G4Media.ro

Două asociații ale magistraților critică dur afirmațiile lui Iohannis că România nu…

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Două asociații ale magistraților critică dur afirmațiile lui Iohannis că România nu mai are probleme cu statul de drept: Președintele a ignorat recomandările MCV când a numit procurorii-șefi deși aveau aviz negativ de la CSM, Secția Specială nu a fost desființată, legile justiției au rămas la fel

Asociația Forumul Judecătorilor din România și Asociația Inițiativa pentru Justiție au criticat duminică seară afirmațiile președintelui Klaus Iohannis, potrivit cărora ”în România tema statului de drept a fost rezolvată în sens pozitiv prin referendumul de anul trecut și prin schimbările politice care s-au făcut”, avertizând că șeful statului a nesocotit rapoartele MCV când a numit procurorii-șefi deși aveau avize negative de la CSM, Secția Specială nu a fost desființată și nici celelalte modificări nocive aduse de PSD, ALDE și UDMR legilor justiției nu au fost corectate.

Președintele Klaus Iohannis a declarat duminică la Bruxelles că, pentru acordarea fondurilor europene, „foarte multe state solicită o legătură strânsă cu verificarea statului de drept, aceasta reprezentând „o temă care a dus la multe discuţii”.

„Ca o notă, pentru România, statul de drept nu este o problemă şi nu ne opunem unei legături, fiindcă, din fericire, tema statului de drept a fost rezolvată în sens pozitiv prin referendumul de anul trecut şi prin schimbările politice care s-au făcut. Deci, iată, la acest capitol stăm bine”, a susţinut Iohannis.

Poziția integrală a celor două asociații ale magistraților:

Asociația Forumul Judecătorilor din România și Asociația Inițiativa pentru Justiție au luat act cu surprindere de declarațiile de presă ale Președintelui României, Klaus Werner Iohannis, făcute astăzi la Bruxelles, în sensul că: ”pentru România statul de drept nu este o problemă. (…) în România tema statului de drept a fost rezolvată în sens pozitiv prin referendumul de anul trecut și prin schimbările politice care s-au făcut, deci, iată, la acest capitol stăm bine”.

Aceste alegații se completează cu modul în care Președintele României a nesocotit rapoartele Comisiei Europene referitoare la respectarea avizelor negative ale Consiliului Superior al Magistraturii – Secția pentru procurori cu privire la numirea în posturi de conducere a procurorilor de rang înalt, până la instituirea unui nou cadru legislativ în conformitate cu recomandarea de punere în practică a unui sistem robust și independent de numire a procurorilor de rang înalt, pe baza unor criterii clare și transparente, cu sprijinul Comisiei de la Veneția, numindu-i în funcție tocmai pe candidații avizați negativ. În susținerea deciziei sale, neluând în considerare avizul Secției pentru procurori a CSM, Președintele României a arătat următoarele: ”îi consider foarte buni pe cei trei candidați. Avizul CSM mi s-a părut, parțial, destul de superficial”.

Subscrisele reamintesc opiniei publice faptul că România se află de peste 13 ani sub monitorizarea Comisiei Europene pentru deficiențe vizibile ale statului de drept, fapt care explică și eșecul evident față de îndeplinirea condiționalităților necesare accederii la spațiul Schengen, recunoscut ca spațiu de libertate, securitate și justiție.

Ultimele Rapoarte MCV au solicitat expres României să suspende imediat aplicarea legilor justiției și a ordonanțelor de urgență subsecvente, precum și să revizuiască aceste legi, ținând seama pe deplin de recomandările formulate în cadrul MCV, precum și de recomandările Comisiei de la Veneția și ale GRECO.

Cu toate acestea, nu s-a realizat niciun fel de progres real în legiferarea necesară pentru desființarea Secţiei de investigare a infracţiunilor din justiţie, revizuirea sistemului de numire și revocare a procurorilor-șefi și limitarea rolul ministrului justiției în aceste proceduri, simultan cu creșterea atribuțiilor Consiliului Superior al Magistraturii, abrogarea limitărilor cu privire la libertatea de exprimare, materializate în obligația de abținere a magistraților de la „manifestarea sau exprimarea defăimătoare în raport cu celelalte puteri ale statului”, revizuirea normelor privind răspunderea materială a magistraților, cât timp acestea ignoră garanţiile minime pentru independența justiției, sau reorganizarea Inspecției Judiciare, prin reconsiderarea rolului și a atribuțiilor inspectorului-șef, inclusiv abrogarea O.U.G. nr. 77/2018.

În cele opt luni de funcționare sub o nouă conducere, Ministerul Justiției nu a prezentat niciun proiect serios care să încerce să revizuiască legile justiției în privința aspectelor nocive, constatate de toate entitățile internaționale relevante (Comisia Europeană, Comisia de la Veneția, GRECO, Consiliul Consultativ al Judecătorilor Europeni, Consiliul Consultativ al Procurorilor Europeni).

Nu a fost organizat un grup de lucru minimal în acest sens, care să cuprindă reprezentații magistraturii, iar propunerea de desființare a Secției de investigare a infracţiunilor din justiţie a fost însoțită de filtre de impunitate neconstituționale pentru magistrați, de natură a bloca orice cercetare, în lipsa acordului Secției pentru judecători, solicitate în proiectul de candidatură la CSM de fostul său președinte, Lia Savonea, în al cărui mandat CSM a atras critici severe din partea Comisiei Europene.

De asemenea, Parlamentul României nu a avut niciun fel de rol activ în remedierea aspectelor care au transformat România într-o țară care nesocotește cerințele minimale ale statul de drept, mai mult, au fost respinse rapid orice tentative în acest sens.

Subscrisele fac din nou cunoscut Președintelui României că recomandările și cerințele care figurează în rapoartele întocmite de Comisia Europeană, în temeiul articolului 2 din Decizia 2006/928, vizează atingerea obiectivelor de referință. Îndeplinirea acestor obiective de referință reprezintă o obligație de rezultat din partea României, iar rapoartele MCV sunt construite în jurul acestor obiective pe care România trebuie să le atingă, făcând corp comun cu decizia, presupunând obligații și angajamente concrete și precise. Prin urmare, recomandările formulate de Comisie în vederea atingerii obiectivelor de referință, în baza principiului cooperării loiale, prevăzut de art. 4 par.3 din Tratatul privind Uniunea Europeană, trebuie luate în considerare de autoritățile române, tocmai în scopul realizării obiectivelor de referință stabilite în Anexa Deciziei 2006/928/CE și abținerii de la orice măsură de natură a le încălca sau a pune în pericol realizarea lor.

