G4Media.ro

Baronul Ciorăpel și neștiutoarea Dăncilă. Cum își bat joc guvernul și baronii…

Baronul Ciorăpel și neștiutoarea Dăncilă. Cum își bat joc guvernul și baronii PSD de infrastructura critică de transport

2.634 de zile. Adică peste 7 ani (calcul făcut de Hotnews). Atât a trecut de când primul guvern PSD de după aderarea la Uniunea Europeană, condus de Victor Ponta, a început proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov. Acum, guvernul Dăncilă întoarce iar proiectul cu fundul în sus și o ia de la zero, după ce același premier Dăncilă stopase anul trecut ideea guvernului Tudose cu Banca Mondială. Catastrofa managerială a autostrăzii Comarnic – Brașov e doar simptomul cancerului instalat de PSD în țară.

Înainte de a scrie despre cauzele dezastrului, urmăriți mai jos un clip de coada imensă de pe DN 1 între Breaza și Bușteni de azi dimineață:

De șapte ani, guvernele PSD au frânat aproape complet dezvoltarea infrastructurii. Zeci de miniștri ai Transporturilor sau ai Marilor Proiecte, directori CNAIR, ai Comisiei de Prognoză, premieri și șefi de partid și-au dat mâna și au distrus complet orice șansă reală de a construi autostrăzile și drumurile expres esențiale pentru dezvoltarea economică a României.

A existat o singură decizie corectă în ultimii șapte ani: predarea proiectului Comarnic – Brașov către Banca Mondială, care urma să gestioneze de facto construcția autostrăzii. A făcut-o echipa premierului Tudose în toamna anului 2017, dar echipa Dăncilă – Dragnea – Vâlcov a distrus proiectul pentru un iluzoriu parteneriat public – privat. Azi, Dăncilă anunță că nici PPP nu e bun și că vrea să facă autostrada din bani publici. Este a cincea încercare de a face autostrada în mandatele PSD.

Corupția și incompetența sunt principalele motive ale stagnării proiectelor: de la Dan Șova la Ioan Rus, de la Răzvan Cuc la Narcis Neaga, de la Dragnea la Vâlcov și de la Dăncilă la Ion Ghizdeanu – toți sunt oameni care în cariera politică și profesională sunt zero absolut fără ajutorul statului. Unii dintre ei sunt deja condamnați pentru corupție, alții par să meargă deciși pe același drum.

Timp de șapte ani, PSD a făcut hocus-procus cu proiectele de infrastructură, cu legislația și cu instituțiile care se ocupă de infrastructură. I-a scos din minți pe moldovenii care vor o autostradă, pe cei din sud care-și doresc Sibiu – Pitești, pe bucureștenii care visează și acum la o centură.

Incompetența nu e însă singura explicație, deși e importantă. Corupția politică e cea care a hrănit incompetența.

E suficient să știți că omul care decide acum soarta infrastructurii din România nu e Dăncilă, nu e nici Cuc, nici măcar țaul ispășitor Narcis Neaga. Acest om este baronul PSD de Neamț, Ionel Arsene, zis Ciorăpel. El l-a impus pe Cuc în guvern după ce l-a transferat de la PSD Giurgiu, el taie și spânzură în infrastructură. Un personaj sinistru, tovarășul de șpriț și uneltiri al lui Dragnea, Arsene e arhetipul baronului combinagiu din PSD, cel care șantajează șeful de partid de la centru când e nevoie de voturile decisive în CEX.

De fapt, existența lui Arsene și a celorlalți baroni de seama lui (că sunt de la PSD acum sau de la PDL pe vremea Elenei Udrea) e unul din motivele dezastrului din infrastructură.

Schema e simplă: conducerea centrală a PSD depinde de baroni pentru voturi, baronii cer bani la schimb. Așa a apărut PNDL (Programul Național de Dezvoltare Locală, derivat din vechiul PNDI inventat de Elena Udrea pentru a ține sub control baronii PDL). PNDL e, de fapt, instrumentul prin care guvernul PSD sifonează banii statului necesari marilor investiții către baroni, care să construiască scump și prost (de cele mai multe ori) obiective locale, deseori inutile. Aveți în excelentul reportaj Recorder o trecere în revistă a acestor investiții care au mâncat în ultimii ani miliarde de euro.

Tot în comportamentul baronilor găsim și explicația refuzului de a atrage fonduri europene. Odată ce obscurul baron Ciorăpel și-a pus omul și face jocurile la Ministerul Transporturilor, banii UE au devenit un fel de sperietoare: cazurile Tel Drum și altele în care DNA a descoperit furturi grosolane le-a demonstrat acestor baroni și marionetelor lor că banii europeni sunt periculoși din cauza transparenței pe care o cere cheltuirea lor. Așa că au ajuns la concluzia că cea mai sigură sursă de furt o reprezintă fondurile de la buget.

Din aceeași frică de banii UE a venit și minciuna vânturată de Dăncilă, Vâlcov și Dragnea că e bine să luăm fonduri și expertiză de la chinezi, turci și emiratezi. De ce e un fals? Pentru că nimic nu e mai ieftin decât banii europeni veniți gratis, cu o singură condiție: să fie corect cheltuiți.

Un lucru e sigur: uitați de cele 2.634 de zile calculate de HotNews.ro ca întârziere la proiectul Comarnic – Brașov. Cât e PSD la putere, cât timp durează regimul feudal târziu pe care e construit acest partid, orice mare proiect de infrastructură e condamnat la eșec.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Tariceanu a uitat ca in mai a promis constructia caii ferate Pitesti-Sibiu.

  2. Poate mergeţi la vot şi daţi jos mafia PSD/ALDE/Pro România.

    Sau poate vă place fără autostrăzi.

