G4Media.ro

Coordonatorul lucrărilor de reabilitare de la Pasajul Unirii: „Tirurile n-au intrat niciodată…

Sursa foto: Poliția Română

Coordonatorul lucrărilor de reabilitare de la Pasajul Unirii: „Tirurile n-au intrat niciodată pe acolo, n-au cum”

Tirurile au accesul interzis în Pasajul Unirii, iar regula era valabilă și înainte de reabilitarea acestuia, spune la Europa FM Marius Coaje, coordonatorul lucrărilor de reabilitare din partea Primăriei Sectorului 4. Camionul blocat în această dimineață are o înălțime de peste patru metri, valoare care depășește limita din pasaj.

„Tirurile n-au intrat niciodată prin pasajul Unirii și nici acum nu circulă. Autotrenul de azi avea undeva la 4 metri 20 înălțime iar pasajul avea undeva la 3,90, deci niciodată n-aveam cum să intre în acest pasaj”, a spus Marius Coaje.

Acesta precizează că înainte de reabilitare incidente similare aveau loc, dar în interiorul pasajului. Reprezentantul Primăriei sectorului 4 a detaliat:

„Automatizările respective au fost făcute așa cum se fac pe zona centrală, iar ca ele să nu fie agățate au fost placate pe plafon. S-a coborât undeva la 15 centimetri de la plafonul inițial al pasajului cu această placare. El în momentul de față în zona cea mai joasă din pasaj are 3,70, dar proiectantul a decis ca poarta de gabarit să fie la 3,50. Înainte, poarta de gabarit arăta 3,70 dar ea era ridicată la 3,80, deci și în trecut rămâneau dar rămâneau în pasaj înfipte nu în porțile de gabarit.”

Pasajul Unirii a fost reabilitat în ultimele luni, traficul fiind închis. Înainte să fie redat circulației, coordonatorul lucrărilor spune că s-au făcut teste inclusiv cu autobuzele Societății de Transport București, care nu întâmpină probleme:

„Noi, înainte să dăm drumul la acest pasaj, am introdus și am făcut teste cu cel mai mare și cel mai înalt și mai lung autobuz de la STB, intră fără nicio problemă.”

Un TIR cu numere de Turcia s-a blocat joi dimineață în Pasajul Unirii din București după ce a acroșat limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă, potrivit fotografiilor transmise G4Media de un cititor. Este al treilea incident similar în ultimele zi, după ce pasajul reabilitat de Primăria Sector 4 a fost redat circulației.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat joi pentru G4Media că înălțimea pasajului, după reabilitare, respectă norma de înălțime de 3,5 metri, așa cum era și înaintea lucrărilor de modernizare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Circulatia TIR urilor nu e interzisa in centrul capitalei? Nu vezi asemenea mastodonti in nici un oras european

  2. Probabil erau camioane de pana la 4 tone, frigorifice sau de transport marfa, dar nu TIR uri. Eu stau in zona si trec zilnic prin pasaj de cad a fost inaugurat de Ceasca!

  3. „proiectantul a decis ca poarta de gabarit să fie la 3,50. Înainte, poarta de gabarit arăta 3,70”

    Deci ce ne povesteau zilele trecute, ca nu a fost redusa inaltimea limitatorului, n-are nicio legatura cu realitatea.

    • Am cautat poze mai vechi, semnul de circulatie pare sa fi aratat intotdeauna 3,5 metri. Dar probabil inaltimea reala a portii era mai mare inainte, in acest articol se vorbeste de 3,8 metri. De cand cu tavanul fals, probabil au trebuit sa coboare si limitatorul ca sa il protejeze, si toti cei care au trecut fara probleme in trecut pe acolo (dar nerespectand indicatorul) sunt acum surprinsi ca nu mai incap.

    • @ Vlad – Pana la urma cred ca nu are importanta cat avea inainte sau nu. Atata timp cat limitatorul respecta inaltimea de 3,5 nu vad care e problema. Cine a trecut inainte, avand o inaltime peste 3,5, a comis o contraventie.

    • @kafka, corect. Dar introducerea unor limite arbitrare creste tentatia incalcarii lor. De exemplu in Germania sau Austria, daca un viraj e marcat cu limita de 60 km / ora, chiar trebuie sa respecti limita daca nu vrei sa te infigi intr-o bariera, mai ales cand e ud pe jos. Eu, obisnuit din Romania cu limite mult mai joase pentru viraje similare, nu ma simteam confortabil in astfel de viraje in Austria nici macar mergand cu viteza legala, nu mai vorbim sa o depasesc.

      Dar, in Romania, si in general in estul Europei, frecvent se pune limita de viteza 30 intr-un viraj care poate fi luat lejer cu 60 sau chiar mai mult. Oamenii vad ca limita e pusa aiurea, si sunt tentati sa n-o respecte.

      In Austria de exemplu, ca sa previna asta, cand sunt limite de viteza care par arbitrare se pune sub semnul de circulatie si o explicatie cu motivul limitarii, de exemplu prevenirea zgomotului excesiv.

  4. Mei, eu cu ochii mei am vazut tir la lidl in Bucuresti.😆
    Nu fi turc!😁

  5. voi oricum folositi gresit denumirea de TIR. TIR poate fi si o duba care efectueaza transport international. ceea ce voi numiti TIR este autotren, adica un cap tractor cu semiremorca.

    nu au voie sa circule prin centrul oraselor niciodata, dar au voie pe alte strazi (pentru aprovizionare) si doar intre anumite ore (dupa 22 si pana la 6). restul camioanelor care au pana in 5 tone au voie. pe unele drumuri sunt si restrictii pentru traficul de peste 7,5 tone, in general intre 6 si 22 nu ai voie cu ele.

  6. Te-a trimis putin să blochezi pasajul, turcalete?

  7. Bravo Sebo. Ai dreptate. TIR este denumirea rămasă din comunism și înseamnă Transport Internațional. Era o placă pusă în spatele autotrenul pe care scria TIR. Ele sunt camioane. Când depășesc un anumit tonaj nu au voie în centrul orașelor. La Unirii este și centru istoric. Clar nu avea ce căuta camionul la Unirii.