G4Media.ro

DEZBATERE Ciprian Ciucu, Nicușor Dan și Vlad Voiculescu, primul mesaj comun: Dacă…

DEZBATERE Ciprian Ciucu, Nicușor Dan și Vlad Voiculescu, primul mesaj comun: Dacă va fi un singur tur, opoziția nu trebuie să se canibalizeze/ Ar trebui să ne cunoaștem încă de acum, să facem echipe

Nicușor Dan (susținut de USR), Ciprian Ciucu (PNL) și Vlad Voiculescu (PLUS) au fost prezenți, luni seară, la Digi24, unde au participat la o primă ”dezbatere” despre situația Bucureștiului, înaintea alegerile locale din 2020. Cei trei sunt principalii candidați din partea opoziției care o vor concura pe Gabriela Firea la Primăria Capitalei (PSD). Toți trei au făcut schimb de amabilități și au transmis, la unison, că dacă va fi vorba de un singur tur de alegeri opoziția ar trebui să aibă un singur candidat.

Nicușor Dan a reiterat idei din discursul susținut sâmbătă, după ce USR a anunțat că îl va susține pentru Primăria Capitalei: calendarul alegerilor pentru 2020, sondaj intern agreat de toate forțele de opoziție, candidat unic al opoziției. Citește mai multe aici. 

Ciprian Ciucu a spus că Nicușor Dan și Vlad Voiculescu sunt candidați merituoși și că opoziția ar trebui să nu se canibalizeze dacă va exista un singur tur: ”Ar trebui să ne cunoaștem încă de acum, să facem echipe (…) Nu este foarte clar cum suntem, dacă este o competiție în care să participe cele trei echipe, eventual și PMP, sau dacă va exista mai întâi o competiție PLUS și USR, apoi candidatul lor va intra în cursă cu PNL. Ceea ce trebuie oricum să facem este să aprofundăm discuțiile.

Vlad Voiculescu a spus că va exista o cursă internă în alianță în urma căreia va fi desemnat un singur candidat USR-PLUS. Voiculescu a spus că procesele vor fi separate, întâi va exista o competiție internă între USR și PLUS, apoi una externă, cu ceilalți candidați ai opoziției.

Problema căldurii din București:

Ciucu: Din păcate, echipa Firea nu și-a imaginat ce înseamnă RADET. Trebuia să vină cu un program cât se poate de serios de investiții (…) Asta înseamnă să fii nepopular, să sapi orașul. E un program strategic, pe termen lung.

Voiculescu: N-o să repet ce tocmai a spus Ciprian. Viziunea nu e foarte diferită, trebuie să păstrăm sistemul centralizat, nu trebuie să reinventăm apa caldă. Pentru asta avem nevoie de un plan de reabilitare, cu o echipă de experți. Fondurile europene au fost lăsate de izbeliște. Toată lumea care stă deoparte poate să aducă expertiză. Totul ar trebui să înceapă de la adevăr, de la a înțelege situația reală. Primarul Bucureștiului are, în primul rând, datoria să fie onest și să spună care este adevărul. Vedem cu toții ce se întâmplă o dată la două zile.

Dan: Am pierdut trei ani și înainte de asta am mai pierdut 10 ani. Ne-am dus la judecător cu un plan total fantasmagoric. Soluția este încălzirea centralizată pentru că poluarea ar crește și pentru că altfel am reușit abia în 10 ani de zile, cu încălzirea pe apartamente (…) Vedem cu toții șantiere blocate 8-10 luni pentru o conductă care ar putea fi schimbată într-o săptămână. Este nevoie de bani europeni. În ceea ce privește zona de Nord sunt deschis către producții noi care se mișcă mai rapid și au și bani.

Trafic și ecotaxă în București

Dan: Managementul traficului, a semafoarelor inteligente care dau trafic în timp real. A doua componentă este o strategie de parcare care trebuie să includă toate locurile pe care noi parcăm informal astăzi pentru ca, prin politica de prețuri, să stimulezi oamenii să parcheze spre periferie. Apoi, optimizarea traseelor care au rămas în anii 80. Și investiții cum ar fi Șoseaua de Centură, Bucureștiul poate să o ia în administrare și să o reabiliteze. Ecotaxa n-o să împiedice lumea să vină în centru.

Ciucu: Nu e loc fizic pentru numărul imens de mașini care se află în București. Trebuie să schimbăm comportamentul de mobilitate al oamenilor, de pe autoindividual pe transportul alternativ. Trebuie să ai troleibuze, tramvaie, metrouri la timp, curate, bine conectate prin care să ajungi în maximum 30 de minute din orice punct în orice punct. Aceasta este viziunea. Oferi alternativa pe transport în comun. Ecotaxa la urmă. Dacă celelalte toate nu au mers atunci venim și cu ecotaxă, dar nu acum.

