G4Media.ro

Copiii sub 14 ani, maghiarii de peste 65 de ani și cei…

Sursa Foto: Facebook

Copiii sub 14 ani, maghiarii de peste 65 de ani și cei de peste graniță vor călători gratuit în Ungaria de la 1 martie

De la 1 martie vor rămâne 22 din cele 65 de tipuri de facilităţi, iar transportul în comun va fi gratuit pentru cei sub 14 ani și peste 65 de ani.

De la 1 martie, sistemul tarifar în transportul în comun se va schimba: cei sub 14 ani pot călătorie gratuit. Guvernul va introduce şi noi bilete de o zi în locul abonamentelor, care vor fi desfiinţate, şi va reforma sistemul de reduceri. Astfel biletul de o zi denumit „Judeţ24” (Vármegye24) va costa 999 de forinţi (13,11 lei), iar cel denumit „Ungaria24” (Magyarország24) va costa 4.999 de forinţi (65,58 lei) şi pot fi folosite nelimitat la toate cursele companiilor de stat din sectorul transportului public, MÁV şi Volán, relatează Vilaggazdasag , citată de Rador Radio România.

De la 1 martie vor rămâne 22 din cele 65 de tipuri de reduceri, iar toate vor asigura o reducere de 50 la sută la călătorii.

Facilitatea de călătorie gratuită pentru cei peste 65 de ani va fi extinsă și pentru cei sub 14 ani, iar cei cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani pot călători cu o reducere de 50 la sută dacă nu achiziționează un abonament, la fel și cei care lucrează în serviciul public – educație, sănătate – dacă se înregistrează pentru a profita de reducere.

Pensionarii cu vârsta sub 65 de ani pot cumpăra cu reducere abonamentele „Judeţ24” şi „Ungaria24”, iar cei care au beneficiat şi până acum de o reducere de 90 la sută – persoane cu dizabilități, persoanele care suferă de o boală care necesită îngrijire pe termen lung, și cei cu familii numeroase – vor putea călători gratuit în ţară cu cursele MÁV și Volán. MÁV asigură, de asemenea, călătoriile în transportul public local gratuit pentru deținătorii unei cărți de identitate maghiare.

După cartea verde, în Ungaria reducerea în transportul în comun a fost de 90 la sută de patru ori pe an, însă după noua reformă tarifară, începând din martie, maghiarii de dincolo de graniţele Ungariei vor avea dreptul la călătorii gratuite nelimitate.

Ar putea fi găsită o soluţie pentru acceptarea abonamentelor BKK (Centrul de transport din Budapesta)

Ministrul Construcțiilor și Transporturilor, János Lázár, a declarat la Debrețin că au făcut o ofertă „echitabilă şi corectă”, pe care Budapesta nu a acceptat-o, de aceea datorează prețul serviciilor din 2022 și 2023, și în continuare nu au ajuns la un numitor comun în ceea ce priveşte condiţiile în care ar putea continua în 2024.

„Noi suntem de acord cu abonamentele lunare pentru Budapesta pe cursele companiilor de transport MÁV, HÉV şi Volánbusz, dar şi Capitala trebuie să fie de acord cu abonamentele „Judeţ24” şi „Ungaria24” în transportul în comun asigurat de BKK, a declarat János Lázár, care a adăugat că recomandarea făcută de primarul general Gergely Karácsony este în vigoare până la 1 martie.

Răspunzând la o întrebare adresată de un jurnalist, ministrul Construcțiilor și Transporturilor a explicat că statul încasează doar unu la sută, respectiv 440 de milioane de forinţi din abonamentele valabile pentru transportul în comun la Budapesta, în timp ce serviciul costă 4,7 miliarde de forinţi, la care Capitala primește şi un sprijin în valoare de 12 miliarde de forinţi.

Sursa: Vilaggazdasag/ Rador Radio România/ Traducerea: Rozália Gănciulescu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Traducerea este atât de proastă încât nu se înțelege esența textului. Până și Google s-ar fi descurcat mai bine.
    Oare citește cineva textul înainte de a fi publicat?

  2. Fiind o știre de interes mai mult local/regional, este plină de date fără context. Pentru o astfel de știre trebuie descris mai întâi contextul: de exemplu nimeni nu cred că știe ce înseamnă „22 din cele 65 de tipuri de facilități” și de asemenea nimeni nu cred că înțelege care este problema cu Budapesta, fără un paragraf introductiv.