G4Media.ro

Cine alimentează cu combustibil navele care ajung în Portul Constanța: Una dintre…

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Cine alimentează cu combustibil navele care ajung în Portul Constanța: Una dintre societăți, administrată de directorul unei filiale Gazprom Neft, aflată sub sancțiunile UE și SUA/ O altă firmă, deținută de un cetățean rus, fost director al Lukoil Bulgaria

Una dintre societățile care alimentează cu combustibil navele care ajung în Portul Constanța este administrată de Vladimir Condrat, directorul unei filiale a Gazprom Neft, aflată sub sancțiunile UE și SUA. O altă firmă este deținută de un cetățean rus, fost director al Lukoil Bulgaria. În același timp, alte 8 societăți mai sunt licențiate pentru bunkerajul navelor cu combustibil și uleiuri, prin intermediul a două nave autorizate să efectueze serviciul de alimentare. G4Media a arătat, în mai 2022, că trei din cele patru nave care asigurau bunkerajul în Portul Constanța, după invadarea Ucrainei, erau deținute de firme rusești. 

vladimir condrat
sursa foto: Captură foto termene.ro.

Navele care asigură bunkerajul sunt Amalthia (deținută de Petronav Shipmanagement) și Bellona (deținută de Lukoil – Marine Bunker). Lukoil Marine Bunker este o companie înregistrată în cartierul Basmanny, din Moscova, conform informațiilor deținute de Serviciul federal rus de Impozite, și este parte a gigantului rus Lukoil. Petronav Shipmanagement este un offshore din Cipru, înființat în 1998, care face parte din grupul de companii Island Oil Holdings (Cipru).

Ce spune Portul Constanța

  • Referitor la Vladimir Condrat, Portul Constanța a transmis pentru G4Media că firma pe care o administrează și care operează în port este românească, iar asociații nu provin din Rusia: ”Conform documentelor depuse la CN Administrația Porturilor Maritime SA pentru obținerea licenței necesare pentru activitatea de bunkeraj în Portul Constanța, GT Bunkering SRL este o firmă românească, înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului, cu sediul social în Constanța, iar asociații nu provin din Federația Rusă. Persoana la care faceți referire este cetățean român și are calitatea de administrator. În aceste condiții, CN APM SA a respectat toate legile în vigoare”.
  • Portul Constanța a mai transmis că nu a primit semnale conform cărora aprovizionarea cu combustibil a navelor ar fi afectată de faptul că doar două nave mai asigură serviciul de bunkeraj, față de patru, câte erau în mai 2022: ”Având în vedere că portul Constanța nu reprezintă un punct nodal central de aprovizionare cu combustibili pe rutele navelor, considerăm că activitatea se desfășoară în parametri normali”.

Firmele care pot duce combustibil și uleiuri pentru navele din Portul Constanța

GT Bunkering SRL, înființată în decembrie 2021, cu 4 angajați și pierderi de 180.000 de lei pe 2022, conform termene.ro, este deținută de Umid Abuzarli (cetățean azer) și compania Petrochem GTE DMCC (Emiratele Arabe Unite) și administrată de Vladimir Condrat, care este administrator și în Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA.

Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA este deținută de companiile Gazpromneft Marine Bunker (99,9%) și GPN Proiect LTD (0,01%), și ele înregistrate în Sankt Petersburg. Aleksei Aleksandrovici Medvedev este directorul general al Gazpromneft Marine Bunker, parte a consorțiului Gazprom Neft, care se află sub sancțiunile UE și ale SUA din 15 martie 2022, în urma invaziei Ucrainei.

Într-un interviu din iulie 2020, acordat pentru revista rusă ”Flota Marină”, Medvedev declara că Gazpromneft Marine Bunker a fost înființată în 2007 pentru servicii de bunkeraj ale Gazprom Neft. La sfârșitul anului 2019, vânzările totale de combustibili marini de către Gazpromneft Marine Bunker au atins 3 milioane de tone, explica Medvedev.

Acesta sublinia că Gazpromneft Marine Bunker are peste 200 de clienți ”în toate porturile naționale cheie”, amintind de porturile Tallin (Estonia) și Constanța. Combustibilul pe care îl vinde compania rusă este produs la rafinăriile Gazprom Neft din Moscova și Omsk, conform declarațiilor lui Medvedev.

Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA a deținut și una dintre navele care ”aproviziona” cu combustibil în Portul Constanța, după începutul războiului. Detalii, aici. 

Logitex Constanța SRL, înființată în 2017, este deținută de cetățeanul rus Aleksander Garmashevskiy (51%), fost director al Lukoil Bulgaria, și de compania bulgară (49%) L-Shipping OOD.

Aleksander Garmashevskiy
sursa foto: Captură foto termene.ro

J.T. Oil Grup, înființată în 2001, cu 35 de angajați, este deținută 90% de Jean Paul Tucan, un om de afaceri constănțean, fost candidat PNL la Primăria Năvodari, care a investit în agrement, imobiliare și panificație. În 2011, în timp ce activa încă în politică, Tucan era în relații de prietenie cu Radu Mazăre, fostul baron PSD al Constanței, căruia i-a adus cadou o șapcă în stil Che Guevara din Cuba. Tucan se numără totuși între candidații PNL care au refuzat să semneze protocol de colaborare cu PSD în contextul alianțelor USL pentru alegerile din 2012, scrie Economedia.ro.

O vreme, Tucan a făcut parte din aripa Orban a PNL și a fost directorul Regiei Județene de Drumuri și Poduri Constanța, pe vremea când ministerul Transporturilor era condus de Ludovic Orban. A fost schimbat din funcție în 2013, de ministrul Dan Șova. Tucan a fost în cărți, în 2012, și pentru șefia Companiei Naționale de Drumuri, susținut tot de liberali. În 2013, Tucan a fost și consilier personal la cabinetul secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor Lucian Iliescu, timp în care a locuit într-o casă de protocol.

În 2015, Tucan a plecat în Partidul Liberal Reformator al lui Călin Popescu Tăriceanu. Este cunoscut pentru blocurile construite în Constanța și Năvodari ale căror logo este un papagal din specia Tucan. Are o linie de microbuze pe ruta Constanța-Năvodari și a deschis un centru de agrement pe lacul Siutghiol pe care Primăria Constanța condusă de liberalul Vergil Chițac vrea să îl desființeze printr-o acțiune în instanță.

C.M.I Oil Consult SRL, înființată în 2014, cu trei angajați (în medie), deținută de Hafiz Mustafa și Diana Chirilă și administrată de Roxana Georgiana Popovici. Mustafa mai face parte din alte trei firme (Musset Lounge, Japo Concept și Barracuda Navigation).

ROMAR Oil SRL, înființată în 1994, cu 16 angajați și o creștere a cifrei de afaceri cu 30% în 2022, dar o scădere a profitului cu 87%, este deținută de Antoaneta Hiropedi, dar a aparținut și fostului șef al comunității elene, Anton Hiropedi, care a condus comunitatea greacă până în 2010 și a decedat în 2023.

Island Petroleum SRL, înființată în 2009, cu 3 angajați, este deținută de un offshore cipriot cu același nume și administrată de Chrysostomos Papavassiliou.

ETC Oil Trade SRL, înființată în Tulcea, în 2012, cu 12 angajați anul trecut, societatea este deținută în părți egale de Tudor Cătălin Bănică și Marian Ranciu.

Cassol Ro SRL, înființată în 1997, cu 7 angajați în medie, firma este deținută de Adriana (90%) și Nicolae Ruse (10%) și administrată de acesta din urmă.

OMV Petrom SA și OIL Terminal (Statul român, prin Ministerul Energiei) dețin la rândul lor licențe pentru aprovizionarea cu combustibili și ulei la nave în Portul Constanța.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. UE si Nato se pot baza pe romanica atit cit se poate baza pe o junta militaro-mafiota.

  2. Kiseleff 6 si Kiseleff 10 sunt nu doar buni vecini, ci, buni tovarăși si pretini. Asa a lasat Nea Nicu testament .

  3. Esențial este să se stabileasca dacă este rusesc sau nu combustibilul cu care se aprovizionează navele, inclusiv de către societățile controversate indicate în articol,căci în caz contrar nu văd o încălcare a sancțiunilor economice impuse Moscovei.

  4. Nu ma mai mira nimic. Asta este Romania pe care complotistii din anii ’89 – ’90 au proiectat-o si au realizat-o.

  5. Asa e cand ne conduce PSD!