Voiculescu: La fiecare campanie electorală, fiecare candidat are noi soluții și nu ducem lipsă de asta, ci mai degrabă de implementarea lor. Există un plan de mobilitate, pe care am cheltuit o grămadă de bani și care nu e deloc rău. Sunt de acord cu antevorbitorii mei, da, transport public civilizat. De la marginea Vienei luam un autobuz și atunci când autobuzul întârzia un singur minut doamnele care așteptau să urce dădeau din cap în sens că așa ceva nu este posibil (…) Avem nevoie de mai puține mașini în trafic. Trebuie să ne uităm și de ce se plimbă oamenii. Dacă ne uităm la orele de vârf, sunt acelea în care oamenii își duc copiii la școală. Dacă am avea digitalizare pentru tot oamenii nu s-ar mai plimba toată ziua. Trebuie să eliminăm și sursele, cauzele traficului.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Bun. Altfel iar castiga Firea si muriti de frig.

  2. E vorba de trei oameni inteligenti.
    Pana la urma, decizia finala o pot lua doi dintre ei.
    Daca in cele cateva luni cat mai sunt pana la alegeri, cei trei candidati isi vor da seama ca unul dintre ei are cele mai mari sanse, doi dintre ei ar trebui sa-si retraga candidatura, onorabil si cu luciditate si sa il sustina public pe cel cu sansele cele mai mari.
    Deocamdata timpul nu preseaza, dar prin Martie- Aprilie, mai mult ca sigur ca fiecare candidat isi va cunoaste sansele.
    Vom vedea daca atunci se vor comporta ca niste oameni responsabili sau se vor zgaria intre ei, ca pisoii, si se vor face de rusine, cu partidele lor cu tot.

    • Buna ultima fraza din text ,dar si ei stiu foarte bine asta .

    • Te-am raportat fiindca denigrezi pisoii. Nu te juca: pisicile sunt telepate si controleaza vremea.

    • Să ne amintim de PNL cu Predoiu candidat, care ne asigura că va câștiga în fața firicai. Era el și Nicușor Dan. A ieșit pe locul trei, s-a făcut de rusine, dar s-a asigurat că firea va fi primar.
      Și acum va face la fel, nu îmi fac iluzii. USL traieste

  3. Poate da naiba sa fiti orgoliosi si sa ziceti cu o zi inainte ca fiecare o sa castige de ne trezim iar cu nenorocirea asta de Primar.

    VA ROG! AVETI GRIJA SA FIE UN SINGUR CANDIDAT DACA O SA FIE UN SINGUR TUR. FITI DESTEPTI SI CALCULATI MATEMATIC, NU CU ORGOLIUL!!!

  4. Nicule, esti bine tati? Parci ca ai cam luat-o pe aratura. Pentru un matematician iti cam da cu virgula: toate capitalele pun restrictii pe masinile personale si tu o dai la intors.

    Bine ca ceilalti doi sunt mai pe faza..

  5. De ce isi plimba oamenii copiii prin oras cate scoala ? Datorita tembelismului romanesc ce permite ca sa-ti duci copiii la ce scoala vrei, sa suparaglomerezi scolile din alte zone decat cea de resedinta. In Germania, nu poti sa-ti inscrii copilul decat la scoala unde ai domiciliu. Daca vrei in alta parte, o poti face in limita locurilor disponibile dupa ce parintii cu domiciliu arondat scolii si-au inscris copiii dar doar in limita locurilor disponibile in scoala. Astfel, in tembelismul nostru balcanic, am transformat cetatenii in navetisti in interiorul orasului, am creat discrimari inutile intre scoli,cartiere, paturi sociale si am permis ca profesorii sa se imbulzeasca catre scolile unde se pot obtine mai multi bani din meditatii.

  6. Candidatii sunt Ok. Asteptam sa vedem programul fiecaruia pt Bucuresti si dezbateri in direct. Ideea avansata de Alianta 2020 – alegeri preliminare, e buna; cetatenii vor decide candidatul care o va afronta pe Firea. Sa lasam la o parte sondajele si alte artificii, sa nu mai alegem raul cel mai mic. PS Ideea avansata de Voiculescu si Ciucu – modificarea comportamentului cetatenilor privind utilizarea mijloacelor de transport e f buna. In toate marile capitale te deplasezi mai repede si mai sigur cu metroul, busul sau tramul.

  7. Un transport public civilizat e ceea ce îmi doresc de zeci de ani, mai ales că locuiesc spre periferie, în Bucureștii Noi, unde controlori nu vezi cu anii și, ca atare, validează cartela numai cei care se întâmplă să aibă tresăriri de conștiință când sunt îndemnați să „aleagă statutul de călător corect”. Așa că troleibuzele sunt murdare și condițiile necivilizate, tramvaiul abia se târăște, încât mai repede ajungi dacă mergi pe jos. Părerea mea este că fiecare călător trebuie să plătească, inclusiv pensionarii, chiar dacă se pot acorda niște reduceri pentru cei cu venituri sub un anumit prag. Și trebuie făcut ceva cu sistemul de taxare/control, pentru că era mai eficient pe vremuri, când fiecare mijloc de transport avea o casieră și toată lumea plătea.