G4Media.ro

Codul Rutier sancționează conducătorul auto care circulă cu ITP expirat, nu proprietarul…

Codul Rutier sancționează conducătorul auto care circulă cu ITP expirat, nu proprietarul mașinii / Dragnea: Fiul meu să primească amendă, să se înveţe minte

Codul Rutier sancționează conducătorul auto care circulă cu ITP expirat, nu proprietarul vehicului, însă Liviu Dragnea, deși a recunoscut joi seară că se afla la volanul BMW-ului aparținând fiului său, a declarat: ”Fiul meu să primească amendă, să se înveţe minte!”. Mai mult, din 20 mai 2018, regulile se înăspresc. Astfel, persoanele surprinse de către poliţişti cu inspecţia tehnică periodică expirată, vor rămâne pe loc fără talonul maşinii și plăcuțele cu numerele de înmatriculare, vor primi amendă și o dovadă fără drept de circulație: “Nu o să mai luați mașina de acolo decât pe platformă sau împinsă, apoi trebuie să mergeți la RAR… deci, mult mai complicat!”, mai adaugă MAI într-o postare publicată pe pagina proprie de Facebook. Recorder.ro a scris în premieră că BMW-ul lui Dragnea jr avea Inspecția Tehnică Periodică (ITP) expirată.

Potrivit legii în vigoare (OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice – Codul rutier), conducerea unui vehicul al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni, respectiv de la 9 la 20 puncte-amendă.

În condiţiile în care un punct-amendă reprezintă 10% din salariul minim brut pe economie, iar valoarea acestuia la ora actuală este de 145 lei, rezultă că valoarea amenzii pentru conducerea unui vehicul cu termen ITP expirat este între 1.305 şi 2.900 de lei

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea, a declarat, joi, că maşina cu care a fost la mare de 1 Mai este a fiului său.

„Am văzut tot felul de detectivi, unii pârâţi într-adevăr, vai de mama lor, mă iertaţi că vorbesc aşa colocvial. Am văzut şi o domnişoară care umbla liber prin Teleorman, care a făcut o mare analiză şi o mare investigaţie. Maşina nu e a firmei unde este acţionar fiul meu, este a lui personală. Maşina mea a fost accidentată grav acum o perioadă, cu Irina – mulţumesc lui Dumnezeu că a scăpat – şi a fost avariată grav, este acum reparată, este încă în service. Este vorba despre maşina pe care o am în declaraţia de avere, X5, pe care am moştenit-o de la fratele meu. În ceea ce priveşte ITP-ul, am înţeles că nu e, fiul meu să primească amendă, să se înveţe minte. L-am rugat să-mi împrumute şi mie maşina, mi-a împrumutat-o, îi mulţumesc foarte mult, şi eu i-am împrumutat când el încă nu avea maşină, m-am dus la mare şi am venit”, a spus Dragnea la Palatul Parlamentului, citat de Agerpres.

El a adăugat că, atunci când s-a întors de la mare, s-a „chinuit” să dea SMS pentru a plăti taxa de pod de la Feteşti, însă nu a reuşit.

„L-am sunat pe domnul Ioniţă (Ştefan Ioniţă, directorul general al CNAIR -n.r.) de la companie şi i-am spus – domnule, suntem şi noi aici, pe autostradă, şi vrem să plătim, nu vreţi să luaţi banii? Mi-a spus că verifică, nu ştia – m-aş fi aşteptat să ştie, dar sigur că era şi el undeva, că se auzeau nişte păsărele în telefon. M-a sunat ulterior şi mi-a spus că este o problemă la compania de telefonie (…) Dar ce facem noi, cei care vrem să plătim? Mi-a dat răspunsul (…) că puteţi plăti şi mâine. Dar domnule, cei care au trecut ieri şi au zis că plătesc azi, ăştia ce fac?”, a explicat Dragnea.

Automobilul cu care Liviu Dragnea a circulat de 1 mai şi care nu apare în declaraţia sa de avere a fost cumpărat de fiul său, în numele unei firme la care este acţionar majoritar, au declarat pentru G4Media.ro surse din reprezentanţa auto în care a avut loc tranzacţia. Valentin Dragnea, fiul liderului PSD, a cumpărat automobilul în 2016 de la dealerul BMW Proleasing Motors Ploiești, contra sumei de circa 130.000. Maşina este un BMW 740, an de fabricație 2015, motor 3000 centimetri cubi, 320 cai putere.

Limuzina BMW condusă de Liviu Dragnea a fost adusă în showroom la Proleasing Motors Ploiești în martie 2016. Vă prezentăm o fotografie cu mașina, realizată în garajele dealerului BMW, în momentul în care aceasta a fost pregătită pentru a fi livrată fiului președintelui PSD: 12 martie 2016, orele 12.00. Unul dintre angajații societății ne-a spus că prețul limuzinei depășea 130.000 euro.

