G4Media.ro

Cu tancul peste impostura din educaţie. Cum a re-feudalizat PSD universităţile

Cu tancul peste impostura din educaţie. Cum a re-feudalizat PSD universităţile

Anul şcolar şi universitar 2018/2019 începe, ca de fiecare dată din 2012 încoace, cu un nou tun pesedist, o ordonanță care elimină competiția sănătoasă din universități. Educaţia nu putea să scape, ca restul domeniilor pârjolite de imbecilitatea mafiotă a pesediştilor. Cu o mică diferenţă, totuşi: în educaţie opoziţia tace, oamenii „decenţi” din sistem tac şi ei. În justiţie, economie, finanţe, energie, sănătate, muncă, mediu, agricultură se mai aude câte o voce.

În educaţie se tace vinovat se tace din prostie sau ignoranţă, din cârdăşie sau comoditate. Sau poate oamenii „decenţi” din educaţie nu sunt tocmai decenţi? Rezultatul e acelaşi: PSD parazitează, prin legi cu dedicaţie, toate ţesuturile României. Pe banii voştri dau pensii şi salarii, concedii şi frigidere clientelei de partid, pe banii pentru sănătatea voastră îşi îngraşă conturile, pe banii de educaţie îşi servesc sindicaliştii fideli sau directorii militanţi, pe banii cercetării hrănesc impostura.

Despre ce este vorba de data asta? Guvernul a adoptat o ordonanţă care desăvârşeşte feudalizarea universităţilor. De acum înainte posturile din universităţi pot fi ocupate prin examen, nu doar prin concurs. În locul deschiderii posturilor într-un mod transparent şi ocuparea acelor posturi prin concurs deschis, de acum înainte:

  • nişte şefuleţi din universităţi decid în lipsa oricărei transparenţe, persoana care cred ei că trebuie promovată.
  • O bagă într-o sală, îi dau un „examen” scos din burdihanele lor savante şi… gata. L-am făcut pe Xulescu profesor. Pe viaţă.

Până acum, procedurile publice şi transparente puse în practică de mine, au dus, de exemplu, la situaţia în care Emilia Şercan (nu ştiu de unde are atâta perseverenţă, dar îmi doresc să aibă în continuare) a demonstrat, chiar în timpul suţinerii, că unul dintre mulţii imbecili publici ai PSD susţinea o teză plagiată. Cred că asta a speriat de moarte mafiile pesediste care, iată, au luat măsuri. De acum, totul se va face pe şest.

Cum era înainte? Conform Legii educaţiei nr. 1 şi a HG 457/2011 toate posturile erau scoase la concurs transparent.

· Se făcea publicitate intensiv, pe site-uri specializate, pe prima pagină a universităţii
· Concursul era public
· Juriul era internaţionalizat
· Conflictele de interese erau clar stabilite şi intransigente
· Cel mai important, totul era transparent cu mult timp înainte: componenţa comisiei, concursul era deschis publicului

E totul pierdut? Cred că da. Pentru că, în afară de 2-3 voci izolate, partidele de opoziţie şi preşedintele Iohannis tac. Nu putem să le mai acordăm prezumţia de prostie, aşa că suntem obligaţi să îi considerăm complici. Aţi auzit pe la vreo şcoală de vară să se ia poziţie? Nu, dar în loc chefuri şi blablauri.

PNL, în afară de câteva pomeni de tip pesedist, nu propune nimic, şi vedem clar că singurul lucru care îi interesează este cum să îşi tragă unui altuia de sub picioare covorul zburător către sinecura salvatoare din Parlamentul European.

Dl. Cioloş şi oenpartidul lui sunt absenţi din peisaj când vine vorba de educaţie. Ciudat pentru că dl. Cioloş, când era comisar european, a fost cel care a sprijinit cu multă forţă Legea educaţiei, gest remarcabil într-un context politic dificil. Într-un mod inexplicabil pentru mine, când a fost premier, dl. Cioloş nu a corectat nimic din mizeriile pe care mafia pesedistă le-a introdus în lege, în pofida susţinerii apăsate pe care o acordase anterior variantei originare. I-am solicitat public să ia poziţie, dar s-a făcut că nu aude. În fond are dreptate: cine sunt eu să mi se răspundă? Pentru oenpartidul său sunt probleme mai presante.