    • Din pacate, votul nu rezolva in mod magic situatia. Coruptia din justitie, de exemplu, nu poate fi inlaturata prin vot. Si chiar daca se schimba guvernul, o multime de corupti din institutiile publice raman in functii. Crezi ca-i da cineva jos asa usor?

      Pe langa vot, romanii ar trebui sa se implice si in alte moduri.

    • ”Pe langa vot, romanii ar trebui sa se implice si in alte moduri.”
      poti sa detaliezi?

    • Carmen i
      Mereu mai e si altceva, motiv pentru care sa nu facem macar „ceva”.
      Doar ma intreb daca promovati ideea asta voluntar sau pentru ca cineva va indeamna/plateste/forteaza.
      Si nu ma refer numai la @carmen i
      Vorba proverbului chinezesc: un drum de 1000 de li incepe cu primul pas.
      Daca nu faci pasul ala… poti sa ramai sa te scarpini in c… sau in cap o vesnicie si sa te gandesti c-ar ma fi si altceva. Intotdeauna va mai fi „si altceva”

  3. statul paralel, soros, Bruxelles sunt de vina… politicienii sunt oameni credincioși și cu frica de Dumnezeu, care nu fura niciodată… și oricum avem biserici, la ce ne mai trebuie străzi, spitale, scoli?

  4. Cu parrtidu nostru in frunte
    Obținem victorii multe!
    Ce daca voi stati 3 sau 4 ore in trafic ?
    Noi, pzdaldeudmr, facem 30 sau 40 km de autostrada pe an.
    Un km costa in Ro mai mult decat triplu ca in UE.
    Creste nivelul de trai nu km de autostrada.
    Tara noastra este mare,
    Cine fura ala are!

  5. Sinistru. Absolut sinistru.
    Niste cretini, combinagii de 2 lei, mai jos pe lantul trofic decat tiganii cu alba-neagra.
    Asta are la conducere ROmania din 2019.
    Functionari imbuibati, sinistri si prosti, si decidenti politici de 2 lei.

    Iesiti din case la fiecare votare si terminati cu ifosele gen „nu am cu cine vota”. AVeti de data asta: USR-Plus.

  6. Excelent articol, pune punctul pe i.
    Ar fi interesant de continuat cu un studiu economic, care sper ca ar trezi multi romani din letargie, despre numarul de accidente rutiere din Romania (mare parte dintre acestea datorate drumurilor proaste si lipsei de autostrazi).
    Pentru a cuantifica proportiile genocidului PSD in transporturi, ar trebui sa aflam:
    – Cati romani mor intr-un an pe drumurile patriei
    – Cu cati bani ar fi contribuit acestia la economia nationala daca ar fi ramas in viata
    – Cuantumul bunurilor sunt distruse in accidente rutiere
    – cat timp, piese de schimb, combustibil ar fi fost economisite, iar transportatorii ar fi fost mai eficienti si competitivi
    Mai greu de estimat valoarea investitiilor care ar fi putut fi atrase.
    Nu doar PSDistii ne vor bolnavi, plini de griji si stres. Astfel nu avem timpul, discernamantul si energia sa realizam ca ei sunt niste feudali infecti care ne iau de prosti.

  7. Potențialele câștiguri pe care România le pierde din cauza lipsei infrastructurii rutiere, în aproape toate domeniile, se ridică la procente serioase din PIB. În mod cert, am pierdut două investiții germane în care țara noastră a fost în calcule și a pierdut din cauza lipsei autostrăzilor : am pierdut cursa pentru fabrica de autoturisme Mercedes ( câștigător orașul Kecskemet din Ungaria ) și, recent, fabrica de autoturisme BMW ( care se va construi in Debrecen, Ungaria ). Ungurii realizează peste 15 miliarde de Euro pe an, din industria fabricării de automobile. Putem numai să estimăm, cât venit ne-ar aduce turismul, dacă potențialul turistic al României ar putea fi exploatat la nivel normal, în cazul în care toate zonele țării ar putea fi conectate la rețele de transport rapide și moderne. Conform datelor statistice, aportul turismului în PIB ul românesc este în jur de 5-6 %, procent care la slovaci de ex. depășește 12 %, iar la unguri, care nu au mare, nu au munți, este de peste 7 %. Nu amintesc de costurile suplimentare pe care industria românească trebuie să le suporte din cauza faptului că se transportă mai încet, mai prost și mai periculos, nu amintesc de costurile reparațiilor, de viețile pierdute etc. Și nu vorbesc de starea căilor ferate, care, în Austria sau Elveția, de ex., constituie un mod de transport ieftin și rapid.
    Aceste fapte nu vor putea fi șterse cu nici o frază patriotardă, ieftină și mincinoasă cu care politicienii noștri și nu numai, ne amețesc zilnic, ca apoi să treacă la jecmănirea ”țărișoarei”.

    • Aveti dreptate pe fond, dar in privinta numitelor investitii nemtesti nu aveti, este politica nemtilor ca sa investeasca (vorbesc de investitii majore, strategice) numai in fostele lor zone de influenta din care nu face parte si Romania.

  8. De ani de zile ne vaitam de „baroni”, sefii de consilii judetene, ca sint pe dracu si pe lacu. In acelasi timp nici prin cap nu ne trece sa solutionam problema, sa desfiintam consiliile judetene. Mai ales ca la origini judetele n-au fost unitati administrative ci juridice.
    Nuuu, consiliul judetean e vaca sfinta a administratiei romanesti, iar seful consiliului judetean e urmasul direct al secretarului de partid pe judet. Nu poti sa te atingi de asa simboluri nationale (si mai ales de asa surse de bani, influenta si santaj)!

  9. Perfect sintetizat.
    Si o mica subliniere: exact, PSD este un cancer. Malign.