De asemenea, subscrisele arată că Președintele României nu poate ignora faptul că în jurisprudența sa recentă, Curtea Constituțională a apreciat că ”efectele unui referendum consultativ sunt de natură politică, iar nu juridică (…) declanșarea referendumului consultativ, întrebările adresate poporului de către Președinte, valorificarea răspunsurilor primite de către autoritățile publice sunt subsumate unui efect politic care, la rândul său, produce consecințe în planul răspunderii politice a actorilor instituționali implicați, iar nu în planul răspunderii juridice a acestora” (Decizia nr.28/2020).

Așadar, invocarea repetată a vreunui panaceu pentru deficiențele flagrante ale statului de drept din România, determinat de organizarea referendumului din anul 2019, este absolut irelevantă din punct de vedere juridic, fiind necesară adoptarea unor acte normative pentru restabilirea coordonatelor minimale ale statului de drept.

În consecință, declarațiile politice ale Președintelui României ignoră total realitățile în privința statului de drept în România, partenerii din Uniunea Europeană neputând fi induși în eroare prin afirmații fără suport concret. De asemenea, se generează o confuzie nedorită în rândul opiniei publice care a susținut statul de drept, în condițiile în care Președintele României și-a anunțat public dezideratul apărării acestuia.

Asociația Forumul Judecătorilor din România

judecător Dragoș Călin, co-președinte

judecător Lucia Zaharia, co-președinte

Asociația Inițiativa pentru Justiție

procuror Sorin Marian Lia, co-președinte

procuror Bogdan-Ciprian Pîrlog, co-președinte

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

75 comentarii

  1. Sustin!!!
    FIX asa am comentat si eu!!!
    Sper ca la revenirea in Tara, dl Johannis sa explice aberatiile astea mincinoase!
    E inadmisibil sa o ia pe urmele lui Dragnea, Tariceanu, Ciolacu, Veorica(cred ca jubileaza analfabeta!), Ciordache… ultimul o sa ne spuna ca GATA, statul de drept e „rezolvat”, NU mai au treaba cu MCVul, cu Rapoartele CE, ale GRECO, or sa-l trimita pe Johannis sa se bata cu ei, cat timp ACUM si Johannis sustine ideile PSD-ALDE, cum ca Romania a „rezolvat” statul de drept”, „dupa schimbarile politice”(!!)
    O mare, mare dezamagire!!!
    Dle Johannis, ati facut-o!!

    • si evident ai gresit

    • @m

      posta prost, puta bleaga

    • dulapul care nu scartaie se bate cu caramida in piept :)))

      a venit, a vazut, a invins

      cand o sa.fie. si parlamentul lui sa.vedeti voi ce minunata o sa.fie ROMANIA in presa internationala

      asa l au tocat pe ceausescu, pe.saddam, pe gadhaffi, pe noriega

      cat au facut ce li s a cerut erau bajeti.buni

      cand au vrut sa.fie.independenti ,…

  2. Pentru ca…fraierilor…ati fost folositi. Ouch…..Voi si juma de populacion. M..e pesede.

  3. Pentru ca, fraerilor… ati fost folositi.
    L ‘etat de droit… c’est moi.

    • Sa va fie rusine Predoiu si Iohannis! V-ati folosit de justitie in mod mincinos sa va catarati pe functii si apoi ati uitat. Sunteti niste farisei ticalosi!

  4. L ‘etat de droit… c’est moi.

  5. Comici vestiti ai ecranului . Un guvern minoritar , cumulind in aceste luni o impotrivire pe toate planurile a majoritatii parlamentare de facto si a unor institutii statale , nu putea face mai mult decit a facut , iar presedintele nu are posibilitatea de a se amesteca in justitie . Este evident ca daca se declansau masuri ministeriale de felul celor aduse in discutie (si asa PNL a gresit punind indiscutie sau dorind sa ofere o forma legala unor promisiuni ce au fost imediat contestate , se stie de cine si cum) ele erau contestate si era infinit mai greu de reconfigurat intreaga scena a justitiei dupa cistigarea alegerilor . Presedintele doar a subliniat ca o schimbare a fost posibila ,exista un nou guvern nou atasat democratiei si UE (nu uitati ce sustinea referitor la asta vechea guvernare ), exista un referendul confirmat de populatie si exista in cazul cistigarii alegerilor posibilitatea unor schimbari de substanta . Mai mult de atit un astfel de guvern minoritar nici nu putea face ,este de mirare ca a facut si atit ,gasind modalitati de ocolire a contestatiilor asa cum s-a intimplat si in cazul prelungirii starii de alerta si in cazul ultimei legi privind coronavirusul unde noua lege a fost votata de mai toata lumea . Visatorii ce cred inca ca presedintele le poate face pe toate sa viseze in continuare .

    • Și când a numit procurorii, având aviz negativ de la CSM, nu s-a amestecat în justiție?

    • alfa nu te pronunta cind nu stii care sunt prerogativele presedintelui nu de alta dar ramai in minte cu un neadevar

    • @de la valeeeeu:
      E-he-he, ce buna a fost discutia noastra ! „Comicii vestiti”, „visatorii”, parca-i altceva fata de catalogarile din manualul de psihiatrie !

      PS. Avem de a face, in ceea ce il priveste pe Iohannis, cu o alta paradigma din care lipsesc temele „PSD e rau” si „Lupta anti-coruptie” care au fost inlocuite de tema ” Lupta cu pandemia in folosul tuturor – pandemia nu este partinica” !

    • Mă întreb și ce fel de CSM avem cu Savonea și cu slugile psd, justiția trebuie reorganizată și așa poți scăpa de impostori co concurs pe fiecare post, dar asta poate eventual după alegeri parlamentare, om vedea!!!

  6. Parca era mai bine cu Dancila presedinte, proasta satului presedinte.

    Nu-i problema, exista USR/PLUS, nu suntem lipsiti de optiuni de vot, acum ca e clar ca PSD=PNL.

    • Dancila ar fi fost un dezastru, asta-i clar. Tot asa de clar e si ca USL functioneaza bine-mersi.
      Nu se mai pot vota: PSD, ALDE, UDMR, PNL, PRO .

    • Trezirea si la vot cu tinerii din USR+PLUS,eu am acusi 70,deci nu pot fi acuzat de vreo influenta si opinie de dragul ei,CI pt.ca asa se pot schimba lucrurile ,nicidecum cu partidele arhicunoscute.