USR e şi el absent, dar trebuie să recunoaştem că poziţionarea lor politică radical anticorupţie consumă toate resursele şi au, prin aceasta, o circumstanţă atenuantă solidă.

Tăcerea domnului Iohannis este, însă, dureroasă. Proiectul său de căpătâi în campania din 2014, România Educată, nu poate exista în afara distrugerii centrilor toxici din universităţi pe care îi descriu mai jos. Indiferent de ceea ce ne va prezenta domnul preşedinte sub titlul „România Educată” (hmm, este ea needucată până la împlinirea proiectului prezidenţial?) demersul va fi lovit de nulitate dacă cei zece centri, expuşi mai jos, nu sunt trataţi chirurgical. Pentru că ei se multiplică, se extind şi în curând vor cuprinde toate cotloanele societăţii. Deja au distrus sistemele axiologice pe baza cărora, de bine de rău, s-a construit România timp de 100 de ani. Nu îndrăznesc, aşadar, să mă gândesc cum ar atăta „România Educată” fără ca aceste tumori să fie extirpate, măcar la nivel de voinţă, dacă nu de putinţă.

Să facem puţină pedagogie a evidenţelor, atât de necesară, din păcate, în epoca în care tot ceea ce este adevăr simplu şi bun simţ devine suspect. Înainte de intrarea în vigoare la Legii educaţiei nr. 1/2011 universităţile României se transformaseră în feude, atât în ceea ce priveşte conducerea lor cât şi în ceea ce priveşte corpul profesoral. Acest fapt le făcuse deja excelente incubatoare de mediocritate.

Cei zece centri nervoşi care au introdus şi dirijat procesul de feudalizare au fost:

1) Alegerea rectorului de către senatul universităţii: s-a ajuns la perpetuarea aceloraşi clici în funcţiile de conducere.
2) Număr practic infinit de doctoranzi pe care îi putea îndruma un anume conducător de doctorat. Acei adevăraţi mandarini, cu zeci de doctoranzi, pârjoleau domeniul respectiv şi nu lăsau pe nimeni să se dezvolte.
3) Păstrarea pe posturi didactice şi de conducere a unor profesori matusalemici, care controlau tot.
4) Mandarinii descrişi mai sus „luau” un număr infinit de norme şi, din când în când, deschideau câte un post, după bunul lor plac şi după ce „aranjau” câştigarea concursului de către cine trebuie. Adesea era vorba de rude sau, sau, în cel mai bun caz, ţuţeri ai stăpânului. Organigramele universităţilor, mai ales ale celor de medicină cu mari mize financiare, erau un adevărat arbore genealogic. Consanguinitatea academică era regula, nu excepţia.
5) Vătafii universităţilor, în special private, ofereau posturi, doctorate şi altele asemenea, oricărui politician doritor: Parlamentul s-a umplut de imbecili cu doctorat şi posturi prin universităţi. Ei deveneau vajnici străjeri ai legilor strâmbe care protejau această caracatiţă ce sufoca inteligenţa studenţilor.
6) De la susţinerea referatelor de master, la susţinerea doctoratului şi concursul pentru un anumit post, totul era sub zodia secretelor. Nimic nu era public, totul se aranja în comitet restrâns, cât mai pe furiş.
7) Banii de cercetare erau alocaţi strict pe criteriul şobolănelii academice: eu te evaluez pe tine, tu pe mine. Miliardele de euro din POSDRU au încăput pe mâinile sindicaliştilor veroşi şi a mafiei pesede.
8) Acreditările ARACIS erau o glumă. Totul se termina cu un chef bine udat cu alcool şi, uneori, oferirea de norme la master (unde nu trebuiau să vină deloc) evaluatorilor.
9) Bani, bani, bani: taxe, obligativitatea cumpărării cărţilor (eventual plagiate) ale profesorilor, şpaga la înscrierea în cămin, etc.
10) Consiliile consultative ale ministerului (CNATDCU, CNCS, CNFIS, CNE) erau pline de nulităţi arondate politic şi financiar diferitelor mafii academice.

