G4Media.ro

Avertisment pentru autostrada Ploiești – Brasov: Un raport al Curții Europene de…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

26 comentarii

  1. Daca romanii vroiau autostrazi, ar fi iesit la vot.

    Romanii vor doar 100 de lei in plus la pensie si sa nu auda de inflatie 4%.

    • G4, anuntati DNA-ul despre modul in care se surpa drumul judetean 705 A

    • Drumul care ar trebui să fie puntea spre DNA. Autoritățile hunedorene trebuie să explice de ce drumul spre cetăți este de ”carton”

      2 mai 2019

      Autoritățile județene au un comportament public de parcă acum ar fi ajuns în Hunedoara.

      Vorbesc despre drumul spre cetățile dacice ca și cum nu era cunoscută caracteristica acestui drum de la începutul începutului.

      De parcă tronsonul în cauză a fost mutat în fața tuturor vicisitudinilor naturale, cu o baghetă magică, după ce a fost construit. Fiecare declarație publică se învârte în jurul aceluiași mesaj: ”natura” este de vină.

      Și apoi vin cu teoria: ”am luat primele măsuri. Siguranța turiștilor este prioritată”. Asta spune administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram.

      Nimeni nu își pune problema că e pentru a nu știu câta oară când banii hunedorenilor sunt îngropați în malurile drumului. De ce? Pentru că ceva nu e în regulă la acest drum.

      Nu poate fi vinovată natura că lucrările la drum nu au fost proiectate corespunzător, sau proiectul nu a fost respectat, sau recepția a fost făcută cu pix politic, că reparațiile au fost și ele de mântuială.

      Drumul nu este unul care să poată fi confundat cu zona pietonală din fața clădirii CJ Hunedoara, loc de pelerinaj pentru toate personalitățile emitente de mesaje destinate unui receptor mediocru, neinițiat în procedurile administrative.

      Social democrații veniți la putere au dat vina pe liberali când au fost întrebați de toate aceste detalii.

      Cu toate acestea, nimeni nu este interesat ca pagubele generate de această situație – imputabilă unora sau altora, sau tuturor, să fie recuperate și eroarea să fie îndreptată de la zero.

      https://gddhd.ro/actualitate/drumul-care-ar-trebui-sa-fie-puntea-spre-dna-autoritatile-hunedorene-trebuie-sa-explice-de-ce-drumul-spre-cetati-este-de-carton/

  2. Nimic nou pentru romani!

  3. Brasov-Comarnic e Autostrada electorala, o sa fie gata cand o sa fie…GATA!!
    O sa inghita insa BANI multi, ani de zil, ma indoiesc eu ca vom avea vreo surpriza placuta..
    In timpul asta la Brussels Banii alocati de UE pentru Infrastructura Romaniei zac si se pierd in timp…
    NU pot fi furati si nici NU exista Bani pentru COFINANTARE, asta fiind in opinia mea problema reala: NU exista BANI pentru Investitii in Sanatate, Infrastructura mare.
    Sunt Sume mari necesare, insa NU sunt disponibile, ele exista pe HARTIE, dar niciodata NU ajung la Proiectele necesare, apar pe hartiiile lui Dragnea, apoi la Rectificarile bugetare ajung in final la Salariile bugetarilor si la Pensii…

  4. Traian Basescu nu pe deplin idiot cand monta placute avertizoare cu inscriptia ”Aici zac banii dumneavoastra”

  5. Nu, şi kakaia prablema, tavarişci?
    Dacă oamenii politici îşi iau parandărătu’ întreg şi la timp, e OK

  6. Cum au pierdut europenii contractul Curtea de Conturi s-a autisesizat si ne atrage atenția.Urmeazã ambasadoarea Olandei care abia așteaptã o autosteadã de la Constanța pânã la Rotterdam pe care sã circule liliecii si broastele protejate de multe ONG-uri care își declarã teansparent finanțãrile.

    • Buna ziua. Raportul Curtii Europene de Conturi este publicat in toamna anului trecut, inainte ca CNSP inceapa procedura pentru realizarea in regim PPP a autostrazii Ploiesti-Brasov. Prin urmare nu are nicio legatura cu faptul ca in cursa pentru acest proiect a ramas doar asocierea formata din CCCC si Makyol.