  7. Daca finantarea,cea mare,este conditionata de aceasta problema,ce putea sa zica?Ca nu avem stat de drept?Acum nu are cu cine rezolva aceasta problema.Vom vedea daca prezenta la vot ii va oferii aceasta posibilitate,altfel suntem pie……

    • Corect, nu putea sa spuna ca n-avem stat de drept, dar ar fi bine sa lase ticalosia si sa faca ceva, nu ca atunci cand a incercat s-o faca pe Kovesi sa-si dea demisia.

      Gena cinica e la ea acasa la Klaus.

    • NU trebuia sa spuna nimic pe subiect, a fost Declaratie de presa, e postata pe Site-ul Presedintiei, NU l-a intrebat nimeni, NU era obligat sa spuna asa ceva, trebuia sa vorbeasca despre discutiile dificile, Johannis s-a trezit sa spuna ca DIN FERICIRE „Romania a rezolvat problema statului de drept”, e GRAV ce mesaj a transmis catre PSD+ALDE+PRO-Romania, CUM va mai face Ministerul Justitiei acele Modificari, cerute de MCV, ale Legilor Justitiei in Parlament DACA acum Johannis spune ca „statul de drept e rezolvat”!?
      https://www.presidency.ro/ro/media/declaratii-de-presa/declaratia-de-presa-sustinuta-de-presedintele-romaniei-domnul-klaus-iohannis-inaintea-participarii-la-reuniunea-consiliului-european1595157970
      O sa vedeti de-acum incolo circ din partea PSD-ALDE, or sa-l atace pe Johannis care a spus asta, or sa-l trimita pe Johannis la Brussels dupa ce urmatorul MCV va fi la fel de DUR ca ultimul din Octombrie 2019, MCV din care Romania a indeplinit ZERO Recomandari din cele 8 Suplimentare, plus ca nici cele anterioare NU erau in intregime Indeplinite!
      Va merge Johahnis la Brussels sa sustina ca „Romania a reziolvat problema statului de drept”, il va baga in seama Brussels-ul sau ii vor da in cap cu ultimul MCV?!
      Johannis le-a pus pe tava escrocilor din PSD+ALDE+PRO-Romania aceasta pleasca la care nici nu au sperat, Johannis a „rezolvat problema statului de drept” in Romania din gura, desi Parlamentul dominat de PSD-ALDE nu a facut NIMIC in materie de Legislatie pentru Justitie, NIMIC!!
      Si nici NU vor face de-acum incolo!
      E „rezolvata problema statului de drept” in Romania, nu??!!!

  8. Oooops!
    Incep sa se deschida ochi pe ici-colo.
    Se pare ca presedintele e gol :)))

  9. Retardatul care s-a ascuns sub username-ul “@Adevarata justitie se face nu doar se declara”, vezi ca ti-am văzut comentariul pe care mi l-ai servit la articolul de azi dimineata si te-am trimis unde ti-e locul.

    @g4media, haterii si trolii politici trebuie blocați, altfel veți rămâne fără niciun comentator imparțial.

    • Nimeni nu ne vrea sus, Romania trebuie sa ramana jos. Forta de munca pentru straini. Nimic nu se va schimba pana cand poporul nu se va trezi sa stearga cu ei pe jos.

  10. Bateti campii.Parlog este un procuror militar „obosit, prafuit”-un procuror de judecatorie are circa 1000 dosare penale anual-domnia sa daca are 10 dosare pe an- cu un salariu de cel putin 16.000 pe luna.Intrebati-l!Presedintele a avut toate referintele inclusiv de la servicii si de ce nu de la partenerii internationali pe domeniul specific.Asadar, ganditi-va ca ar fi o mica problema de interese la CSM!

    • 1. Asociațiile magistraților au tehnic dreptate, dar practic nu au făcut nimic din ceea ce ar trebui ele să facă în susținerea argumentelor prin fapte.
      2. Președintele are dreptate politic și practic a făcut toate demersurile în limita prerogativelor funcției pentru a da direcția corectă și conforma cu ceea ce a declarat.
      Cu alte cuvinte din perspectiva instituției prezidențiale nu este nicio problemă ca distribuirea fondurilor să se condiționeze de respectarea statului de drept.
      Instituțiile care nu sunt de acord cu această regulă sunt tocmai cele sunt vizate de MCV.

  11. Ce supriza o sa aveti daca trece tibaneala asta cu „statul de drept”. Ghici carei tari i se vor taia fondurile prima. Dar ce ne trebuie noua fonduri, noi vrem sa ii demonstram ceva lui Dracnia.

  12. Individul IOHANNIS-„Eu sunt presedintele României!!!!”HaHaHaHaHa…

  13. Orice problemă ai spune că este rezolvată, în România, oricât de simplă ar fi, sigur trebuie să reflectezi o dată în plus. Aici multe probleme s-au rezolvat doar declarativ, iar de fond nu s-a atins nimeni. Mă tem că nu complexitatea problemelor reprezintă provocarea, ci lipsa de profunzime a politicienilor, lipsa răbdării populației, lipsa spiritului analitic, lipsa spiritului critic, selecția negativă a decidenților (obedienții nu cunosc virtutea revoltei, a criticii, în fața unor realități problematice, sunt lipsiți de curaj și fug de orice asumare de responsabilitate).

  14. 1. Asociațiile magistraților au tehnic dreptate, dar practic nu au făcut nimic din ceea ce ar trebui ele să facă în susținerea argumentelor prin fapte.
    2. Președintele are dreptate politic și practic a făcut toate demersurile în limita prerogativelor funcției pentru a da direcția corectă și conforma cu ceea ce a declarat.
    Cu alte cuvinte din perspectiva instituției prezidențiale nu este nicio problemă ca distribuirea fondurilor să se condiționeze de respectarea statului de drept.
    Instituțiile care nu sunt de acord cu această regulă sunt tocmai cele sunt vizate de MCV.

  15. Clovns Iohannis conduce USL-ul cu mână forte, totul este în regulă pentru corupți și infractori !
    De studiat cazul Robert Negoiță, pe care mutălăul l-a grațiat de facto și l-a cadorisit cu ~ 60.000.000 euro!!!, printr-o lege dată de Psd-Alde și promulgată rapid în ajun de Craciun, pe șest, fără obiecții, de către președinte.
    Cele 60 de milioane de euro datorie către Anaf stăteau la baza unui dosar penal beton al DNA, care s-a evaporat odată cu legea promulgată de Iohannis

  16. Sunt total de acord cu cele două asociații. Suntem foarte departe de a avea o justiție funcțională și de încredere. Momentan e la fel de plină de corupție ca în aparatul de stat. Suntem pe butuci.
    Am vrea noi să putem spune că ne-am rezolvat problemele. Suntem departe.