Sună ceea ce e mai sus ca fiind caracteristicile unui sistem mafiot? Da. Spus pe şleau, asta erau universităţile României, cu rarele excepţii ale unor insule de integritate şi excelenţă, scăldate şi invadate de un ocean puturos şi jegos: mafii arondate unor moguli educaţionali care, în schimbul conectării la conducta de bani din educaţie, primeau protecţie politică.

Când am „dat” Legea educaţiei, unul dintre obiectivele majore urmărit în învăţământul universtar a fost torpilarea şi distrugerea acestor adevăraţi centri nervoşi ai imposturii generalizate. Atâta timp cât aceste 10 probleme nu erau rezolvate, orice injectare de bani, orice cârpeală sau aducere de oameni capabili nu ar fi făcut decât să hrănească o tumoră în loc să crească ceva sănătos. Înainte să ajung în funcţie, mirosind posibilitatea să ajung pe acel scaun, unii au încercat să mă coopteze. Am refuzat. Odată ajuns pe post au încercat să mă înduplece. Nu au reuşit pentru că aveam dreptate. Au încercat să mă dea jos, plătind gras discreditări pe la televiziuni şi ziare. Din analfabet arogant, ciudat şi cu caracter dificil nu mă scoteau. M-au ambiţionat. Au încercat să mă ameninţe, cu sindicalişti mafioţi şi greve. I-am ignorat. M-au blocat în Parlament. I-am făcut zob şi mi-am trecut legea. M-au târât prin tribunale şi procuraturi. I-am învins.

Să vedem şi în practică, strict pe aceste zece coordonate, ce făcea Legea educaţiei (în varianta sa originară) pentru a aduce normalitatea?

1) Senatul şi rectorul sunt aleşi de către toate cadrele universităţii şi de căte studenţii din senat: democratizare totală a universităţilor. (Art. 209)
2) Limitarea la maxim 8 a numărului de doctoranzi şi condiţii de acces la conducerea de doctorat, prin abilitare, strict legate de calitatea profesională fără condiţionare de vârstă sau din partea instituţiei. Ai un post în universitate (de la lector în sus) şi eşti un bun cercetător? Fără să „ceri voie” nimănui îţi iei abilitarea şi poţi conduce doctorate. (Art. 167, HG 681/2011)
3) Pensionarea la 65 de ani, dar posibilitatea prin decizia senatului, să predea la plata cu ora şi să conducă doctorate în cotutelă. Cei pensionaţi nu mai puteau să aibă funcţii de conducere. Elveţia şi Germania sunt doar două exemple de astfel de situaţii. (Art. 289)
4) Limitarea la maxim două norme care puteau fi „luate” de o singură persoană. (Art. 288)
5) Deschiderea posturilor urma un proces ultra-transparent, era strict interzis nepotismul, inclusiv nepotismul academic. Am introdus incompatibilităţi stricte: între funcţii de conducere şi demnitar de exemplu. (Art. 215)
6) Toate susţinerile şi concursurile erau publice şi jurizate de oameni din afara instituţiei, inclusiv din străinătate pentru posturile mari (profesor). (Art. 168, HG 457/2011)
7) Evaluările granturilor de cercetare erau făcute strict de experţi internaţionali. Depunerea proiectelor era condiţionată de o calitate minimală a cercetării efectuate anterior. (Art. 217-221 şi acte subsecvente)
8) Universităţile au fost clasificate şi programele de studii ierarhizate de agenţii externe. Cei buni au fost premiaţi. (Art. 193, OMECTS 5262/2011)
9) Legislaţia anti-plagiat a fost făcută corect şi pusă în aplicare. (OU28/2011, HG 611/2011)
10) Am numit în CNATDCU, CNCS, CNFIS, CNE oameni integri, excepţionali profesionişti în domeniile lor, mulţi din diaspora ştiinţifică. Criterii minimale relevante internaţional (OMECTS 4478, 4691, 4692, 4089. 3980, 3982, 3983. 3931, 3759, 5212, din 2011 şi OMECTS 3504/2012)

