4. – sumele obţinute din recuperarea drepturilor valutare deţinute de statul român din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, derulată înainte de 31 decembrie 1989, şi sumele rezultate din recuperarea drepturilor care decurg din acordurile comerciale şi de plăţi guvernamentale şi aranjamente tehnice bancare corespunzătoare, înregistrate în conturile de cliring, barter şi cooperare economică internaţională, conform art. 9 alin. (2) lit. a) şi b).
    31/03/2006 – subpunctul a fost rectificat prin Rectificare din 31/03/2006
    29/06/2007 – subpunctul a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007
    3. De la Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologia Informaţiei se vor transfera următoarele participaţii:
    3.1. «abrogat» -20% din S.C. Romtelecom S.A.
    30/12/2005 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 209/2005.
    3.2. -25% din Compania Naţională Poşta Română S.A.
    4. De la Ministerul Transporturilor, Construcţiei şi Turismului se vor transfera următoarele participaţii:
    4.1. «abrogat» -20% din Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    4.2. «abrogat» -20% din Societatea de Administrare Active Feroviare „SAAF” S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    4.3. «abrogat» -20% din Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex” S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    4.4. -20% din Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă” S.A.
    4.5. -20% din Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu” S.A.
    4.6. -20% din Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Constanţa” S.A.
    4.7. -20% din Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia” S.A.
    4.8. -20% din Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” S.A. Constanţa
    4.9. -20% din Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” S.A. Galaţi
    4.10. -20% din Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” S.A. Giurgiu
    5. De la Agenţia de Valorificare a Activelor Statului se vor transfera următoarele participaţii:
    5.1. «abrogat» -37,808% din S.C. Electroconstrucţia Elco Piteşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.2. «abrogat» -70% din S.C. Bemo Beiuş S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.3. «abrogat» -18,249% din S.C. Diverprest Oradea S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.4. «abrogat» -1,682% din S.C. Fabrica de Scule Râşnov S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.5. «abrogat» -10,947% din S.C. Mecon Braşov S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.6. «abrogat» -79,052% din S.C. Nitrosere Făgăraş S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.7. «abrogat» -79,052% din S.C. Pensiunea Păstrăvărie Floarea Reginei (Edelweiss Hotel) S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.8. -70% din Societatea Comercială de Prestări Servicii în Domeniul Asigurărilor CAROM-BROKER DE ASIGURARE – S.A.
    06/06/2007 – subpunctul a fost rectificat prin Rectificare din 06/06/2007
    5.9. -17,365% din S.C. Centrofarm Bucureşti S.A.
    5.10. -12,124% din S.C. FECNE Bucureşti S.A.
    5.11. -9,769% din S.C. Gerovital Cosmetics Bucureşti S.A.
    5.12. -6,519% din S.C. Laromet Bucureşti S.A.
    5.13. -68,322% din S.C. Prestări Servicii Bucureşti S.A.
    5.14. -78,972% din S.C. Primcom Bucureşti S.A.
    5.15. «abrogat» -70% din S.C. Procas Bucureşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.16. «abrogat» -15,172% din S.C. Romatel Bucureşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.17. «abrogat» -35,449% din S.C. Romconsuc Bucureşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.18. «abrogat» -100% din S.C. Societatea de Strategie pentru Piaţa de Gros S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.19. «abrogat» -20% din Societatea Naţională de Petrol şi Gaze Petrogaz Bucureşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.20. -42,795% din S.C. Telerom Proiect Bucureşti S.A.
    5.21. «abrogat» -30,652% din S.C. Tricodava Bucureşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.22. -20% din S.C. World Trade Center CCIB Bucureşti S.A.
    5.23. -33,000% din S.C. Bat Service Buzău S.A.
    5.24. «abrogat» -48,035% din S.C. Cerealcom Buzău S.A
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.25. -5,354% din S.C. Comcereal Fundulea S.A.
    5.26. «abrogat» -45,374% din S.C. Autopilotaj (şcoala de şoferi amatori) Reşiţa S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.27. «abrogat» -5,963% din S.C. Bega Minerale Industriale (expl. min. Aghireş) Aghireşu S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.28. -11,364% din S.C. Comcereal Cluj-Napoca S.A.
    5.29. -4,330% din S.C. Electroconstrucţia Elco Cluj-Napoca S.A.
    5.30. -39,999% din S.C. Turdapan Turda S.A.
    5.31. «abrogat» -8,194% din S.C. Big Trade Constanţa S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.32. «abrogat» -54,545% din S.C. Conex Cordial Constanţa S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.33. «abrogat» -6,632% din S.C. Coral Mod Mangalia S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.34. «abrogat» -7,108% din S.C. Restaurant Cherhana Constanţa S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.35. «abrogat» -2,684% din S.C. Şantierul Naval Constanţa S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.36. -46,914% din S.C. Vitacom Sf. Gheorghe S.A.
    5.37. «abrogat» -4,755% din S.C. Mechel Târgovişte S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.38. «abrogat» -21,599% din S.C. Mechim Titu S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.39. -6,144% din S.C. Oţelinox Târgovişte S.A.
    5.40. «abrogat» -67,700% din S.C. Multiprestservice Craiova S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.41. -7,378% din S.C. Retizoh Craiova S.A.
    5.42. «abrogat» -5,560% din S.C. Semrom Oltenia Craiova S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.43. «abrogat» -37,675% din S.C. Alcom Galaţi S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.44. «abrogat» -5,144% din S.C. Cerealcom Giurgiu – Giurgiu S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.45. -10,031% din S.C. Comcereal Miercurea Ciuc S.A.
    5.46. «abrogat» -6,153% din S.C. Comixt Miercurea Ciuc S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.47. «abrogat» -59,998% din S.C. Astoria Deva S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.48. «abrogat» -95,148% din S.C. Comtom Tomeşti S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.49. -13,821% din S.C. Familial Restaurant Iaşi S.A.
    5.50. «abrogat» -21,568% din S.C. Fortus Iaşi S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.51. «abrogat» -30,429% din S.C. Frigocarne Iaşi S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.52. «abrogat» -9,850% din S.C. Danubiana Popeşti Leordeni S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.53. -3% din S.C. Petrom Aviation Bucureşti S.A.
    5.54. «abrogat» -12,324% din S.C. Studiourile Media Pro Buftea S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.55. «abrogat» -37,389% din S.C. A Con Baia Mare S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.56. «abrogat» -39,599% din S.C. Comar Baia Mare S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.57. -9,638% din S.C. Marlin Ulmeni S.A.
    5.58. -40,617% din S.C. Forsev Drobeta Turnu-Severin S.A.
    5.59. -10,076% din S.C. Mecanoenergetica Gura-Văii Drobeta Turnu-Severin S.A.
    5.60. -38,869% din S.C. Severnav Drobeta Turnu-Severin S.A.
    5.61. -7,691% din S.C. Azomureş Târgu Mureş S.A.
    5.62. -7,967% din S.C. Carbid-fox Târnăveni S.A.
    5.63. -69,949% din S.C. Comsig Sighişoara S.A.
    5.64. «abrogat» -8,744% din S.C. Grand Târgu Mureş S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.65. -17,489% din S.C. Salubriserv Târgu Mureş S.A.
    5.66. -7,176% din S.C. Zamur Târgu Mureş S.A.
    5.67. -15,996% din S.C. Commetex Piatra Neamţ S.A.
    5.68. -18,171% din S.C. Alro Slatina S.A.
    5.69. «abrogat» -7,559% din S.C. Chimtex Balş S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.70. -1,690% din S.C. Ciocîrlia Ploieşti S.A.
    5.71. -15,429% din S.C. Palace Sinaia S.A.
    5.72. -2,586% din S.C. Petrotel Lukoil Ploieşti S.A.
    5.73. -5,106% din S.C. Elcond Zalău S.A.
    5.74. «abrogat» -20,029% din S.C. Antrepriza Construcţii Barbu Satu Mare S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.75. «abrogat» -22,521% din S.C. Bentoflux Satu Mare S.A
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.76. «abrogat» -42,611% din S.C. Mioriţa Satu Mare S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.77. -6,814% din S.C. Resib Sibiu S.A.
    5.78. -39,999% din S.C. Transilvania – Corn S.A.
    5.79. -7,622% din S.C. Cetatea Suceava S.A.
    5.80. -71,896% din S.C. Alcom Timişoara S.A.
    5.81. «abrogat» -2,804% din S.C. Bega Pam Timişoara S.A.
    29/06/2007 – subpunctul a fost abrogat prin Ordonanţă de urgenţă 81/2007.
    5.82. -15,620% din S.C. Remat Timiş Timişoara S.A.
    5.83. «abrogat» ”

