G4Media.ro

Chiriţoiu: Sunt uimit de curajul funcţionarilor din Ministerul Transporturilor de a aloca…

sursa foto: Inquam Photos/ Casian Mitu

Chiriţoiu: Sunt uimit de curajul funcţionarilor din Ministerul Transporturilor de a aloca subvenţii fără să le verifice / Nu avem un sistem electronic care să evidenţieze câte bilete s-au vândut

Funcţionarii publici din Ministerul Transporturilor sunt foarte curajoşi că alocă din bani publici subvenţii pentru transportul feroviar de persoane, pe propria răspundere, fără să existe un sistem electronic prin care să fie verificat ce se întâmplă cu aceşti bani, a declarat, miercuri, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, citat de Agerpres.

El a participat la conferinţa „Modern şi eficient: materialul rulant de care are nevoie România”, organizată de Club Feroviar.

„Este un domeniu plin de oportunităţi, dar reuşim să pierdem aceste oportunităţi cu nonşalanţă. Eu nu văd problema neapărat la politicieni. Până acum, speranţa de viaţă a miniştrilor era sub un an, deci nu cred că la ei stă marea problemă, nu cred că putem spune dintre cei ensprezece miniştri că omul ăsta a dat-o bară. Eu cred că mai degrabă aveţi o problemă aici de sistem. Nu este un domeniu cu o influenţă politică atât de mare, în sensul în care nu sunt paraşutaţi oameni din afara sistemului. Sunt oameni care au lucrat în domeniu, e o lume destul de închegată”, a precizat Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, cei din sectorul feroviar nu au fost în stare de ani de zile facă un sistem electronic pentru a monitoriza câte bilete de emit şi pe ce rute, dar totuşi funcţionarii din minister subvenţionează din bani publici transportul de persoane.

„Eu sunt uimit de curajul funcţionarilor publici din Ministerul Transporturilor, sunt uimit de curajul oamenilor care, periodic, aprobă subvenţii pentru transportul de călători fără să aibă o bază verificabilă. Deci faptul că funcţionari publici, supuşi controlului Curţii de Conturi, cu riscul Parchetului, au curajul să semneze să aloce bani publici sub formă de subvenţii pentru transportul de călători fără ca de ani de zile să fim în stare să avem un sistem electronic care să evidenţieze câte bilete s-au vândut şi mergem pe declaraţii pe propria răspundere… Deci dăm bani publici pe propria răspundere, semnează un X, şi tu nu ţi-ai pus la punct un sistem prin care să verifici că lucrurile acelea se întâmplă… Este un curaj pe care eu îl admir. Eu nu l-aş avea, iar eu sunt un om destul de curajos, îmi asum, semnez lucruri, dar curajul pe care îl au cei din Transporturi eu nu îl am, nu l-aş avea”, a susţinut oficialul Concurenţei.

El a arătat că, pentru ca sistemul să fie finanţat, în primul rând este nevoie să cunoaştem necesităţile lui, ceea ce nu se întâmplă în prezent.

„Subvenţionăm egal toate rutele, n-am făcut nicio analiză unde e nevoie de mai multe trenuri, pe ce rută e nevoie de mai puţine. Noi de ani de zile nu suntem în stare să ne pregătim cu nimic. Tot aruncăm pe fereastră banii pentru consultantul tehnic”, a adăugat Chiriţoiu.

Nu mai putem da vina pe Finanţe, că suntem ţară săracă şi nu mai dă statul bani, este vorba de o problemă a sistemului, a subliniat el.

