G4Media.ro

Un TIR, blocat în Pasajul Unirii din București din cauza înălțimii. TIR-ul…

Foto: Poliția Română

Un TIR, blocat în Pasajul Unirii din București din cauza înălțimii. TIR-ul are 4.2 metri înălțime, limita legală e de 3.5 metri. Primarul Daniel Băluță: Lucrarea respectă norma, înălțimea e de 3.54 m

Update 2: TIR-ul blocat are înălțimea de 4,2 metri, potrivit Primăriei Sector 4, cu mult peste limita legală de 3.5 metri

Update 1: Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat joi pentru G4Media că înălțimea pasajului, după reabilitare, respectă norma de înălțime de 3,5 metri, așa cum era și înaintea lucrărilor de modernizare.

”Înălțimea a fost verificată de Poliție, este de 3,54 m. Iar la interiorul pasajului, înălțimea e și mai mare, de 3,7 m în interior, așa cum prevede legea. Pasajul respectă întocmai standardele”, a spus Daniel Băluță.

Articol inițial: Un TIR cu numere de Turcia s-a blocat joi dimineață în Pasajul Unirii din București după ce a acroșat limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă, potrivit fotografiilor transmise G4Media de un cititor. Din cauza incidentului, traficul prin pasaj, dinspre Tineretului spre Universitate, este blocat, potrivit Poliției Române.

Este al treilea incident similar în ultimele zi, după ce pasajul reabilitat de Primăria Sector 4 a fost redat circulației.

Primele două victime au fost două autocare.

Limitatorul de înălțime indică valoarea de 3.5 metri, așa cum era și înainte de reabilitare, când nu s-au înregistrat însă astfel de incidente.

Publicația Buletin de București a cerut Primăriei Sector 4 să confirme că reabilitarea pasajului nu a dus la scăderea înălțimii admise, dar instituția nu a răspuns.

Foto: Cititor G4Media
Foto: Cititor G4Media
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

61 comentarii

  1. Ce fail sinistru, la fel ca toate lucrarile facute de neamul asta de țopârlani :))

  2. Păi să-i schimbe denumirea în Pasajul Mărășești și s-a rezolvat.

  3. De cand au voie tirurile în centru??

    • Din totdeauna. Au permise de acces pentru ca fac aprovizionare.

    • Trebuie pus indicator de inaltime sa vada tiristii sa nu treaca pe acolo. Sa ocoleasca.😆

    • Si marfurile cu ce se aduc flausatule cu trotineta…

    • @vct inteligentule, aprovizionarile nu se fac la ore de varf si nu prin buricul capitalei, in buricul capitalei NU exista hipermarketuri!!!

      @🤔 tocmai in indicatorul ala s-a si blocat :)))

    • @Luk:
      Nu numai hipermarketurile se aprovizionează cu tirul…
      Materiale de construcții ar fi un exemplu.
      Sau utilajele mari.
      Se acorda permise cu intervale orare.
      Oricum turcul asta probabil s-a rătăcit.

    • @vct dude, ce treaba are ce am scris eu cu ce debitezi tu?

      crezi ca traiesc cu impresia ca hipermarketurile se aprovizioneaza cu trotineta?

  4. Nici Bog’art nu mai este ce a fost de când a devenit finantator @Marian Goleac

  5. Geme lumea de șoferi reta//rdați.
    Ăstuia i-a intrat bara de limitare in ochi la propriu si tot nu a văzut-o.

    • Nu, semiremorca a lovit limitatorul cu partea de sus. Gravitatia a facut ca acel limitator smuls din suporti sa striveasca cabina soferului.

    • @Ana: Ai dreptate, in poza este un stâlp vertical din fostul limitator.

    • Ansamblul a lovit bara cu partea superioara (aerodinamica) a cabinei.

    • Concluzia e, de fapt, ca exista o problema.
      Inainte de reparatii nu am auzit de incidente, iar dupa reparatii au fost 3 incidente in 3 zile.