    • Hritos a înviat!Piate îmi spuneți și de ce a apãrut articolul dumneavoastrã în ziua de Paște dacã raportul a fost întocmit în toamna anului teecut.Îmi amintește de bancul cu ardeleanul care a aflat cã ungurii l-au ucis pe Mihai Viteazul când mai avea puțin pânã la pensie .Paște fericit!

    • Uite de ce:
      “În 2019 semnăm contractul pentru autostrada Ploieşti-Braşov, iar în 2023 va fi gata”, a declarat RECENT, pentru ZF, Ion Ghizdeanu, preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză (CNSP), instituția care se ocupă de acest proiect.
      9 Aprilie 2019: „Autostrada Brasov-Ploiesti va fi gata in 2023! Comisia Nationala de Prognoza a facut marele anunt. Ion Ghizdeanu, presedintele Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, a declarat intr-o interventie pe care a avut-o pentru ZF Live ca urmeaza sa fie incepute negocerile, iar termenul de finalizare a proiectului este pentru anul 2023.
      Comisia Nationala de Strategies si Prognoza este responsabila pentru coordonarea tuturor marilor proiecte publice-private, iar Ghizdeanu a explica motivul pentru care este posibil ca in 2023 sa avem intr-un final autostrada.”

  7. „În 2019 semnăm contractul pentru autostrada Ploieşti-Braşov, iar în 2023 va fi gata”
    LoL!!!
    Sunt curios, ce mai zic autoritățile despre Pitești-Sibiu? Când va fi gata? Se lucrează în forță acum, că e vreme frumoasă, nu?
    Și ce părere au, cât timp va fi folosit DN7D, ca legătură între cioturile ușoare „de câmpie”?
    10 ani-15 ani?

  8. Adevarat a inviat! Raportul vorbeste despre probleme reale pe care alte state le-au intampinat in desfasurarea unor astfel de proiecte. Si Spania a achitat costuri suplimentare de circa 300 de milioane de euro pentru doua autostrazi construite si operate in regim de parteneriat public-privat si analizate de auditorii europeni. Sunt situatii reale si lectii pe care le putem invata oricand daca vrem sa nu le repetam. In plus, sa nu uitam ca Ploiesti-Brasov nu este singura autostrada pe care autoritatile romane o vor construita si in regim de parteneriat public-privat. Autostrada A8, Targu Mures – Iasi, este un alt proiect pentru care CNSP vrea sa inceapa procedurile pentru constructie si operare in regim de PPP. Nu credeti ca ne-ar ajuta sa stim unde au gresit altii ca sa nu gresim si noi?! PPP nu este o solutie magica prin care sa scapi de toate problemele care iti ingreuneaza acum constructia de autostrazi. Intarzierile cauzate de birocratie, nerealizarea la timp a exproprierilor, a descarcarilor arheologice, obtinerea greoaie a autorizatiilor/acordurilor de mediu, toate acestea nu vor disparea. Daca nu o sa pregatim proiectele bine s-ar putea ca PPP-urile sa ne coste mai scump decat daca am fi ales sa contractam lucrarile prin metoda traditionala de licitatie. Nu zic ca nu sunt si exemple bune de proiecte de autostrazi realizate in regim de PPP-uri in Europa, doar ca noi nu am reusit pana acum sa facem asta, dar putem sa invatam de la altii unde sa nu gresim. Sarbatori fericite!

    • Tot nu mi-ați rãspuns așa cã ardeleanul avea dreptate.

    • @Prostia – Hai că te doare… Deci:
      – EU ne dă bani pentru autostradă, nu ne costă nimic, dar pun niște condiții decente: să nu se fure din bani, să nu o facem cu firme chinezești fiindcă nu e în interesul nostru, că suntem din EU;
      – dar nu, tu insiști să nu respectăm nicio condiție și să o facem din banii noștri.

    • Pentru Grigore într-o ureche: Vezi cã a explicat lili mai sus pentru cei într-o ureche cum e cu banii de la UE plus impunerea câștigâtorului câ nu dau bani decât pentru firmele lor așa cã mai citiți cã sunteți marxiști tineri vorba celui cu cioc, apoi mumie.

  9. De ce să plătim noi, din Transilvania, Crișana, Maramureș,…Moldova…pentru o „autostrada de weekend” a Bucureștiului?!?