„Ministrul, săracul, care a stat nouă luni, e de vină că noi n-am făcut sistem de ticketing? Că nu reuşim să gândim rutele astea? Hai întâi să avem ceva cap-coadă şi apoi, dacă politicul ne dă în cap, să venim să spunem că politicul ne strică planurile. De câţi ani se tot discută că luăm echipamente, că le dăm într-un sistem, că le dăm în alt sistem şi apoi nu le mai dăm în niciun sistem. Asta, iarăşi, nu mai e o vină din afară, ci a celor care lucrează de mulţi ani în zona de CFR. Lumea asta are o vină că nu reuşeşte să se organizeze şi să-şi vadă propriul interes”, a mai spus preşedintele Consiliului Concurenţei.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Exact! Functionarii sunt de fapt mai puternici decat ministrii. Aia trebuie cautati de DNA. Ar trebui construita o puscarie noua pentru toti astia ca toti sunt plini de rahat pana la gat.

  2. nea chiritoiu se vrea la transporturi? sau a avut chioscuri pe la metrou? sau ce interese i s-au deranjat?

  3. A se vedea cine e la Curtea de conturi a României, apoi vezi de unde si curajul .

  4. Ce le pasă ? Nu dau din banii lor. Iar de controale….să fim serioși !

  5. Nu sunt neaparat un fan al dl-ui Chiritoiu, dar a spus ceva foarte adevarat. Poti sa dai vina pe toti ministrii si pentru tot ce nu s-a facut, dar TU care lucrezi pe acelasi post de „n” ani si care primesti in acest moment un venit de la stat mai mare decat cei care lucreaza in particular, CE AI FACUT IN ACESTI ANI? Iar acest lucru este valabil in toate organziatiile / institutiile / companiile / regiile de stat.
    Si atunci ce cele clasice, respectiv hoti si corupti, nu mai putem sa adaugam si incompetent si indolent? Si atunci nu se pare ca avem reteta ideala pentru faliment?! Eu cred ca da.

  6. Da’ de ce sunteti uimit?!
    Cine baga in seama Rapoartele anuale ale Curtii de Conturi a Romaniei?!
    NIMENI!
    Acele Rapoarte care arata fix dezastrul din Institutiile statului roman sunt Contestate si rascontestate si uite-asa toti „au curaj”!!!
    NIMENI nu a dat socotela vreodata in urma unui Control al Curtii de Conturi… acele Rapoarte sunt doar „justificarea” Salariilor uriase ale clientelei politice analfabete de la Curtea de Conturi…. tone de hartie inutila!

  7. Cum adica?
    Acest Chiritoiu indrazneste sa puna la indoiala deciziile si genialitatea ministrului Drula?
    Pai se poa?

    • Dac-ai citi cu atentie ai observa ca tocmai asta e ideea principala.
      Ministrii se schimba dar functionarii raman si fac ce vor ei. Adica nimic.
      Este la fel in toate institutiile statului. Vezi si prin primarii si altele asemenea.
      Aparatul functionaresc e neclintit de zeci de ani.
      Noul ministru, noul primar sau noul orice numit temporar responsabil – politic – abia are timp sa zgarie nitel coaja relatiilor.
      Chiar presupunand c-ar fi pusi pe rascolit rahatul.
      Normal ca nu toti se pun contra sistemului. Cei care merg CU sistemul sunt cei mai iubiti de functionarime.
      Cei care sunt pusi acolo „pentru linistea noastra” dupa cum zicea „bunicuta” sau „ultimul pe lista…” cu voia dumneavoastra.

  8. Dl Chirițoiu a ieșit din bârlog și este în plină campanie că poate mai primește un mandat – al treilea – de președinte la Consiliul Concurenței, așteptând în același timp extrădarea și aducerea în țară a fostului său consilier pe “afaceri europene”, Marian Zlotea, responsabil cu șpăgile la ANVSA ș, respectiv, la Consiliul Concurenței.
    Un politruc din vechea gardă, uns cu toate alifiile și atent să nu deranjeze dar atent să pară că face treabă.

  9. Pai le face dom’ ministru sistem electronic, doar e ITist educat la Toronto. Diseara cand se duce acasa se si apuca de analiza.

