G4Media.ro

Bulgaria atacă la Curtea de Justiție a UE noua legislație europeană care…

sursa foto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad

Bulgaria atacă la Curtea de Justiție a UE noua legislație europeană care afectează grav transportatorii din estul Europei, România ia în calcul aceeași soluție

Guvernul Bulgariei va ataca la Curtea de Justiție a Uniunii Europene noua legislație votată miercuri de Parlamentul European și care va avea un impact major asupra transportatorilor de marfă din estul UE, transmite Novinite.

Anunțul oficial a fost făcut de ministrul Transporturilor de la Sofia, Rosen Jeliazkov. El a invitat să se alăture demersului și celelalte state membre UE care au protestat față de adoptarea măsurilor: Romania, Polonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Malta, Cipru și Estonia.

Ministerul de Externe și Ministerul Transporturilor din România au anunțat joi într-un comunicat de presă că ”își rezervă dreptul de a utiliza toate opțiunile de acțiune pe care le au la dispoziție, inclusiv introducerea de acțiuni la Curtea de Justiție a Uniunii Europene”.

Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost adoptat de Parlamentul European la presiunea marilor transportatori din vechile state membre (Germania, Franța, Olanda), nemulțumiți de concurența acerbă din estul Europei.

Prevederile cele mai problematice, contestate dur de transportatorii români, sunt: obligația întoarcerii vehiculului la 8 săptămâni în statul de înmatriculare, obligația întoarcerii conducătorului auto la sediu la 3 sau 4 săptămâni (în funcție de situație), introducerea unei perioade de prohibiție de 4 zile pentru operațiunile de cabotaj.

România s-a opus Pachetului final, alături de alte 8 state (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta și Polonia), votând împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European. Pachetul final a fost însă adoptat de Consiliu cu votul majorității calificate a statelor membre. Parlamentul European s-a pronunțat asupra pachetului final în sesiunea plenară din 8 iulie a.c. și a adoptat textele rezultate în urma negocierilor cu Consiliul.

Foto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Comunistiunea Europeana vrea munca pe bani putini. Daca trimiti camioanele la ei, si stau pe comunitate, le distrug lor breasla transportatorilor, si ne pun piedici. Daca ne pun noua piedici, distrug transportatorii din Europa de Est, si pleaca toti soferii si lucratorii in vest, unde se pare ca e permanent nevoie de oameni. Baieti, ori puneti restrictii pe oamenii pe care ii angajati si vin din alte tari, ori suntem cu toti egali, adica nu poti sa ne iei si forta de munca si dupa sa te plangi cand ne bagam peste afacerea ta ca iti facem concurenta neloiala.

  2. Foarte bine face cu legislatia asta.
    Camioanele isi vor vedea periodic tara unde sunt inmatriculate, platesc impozite si sunt asigurate , toate la mai putin de 20 % din suma platita in vest.
    Soferii vor vedea peridic patria , familia unde isi platesc toate taxele.
    Mare nefericire pentru patroni care fac avere din diferenta de costuri intre est si vest.

  3. Ar fi interesant de studiat in ce conditii presteaza esticii si nu e exclus ça ce numeste autorul “presiune “ sa ne faca un serviciu pe termen lung . Obligatia de a reveni in tara dupa o luna de dormit in parcari e chiar asa grava? Cam cat ar fi ideal sa doarma in parcari? Oricum concurenta e la salarizarea muult sub statele care ar fi facut presiune, vor trebui si transportatorii nostri sa angajeze mai multi soferi, dar nu risca sa dea faliment.

    • Ești un prost total pe dinafara care nu înțelege nimic. Ideea este ca firmele românești vor fi date la o parte si șoferii vor migra către firme germane care le vor face o “mutație” pe cartea de identitate ca rezidenți si totul va fi OK.
      Au luat muncitorii din construcții, agricultură, medici, infirmiere, femei care șterg bătrânii lor la kur, etc. Acum iau si șoferii.
      Au mai luat resursele naturale etc.

  4. Pentru estici, intoarcerile obligatorii duc la cheltuieli nejustificate. Trebuiau gasite alte solutii de odihna: la intervalele propuse, se putea introduce obligarea firmelor sa asigure odihna echipajelor in conditii civilizate-locuri de cazare autorizate, pe banii firmelor, de ex.