  10. Nu numai ca autostrăzile construite în regim de parteneriat public-privat vor costa mult, mult mai mult decit se estimeaza, dar in plus dupa aceea vor fi cu taxa de autostrada. Pe cind cele construita din bani europeni din fonduri nerambursabile vor fi gratis, nu se va percepe nici-o taxa la intrarea pe autostrada.

  11. Bine ca in sud in transilvania sunt autostrazi fara taxa,iar in moldova va fi cu taxa. In loc sa ajute la dezvoltarea zonei ne va falimenta si mai tare. De ce parteneriat public privat si nu o autostrada privata 100% si atunci nu ar mai face studii umflate ca nu i-ar conveni privatului. Parerea mea e ca nu se justifica un PPP pentru iasi targu mures si va fi o gaura in bugetul de stat ca si gaura data de cei de la bechtel. Ce firma va veni in moldova daca stie ca trebuie sa plateasca autostrada aici ,iar prin sud si transilvania nu platesc nimic. Daca ar fi invers sa se plateasca in sud si transilvania si sa nu se plateasca in moldova ,da ,atunci ar fi mai rentabil. Dar asa e praf in ochii nostri ai moldovenilor ca vom avea autostrada pe post de bibelou. La noi in moldova nu exista o dacia sau un ford care sa puna presiune ca pleaca daca nu se fac drumuri, in schimb se fac autostrazi cu 7€la 100 de km in timp ce majoritatea salariilor de aici sunt minime pe economie.
    Si o alta parere a mea este ca autostrada iasi targu mures nu ar fi trebuit sa fie ci ar trebui sa existe ci ar trebui suceava bistrita si bacau miercurea ciuc sau brasov.

  12. Cred ca asta e intrebarea care trebuie adaugata la referendum:

    „Vreti autostrada in sistem PPP?”

    Sa vezi atunci prezenta la vot!!

  13. Atentie! Contractul PPP Ploiesti-Comarnic-Brasov vine la pachet cu tarifarea sectorului deja construit Bucuresti-Ploiesti incepand cu data semnarii 2019.

  14. Nu stiu nimic despre PPP in UE,dar am fost de curnd in Turcia,in Ianuarie (ca tot avem politicieni care-l au model pe Erdogan).
    La intrarea in Golful Izmit a fost inaugurat acum doi ani un pod.Foarte frumos,cam 4-5 km, presupun.
    Primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost ca traficul pe pod era foarte redus,cand si cand cate o masina.In schimb pe langa pod puzderie de ferry-boat -uri (permanent 4-5,pe fiecare sens).
    Am intrebat un localnic despre situatie.
    Problema este pretul . Pe pod taxa este de 30 Euro,cu ferry este 10 euro.
    Asta nu conteaza.Problema este ca podul a fost construit in PPP pentru trafic de 15 000 masini/zi.
    Traficul actual este de 2-3000 masini pe zi.
    25 de ani diferenta de la 3000 la 15 000 este platita de la Bugetul de Stat.

    Cu politicienii pe care ii avem acum, nu credeti ca vom merge la Brasov tot prin Statiuni?
    Cu acest PPP vom plati de 4-5 ori decat normal aceasta autostrada.

    Sarbatori fericite

  15. D-le hai sa iesim din UE,Copiem modelul Turciei si al Rusiei si o sa fie OK.
    Lapte si miere doar pe hartie.
    Fortele astea intunecate din Europa au aratat ca respectand anumite reguli si principii,in 50 ani au ajuns la bunastare si prosperitate,la dezvoltare economica sustenabila.
    In Romania de azi cine sant putrezi de bogati?Doar asa zisi Socialisti.
    Te rog sa vii la un miting al opozitiei si o sa vezi ca acolo se discuta mai mult probleme economice.
    Oameni care inteleg spre ceea ce ne indreptam.
    Desi sunt la varsta a treia inca mai judec cu creierul meu, latrinele si guitza tv nu au efect.
    PS:In 91-92 Dragnea lua pe imprumut cateva sticle de Coca-Cola.Nici pentru astea nu avea bani.
    Un derbedeu.

  16. EU nu mai stie ce sa faca sa ne blocheze constructia autostrazilor transcarpatice.