G4Media.ro

EXCLUSIV Mircea Miclea, despre proiectul legii educației din preuniversitar: Evaluarea Națională trebuie…

Foto: Captura On Campus Podcast

EXCLUSIV Mircea Miclea, despre proiectul legii educației din preuniversitar: Evaluarea Națională trebuie să rămână obligatorie. Cum nimic din notele obținute în gimnaziu nu mai contează, ci doar examenele de la admiterea la colegii, elevii se vor concentra să ia meditații de la cei care sunt acolo

Proiectul noii legi a educației din preuniversitar lansat în urmă cu o zi de ministrul liberal Sorin Cîmpeanu a fost analizat în detaliu de profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației. Contactat de Edupedu.ro, Miclea a catalogat drept “greșeală” transformarea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a în probă facultativă și înlocuirea ei cu examenul direct la colegiile naționale, fără a mai conta în admiterea la liceu nici o medie din gimnaziu sau alt element. Desființarea inspectoratelor școlare și transformarea lor în deconcentrate înseamnă implicare politică și mai mare în educație, iar desființarea Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) “este o greșeală care va avea ca efect desființarea comunității de practicieni, va avea efecte negative în procesul de consiliere și de asistență psihopedagogică oferite” copiilor, atrage atenția Mircea Miclea.

În ceea ce privește înlocuirea Evaluării Naționale cu examenul de admitere organizat de colegiile naționale, fostul ministru al Educației a declarat pentru Edupedu.ro că “toată învățarea elevilor va fi dirijată de subiectele de examen, de programa de la colegiile naționale unde vor vrea să dea admitere și de meditațiile pe care le vor face cei din aceste colegii. Întrucât nimic din notele obținute în gimnaziu nu mai contează, ci doar examenele de la aceste colegii, se vor concentra să ia examenul și să ia meditații de la cei care sunt acolo, așadar mi se pare o soluție greșită”.

“În legătură cu Bacalaureatul, m-a frapat că au devenit facultative examenele care se referă la disciplinele specifice profilului și specializării. Altfel spus, te înscrii la un anumit profil și tocmai materiile specifice sunt facultative (…); acestea nu sunt luate în calcul pentru media de Bacalaureat, ceea ce mi se pare o dezavantajare a elevului. El a optat pentru un anumit profil și pentru o specializare, pentru că acolo consideră că are aptitudini, iar tu vii ca Minister și spui că nu iei în seamă performanțele pe care el și le-a ales conform vocației”, a continuat Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și cercetător.

În ceea ce privește desființarea inspectoratelor școlare și înlocuirea lor cu deconcentrate conduse de secretari de stat, Miclea avertizează că “la toate schimbările de guvern, toate funcțiile de deconcentrate sunt numite politic. Deci clientela politică este hrănită mai bine prin transformarea acestor inspectorate școlare în deconcentrate. Va fi mai mult pentru clientela politică”.

“Înființarea de creșe, de grădinițe, de școli va fi foarte mult contaminată politic. ‘A înființat o grădiniță un membru de partid de-al nostru? O acredităm! Cineva din opoziție a înființat o grădiniță? Nu o acredităm. De ce? Șeful nostru e numit politic și partidul lui decide ce se întâmplă cu toată chestia asta”, a exemplificat Miclea.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. PSDNL merge mai departe cu ticăloșirea societății românești.

  2. totul este facut pentru ca diplomele de liceu sa nu mai fie recunoscute in UE.Au vazut ca varfurile nu pot fi oprite la facultatile din tara,afacerile lor raman fara angajati(sclavi moderni) , si sunt decisi sa faca orice ca cei care invata,au rezultate,si nu doresc sa urmeze cursurile(vorba vine cursuri)la fabricile lor de diplome sa fie FORTATI sa ramana in tara.o golanie pesedisto-penelista!vor avea surpriza sa constate ca parintii vor face orice,ca sa-i trimita de la liceu in afara,pentru ca s-au saturat ca ei sa fie sclavi intr-o tara in care incompetentii si neamurile lor conduc ,iar acesta noua clasa de profitori feudali conduc statul,isi dau legile lor,se asigura ca furaciunile lor nu pot fi pedepsite ,iar banii furati de ei nu pot fi confiscati de stat!stat esuat,Romania tara lucrului bine furat!