De subliniat că toate aceste lucruri nu au fost doar intenţii, şi nici obiectul obişnuitelor văicăreli ale celor fără de putinţă care au avut guvernarea, dar nu au făcut nimic cu ea: „eu am vrut, dar nu am avut timp/nu am fost lăsat”. Toate acestea au fost, în perioada mandatului meu, lege în România. O lege adoptată, hotărâri ale guvernului adoptate şi puse în practică, ordine de ministru aplicate. Legea trecută în exact un an împotriva unui Parlament ostil şi împotriva propriului partid ostil. Puse în practică în exact un an, în paralel cu rezolvarea crizei, bacul corect şi altele. Prin ştiinţa unui număr restrâns de oameni (cei mai vizibili fiind Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Dragoş Ciuparu, Răzvan Florian, Marius Andruh, Alexandru Babeş, Adrian Miroiu, Cătălin Baba) şi asumarea politică a mea, a premierului Boc şi a preşedintelui Băsescu.

Vi se pare că sună bine modul în care am pus pe picioare măria sa „sistemul” prin cele zece măsuri de mai sus împotriva mafiilor universitare? Şi mie. Doar că, fix când groaza i-a cuprins pe mafioţii universitari aproape destructuraţi, fix când aerul proaspăt începea să se facă simţit, a revenit la putere mafia pesedistă, condusă de plagiatorul şef Ponta, având ca vârf de lance în educaţie mafia educaţională condusă de 25 de ani de serafica doamnă Minciunescu. Care a avut nevoie de 62 de ordonanţe şi legi pentru a transforma simfonia Legii 1 în penibila manea care acum distruge copiii şi studenţii României întru folosul financiar al mafiei de partid. Erau necesare aceste aberaţii legislative? Nu: am aplicat legea fără modificări un an, producând doar efecte pozitive.

În concluzie: nu speraţi ca în domeniul educaţiei salvarea să vină din partea celor care aparţin fraudulos autointitulatei „opoziţii”, nu speraţi ca „mediul universitar” să se autocureţe prin nu ştiu ce miracol: s-a văzut că e capabil în mod maximal să afişeze câteva cearceafuri cu inestetice graffiti atunci când buldozerul pesedist striveşte şi ultima brumă de decenţă, dacă nu de excelenţă. Am cerut rectorilor să semneze un decalog, care trata fix cele zece tare de mai sus. Evident, nimeni nu a avut curajul. Erau prea ocupaţi să-i scrie lui Dragnea scrisori de susţinere pentru nu ştiu care ministru pesedist.

Preşedintele Iohannis, după ce a tăcut 4 ani în zona educaţiei, cu greu poate deveni liderul unei revoluţii, iar puţinii oameni competenţi care încă mai sunt prin minister, universităţi sau şcoli supravieţuiesc cum pot. Cei care, la un moment dat, au fost adevăraţi vectori ai schimbării, huiduiţi şi ostracizaţi în ţară, nu îşi mai pierd de mult timp energia în inutile lupte, pentru că realitatea le-a arătat clar: chiar dacă uneori ai cu cine, nu prea ai pentru cine. Aşa că îşi văd de ale lor, cu fericire şi mult succes, în ţări care chiar vor să crească.