  17. RS a explicat legea promovării crimei institutionale, dl Iohannis nu ajungea niciodată președintele României daca nu lua macar o cassa in Sibiu cu acte de proprietate falsificate.

    • Pă bune! Ti-a explicat si ai și priceput?
      Să-ți mai explice și de ce nu a reușit Adrian Năstase să se sinucidă și cum a mers Liviu Dragnea până la capăt.
      Ce nu pricepi se tratează MU13PSD de 3 ori pe zi.

    • Dl Iohannis a câștigat mințind mai mult decât Dancila.

    • Măi Emileeeeeeeeeeeeee!
      Dacă sunt 0% șanse ca să fii mai deștept decât 66% dintre români, ce șanse sunt să găsești in cei 33% rămași pe unul mai prost decât tine?
      Dăncilă se exclude!

  18. Uneori ca să marchezi un punct valoros pasezi mingea.
    De data asta a fost o pasă în ”spațiul de 3 secunde” pentru EPPO.
    GAME OVER!

  19. Că Iohannis o fi mare șmecher. Toți sunt o apă și-un pământ. Ipocrizia-i clinică.

    • ”Toți sunt o apă și-un pământ”

      O asemenea afirmație se poate încadra în definiția prostiei patologice.

      Pe un creier plat ”toate” sunt la fel!

    • Totusi, Iliescu era mai ponderat in minciuni si diversiuni internationale.

  20. Alo,Dl.Presedinte:
    „Președintele a ignorat recomandările MCV când a numit procurorii-șefi deși aveau aviz negativ de la CSM, Secția Specială nu a fost desființată, legile justiției au rămas la fel.”
    Predoiu,la brat cu Sefa DIICOT,sa si caute alta preocupare,decat salvarea celor care au BATUT OAMENII CU BASTOANELE,CU BOCANCII,CU GAZ SI APA,la comanda lui CUCOS,omul in hainele lui HARAP ALB,iar,el la ordinul cui ??? daca nu a lui Odihnitul de la Rahova,apoi,Carmen Dan,si milostiva de Dancila.

    • Joaca la cacealma. Daca-i fraiereste bine, daca nu, tot bine.

    • @Emil: Pe cine sa fraiereasca?
      Vine curand MCVul, Expertii aia ai Comiisiei Europene Evalueaza pe fapte, nu pe vorbele goale ale PresedinteluI!!!
      Cum va arata urmatorul MCV, va arata ca „din fericire, Romania a rezolvat statul de drept”?
      NU cred, nici vorba, daca ne uitam la ultimul MCV din 22 Octombrie 2019 vedem ca ce urmeaza va fi si mai dur: NIMIC din ultimul M<CV nu a fost indeplinit din NEfericire, dle Johannis!
      Ia luati dvs ultimul MCV si iesiti sa va cereti scuze pentru MINCIUNA asta, NU e alegatie, e MINCIUNA politicianista romaneasca, asa proceda si Veorica la Brussels!
      Cand Veorica debita asa ceva la Brussels, spuneti voi PNLeii ca MINTE, nu am auzit ca spune "alegatii", astea sunt MINCIUNI!!!
      Pentru ca NU corespund ADEVARULUI, care e UNUL singur!
      Rusine!!!

  21. Ce PROMITEA Johannis in 3 IUNIE 2020, sa fi uitat Presedintele sau una spune in Tara si alta la Brussels, uite:
    „Guvernul va veni cu o Inițiativă legislativă pentru a REPARA Legile justiției. PSD a încercat să pună piciorul pe justiție.
    Președintele Klaus Iohannis a anunțat miercuri, la finalul unei discuții cu premierul Ludovic Orban la Palatul Cotroceni, că Guvernul va veni în perioada următoare cu un Proiect de Lege de modificare a legilor justiției pentru a REPARA ceea ce a distrus PSD.
    ”PSD a încercat să pună piciorul pe justiție. Faptul că au început acum să-și plătească polițe, e o chestiune care ține de cancan. Aceste legi ale justiției trebuie reparate și asta a fost discuția cu premierul. E nevoie de un pas hotărât și curajos”, a declarat Klaus Iohannis.

    Principalele declarații ale președintelui:
    – Am avut o ședință cu premierul Orban și ne-am concentrat pe fondurile europene și legile justiției
    – Legile justiției: Am urmărit în spațiul public, a început o discuție ciudată în PSD, între ei, încep să-și plătească polițe
    Au fost așa-numite dezvăluiri în presă din perioada când PSD a atacat violent legile justiției
    Din fericire, am reușit să oprim câteva atacuri. Eu am reușit să duc legile la CCR, parlamentul – în special PNL și alte partide au reușit
    – Dar românii au făcut cel mai important pas, la referendum, când au spus stop procedurii de măcelărire a justiției
    – PSD a încercat să pună piciorul pe justiție
    – Aceste legi ale justiției trebuie reparate și asta a fost discuția cu premierul. E nevoie de un pas hotărât și curajos
    – Guvernul va VENI CURAND cu o Inițiativă legislativă pentru a REPARA Legile justiției
    – Trebuie CONTINUATA Procedura pentru justiție
    – În săptămânile viitoare vor urma consultări, guvernul va lucra la proiecte înaintate Parlamentului pentru justiție.”
    https://www.g4media.ro/live-video-iohannis-guvernul-va-veni-cu-o-initiativa-legislativa-pentru-a-repara-legile-justitiei-psd-a-incercat-sa-puna-piciorul-pe-justitie.html

    Johannis, ai luat-o pe urmele lui Dragnea, Taaiceanu, Dancila, Ciolacu?!
    Cand va veni urmatorul MCV, sper ca Ciolacu si Tariceanu sa te trimita la Brussels si vei merge acolo sa te ratoiesti la aia de la Brussels precum Veorica si le vei spune ca „Romania a rezolvat problema statului de drept”?!

  22. Ultimul Raport MCV din Octombrie 2019 a fost cel mai dur din ultimii 10 Ani, iar Johannis bate campiille galbene:
    „Raportul MCV pentru România, publicat astăzi, este cel mai dur din ultimii 10 ani.
    Experții Comisiei Europene notează că lupta anticorupție a scăzut dramatic, iar activitatea DNA este într-un declin semnificativ.

    Cele 8 Recomandări suplimentare pentru România formulate în ultimul Raport MCV.
    Pentru Legile justiției:
    – SUSPENDAREA imediată a punerii în aplicare a Legilor justiției și a Ordonanțelor de Urgență ULTERIOARE.(ZERO!)
    – REVIZUIREA Legilor justiției ținând seama pe deplin atât de Recomandările formulate în cadrul MCV, cât și de cele formulate de Comisia de la Veneția și de Grupul de state împotriva corupției al Consiliului Europei (GRECO).- intr-o Joi, pe 2!