  6. Putem sa stim ce cauta acolo tirurile care prin lege nu au voie sa circule in centrul oraselor?😆

    • Ba au voie in anumite intervale orare, dasteptule! Va bagati ca musca…

    • In tarile civilizate vii cu tirul la depozit si din depozit aprovizionezi cu masini mai mici potrivite pentru oras.😆

    • @Tshombe singurul care s-a bagat ca musca, esti fix tu. „Dasteptule”, in centru nu sunt hypermarketuri pentru a face aprovizionarea cu TIR-uri.

  7. a, da e chiar asa de greu sa mearga cineva sa masoare inaltimea pasajului?

  8. Romania lucrului pesedist facut…

    • suddenly,,, a rethaRd progresist appears!

    • Silviu, mergi tu sa masori din partea use.ristlor inaltimea? Ca ei nu au incredere in experti.😆

    • Ah, adevarul doar… eu nu am ce sa masor din partea useristilor, ca nu am treaba cu ei, am treaba insa cu magaria si mojicia nenorocitilor care fura tara asta de 30 de ani. Macar la inceput era deviza „a furat, dar a si facut”, acum se pare am progresat si e bine daca exista „a furat, dar macar nu ne-a cazut ceva in cap”…

      Altfel, baietasi, va indrum sa cautati tirurile astea DAF, sa vedeti daca sare vreunul de 4 metri; oricum modelul asta are 3,52 metri pe site-ul producatorului, deci sunteti ultra-haiosi. Bonus: lucrarea vine de la acelasi partid care v-a adus si podul proaspat reabilitat prabusit in rau, precum si alte nenumarate succese.

    • Un astfel de ansamblu are suspensii pneumatice. De ce credeti oare? Tocmai pentru a nu avea variatii de inaltime. Nu conteaza cat de incarcat e.

    • Noi il sustinem si pentru 3 adormiti care nu vad semnele de circulatie si care oricum nu au ce cauta in centru, daca au tiruri, nu cautam nod in papura.
      Il votam si data viitoare.

  9. Poate ar trebui sa se instaleze clar panouri cu interdicția autocarelor prin pasaj. Așa cum a fost construit nu era pentru TIR uri și autocare. TIR ul respectiv părea unul de aprovizionare, ci unul care nu avea ce sa caute in centru, mai departe de intersecția Șincai cu Cantemir, da, na! …suntem in țara in care nimeni nu respecta nimic!

  10. La cum arata pozele eu cred ca dorel a pus limitatorul ala mai curand la 3m decat la 3.5…
    Nu cred sa existe tiruri a caror cabina sa depaseasca 3m, restrictiile de 3.5 sunt destul de comune…

  11. Am cautat si am aflat ca acest camion este un DAF XF 460 care conform fisei tehnice are o inaltime maxima(cu tot cu plafonul ala de deasupra cabinei) de 3,53 m. Orice om isi poate da seama ca in mod normal la 3 cm in plus, plafonul s-ar fi presat sau spart pt ca e din plastic si nici nu are stalpi de sustinere si nu ar fi smuls limitatorul de inaltime ca in cazul de fata.

    • Daca cabina are 3.53 si limitatorul este la 3.50, bolovanul ala de șofer nu avea ce caută pe acolo.

    • In afara de masuratorea statica trebuie tinut cont si ca in timpul deplasarii camionul are o miscare si pe verticala, care poate sa mai adauge vreo 10 centimetri – ochiometric.
      Apoi, daca este plasat in capat de panta mai trebuie impartit si la cosinus de unghiul pantei…
      Sau, soferul trebuie sa stranga amortizoarele …
      Or fi facut constructorii treaba de mantuiala, dar e asa de greu sa vezi, ca sofer ca nu-ti incape harabaia pe acolo? I-o fi spart si capul dupa cum se vede in poza

    • Atunci soferul ala e bolovan rau.
      Insa limitatorul e jumate in cabina asa ca ori camionul era pe steroizi si a mai crescut 20-30 cm ori limitatorul ala nu era la 3.54 m, asa cum sustin astia acum.

    • Am uitat sa spun ca inaltimea de 3,53 a tirului este in gol, adica doar capul tractor, fara remorca. Cand adaugi si remorca, din cauza greutatii, inaltimea va fi mai mica.