PS: Se vor găsi unii care să spună „nu e nicio problemă pentru că oricum, de când s-au introdus concursurile, în 90% din cazuri era un singur candidat!”. Cei care spun asta nu fac decât să confirme cât de deformate sunt mentalităţile în universităţi şi cât de feudalizate sunt ele: e sarcina ei, a universităţii, să caute cu lumânarea să aibă mai mulţi candidaţi. Ştiu că, de exemplu, Universitatea din Timişoara caută activ cercetători din diaspora pentru anumite posturi. Bravo ei. Un singur candidat pe post înseamnă un post, respectiv instituţie, vai de mama lui.

Tabel: Zece tare ale universitatilor corectate de Legea educatiei

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

34 comentarii

  1. Nu e dracu chiar atât de negru. Pe același sistem pesedist, următorii care vin vor face evaluări și pers care au ocupat posturile pe pile dați afară. Simplu și eficient dacă se vrea.

  2. Ai aparut si Funebrule,fost ministru ale educației in regimul de trista amintire condus de hăhăitul de Băsescu. Mai ții minte cănd iți șoptea Oana Badea ce să spui măi funebrule. Ați fost la fel ca și acest guvern psd-ald, la fel de corupți și hoți. Și voi ați guvernat aceasta țară doar pentru buzunarul vostru și nu pentru popor !
    Să-ți fie rușine.

    • udila plimba ursul ca rusine ar trebui sa-ti fie tie care ignori evidentele,daca cineva a facut
      ceva pt educatie ,numele lui e FUNERIU da’ se vede treaba ca-ai picat BAC-ul

    • Pe lănga bac am terminat si facultatea dl. Max şi nu dupa 1989 cand cine nu vrea sau nu are bani nu a facut-o. Te rog spune-mi ce a facut bun acest individ pentru educatie. Partidul democrat din care a facut parte acest individ a furat la fel ca si cei care guverneaza acum. Cred ca esti un fost membru PD actual PNL . Si la astia doar buzunarul propiu primeaza.

    • Mestere, daca mata si cei ca mata ati facut vreo facultate tehnica ca sa iesiti ingineri la snop si apoi sa vindeti bilete de tren prin cantoane (pt ca ati absolvit „cai ferate si material rulant” sau cum i-o zice), nu-i niciun motiv de lauda !
      Ori poate va laudati cu Institutul de Petrol si Gaze unde se organizau din iulie pana la inceputul lui noiembrie 4-5 sesiuni de admitere si tot nu se ocupau toate locurile !
      Sau poate cu Facultatea de Masini Agricole unde situatia la admitere era aceiasi cu cea de la IPG si unde profesorii faceau cursuri speciale cu studentii intrati in ultimele sesiuni pt ca acestia sa recupereze materia deja predata „fruntasilor” !

      Nu-mi explic altfel precaritatea „stiintei” dumitale intr-ale scrisului, domnule „propiu primeaza” ! 😉 😉

    • bou esti , de ce sa nu mugi?

    • Bineinteles…trebuia sa-mi inchipui ! Dumneata esti contabil.
      Dupa ingineri sunteti a doua categorie de „intelectuali” (aproape „tehnici”) careia nu i se impunea sa vorbeasca si sa scrie corect. Trebuia doar sa sa stiti sa socotiti corect ! Cu scrisul corect… mai usor !

      PS. Am facut Dreptul ! Am fost judecator iar acum sunt avocat !

      PPS. Nu sunt „mare smecher” dar nu-i suport pe cei care lipesc aiurea etichete ! Recunosc ca asta ma face uneori sa fiu rautacios cu respectivii ! 😉 😉 😉