    Pentru numirile/revocările în cadrul sistemului judiciar:
    – Suspendarea imediată a tuturor procedurilor de numire și revocare aflate în curs care vizează procurori în funcții-cheie.
    – Relansarea procesului de numire a unui procuror-șef al DNA care să aibă experiență dovedită în domeniul urmăririi penale a infracțiunilor de corupție și un mandat clar pentru ca DNA să continue efectuarea de anchete profesioniste, independente și imparțiale în cazurile de corupție.
    – Numirea imediată, de către Consiliul Superior al Magistraturii, a unei echipe interimare de conducere a Inspecției Judiciare și numirea, în termen de 3 luni, prin concurs, a unei noi conduceri a acestei instituții.
    – RESPECTAREA Avizelor Negative ale Consiliului Superior al Magistraturii referitoare la numirea sau revocarea unor procurori cu funcții de conducere până la intrarea în vigoare a unui nou cadru legislativ, în conformitate cu recomandarea 1 din ianuarie 2017.(Johannis le-a numit pe Hosu si Scutea in fruntea DIICOT respectiv a Parchetului general, in ciuda AVIZULUI Negativ al CSM!)

    Pentru Codul penal și Codul de procedură penală:
    – Înghețarea intrării în vigoare a modificărilor propuse a fi aduse Codului penal și Codului de procedură penală.(ZERO!)
    – Relansarea Procesului de Revizuire a Codului penal și a Codului de procedură penală ținând seama pe deplin de necesitatea de a se asigura Compatibilitatea acestor coduri cu dreptul UE și cu instrumentele internaționale în materie de combatere a corupției, precum și cu recomandările formulate în cadrul MCV și cu avizul Comisiei de la Veneția.”(ZERO!)

    Dle Johannis, dvs aveti cunostinta despre ultimul Raport MCV din 22 Octombrie 2019?!
    Ce-or spune acum Expertii Comisiei Europene care au lucrat la Bucuretsi la intocmirea lui, auzindu-va ca „Romania a rezolvat problema statului de drept „?!

    • adevarul e ca ai dreptate in totalitate. sunt cam dezamagit de ce se intampla. ma asteptam sa inceapa serios treaba cu anticoruptia. dar e exact pe dos. iar sefii de la parchete…..dezastru pe toata linia.

    • @andrei: GRAV e ca mesajul transmis ACUM de Prededinte catre escrocii din PSD+ALDE+PRO Romania e ca „Romania a rezolvat problema statului de drept”, iar de-acum incolo CUM sa-i mai critici p-astia cand vor RESPINGE in Parlament Toate Modificarile pe care Ministerul Justitiei le va aduce la Legile Justitiei(Modificari pe care Johannis insusi le-a anuntat in 3 Iunie 2020!)??!
      Cred ca PSD+ALDE+PRO-Romania se felicita deja!!!
      Alde Ciolacu, Tariceanu, Ponta si Ciordache pot linistiti de-acum incolo sa justifice OPOZITIA la astfel de Modificari ale Legilor Justitiei sia le Codurilor penale spunand: „Romania a rezolvat problema statului de drept”, a spus-o Johannis la Brussels!
      Ce modificari mai vreti, Romania, ” a „rezolvat problema statului de drept” o data cu schimbarea politica(!!!), „din fericire”, ce mai vrea si MCVul si GRECO si Comisia de la Venetia, daca asta o sa auzim??!!
      Sa vii acum DUPA ce DIICOT a cl;asat Dosarul 10 August si sa spui asta e halucinant, e dubios si ca Presedintele NU a scos o vorbulita depsre Clasarea Dosarului, el care in 10 August 2019 spunea in mare verva ca trebuie sa aflam CINE a dat Comanda Politica si sa RASPUNDA!
      Acum, Dosarul e clasat, dar pe Johannis NU il mai intereseaza deloc CINE a dat Comanda politica!
      PNL, si Johannis, o mare dezamagire!!!

    • Lili . Este inca nevoie sa faci diferenta intre promisiuni , ce evident vor putea fi onorate doar in momentul in care va exista un guvern -ultra majoritar- si presedintele este si el parte a acestei duble intelegeri . Sa ceri unui guvern minoritar , care are si o impotrivire aproape totala din partea majoritatii parlamentare(si uneori a unor membri din propriul partid ), sa faca fel de fel de lucruri pe care cu totii le-am indentificat ca necesare si care au fost identificate si de presedinte la fel , dar fara sa oferi tu ca natie votanta si posibilitatea de a face prin vot asta, este o gindire devianta de la adevar . Iti inteleg nevoia ta – de imediat-de acum vreau nu altadata – si nerabdarea de a democratiza tara , dar mai intii ca si conditie unica si esentiala trebuie sa mergi la vot , sa votezi pe cei care pot face schimbarea si in acelasi timp sa nu te hazardezi in a lansa acuze , ce poate la prima vedere pot sa para corecte ,dar care nu sunt decit expresia unei nevoi personale si nu a unui adevar juridic . Intelegerea modelului uman , forma personala , modalitatea in care este construit presedintele nu permite incalcarea Constitutiei tarii , chiar daca noi uneori am dori sa faca asta (nestiind ,neintelegind pina unde ii permite legea sa actioneze si ceea ce el ca girant al legii nu poate depasi prin actiune proprie) . Fa in acelasi timp diferenta intre nevoia exprimarii, in momente cheie ,a unor declaratii politice si nevoia , mult mai greu de indeplinit intr-o democratie , de a respecta jocul politic concomitent cu respectarea legilor tarii – bune sau rele – . Din acest motiv ,democratia este un exercitiu uman greu de pus in practica , dictatura iti permite ca si conducator sa faci si sa ceri sa se faca cam orisice iti trece prin cap , in democratie legea trebuie respectata . Cind aceste doua notiuni vor face parte din fiinta noastra ca natie , nu ne vom mai exprima sentimentalist ci doar legal in spiritul si forma legilor existente si nu a celor presupus sau dorit existente . Presedintele a arat doar ceea ce s-a putut face in contextul poltic actual (alegerile din 2016 si rezultatul lor nu trebuie uitat) . Presedintele si actiunile de anul trecut alegerile parlamentare europene , referendumul , alegerile prezidentiale si actiunea civica exprimata in strada au dus la formarea unui guvern PNL minoritar., Mai mult nu se poate face si in aceste conditii de pandemie globala s-a facut prea mult . Priveste cu atentie scena politica si este foarte clar ca banii primiti in viitor de la UE vor fi gestionati doar de acest guvern , ca girantul obtineri acestor sume este presedintele si rezultatul actiunilor acestuia din anul trecut si nu in ultimul rind decizia exprimata in clar a tandemului Orban -Iohannis de democratizare a tarii imediat din momentul in care PNL (nici mie nu imi place intregul partid si de aceea sunt foarte curios cine va fi pe listele electorale din alegerile parlamentare , la cele locale alegerea este dictata doar de reprezentativitatea electorala in circumscriptii )va cistiga alegerile .Una peste alta , dupa ce si pensiile vor fi marite cu 40 de procente , dupa ce si alocatiile vor fi dublate , dupa ce sume uriase de bani -imprumuturi si granturi vor intra in visteria tarii , dupa ce presedintele va iesi public si va cere cetatenilor un sprijin electoral pentru PNL- -Orban nu alt PNl, totul se va reaseza incepind cu intii ianuarie 2021 cind procentul obtinut in alegeri de PNL va trece dupa redistribuiri (multi nu vor mai intra in parlament si de aici sarabanda acuzelor )de 55 de procente .In tara doar gestionarea corecta a pandemiei si majorarile de pensii si alocatii, fac parte din discutia zilnica familiala , ea avind dincolo de aceasta stricta marire si un efect imediat si asupra celorlati membrii din familie , copii , nepoti , etc. etc . Din acest unic motiv nu ma exprim pe mici rautati sentimentaliere ce doar se doresc critice si nu rezolvari de situatie . A da cumva – sasesprezece la fundul altora -(asa imi zicea bunica cindva in copilaria mea )este usor ,dar a sprijini , in cazul nostru prin vot , un tandem presedinte -premier (cel actual nu altul ) , este se pare greu pentru multi .Aveti cu totii doar – putintica rabdare – ce putem dori mai mult decit banii de la UE , un guvern ultra majoritar sprijinit de presedinte , o democratizare a tarii inceputa in forta dupa intii ianuarie 2021 ?Toate acestea au doar un singur nume K.J.