Continuând investigațiile, reporterii G4Media.ro au aflat că fiul lui Liviu Dragnea a mai achiziționat de la Proleasing Motors Ploiești și un BMW X6 M (foto, automobilul albastru), care a costat inițial 148.000 euro, dar fiul lui Dragnea a plătit alți 35.000 de euro pentru dotări suplimentare și update-uri. Mașina a fost revândută câteva luni mai târziu, cu aproape 100.000 euro. Fotografiile cu această a doua mașină sunt realizate la sfârșitul verii anului 2016, la dealerul BMW Proleasing Motors Ploiești.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Din fericire pentru Dragnea, nu poate fi sanctionat, in mod legal.
    Poate sa se si filmeze conducand masina cu ITP-ul expirat, sa defileze cu capul pe geam prin centrul Bucurestiului (ca sa aiba sute de martori), legal tot nu poate fi sanctionat! Si asta pentru ca, cei care au scris Codul Rutier, au avut in cap ideea, inradacinata in mintea birocratului, ca cetateanul este presupus a fi infractor nu om cinstit. (Nu ca, din intamplare, n-ar fi exact asta cazul in speta! :)) ) Deci nu au lasat posibila sanctionarea pe baza de martori sau filmari/poze facute de amatori.

    Zice Codul Rutier, „Art. 109:
    (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac DIRECT de către poliţistul rutier, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către poliţiştii de frontieră.

    (2) Constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice CERTIFICATE sau mijloace tehnice OMOLOGATE şi verificate METROLOGIC, consemnându-se aceasta în procesul-verbal de constatare a contravenţiei.”
    [s.m.]

    Nu l-a oprit agentu’, nu l-a filmat o camera omologata (nu stradala, a Primariei, nu telefonu’ personal, etc.) – legea zice sa nu i se faca nimic. Iar pe camerele de la pod (care presupun ca sunt omologate), nu m-as baza prea tare, ca nu merg intotdeauna.

    Asadar, in baza legii, raspunsul Politiei Rutiere este standard: „impotriva conducatorului auto nu poate fi luata masura sanctionării contraventionale intrucat, in conformitate cu prevederile art. 109 din O.U.G 195/2002 constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac direct de către poliţistul rutier …” [citat exact].

    Dragnea, ca de obicei: hot neprins – negustor cinstit.

    PS: Mai ramane problema cu tamponarile. De ce, in acest caz, Politia Rutiera nu mai zice ca nu se poate incheia procesul verbal din cauza ca n-a fost agentul constatator prezent, cu simturile la el, la fata locului, ca sa constate direct!?
    Pentru ca poate!

    • Vin mai tarziu si eu cu un comentariu?
      Pe traseul spre mare sunt si camere autorizate care citesc numerele de inmaticulare ca sa verifice daca s-a platit rovinieta pentru circulatie pe drumuri nationale. In afara de cele de la pod.
      Deci, dovada exista. De regula se trimite o scrisoare la firma proprietara prin care se cere sa se declare numele conducatorului auto care la data de … a condus autoturismul cu Nr ….. in locul …. dupa care urmeaza amenda trimisa pe numele / adresa conducatorului auto.

  2. incredibil, Președintele Camerei Deputaților nu respectă legile statului dar ne promite o reformă reală a “statului de drept.”

  3. Nu ma intereseaza, asta nu e nimic in comparatiile cu infractiunile antidemocratice, pro-dictatura pe care le-a comis si de care a scapat fara pedeapsa („cu suspendare” inseamna ca nu e pedeapsa).

    • încălcarea legii = încălcarea legii (indiferent de context, cauză, etc).
      putem trage următoarea concluzie: Președintele Camerei Deputaților pune în paranteză Constituția României și legile statului.
      Face apel la Constituția României și la legile statului doar când îl favorizează.

    • Este cu atat mai deplorabil pentru tara noastra ca este condusa de demnitari corupti si coruptibili, care acopera toata gama de infractiuni incepand cu gainarii de doi bani.

  4. am mai scris si pe alte forumuri, ITP are trebui afisat pe parbriz cu cifre mari si introdus in sistem centralizat. ITP nu poate costa mai mult 30 lei de ptr inspectie tehnica (anual) si 30 lei ptr emisie(la 2 ani). amenda ptr depasirea termenului nu poate fi mai mare de 100 lei la prima abatere in acelasi an. Politistul poate remarca anumite probleme technice (daca exista) si aplica o amenda mai mare. ITP trebuie reconoscut ca atare din moment ce e obligatoriu si atunci toate statiile de service si benzinariile din tara pot realiza inspectia. cam asa se intimpla in tari civilizate, dureaza 15 minute.