    • Ma nenorocitule !~ udila ! Javra hoata si smechera – Nu-si desvalue idenmtitatea ! Latra si musca pe … intuneric ! Ma nenorocitule – analfabet ne-functional ! Cate clase ai ma JAVRA ? Cam cat trenul ? Ma pstac PSD-ist – cretin din nastere sa u cretinizat de PSDragnea ! Lui Funeriu sa-i fie rusine ? Sau tie javra analfabeta si obraznica ! Ati distrus Romania voi banditii din PSD ! Ne-ati facut pe milioane de romani sa ne ducem ori unde numai in „teleormanistanul” lui zdragnea NU ! Cat va mai bateti joc de tara asta banditilor ? Ati terminat tot ce mai mergea in Romania ! Ati furat TOT CE ERA DE FURAT ? Sau mai este inca cate ceva ? Ati distrus EDUCATIA ! Avem ministrii la Educatie semi-analfabeti ! Vezi lepadatura analfabeta POP 1 Vezi actualu TOVARAS RECTOR care nu stie sa vorbeasca corect nici r9omaneste ! Ati facut un BALCI cu editarea manualelor in editura de RAHAT a ministerului ! Incepe un nou an scolar cu MII de scoli ne autorizate ISU sau nici macar aurtrizarea AIA DE BAZA ! Ba am auzit si de scoli cu durata de viata 100 ani ! Probabil facute pe vremea lui Spiru Haret !!! Rusine sa va fie voua mafioti ordinari din PSDragnea si haita lui Tradiceanu – marele coorvar cu harem ! Ca Zdragnea are „una singura” dar mai tanara decat fiu-sau ! Halal familii traditionale ! Curat banditi si obsedati sexual ! Dar MAI ALES PUSI PE FURAT – SIKTIR JAVRE – RUSINE SA VA FIE – si REPEDE DUPA GRATII ! Lasati vraja cu AMNISTIA !

    • Prostul se arata singur, nu trebuie cautat. Nu-i asa tov. Udila?

    • Udila, ti s-a raspuns cum meritai, dar primeste si de la mine un „sa-ti fie rusine, inconstientule!”

    • Cei tov Iliescu de te-ai aprins asa de tare esti si tu fan a lui funebru si a partidului lui base? Cu ce te-am suparat asa de tare de ma injuri? Numai daca esti fan sau membru a fostului pd actual pnl reactionezi asa. Sa-ti fie de bine eu nu sunt psd nici alde . Si spor la injurat PORCULE!

  3. Simt adevarul observatiilor dv. in plexul solar. Sunt in sistem (preuniversitar) de peste 30 de ani si, da, nu mai cred nici eu ca se poate reforma ceva. Complicitatile si comoditatea au metastazat sistemul. Despre politic…il vedem si simtim pe propria piele in fiecare minut al existentei cotidiene (personale, profesionale). Din pacate, nu ne mai putem intoarce la Punctul 8 de la Timisoara.

    • @Barbulescu Petronela, Legea Funeriu, nu a insemnat totusi o reforma a invatamantului fata de modificarile aduse Legii invatamantului de ministrii anteriori ?

      PS. Oare nu cumva ministrii social-democrati ai Educatiei ce i-au succedat lui Funeriu, au maltratat (prin abrogari si completari) de asemenea maniera legea incat aproape ca au facut-o mai proasta decat era cea ceausista ? 😉

    • Mestere Susufler0 daca tot esti curios nu am facut o facultate tehnica ci stiinte economice. Esti mare smecher matale as fi curios cu ce mare pregatire te lauzi. Esti si tu un fost PD actual PNL ca prea il aparati pe acest funebru al educatiei romanesti. Poate vreti sa votbiti de reforma educatiei inceputa de ministrul Marga si abandonata. La revedere si nu o sa va mai raspund.

    • @Udila,
      Bineinteles…trebuia sa-mi inchipui ! Dumneata esti contabil.
      Dupa ingineri sunteti a doua categorie de „intelectuali”(aproape ‘tehnici”) careia nu i se impunea nici in regimul trecut sa vorbeasca si sa scrie corect ! Trebuia doar sa stiti sa socotiti corect ! Cu scrisul corect…mai usor !

      PS. Eu am facut Dreptul. Am fost judecator iar acum sunt avocat.