    • @de la valeeeeu: In toamna asta urmeaza un nou MCV, daca MCVul va fi la fel de dur ca cel din Octombrie 2019, ce va FACE dl Johannis?!
      Ca ii va sari toata Romania in cap, iar PSD-ALDE il vor trimite la Brussels sa se abata cu aia si sa-i convinga ca „din fericire, Romania a rezolvat statul de drept”!!?
      Cum va raspunde atacurilor, Johannis NU va scapa de aceasta uriasa minciuna NICIODATA!
      Tineti minte, a facut-o de oaie!!!
      Nu stiu ce-a fost in capul lui….

    • @de la valeeeeu:
      PNL in noiembrie nu a spus nicio clipa ca promisiunile pe care le face le va respecta incepand cu anul viitor dupa alegerile parlamentare !
      A promis ca orice partid care vine la putere : voi realiza aia, aia, aia peste un an ! Nicio clipa nu a spus : „Anul acesta pt ca sunt minoritar in Parlament nu pot sa promit lucruri care depind de Parlament” ! I-ar fi sarit toti in cap si pe buna dreptate. Tarziu a realizat ca trebuie sa si livrezi ceva celor care te sustin si a inceput sa marseze pe ideea alegerilor anticipate fiind evident ca daca ajunge cum-necum la ele , le va castiga si va putea sa se tina de cuvant macar in parte. A avut ghinionul lui ca partid ca a venit pandemia si si mai rau i-a dat planurile peste cap !

      PS. Trebuie intotdeauna sa stii ce promiti, cat promiti si cum promiti !

      PPS. Evident ca „de ce promiti” stie tot votantul ! :))))))

    • Nu stim inca daca politica de MCV va ramane valabila dupa intelegerea ce are loc in aceste zile la Bruxelles . Toata lumea intelege cum un moment de cotitura nu se face doar cu vorbe , exista unica conditie, vot pentru tandemul Iohannis – Orban la alegerile din iarna . Daca nu se realizeza asta este clar ca tara porneste spre alte meleaguri ,asa cum deja s-a incercat .Cit despre oi , capre si alte alea , imaginatia ta iti joaca feste . Doar vrei sa crezi ceea ce zici si inteleg si de ce , totul fiind citit in cheia neintelegerii personale numita ca intrebare : cum naiba au votat romanii pe K.J. si nu esti singura care inca nuu isi poate explica , nu stii sigur , doar pentru banalul motiv ca nu s-a intimplat .

    • @Susufler0:
      ERATA – In loc de „…voi realiza aia, aia, aia peste un an” se va citi „…voi realiza aia, aia, aia, acum, nu peste un an.”

    • Susufleur , politica in mintea ta a descoperit deja termene imaginare in punerea in practica a unor deja cunoscute de noi toti nevoi esentiale in democratizarea tarii . Ai vazut cu ochii tai cum a fost combatuta si inlaturata doar una dintre dorintele guvernamentale si prezidentiale ce era baza tuturor actiunilor viitoare . Te intreb , isi imagina cineva atunci in momentul numirii noului guvern Orban , ca procedura de inlaturare a unui Parlament era conditionata de catre CCR de un obligatoriu acord intre toate fortele poltice (era si este un nonsens ce anuleaza o procedura ) dupa ce intelegi asta ( iti pot da exemple multiple dar este de ajuns sa intelegi asta ) intelegi si ce a urmat . Presedintele a facut tot ceea ce a fost si face tot ceea ce este posibil pentru a mentine pina in alegerile din toamna lui 2020 un guvern Orban . Intelege- fratie- ca doar vorul a ramas ultinma reduta si o rog si pe LILI (daca citeste )sa inteleaga .Nu exista alta cale , daca ar exista cu mult drag m-as atasa. Cine nu o face, va asista si in urmatorii patru ani la acelasi melanj politic , ce tine de peste 30 de ani, intr-o increngatura politico – economico amalgamata , ca sa nu zic altfel .

