G4Media.ro

Dublă măsură în Legea Bolojan: norma didactică nu crește obligatoriu și pentru…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. În preuniversitar se caută clienți pentru meditații și se pun bazele analfabetismului funcțional. Abandonul școlar tot în zona asta se petrece. Nu e o dublă măsură, ci o justă măsură.

  2. In nici un caz nu trebuie să se ridice norma obligatorie la învățământul universitar. De ce? Pentru că este deja enorm de mare față de restul lumii. In restul Europei, 6-10 ore sunt normalitatea. De ce e important? 1.Cu cât mai mult predau cu atât mai puțin timp au pentru cercetare, adică pentru a se îmbunătăți la nivelul de calitate a ceea ce predau. 2. Orele de predare implică multă pregătire. Dacă creștem normele vom avea o calitate din ce in ce mai scăzută a învățământului superior. Profesorii devin din ce in ce mai puțin motivați, ceea ce deja sunt. Normele ar trebui deopotrivă scăzute, căci academicienii au nevoie de timp pentru a se forma ei înșiși, nu numai studenții lor. Dacă luăm de la ei și mai mult timp, vor fi efecte secundare greu de văzut cu ochiul liber pe moment, dar extrem de dăunătoare pentru societate, ceea ce se va sesiza mult mai târziu. Argumentele pentru creșterea normelor sunt bazate într-o neînțelegere fundamentală a vieții academice. Oamenii care predau la acel nivel au nevoie de libertatea pentru a gândi. Știu că sună „cu aere” dar așa este. Academia nu este armată. Dacă nu lăsăm libertatea asta, sistemul universitar va fi compus exclusiv de persoane fie mediocre, fie demotivate.

  3. Profesorii universitari mai lucrează și în paralel. Ar fi absurd un om fără experiență în câmpul muncii în domeniu sa predea altora.