
Bulgaria a introdus verificarea în timp real a camioanelor supraîncărcate cu ajutorul unui sistem de senzori încorporați în asfalt / Ce amenzi riscă transportatorii care nu respectă restricțiile de tonaj
Mult așteptatul control în timp real al supraîncărcării camioanelor a început miercuri. Aceasta se realiează prin intermediul sistemului de taxare cu senzori încorporați în asfalt pentru greutatea vehiculelor de peste 3,5 tone, le-a declarat jurnaliștilor ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Ivan Ivanov. Cele 10 cadre conectate la senzorii de pe prima bandă au detectat peste 200 de încălcări de supraîncărcare a vehiculelor de peste 3,5 tone, a subliniat Ivanov. Astăzi, împreună cu șeful Administrației Naționale de Taxare, Oleg Asenov, ministrul a verificat dacă s-au făcut toate pregătirile pentru utilizarea acestui sistem de taxare, potrivit Mediapool, citată de Rador Radio România.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Una dintre principalele probleme pentru distrugerea drumurilor din Bulgaria de-a lungul anilor a fost supraîncărcarea vehiculelor. Pe baza senzorilor, începând cu data de 15 octombrie, vehiculele vor fi fotografiate în timp real. Contravenienților li se vor trimite fotografii și o invitație de a plăti o taxă compensatorie. Dacă aceasta nu va fi plătită la timp, vor fi aplicate sancțiuni mai mari, a explicat ministrul.
În ședința de astăzi a Comisiei parlamentare pentru politică regională, lucrări publice și autoguvernare locală, se așteaptă să fie examinate amendamente la Legea circulației rutiere. Acestea prevăd sancțiuni și mai severe pentru supraîncărcarea vehiculelor grele de marfă. Încălcarea este una dintre premisele pentru o amortizare mai rapidă a drumurilor republicane, a subliniat Ivan Ivanov.
Cântărirea camioanelor aflate în circulație
Prin sistemul Weigh In Motion (WIM), vehiculele grele de marfă sunt cântărite automat în timp real, fără a fi oprite în trafic. În prezent, au fost certificate 10 locații din rețeaua rutieră bulgară, unde dispozitivele de măsurare au fost calibrate, iar sistemul este deja operațional. Cei zece senzori sunt amplasați în cele mai aglomerate locații, pentru care au fost colectate date vreme de trei luni.
În cadrul infrastructurii existente, noile puncte vor fi introduse în etape, după certificarea fiecărei locații. Sistemul va atinge capacitatea sa maximă de 100 de puncte certificate până la sfârșitul anului 2026.
La procesul de calibrare a senzorilor au participat și reprezentanți ai industriei transporturilor, care nu numai că au monitorizat procesul, dar au participat și la măsurători cu vehiculele lor.
Șeful Administrației Naționale de Taxare, Oleg Asenov, a subliniat că certificarea acestui instrument este o reformă care a fost realizată doar de una sau două țări din UE. El i-a prezentat ministrului Ivanov documentele care atestă certificarea primilor 10 senzori și i-a mulțumit pentru sprijinul acordat pentru introducerea sistemului. Companiile de transport au participat la procesul de certificare cu vehicule și reprezentanți pentru a se familiariza cu funcționarea acestuia, a declarat șeful administrației de taxare.
Sancțiuni
Există astfel de cântare în 40% din frontiere. Acestea se află în toate direcțiile principale de transport. Încă de mâine, pe site-ul Administrației Naționale de Taxare, în secțiunea de verificare a încălcărilor, va fi posibilă verificarea încălcărilor înregistrate.
De asemenea, a fost implementată integrarea cu furnizorii de servicii, astfel încât toți cei care au contracte cu aceștia să poată primi mesaje despre vehiculele supraîncărcate, a informat Asenov. El a asigurat că sistemul funcționează obiectiv, deoarece este electronic, iar regulile vor fi pentru toată lumea. A fost găsit un mecanism pentru a semnaliza despre vehiculele străine supraîncărcate și acestea vor fi, de asemenea, sancționate, a declarat șeful taxelor de drum.
Dacă se detectează o supraîncărcare, sistemul generează automat un document probatoriu al încălcării, care include date despre greutate, sarcina pe osie, fotografii și informații despre data, ora și locul trecerii.
După generarea documentului probatoriu, proprietarul sau utilizatorul înregistrat al vehiculului rutier este notificat prin intermediul furnizorului național de servicii, atunci când există un contract cu acesta.
Imediat după notificare, contravenientul are posibilitatea de a plăti o taxă compensatorie în valoare de 1.200 de leva (circa 600 de euro), care îl exonerează de răspunderea penală administrativă.
În cazul în care taxa nu este plătită, se emite un aviz electronic pentru încălcare. După emiterea acestuia, contravenientul are la dispoziție o perioadă suplimentară de 14 zile pentru a plăti taxa compensatorie pentru a anula avizul electronic. Dacă plata nu se efectuează nici după această perioadă, se aplică o amendă sau o penalizare pentru proprietate – 3.000 de leva (aprox 1500 de euro) pentru prima încălcare și 4.000 de leva (aprox 2000 de euro) pentru a doua încălcare.
Verificarea prezenței încălcărilor înregistrate se poate face atât pe site-ul web al Administrației Naționale de Taxare , cât și prin intermediul site-urilor web ale furnizorilor naționali de servicii.
Plata taxei compensatorii se poate face prin intermediul site-urilor web ale furnizorilor naționali de servicii, precum și în numerar – la ghișeele situate la principalele puncte de trecere a frontierei. Taxa poate fi plătită și la fața locului, la echipele mobile ale Administrației Naționale de Taxare, dotate cu terminale POS care acceptă carduri.
Se dorește ca, prin controlul supraîncărcării vehiculelor grele de marfă, să se păstreze calitatea infrastructurii rutiere, să se reducă riscul pentru participanții la trafic din cauza camioanelor supraîncărcate și să se asigure condiții egale pentru reprezentanții industriei transporturilor.
Prin integrarea sistemelor Administrației Naționale de Taxare și a Ministerului de Interne, se poate utiliza funcționalitatea care permite sancționarea șoferilor străini de autoturisme care încalcă regulile de circulație, pentru care echipele Administrației Naționale de Taxare asistă Ministerul de Interne. Scopul este ca toți contravenienții să fie pedepsiți, astfel încât să nu creeze condiții de pericol pentru ceilalți participanți la trafic.
Sursa: MEDIAPOOL / Rador Radio România / Traducerea: Mirela Petrescu
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.