    • @de la valeeeeu: Gresiti!
      Am sustinut si am aplaudat pleacera guvernarii PSDragnea si chiar am crezut, cred ca pentru ultima data, ca DUPA minciunile PSD, cei din PNL nu vor avea curajul sa nu se tina de cuvant, de promisiunile facute!
      Vor palti asta, fix ca PSD!
      Am spus mereu: Sunt NECONDITIONAT ANTI-PSD, dar NU sunt NEconditonat PRO-PNL, pentru ca stiam ce zace in ei, nu i-am iertat dupa ce s-au pupat in bot cu PSD in acel USL!
      L-am votat pe Johannis, am avut si mai multa INCREDERE in el decat in PNL!
      Constat pe zi ce trece ca e mare dezamagire si el, e-adevarat ca NU ii egaleaza pe PNleii care pun in functii inalte analfabeti, la concurenta cu PSDeii dinaintea lor si cate si ami cate!
      Deci: nu aveti sa imi spuneti ca am ceva cu vreun partid, cu nici unul mai mult sau mai putin!
      Doar PSD sa nu mai avem la guvernare, desi sotul meu, ironic, evident, vrea PSD la guvernare ACUM dupa ce vede ca nici PNLeii nu sunt altfel, macar PSD sa ne DEA 40% la Punctul de pesnie, ironizeaza el!
      Copiii nostri ii sar in cap: bine, bine, vom plati noi in vecii vecilor dezmatul acestor incompetenti, spun ei!
      Si spun corect pentru ca pana acum guvernarea PNL nu e deloc altfel decat guvernarea PSD, aceeasi politruci de aproape 30 de ANI!!!

    • Este foarte adevarat ,presedintele a trebuit sa se confrunte cu multe decizii constitutionale, ce au miximizat posibilitatea democratizarii natiei ,asa cum a fost cea cu parlamentul ce decidea nevoia de o unitate absoluta luata intr-o procedura existenta in Constitutie si de acolo tot jocul s-a schimbat . Acum suntem in alta situatie(nu mai priviti in urma cu minie ) pina in alegeri guvernul nu va incerca sa modifice alte texte juridice sau sa actioneze prin introducerea unor legi absolut necesare, constient fiind , ca noi toti as vrea sa cred , ca nu vor putea sa le puna in practica din motivele deja cunoscute . Asteapta si el (guvernul )alegerile parlamentare , la cele locale decizia este luata functie de numarul de votanti estimat pe persoane , membri de partid . Tot ceea ce poate sa faca este sa obtina parte din fondurile europene , parte din imprumuturile ce vor fi facute in numele UE , purtatoare de dobinzi mici si de termene generoase de rambursare, granturile oferite de catre UE in urmatorii 7 ani , sa mareasca pensiile cu 40 de procente , sa dubleze in etape alocatiile , sa arate in clar unitatea viitoare a tandemului Orban -Iohannis , sa arate ce poate sa faca si care sunt conditile minime prin care pot face ceea ce si-au propus (evident un procent majoritar de peste 60 la suta dupa redistribuiri ). Introducerea in ecuatie a altor partide nu produce decit balmajeala politica ceea ce asteapta mai toate partidele cu exceptia PNL-Orban Mai clar chiar ca nu stiu cum sa va spun .

    • Am mai spus nu fac judecati si nu pun in circa nimanui judecati personale referitoare la competenta nimanui .Daca ai votat Iohannis , nu ai alta alegere , daca o ai spune si vorbim concret pe ea . Nu pot nici acuza nici lauda excesiv oameni despre care nu stiu decit putinul ce il vad la TV si care evident nu imi cauzeza un sentiment de adevar , este ca si cum cineva ar citi peste un veac un ziar din perioada ceausista si ar fi astfel extrem de incintat, cind ar fi citit cit lapte cu miere curgea in acele vremuri .In fapt nu este momentul de a ne revolta pe imagini ci mai degraba de a ne unii pentru viitorii patru ani . Revolta inimii nu este de acceptat acum ,ratiunea trebuie sa primeze .

  23. Ma balacarea ‘lumea buna’ de pe aci ca nu am fost la vot, turul 2.

    USL=PSD+PNL

  24. Nu mai fiti neam prost. Sa nu ne mai dam în cap singuri, fix acum când nu e cazul.
    Lupta pentru statul de drept a reușit, căci nu e vorba numai de hotii de magistrați si de criminalii de ccriști si parlamentari, ci de populație, care nu mai poate fi oprită sau manipulată sa accepte dictatori, hoti sau prosti în funcții publice. E valabil pentru toate partidele si usor se va face curățenie peste tot.

  25. Acesti magistrati sa fie suspendati vreo juma de an, ca si judecatoarea de la Bihor, sa se invete minte sa nu mai critice grupul infractional USL si pe traseistii care au plecat sau au venit in el!

  26. Nu, domnule Președinte al Republicii, problema statului de drept NU s-a rezolvat pozitiv în România, iar acest lucru este cunoscut de partenerii noștri europeni. Afirmația dumneavoastră este îngrijorătoare nu doar pentru ei, ci și pentru cetățenii României.

    Dacă dumneavoastră credeți că s-a rezolvat, înseamnă că nu mai aveți determinarea pentru a lupta alături de cetățenii României care v-au ales tocmai ca să fie instaurate principiile statului de drept, independența justiției, consolidarea mecanismelor checks & balances șamd. Votul la care vă referiți a fost un vot de încredere, o încredere pe care se pare că doriți să o înșelați.

    • Trebuie sa intelegi ce se poate face asta ,daca nu vezi guvernul minoritar si ce poate face el , si nu ce vrem noi cu totii sa se poata face . Voteza pnl si dupa unu ianuarie obtii tot ceea ce vrei acum , nu de la cine altii atita timp cit presedintele este parte a intelegerii cu premierul orban .Dar votul acordat doar PNL elimina din jocul politic mici partide ce mai mult incurca decit descurca .

  27. Procurorii ar trebui sa fie functionari publici, ca in toata lumea, procurorul sef numit politic, ca in toata lumea, nu sa amestecam notiunile, judecatorii cu procurorii , ca sa nu mai stii cine acuza si cine da verdictul. Daca ala care acuza e coleg de ”justitie” cu judecatorul , ce sansa la un proces corect mai exista?

    • Procurorii trebuie sa fie magistrati.
      Procurorii sunt avocatii statului, procurorii trebuie sa apere statul de atacurile infractorilor, de atacurile mafiei. Este normal sa fie de aceeasi parte cu judecatorii, pentru ca si judecatorii trebuie sa apere statul, condamnadu-i pe infractori, condamnandu-i pe mafioti.
      Procurorii nu pot acuza pe nimeni, fara a avea probe solide.
      Dosarele procurorilor sunt verificate de sefii lor, apoi de seful sectiei.
      Doar daca probele sunt solide, procurorii ii pot trimite in judecata pe infractori.
      Probele sunt verificate si de judecatorul de la Camera Preliminara.
      Problema o constituie judecatorii corupti sau santajabili, aflati in slujba mafiei, care pot ignora probele si ii pot achita pe infractori, in ciuda probelor zdrobitoare, prezentate de procurori. Judecatorii corupti, daca nu ii pot achita pe infractori, pot tergiversa procesele pana la prescriptie sau ii pot condamna cu suspendare pe infractori.