    • Se poate intampla sa se blocheze la iesire. Cand un vehicol lung urca o panta cu inclinatie progresiva, la iesirea din pasaj, e posibil ca cabina sa treaca de iesire, apoi partea din fata a tirului se ridica impreuna cu cabina pe panta iar apoi jumatatea tirului care s-a saltat sa ajunga sa frece partea de sus a tunelului. De asta se pun bariere la intrarein pasaj, cu o inaltime usor mai MICA decat a tunelului propriuzis, tocmai pentru a opri tirurile.

    • Cand adaugi si remorca trebuie sa mai adaugi si la inaltime.
      Remorca nu se sprijina pe osia tractorului dar poate fi chiar mai inalta. Oricum trebuie sa maresti distanta de garda nu sa o scazi, pentru ca remorca nu se indoaie dupa teren.

    • Primaria S4 zica ca avea 4,2m. Poate stia ea mai bine decat producatorul. https://www.europa-camioane.com/date-tehnice-gama/daf-xf-ft-410-460-510
      @inapa, da remorcile nu se sprijina pe capul tractor, ele leviteaza si mai trag si capul tractor in sus de le loveste de limitatoarele de inaltime.

    • Ai citit inaltimea cabinei sau a remorcii? Remorca se sprijina pe puntea din spate dar numai cu o parte din sarcina, pentru ca are osiile independente. Tractorul se numeste „tractor” sau remorcher pentru ca tracteaza, („remorcheaza”) nu pentru ca sustine sarcina.
      Camionul propriuzis are inaltime mai mare decat cabina tractorului.
      Vezi ca a amai aparut un articol in care sunt datele tehnice. Dar tu nu ai nevoie sa citesti, pentru ca stii.
      Trebuie sa intelegi ca nu am nicio simpatie pentru primarul baluta, dar am incredere in masuratori. Si daca nu ai incredere si treci ca vantul printr-un portal care are inaltimea aproape cat a ta, poti sa fii sigur ca, cumva il acrosezi. asta e! Daca esti sofer de TIR baga la cap, ca s-ar putea sa ti se intample si tie.
      Daca indicatorul ar gresit, treaba ar fi simpla: se constata in 5 minute; proprietarul TIR-ului da in judecata Primaria si isi ia banii pentru reparatie. Dar ma tem ca va fi invers: proprietarul camionului va plati reparatia pasajului si, eventual isi va lua banii de la sofer – daca are de unde.

  12. Dacă e „aceeași înălțime”, de ce nu s-a mai întâmplat înainte de renovare? Clar nu mai e aceeași înălțime. 1km=800m în România poporului hoț.

  13. Limitatorul ala nu e facut sa opuna rezistenta (pentru ca orice greseala ar putea avea urmari grave, nu asta este scopul), doar sa avertizeze.

  14. Morala (vorba din batrani): „daca nu b ..esti ochii, b…i **la

  15. Eu ii sugerez domnului primar Baluta sa trimita pe cineva competent sa masoare la fata locului care este distanta reala.Sa inteleg ca dupa reabilitare au aparut problemele, ca inaite nu se punea problema blocarii traficului.

  16. Mi se pare mie sau s-au umplut comentariile cu acuzatori ai victimei, șoferul.
    Nu se indura cineva sa meargă sa măsoare cu o ruleta înălțimea reala a pasajului, la intrare? Ca sa nu fim nevoiți sa credem PSD pe cuvant, ceea ce ar fi o prostie.

    • nicusor dan a zis ca o sa afle necunoscuta din aceasta ecuatie, fara ruleta, folosind o foaie si un pix, in biroul lui de la primarie.
      nu de alta, dar beneficiarul lucrarii este primaria capitalei si ma intreb daca s-a facut receptia lucrarii si in ce conditii.

  17. Mă cam îndoiesc că e la acceași înălțime ca înainte de reabilitare.
    Cred că șoferii de mașini înalte sunt atenți la indicatoarele de înălțime deci nu s-ar fi băgat pe acolo, in afară de cazul în care a trecut pe acolo fără probleme înainte de reabilitare! Tendința este de a fi mai puțin atent la indicatoare pe un drum cunoscut.

