G4Media.ro

„Altă șansă pentru a susține excelența nu există”, afirmă Sorin Cîmpeanu referitor…

Sursa foto: gov.ro

„Altă șansă pentru a susține excelența nu există”, afirmă Sorin Cîmpeanu referitor la examenele de admitere la Colegiile Naționale

Posibilitatea prin care Colegiile Naționale să poată introduce admiterea la liceu, trecută în proiectul legii Învățământului Preuniversitar, a stârnit un val de critici în ultima perioadă, iar în cadrul podcastului Observator, ministrul Cîmpeanu a subliniat că „altă șansă pentru a susține excelența nu există”.

Reporter: Unde ați copilărit? 

Sorin Cîmpeanu: În județul Olt. În Balș, într-o comună. Și totuși, asta nu m-a împiedicat să susțin examen de admitere, treapta I și treapta a II-a la Colegiul Sf. Sava, clase de mate-fizică. Acest acces e deschis oricum pentru că nu este obligatoriu, așa cum era înainte. E o șansă în plus. Sunt foarte multe acele colegii naționale care și-au exprimat opinia că vor să lase mai mult de 10% locuri disponibile pentru a fi ocupate prin Evaluarea Națională. Altă șansă pentru a susține excelența, nu există”, a spus ministrul.

Sorin Cîmpeanu a mărturisit că a făcut meditații la vremea respectivă pentru a intra la Colegiul Sfântul Sava, în urmă cu 40 de ani.

Citește integral pe Edupedu.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. „Altă șansă pentru a susține excelența nu există”

    Cu alte cuvinte: indiferent ce spun parintii sau profesorii, noi vom face legea asa cum credem noi de cuviinta, fara sa tinem cont de parerea voastra.

    • Am intrat prin examen prin 92 la liceul cel mai bun din judet, la prima clasa de informatica. Insa, cele mai mari note le-au luat fiul inspectoarei generale judet, fiul sefului politiei judetene, fiul sefului de la telefonie pe judet si inca vreo 2 care stiau subiectele. Deci vorbim de 1992 cand inca mai erau profesori cu caracter. Si, din ce-mi spuneau si alti prieteni de astazi, in Bucuresti era si mai grav, spagile si pilele erau la ordinea zilei la examenele de intrare. Inchipuiti-va ce se intampla astazi daca vor da liber la examene facute de licee.

  2. Așa se încurajează excelenta pilelor, ca să intre cine trebuie.
    Se poate face excelenta oriunde in Romania daca exista interes și bunăvoință. Cel mai bun exemplu este Liceul International de Informatica, care a dat 8 olimpiadisti internaționali la matematica și fizica anul acesta, deși este doar liceu, nu Colegiu National, situat undeva pe la Policolor, o periferie de mana a doua a Bucureștiului.
    Și nu este nici liceu scump, nici de fițe și nici cu admitere după criterii obscure, cum vrea Timpeanu să facă.
    Acest ministru este unul dintre cei care promoveza intens corupția și politizarea la nivelul sistemului de învățământ. Unul dintre cei mai corupți miniștri pe care i-am avut Romania postdecembristă.

  3. La fel si seful al mare de-l tine in brate de atatia ani…

  4. În sistemul putred de corupt de după ’89, cu meditații și subiecte făcute de aceiași oameni, s-ar face o mare nedreptate !

    Mai mult, în modul computerizat de repartizare, cu multiple opțiuni și deci șanse, un elev poate rata exemenul la Sava cu 9,50, dar intră la Șincai, la Mihai Viteazul etc.
    Cu admitere dată de fiecare liceu, ratează la Sava și ajunge la un liceu tehnologic de nota 4-5…

    Dacă vrea excelență, să dea burse consistente elevilor bine pregătiți, să premieze performanta , nu să îmbogățească firmele de partid și să elimine practic bursele ( că nu mai rămân bani ), așa cum face primarul
    băluță de la sectorul 4 !

  5. Colegiile Centenare sunt la fel de școli că toate celelalte licee, și trebuie să aibă locurile la dispoziția oricărui copil din tara indiferent de situația sa materială. Acest lucru este realizabil doar printr-un examen national unic, Evaluarea Nationala, cu subiecte bine calibrate astfel încât note foarte mari (peste 8.50) sa fie luate doar de elevii foarte, foarte buni!
    Chestia cu excelenta este o vrăjeală, este doar excelenta banilor de care dispun copii care ar da admitere personalizata, bună rău pentru profesorii de acolo și pentru părinții lor, oameni cu resurse materiale serioase, care nu se împiedică in considerente desuete precum echitate și egalitate de șanse!
    Inca ceva: o țară creste cu adevărat cu un învățământ de masa de bună calitate, nu cu o mână de elite care vor pleca în cea mai mare parte în afara!

  6. De fapt se dorește promovarea excelenței… corupției…sunt suficienti potentați stresați de faptul că odraslele lor trebuie sa învețe ca să ajungă la un liceu bun. Nu exista nimic mai corect decât evaluarea națională cu subiecte unice!

  7. Subiecte unice facute de comisii speciale pentru fiecare specialitate si examen la liceu si facultate. La toate liceele si facultatile.

  8. Dorim șanse egale pentru toți copii!!Examen unic EN!Profesori dedicați meseriei sunt în absolut toate liceele!Să fie apreciați mai mult profesorii care reușesc să ridice un elev de la nota 4,la nota 6-8 și chiar 10.Acolo performanță!Gradul de dificultate al subiectelor ,la examen,va face diferența.

  9. Stimate Domnule Ministru,

    Cum încurajati performanta? Pe banii părinților? Alte pregătiri pentru colegii? Ne pregătim la matematica pentru subiecte pe care nici profesorii nu știu sa le rezolve? După doi ani în care ii explic copilului ce înseamnă evaluarea națională acum ii explic ca în cazul în care vrea excelenta mai da un examen? Adică ne pregătim de doi ani pentru evaluarea națională și acum pe ultima suta schimbați legea și dam și examen? Domnule Ministru matematica de performanta nu se învață în doi ani. Iar la școală generala nu se poate discuta de nivel ridicat la matematica. Cu cine va consultați când veniți cu aceste propuneri? Stați doar în birou cu ușile închise și luați decizii. Incercati sa nu va mai bateți joc de parinti și copii. Nu este cazul.