      PPS. Nu sunt „mare smecher” dar nu-i suport pe cei care lipesc aiurea etichete pe fruntea altora. Recunosc ca asta ma face uneori sa fiu rautacios cu respectivii lipitori de etichete ! 😉 😉 😉

  4. E bine, dictatura merge inainte spre obstescul sfarsit, sufocata de saracia produsa prin plecarea muncitorilor peste hotare. Ne mutam incet-incet in vest, in timp ce tara se usuca si se crapa economic. Ce pomeni va mai da PSD cand in tara va fi 1 muncitor la 6 pensionari?

  5. Hmm, atac pe fata la Klaus si Ciolos. Trouble in paradise?

    • Nu draga domnule psd-ac, doar aceeasi politica a prietenilor vostri Base si pmp fata de ei. Daca abia acum bagi de seama stai prost cu spiritul de observatie.

  6. Nu conteaza. Suntem prea prosti ca sa pricepem pana nu ne ajunge cutitul la os. Asa ca asta trebuie sa se intample. Sa ne ajunga cutitul la os. Sa ne chinuie pana ne sare sangele pe nas. Din talharie in talharie, din furt in furt, din viol in viol, asa sa ne tina clica mafiota psdista, pana nu mai putem (care o mai fi pe-aici). Ne-au trebuit 30 de ani ca sa invatam sa ne uitam la televizor si sa ne ingrasam ca porcii. Astea sunt singurele „performante” ale poporului roman intr-un sfert de secol. Asa ca gripa porcina a venit la timp. Pacat doar ca a gresit animalul.

  7. Universitatea unde am candidat contra șefului de catedră a falsificat / fabricat un titlu academic pentru un membru al comisiei si nu doar că a ținut ascuns acest lucru dar chiar l-a publicat în Monitorul Oficial ca titlu existent, toate actele concursului au fost semnate cu acel titlu…Procuratura nu face nimic de ani buni, daune nu se acorda de catre judecatorii aserviti sistemului mafiot care susține impostura. Concurs falsificat la nivel de Mof? No harm done.

  8. Domnule Funeriu, sistemul nu e feudalizat de acum. A tot fost asa si pana acum. Dumneavoastra ati facut ceva, dar prea putin oricum. De ce s-a ajuns la un numar de peste 100 de universiati azi in Romania? Dupa ’90 a plouat cu doctorate, universitati, facultati, manuale alternative (altenative la ce?) si incompetenta. Nu mai departe, pana si la Academia Romana, alegerea presedintelui a fost facut pe considerente politice, asa kakademie – asa universitati – asa doctori.

    • N-a facut nimic bine. Exceptand misterioasa lui aventura universitara in Franta, neelucidata pana acum.

  9. Dom’ profesor, au fost vreodata altfel? Indoi-m-as….

  10. O singura solutie reala, privatizarea. Dar nu vrea nimeni. La stat e bine. Despre ce vorbim? Teoria chibritului…

  11. Foarte frumos, pacat ca ati transformat o lovitura a lui Basescu peste gura unui copil intr-o problema de fizica si la fel de pacat e ca va faceti ca nu stiti ca fara majoritate parlamentara nimeni nu poate face nimic in domeniul educatiei, nici presedintele, nici opozitia. Si majoritatea, prin deosebita intelepciune a romanilor, e a psd, din 2012.

    • Cu rea voință se poate interpreta orice gest altfel decit a fost făcut. De unde stau eu, Băsescu nu l-a lovit pe acel copil altfel decit o fac tatăl și fiul. Trei: dl. Funeriu nu e Băsescu. Nu i se pot reproșa faptele altui om, fie ele bine sau rele.

  12. Funeriule, ai gasit bah de diploma de bac pana la urma sau inca o mai cauti ?

  13. care 2012? Tragem cruci dupa noi dinainte si dupa 1989! Copiii care au beneficiat de reforma educationala , generatia cu clasa pregatioare, a sasea pentru moment, o trag an de an! Generatie de sacrificiu, realmente!!

  14. Funebrul!? Tocmai EL să scrie/vorbească de învățământ!?!

    Bă, Funebru, ia mai zi-o p-aia cu viteza pumnului dat de băsescu copilului, ca „să ne râdem” și noi puțin.

