G4Media.ro

Care sunt firmele din Emiratele Arabe Unite care vor moderniza Portul Constanța

Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Care sunt firmele din Emiratele Arabe Unite care vor moderniza Portul Constanța

Guvernul român a semnat un acord cu Dubai’s Ports, Customs and Free Zone Corporation (PCFC) și DP World pentru dezvoltarea unei noi infrastructuri în Portul Constanța. Acordul cu entitățile din Dubai va ajuta la modernizarea și transformarea Portului Constanța într-unul dintre cele mai importante hub-uri de marfă și de vehicule de la Marea Neagră, scrie mediaoffice.ae, citată de Rador.

Acordul a fost semnat de Sorin Mihai Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, și Abdulla bin Damithan, CEO & Managing Director al DP World UAE și Vicepreședinte al Consiliului de Administrație al PCFC.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România își propune să dezvolte un nou terminal roll-on/roll-off (RO-RO) pentru a stimula traficul de marfă în Portul Constanța, care a devenit o poartă cheie pentru comerț în Europa de Est.

Acest lucru va necesita investiții semnificative și proceduri îmbunătățite pentru a accelera tranzitul unităților RO-RO prin port. Conform acordului, PCFC va colabora cu DP World, un lider în furnizarea de soluții globale de logistică pentru lanțul de aprovizionare, pentru a moderniza și dezvolta infrastructura de pe cheiul II-S din port.

DP World va implementa proiectul și va asigura investițiile necesare în active fizice și electronice pentru a ajuta la transformarea portului Constanța într-un centru strategic pentru importuri în Europa. Aceasta include un nou scanner cu raze X de ultimă generație la terminalul RO-RO, reducând semnificativ timpul necesar inspecțiilor fizice și sporind eficiența operațională a acestuia.

Comentând acordul, Sultanul Ahmed bin Sulayem, președintele PCFC și președintele grupului și CEO al DP World, a declarat: „Cu câteva săptămâni în urmă, am sărbătorit cel de-al 18-lea an de operațiuni al DP World Constanța. Suntem mândri de încrederea pe care guvernul României continuă să ne-o acorde. Așteptăm cu nerăbdare să oferim o soluție pentru un lanț de aprovizionare integrată, de clasă mondială, care va spori statutul Portului Constanța și al României în regiune. Acest acord este o mărturie a relațiilor puternice pe care le construim cu partenerii noștri de pe tot globul.”

DP World operează un terminal de containere de ultimă generație de 1,5 milioane TEU/pe an, Constanța South Container Terminal (CTST), cel mai mare terminal de containere de la Marea Neagră. Contractul de concesiune al DP World pentru operarea CTST se desfășoară până în 2049. DP World oferă un serviciu complet de coordonare feroviară cu trei linii feroviare, fiecare de 600 m lungime, capabile să gestioneze simultan trei trenuri complete cu 30 de vagoane.

În plus, DP World continuă cu planurile pentru un nou terminal intermodal rutier-feroviar la Aiud, România, programat să fie operațional în prima jumătate a anului 2023. Terminalul va fi legat pe calea ferată de Constanța, stabilind o nouă rută de export pentru regiunea cheie a Transilvaniei, din centrul României, căreia i-a lipsit în mod tradițional o infrastructură robustă pentru exporturi.

PCFC este o organizație guvernamentală din Dubai înființată în 2001. Include mai multe entități și autorități care lucrează sub umbrela sa, inclusiv Vama din Dubai, Jafza, Autoritatea Porturilor din Dubai, Departamentul de Planificare și Dezvoltare – Trakhees, Autoritatea Orașului Maritim din Dubai și Biroul Agenției Marine pentru vase din lemn, pe lângă investițiile și forțele de securitate ale corporației.

Sursa: mediaoffice.ae / Rador

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Cine sunt firmele? Oooooooook

  2. Eu cunosc DPW Agigea și pot spune ca e o bijuterie în raport cu restul portului.Si salariile sunt decente,organizarea bună și infrastructura excelenta.S-a investit enorm,dar problema sunt oamenii și mai ales caracterul lor.Vin arabii sa ne fure,să ne mulgă etc.Daca nu erau ei,era vai si-amar,că întreg portul

  3. Ce interesant,ne ferim de olandezi ca să aducem arabii…
    Mde!