  3. Va aștept la meditații dacă vreti la Colegiul cel vestit. De mâine dublez tariful.

  4. atita timp cit vor plati taxe la meditatii nu vad nici un impediment . noua lege pare f buna .

  5. Până la urmă nici profesorii nu vor mai putea preda la catedră daca nu sunt înregimentați politic, intrarea lor în învățământ fiind blocată prin acea suita de examene de masterat, debut, licență, unul după altul, din an in an, în așa fel încât, după cum declară Cimpeanu, să li se îngreuneze accesul la o cariera didactică, pentru că nu sunt suficient de buni.
    Cred că este o contraofensiva a profesorilor în vârstă, care vor să rămână în sistem până la 70 de ani, încurajați de noua lege, și să elimine tinerii care ar putea sa le ia locul.
    Cum sa reformezi sistemul când tu blochezi accesul tinerilor și lucrezi cu oameni de vârstă a treia, cu mentalitățile, racilele și metodele lor învechite ? Adică modernizăm învățământul tot cu Moș Martin și baba Leana de pe vremea lui Ceaușescu !

  6. Mă întreb cum de se hazardează ministrul cu o asemenea lege care schimba dramatic sistemul de învățământ fără o minimă simulare, fără program pilot, desființăm tot și înființăm altceva, (aceeași Mărie cu altă pălărie), pentru ca apoi sa se dea cu capul de pereți că s-au întâmplat catastrofe și să revină la vechiul sistem prin zeci de amendamente la o lege cârpită ca un ciur. Tipic romanesc.

  7. Chiar nu poate fi oprit delirul care i-a cuprins pe cei responsabili? Astia distrug totul pornind de la premisa ca ineptiile care le trec lor prin cap sunt idei de mare valoare.

  8. Probabil portofoliul și diploma de absolvire de la grădiniță vor trebui sa fie înregistrate de minister, în așa fel încât copiii să nu poată frecventa decât grădinițele de stat sau acreditate politic. Părinții nu vor avea de ales și va trebui sa înscrie obligatoriu copiii la aceste crese/grădinițe, fiind constrânși cu acest portofoliu.
    CJRAE fiind desființat, evaluările psihologice la vârsta de 6 ani vor fi făcute de educatoarele de la grupa, doar pe trei domenii de dezvoltare din 5 existente (conform proiectului de lege). S-a omis intenționat domeniul „limba și comunicare” din lege, ceea ce înseamnă că un copil care nu poate să vorbească sau sa înțeleagă, se poate înscrie la școala, urmând ca deficientele de limbaj sa le recupereze după vârsta de 6 ani !
    Din păcate este târziu, un copil care nu vorbește sau nu înțelege nu poate urma de loc școala iar după 6 ani este foarte dificila recuperarea lui. Aceasta abordare nu va face decât să umple școlile cu copii autiști sau cu alte deficiențe greu și costisitor de recuperat.

  9. Din păcate, nu pot decât să rămân cu un gust amar…
    Examenul de evaluare națională în ultimii ani a fost ” pe bune „. Lucrări corectate în alte județe, egalitate de șanse tuturor. În condițiile în care se va reintroduce admiterea la liceu, ne vom întoarce în anii ’90. Ce să mai zic de cum se vor corecta lucrările? Eventual de profesori di colegiile care susțin examenul.
    Atenție, legea este în dezbatere publica. Nu am reușit să trimit mail în adresa ce exista pe site-ul ministerului.
    Haideți să ne facem glasul auzit! Vă rugăm, media, o mână de ajutor!

  10. Exact ! S a pus punctul pe i. Atâta timp cat subiectele la acele colegii nu sunt la nivel național se va creea o mafie a pregătirii cu acei profesori. Si daca eu sunt pe profil uman de ce nu dau bacul preponderent din materii de uman? Atunci sa se renunțe la specializări si gata