    :-))

  15. Curios cum se gasesc destui indivizi care bat campii pe aici sustinand sistemul „feudal” din invatamantul universitar. Nu e nimic nou sub soare, am avut un coleg deloc stralucit, dar fiul secretarului de partid, a ramas asistent acolo unde nu trebuia prea multa stiita, la Cat. de Desen Tehnic. Fratele lui, chiar cu medie si mai mica, la fel. Alta colega a ramas asistenta ptr. ca sotul ei ers si el asistent, macar asta avea medie mare. Unul singur dintre colegii mei a evoluat si a ajuns profesor si sef de catedra, pe merit.

  16. Situatia expusa de d-l Funeriu este PERFECT REALA !…Aplicarea legii initiata de dansul in vremea cat a condus Ministerul Educatiei a dus la un inceput de REFORMA in sistem chiar numai prin prisma faptului ca FEUDELE din catedrele universitatilor constituite de cei contestati dupa 1989 si reveniti pe functii, incepuserea sa fie DESTRUCTURATE prin iesirea fortata la pensie a celor ce le-au condus INCA DE PE VREMEA LUI CEAUSESCU…Prin revenirea la vechea lege, odata cu revenirea PSD-ului la „butoane”, catedrele sunt conduse de aceiasi indivizi de 70-78 de ani ( sau fiii lor sau ACOLITII lor…), performanta este cavsi-NULA, tinerii nu raman in facultate pe un salariu de mizerie ( e o PENURIE de asistenti ) , cei mai tineri din sistem ( lectori sau conferentiari ) sunt exclusi din ORICE proiect ( cercetare nu se face-NU SUNT BANI !…), in proiectele POSDRU numai „capetele luminate” din conducerea catedrelor sau Rectorat fac parte ( acolo nu e nevoie de cercetare… Uitati-va si la declaratiile de avere ale celor ce conduc si veti vedea ce salarii au cei care „dijmuiesc” toate proiectele…) dotarea catedrelor este sub orice critica (multe au aparatura din vremea lui Ceausescu !!! ), studentii sunt „stapanii” catedrelor ( care au nevoie de ei, de numarul lor, ca sa supravietuiasca…) .Si iata cum o lege, care trebuia sa produca REFORMA in sistem a fost data la o parte pentru ca lucrurile sa ramana incremenite…Bineinteles ca de acesta situatie au profitat si profita vechii VATAFI…

  17. Domnule Funeriu, ma bucur si va felicit ca nu ati plecat de tot si ca va preocupa starea jalnica a Invatamantului. Imi place furia cu care combateti, este adecvata situatiei si imi da sperante.
    Invatamantul, de jos pana sus, e plin de impostori si lichele, la fel ca toata Romania.
    Din cauza acestei decaderi a calitatii umane, Romania a stagnat si a dat inapoi in toate domeniile, de aceea ne conduc niste mafioti iar opozitia , cu exceptia USR, asa cum bine ati remarcat, tace si asteapta sa-i vina randul, ca sa procedeze aproape la fel.
    Oamenii trebuie sa se schimbe, cei curati si drepti trebuie sa se adune si sa se impuna.
    Inscrieti-va in USR, d-le Funeriu! Aici e locul dumneavoastra si al celor putini specialisti buni si seriosi care stau in partide, marginalizati sau ecranati de lichele si de oportunisti.
    Sunteti prea putini ca sa stati risipiti.

  18. Foarte tare articolul si comparatie, ma mandreasc ca am dat mana cu autorul la Conferinta Diasporei din 2010! Confirm majoritatea acuzatiilor, din experienta mea (desi la distanta) cu mediul „academic” stiintific si universitar din Romania! DATA VIITOARE MERGETI LA VOT SI VOTATI CU DREAPTA (IN NICI UN CAZ CU PSD, ALDE SI CEI CE SE VOR RUPE DIN EI, SPER IN CURAND)…