G4Media.ro

Efectul rețelelor de socializare asupra Generației Z: 1 din 5 tineri vrea…

Sursa Foto: Unsplash.com

Efectul rețelelor de socializare asupra Generației Z: 1 din 5 tineri vrea să fie popular în mediul online. Peste jumătate simt nevoia de educație financiară și organizare personală

Peste jumătate dintre tineri simt nevoia de educație financiară, de dezvoltare a abilităților sociale și gestionare a emoțiilor, indică studiul național Insights PulseZ, aflat la a treia ediție în 2022.

Fetele, în comparație cu băieții, sunt semnificativ mai mult afectate de obstacole precum lipsa motivației (68% vs 58% băieții), oboseala (55% vs 45%), stările emoționale fluctuante (53% vs 37%) și anxietatea (50% vs 35%).

De asemenea, principalele două dorințe ale tinerilor sunt abilitatea de a avea mai multă încredere în sine (68%) și de a-și putea gestiona mai eficient timpul (60%).

Studiul remarcă un nou trend emergent în rândul tinerilor de cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani – dorința de a deveni cunoscuți precum o celebritate. Datorită prezenței influencerilor pe care tinerii îi folosesc drept exemplu, spațiul online este un catalizator al acestui fenomen. Astfel, aproape 1 din 5 tineri își dorește popularitate în mediul digital, în comparație cu 5% sau 3% din rândul grupelor de tineri de 18-24 ani.

În ceea ce privește învățământul, 37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să învețe mai mult într-un sistem formal (la școală, ore de curs private și biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsura atât sistemul formal, cât și cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi și alte tipuri de surse).

Tinerii ar aloca în medie studiului aproximativ trei ore pe zi, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 ore pe zi. De asemenea, au putut fi constatate diferențe între tinerii din mediul urban și cel rural – cei de la orașe alocând mai mult timp studiului. În același timp, tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real, însă nu depășesc 3 ore de studiu pe zi.

Platforma Youtube este cea mai menționată în rândul tinerilor, cu o medie zilnică de 2.3 ore, urmată de Instagram (2.3 ore), Facebook/ Messenger și TikTok (1.6 ore).

Fetele petrec mai multe ore pe TikTok față de baieții, care aleg într-un mod semnificativ mai mare decât fetele să își petreacă timpul pe Youtube și Discord. Odată cu creșterea vârstei se poate observa un consum mai ridicat de WhatsApp, dar și a emailului.

Referitor la modalitățile de transfer bancar alese cel mai des de tineri, transferul direct din aplicația băncii către clienții aceleiași bănci este cea mai utilizată (49%), urmată de Revolut (40%) și de transfer prin IBAN (36%).

Grupa de vârstă care efectuează cele mai multe tranzacții este grupa 22-24 de ani, în timp ce tinerii din grupa de 16-24 de ani nu transferă de obicei bani (36%), o explicație fiind apariția acestei nevoi odată cu depășirea vârstei majoratului.

În cadrul aplicațiilor bancare folosite de tineri pentru a-și gestiona resursele financiare, Revolut  ocupă primul loc în topul platformelor bancare având ca utilizatori 40% dintre tineri.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Logic pana la urma. Atat timp cand toate media si internetul promoveaza tot felul de „invatati” cu studii de „inalta pregatire profesionala” care s-au facut bloggeri, vloggeri si influnceri si care pot castiga intr-o luna sute sau chiar mii de euro facand reclame la tot felul de prostii si trebuie numai sa dea din gura fara sa gandeasca.

  2. Da, viseaza toti sa faca bani stand pe net…
    Cand o sa loveasca realitatea, generatia z asta o sa si traga un glont in cap inainte de orice conflict pentru ca vor avea capatanile goale.

  3. Din care 75% isi pun poze la sala sau cu masinile :))

  4. Batranii sunt cufundati in rasism, obscurantism religios si xenofobie, iar noile generatii in materialism, cult al milionarilor analfabeti si vanzarea aparentei pe social media. Dialog democratic = 0. Ce ii uneste e doar singuratatea transgenerationala din ce in ce mai pregnanta. Democratia nu functioneaza in societati atomizate, egoiste, needucate, asta e un fapt confirmat istoric. Fara solidaritate economica si sociala lumea se prosteste si se radicalizeaza, iar de aici va rezulta colaps sistemic, mai ales pe fondul schimbarilor climatice si a crizelor provocate de dereglementarile bancare. Desi avem resurse eduationale nemaiintalnite in istorie, lumea se uita la Prodanca si Dani Mocanu in vreme ce planeta arde.

  5. Unde am scris cel mai frumos ati sters. 😐 Nici macar nu stiti sa folositi o baza de date.

    Doamne, Doamne, cat de i p o c r i t i sunteti .