    • @@ipopescu
      Procurorii ar trebui sa fie functionari publici, ca in toata lumea, cum a fost si in Romania pana la Basescu, procurorul sef numit politic, ca in toata lumea, ca si la noi acum , vezi numirile de procorori facute de Iohannis. Sa poata fi demisi si sanctionati de ministrul de justitie, ca de-aia e ministru, un ministru e rezultatul unor alegeri, procurorii nu sant alesi de nimeni, in schimb au o imunitate mai mare decat parlamentarii, pot sa faca ce vor muschii lor, ca doar n-o sa pedepseasca colegii de ”justitie”, nu le da voie sectia pt.procurori a CSM-ului sa fie raspunzatori de ceva. Si din ceea ce se vede de la nivelul opiniei publice, e ca au lipsit si de la cursuri, cred ca nivelul facultatilor de drept s-a prabusit in ultima vreme, de-a putut sa scoata atatia procurori-activisti, analfabeti functional. In schimb, ei sunt „magistrati” si au salarii enorme si pensii nesimtite, ca altfel se afecteaza ”independeta justitiei”.

    • @ipopescu :
      Intr-o tara in care mafia psd a pus mana pe CCR, pe CSM, pe ICCJ, pe Curtile de Apel, pe parlament, pe Avocatul Poporului, pe CNA etc procurorii trebuie sa fie independenti, nu la mana unui ministru al justitiei.
      Daca ministrul al justitiei este un om cinstit, corect, competent, inteligent, incoruptibil si nesantajabil ( cum a fost Monica Macovei) nu ar fi un pericol pentru independenta procurorilor, dar daca ministru al justitiei ajunge o likea aflata in slujba mafiei psd (cum a fost Slugarel Toader) este un dezastru pentru justitie.
      De aceea, la noi este foarte bine ca procurorii sa fie magistrati, sa poata apara statul in fata atacurilor neincetate ale infractorilor, ale coruptilor, ale mafiei.
      Daca ministru al justitiei era un om integru, nu i-ar fi nominalizat pe cei numiti de presedinte.
      Procurorii si-au facut corect datoria. Au cules probe, au verificat probele, iar daca probele s-au dovedit solide, i-au trimis pe infractori in judecata.

  28. Nicio deosebire intre discursul lui Iohannis si al lui Dancila la Bruxelles. Avem « justitie independenta » si « stat de drept ». Infioratoare asemanare.
    Lupul isi schimba doar parul. Premierul Grivco, care se pupa cu Dragnea si Ponta.
    USL este cea mai puternica forta politica in Romania.

  29. Abia s-a consumat conceptia filozofica a lui Dragnea “statul paralel “ ca Iohannis a venit cu noua lui conceptie “statul drept “. Ineptii politicianiste.

  30. Iohannis face parte dintr-un partid care in mai putin de un deceniu, pt. niste scopuri neelucidate, a batut mana cu PSD-istii.

    Machiavelistii trebuie sa dispara. PNL/PSD, stiti continuarea …

  31. Sa nuantam putin. De fapt a vrut sa zica „Romania reprezentata de mine si cei din jurul meu nu mai are probleme cu statu de drept. Totul e ok din punctul nostru de vedere”… PSD si PNL fix aceeasi mizerie, sa nu ne lasam pacaliti inca o data. Ca avem prostul obicei sa facem asta din 4 in 4 ani 😉

  32. @@ipopescu
    Procurorii ar trebui sa fie functionari publici, ca in toata lumea, cum a fost si in Romania pana la Basescu, procurorul sef numit politic, ca in toata lumea, ca si la noi acum ,de facto, vezi numirile de procorori facute de Iohannis. Sa poata fi demisi si sanctionati de ministrul de justitie, ca de-aia e ministru, un ministru e rezultatul unor alegeri, procurorii nu sant alesi de nimeni, in schimb au o imunitate mai mare decat parlamentarii, pot sa faca ce vor muschii lor, ca doar n-o sa-i pedepseasca colegii de ”justitie”, nu le da voie sectia pt.procurori a CSM-ului sa fie raspunzatori de ceva. Si din ceea ce se vede de la nivelul opiniei publice, e ca au lipsit si de la cursuri, cred ca nivelul facultatilor de drept s-a prabusit in ultima vreme, de-au putut sa scoata atatia procurori-activisti, analfabeti functional. In schimb, ei sunt „magistrati” si au salarii enorme si pensii nesimtite, ca altfel se afecteaza ”independenta justitiei”.

    • @ipopescu :
      Intr-o tara in care mafia psd a pus mana pe CCR, pe CSM, pe ICCJ, pe Curtile de Apel, pe parlament, pe Avocatul Poporului, pe CNA etc procurorii trebuie sa fie independenti, nu la mana unui ministru al justitiei.
      Daca ministrul al justitiei este un om cinstit, corect, competent, inteligent, incoruptibil si nesantajabil ( cum a fost Monica Macovei) nu ar fi un pericol pentru independenta procurorilor, dar daca ministru al justitiei ajunge o likea aflata in slujba mafiei psd (cum a fost Slugarel Toader) este un dezastru pentru justitie.
      De aceea, la noi este foarte bine ca procurorii sa fie magistrati, sa poata apara statul in fata atacurilor neincetate ale infractorilor, ale coruptilor, ale mafiei.
      Daca ministru al justitiei era un om integru, nu i-ar fi nominalizat pe cei numiti de presedinte.
      Procurorii si-au facut corect datoria. Au cules probe, au verificat probele, iar daca probele s-au dovedit solide, i-au trimis pe infractori in judecata.

  33. In mod firesc. Presedintele Johannis TREBUIA sa le RASPUNDA public celor 2 Asociatii ale Magistratilor!
    Tace chitic, PSD+ALDE se felicita, au scapat de acuzatiile ca se opun statului de drept, acum nu mai e cazul, „din fericire, Romania a rezolvat problema statului de drept”!
    Asteptam linistiti si „fericiti” urmatorul MCV!!!
    Oare atunci, Presedintele va spune vreo vorbulita!????

    • „Oare atunci, Presedintele va spune vreo vorbulita!?”

      Fires ar fi să spună că, odată rezolvată problema statului de drept, România a fost admisă în Spațiul Schengen. …Ceea ce probabil nu se va întâmpla.

    • Ce treaba are presedintele cu fel de fel de asociatii sau altele asemeni , doar nu este vreo baba stiba ce toaca gura prin sat .

    • Nu trebuia sa raspunda deloc .Ca doar nu suntem la concursul -vreau sa stiu tot nr 8