  18. E plin netu de talâm,bi dun toată lumea care se proptesc de parapeti, de poduri, de zone in care nu au ce căuta. Mare binganeala, s-a mai proptit un pro$.t
    Ce legătură cu primaria? Niciuna, poate doar daca ai ceva la cap sau ești înregimentat politic

  19. 1. Care este termenul de garanție pentru reparație Pasaj Unirii ?
    2. Cate jde mii de „masele” de beton anti parcare a implantat primarul stomatolog și cât costat bucata ?
    3. De ce „maselele” sunt la distanță de 80 – 90 cm una de alta ? Pentru a preveni parcarea … bicicletelor ?
    4. Cu ce scop s-au asfaltat trotuarele … până lângă tulpinile copacilor ? Spre a se usca / înlocui anual ?
    etc

  20. Nu a fost atent; nu a citit atentionarea de inaltime.
    Cabina are 3.90 m inaltime. Bara de atentionare a lovit deasupra parbrizului si a distrus suprainaltarea cabinei.

  21. Romanica, csf. Indicatoare niet, doar te trezesti cu limitarea in fata. Csf? Dai n ainte daca trece bine, daca nu . . . . se vede rezultatul. A ce foloseste limitarea aia de inaltime??

    • Câteva precizări: ansamblul cap tractor-semiremorca nu avea voie să tranziteze zona B, respectiv zona A la acea oră, orice tranzitare se face după ora 19 sau 21 cu autorizație de acces zona B sau zona A PLATITA. Prin lege înălțimea maximă a ansamblului este de 4 metri, lege valabilă pe tot teritoriul României, pentru înălțime mai mare trebuie autorizație de transport agabaritic. Concluzia in acest caz este că a fost vina turcului, nu a primăriei. Bănuiesc că turcul a încărcat marfa de volum și a înălțat stâlpii semiremorcii sa mai câștige niste metri cubi.

  22. Soferii de tir folosesc aplicatii de tir unde specifica dimensiunile tirului. Aplicatia te ruteaza in functie de dimensiunile tale si nu te baga prin pasaje unde nu ai loc.
    Daca aplicatia iti spune ca ai loc te duci nu mai bellesti ochii!
    Despre noile dimensiuni ale pasajului inca nu ma pot pronunta pana nu vin masuratorile, dar in purul stil romanesc mare minune sa fie respectat ceva.
    Producatorii de harti/aplicatii gps ar trebui anuntati de noile dimensiuni ca sa faca update la harti…

  23. Staț calm. A venit garcea locală. Tătu e supt control.

  24. Numai la mitici se poate întâmpla așa ceva…

  25. Toți gusterii își dau cu părerea despre ce cauta torul acolo în loc sa se întrebe de ce nu a respectat unul din cele 4 indicatoare!!! Asa e în România.. țăranu’ nu are habar de legea rutiera…

  26. Dar turcul cind a intrat cu tirul in centrul Bucureștiului nu a fost polițiști la cinat dita mastodontul nu a fost observat in centrul Bucureștiului turcul nu are vina ci polițiștii sint de vina .

  27. Bai ce aberați câte unul…..
    Orice șofer ar trebui sa își știe înălțimea mașinii, în special profesioniștii. Și nu trebuie nu știu ce aplicațiile lu’ peste prajit, trebuie doar sa citești în talon. Nu ma pot pronunța la indicatoarele rutiere din acea zona pt ca nu am mai fost de mulți ani pe acolo, dar refuz sa cred ca un șofer de tir întra pe segmente de drum cu înălțime mai mica de 4m. Doar capul tractor, dacă nu are deasupra goarne sau clima pe staționare nu prea depășește 3. 9m, dar semiremorca de obicei este puțin mai înaltă, 4m cum spunea cineva mai sus. Și garantat nu a modificat șoferul spațiul interior al remorcii după cum spunea altcineva, pentru ca este o semiremorca izoterma, cu dimensiuni fixe
    Concluzia e simpla: lipsa indicatoare sau greu vizibile, șofer „fumat” sau posibil șofer care nu cunoaște sistemul metric de măsură (la fel cum pățesc unii europeni la indicatoarele de înălțime din UK)

  28. 4m .standard …aberatii …astia când asfalteaza uită să frezeze ..
    Pasajul a fost făcut pentru 4.2 m dar ăștia uita de asta …
    În ceva ani de zile nici cu dacia nu mai poți trece .