    Prin urmare statul a cedat Fondului Proprietatea cam 20% din actiunile sale detinute la anumite companii de stat. Deci, pana la 100% din actiunile companiilor statului proprietar a ramas statul, fondul fiind minoritar.

    Problema statului e insa alta: actiunile companiilor sale sunt tranzactionabile pe piata valorilor mobiliare, adica pot fi cumparate de fond. Pentru ca companiile statului sunt fara lichiditati, statul mai scoate la vanzare pe bursa din actiunile pe care le detine la acestea, iar pentru ca Fondul Proprietatea este lichid, fiind detinut de actionari care au bani si care stiu ce inseamna piata valorilor mobiliare, acele actiuni scoase la vanzare de stat sunt achizitionate de Fond.
    Asta creeaza senzatia ca statul ar fi dat fondului actiunile lui de la companiile statului, ceea ce este complet fals.

    Guvernele vor sa aiba o patura cat mai mare de idioti care sa compuna „clasa muncitoare in intreprinderile socialiste de stat”, inutila si consumatoare de bani (salarii, sporuri, diurne, indemnizatii etc.), pe care o intretine cu banii proveniti inclusiv din tranzactiile facute pe bursa cu actiunile sale, pentru ca vor sa aiba voturile necesare ramanerii la guvernare cat mai mult timp. Acesta e „jocul” care creeaza impresia ca statul a ramas cu chilotii in vine din cauza ca „averea poporului” i-ar fi dat-o Fondului Proprietatea, ceea ce in mod evident e fals.
    Drumul schimbarii si trecerii de la comunism la capitalism e anevoios tocmai pentru ca exista niste fiinte care afirma lucruri despre care n-au habar…