  10. Sistemul electronic de evidență a biletelor vândute de CFR trebuia să fie evidențiat ca o prioritate majoră în planul de restructurare CFR (mai ales că intră pe partea de conformitate cu legile în vigoare). Propunerea asta venită de la o instituție cheie din subordinea MTI trebuia preluată ca inițiativă strategică direct în strategia instituțională/ centrală MTI, iar finanțarea ei prioritizată în bugetul MTI pentru anul în curs în categoria de cheltuieli strategice.
    Simplu, sistematic, curat, procedural.

    Cât despre fonduri pentru achiziția sau dezvoltarea unui astfel de sistem – atât timp cât inclusiv în sediul central MTI sunt finanțate din banii contribuabililor panarame escorte „modele” recrutate ilegal și plătite lunar cu mii de euro care nici nu dau pe la job (dovezi clare în acest sens există, am menționat una ieri), iar în celelalte instituții din subordine e aceeași poveste,
    cred că se puteau eficientiza în primele 6 luni de mandat niște procese și elimina niște paraziți mâncători din bani publici sub ordinele acestui „national hero wanna-be”, drula, pentru a se găsi bani și a operaționaliza sistemul de ticketing, mai ales că absența acestuia aruncă ministerul pe tărâmul neconformității cu legislația în vigoare.

    • un om cu potențial și cu intenții (aparent) bune nu poate progresa decât dacă are tăria să accepte și feedback variat și nesolicitat :).

    • Diana Rd, sa inteleg ca tu esti escorta, modelul, panarama platita din bani publici ai ministerului transporturilor, sa-i faci annilingus si sa-i tragi limbi pe boase in public „eroului” drulea. Asa se explica atitudinea ta de a linsa pe cei care zic ceva impotriva lui drulea si de a veni cu explicatiile tale „pluseristico-fantastice”. Eu iti zic doar sa le sugi drula si sa le lustruiesti ranga celor care si-au dat seama ca acest slugoi corporatist, drulea, e pus acolo sa distruga si sa lichideze companiile statului.

  11. In general subvențiile sunt acordate fără să fie verificate, dacă acei bani ajung unde le este locul , dacă ajută la ceva , dacă aduc plus valoare economiei creează locuri de munca etc. A se vedea dezmățul din agricultură unde miliarde de euro anual se duc în buzunarul hoților , mafiotilor dornici de îmbogățire rapidă a vânătorilor de subvenții și beneficii de la stat.

  12. Luati la verificat situatia autorizatiilor de serviciu si de calatorie in interes personal si va veti crucii! Arca lui Noe e minciuna, prin comparatie. Ordinul ministrului 1967 din 2012 trebuie rapid schimbat in acest sens. Controlorii verifica practic numai pe cei care cumpara biletul, specialii cu autorizatii ajungand chiar sa faca legea in trenurile interregio Buc-Cta, unde vagonul de clasa 1 este plin cel putin pe jumatate cu astfel de „norocosi”, care fac naveta zilnica neplatind nicimacar pt rezervarea locurilor pe care le ocupa. Tu platesti biletul si poti ocupa numai locul inscris pe el, ei nu platesc nimic si se lafaie pe oricare dintre locurile libere. Culmea golaniei este ca, sub pretextul luptei cu pandemia, nu mai poti sa alegi locul pe care il cumperi, ca esti alocat automat, spre „binele” tau, adica unul langa altul incepand din mijlocul vagonului, pt ca, pe cat posibil, capetele acestuia sa ramana libere pt astfel de „nevazuti”, care nu figureaza nicaieri ca folosesc trenurile CFR, care, cel putin in extrasezon, functioneaza practic mai mult pt nevoile lor decat pt nevoile celor care platesc cinstit dreptul de a circula! Despre conditiile de calatorie la cls 1, de ex, unde specialii ajung sa ocupe si culoarul vagonului, care este tip autocar, ce mai ramane de spus? Inca odata va spun: faceti ordine la autorizatii, pt ca sunt cohorte intregi care circula zilnic gratis, fara a avea dreptul sa o faca.

  13. Procurorii dorm in bocanci ….
    Membrii consiliului de administratie si actionarii tac milc ….