G4Media.ro

Von der Leyen anunță că Uniunea Europeană va institui în trei ani…

Von der Leyen anunță că Uniunea Europeană va institui în trei ani o taxă vamală pe CO2: „Este important ca eforturile pentru combaterea schimbărilor climatice să nu fie subminate de riscul de relocare a emisiilor de carbon”

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat marţi, la summitul COP26 privind schimbările climatice, că Uniunea Europeană va institui „în trei ani” o taxă vamală pe CO2, adică taxarea emisiilor de carbon asociate fabricării unor anumite produse, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.

„Este important ca eforturile (de combatere a încălzirii climatice – n.r.) să nu fie subminate de riscul de relocare a emisiilor de carbon. Din acest motiv planul nostru pentru 2030 include un mecanism de ajustare la graniţă”, a spus Von der Leyen la summit.

Ea a amintit că în UE funcţionează din anul 2005 o piaţă de tranzacţionare a emisiilor de CO2 în cadrul căreia circa 11.000 de fabrici şi 500 de companii aeriene trebuie să plătească pentru fiecare tonă de CO2 emisă peste un anumit prag, iar Comisia Europeană doreşte să extindă această taxare a emisiilor de CO2 pentru a cuprinde de asemenea taxarea emisiilor de carbon rezultate din încălzirea clădirilor şi din transporturile rutiere.

În prezent preţul pe care trebuie să-l plătească respectivele companii pe piaţa europeană este de circa 60 de euro tona de CO2. Comisia Europeană le-a propus statelor membre ale UE şi Parlamentului European crearea unui sistem de taxare a carbonului pentru anumite produse importate din state terţe.

„Acesta se va aplica iniţial unui număr limitat de produse care prezintă un risc ridicat de relocare a emisiilor de carbon (situaţia în care companiile îşi transferă producţia către ţări cu limite ale emisiilor de carbon mai puţin stricte – n.r.), precum ciment, fier, oţel, aluminiu, îngrăşăminte sau electricitate”, a preciza şefa Comisiei Europene, care a cerut comunităţii internaţionale să creeze mecanisme de taxare a emisiilor de CO2.

Acest mecanism încă este departe de a deveni realitate, dar este un instrument pe care UE îl va folosi pentru a exercita presiuni asupra comunităţii internaţionale astfel încât aceasta să taxeze emisiile de gaze cu efect de seră. Von der Leyen a semnalat că acest mecanism va fi testat timp de trei ani înainte de a se începe aplicarea lui şi va fi extins gradual.

Sursa foto: European Commission

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

30 comentarii

  1. Va creste preturile produselor, preturi mari inseamna frana pentru economie.
    Problema nu este folosirea acestor certificate de carbon, ci reducerea treptata a numarului de certificate permise pana la 0 in 2050.

    Ce facem daca tehnologia nu evolueaza suficient pentru a permite economie cu emisii 0?
    Blocajul va aparea mult mai devreme de 2050, atunci cand certificatele vor fi prea putine si prea scumpe pentru a permite desfasurarea normala a activitatilor economice.

    • Se urmareste extinderea EU ETS in domeniul transporturilor.
      In conditiile in care nu avem solutii tehnice pentru masinile grele, faptul ca se pune plafon pentru acest sector este echivalent cu a constrange statele sa innoiasca parcul auto acolo unde exista tehnologie cu zero emisii, pentru a compensa emisiile masinilor grele.
      Cu alte cuvinte, UE ne va forta sa cumparam turisme electrice doar pentru a compensa emisiile masinilor grele (pentru care nu avem inca solutii tehnice si viabile economic).
      Asa arata o schema de marketing pentru masina electrica, principalul produs al industriei franco-germane.

    • Si daca ajungem in desert atunci va mai merge economia?
      Iti trebuie mai mult creier ca sa intelegi asta sau cum functioneaza certificatele verzi. Tinta de emisii 0 e pe total, adica unii produc certificate verzi si le vand la cei care le consuma.

    • @cristi certificatele de carbon nu se aplica doar la productia de curent, orice instalatie industriala cu putere de peste 2MW care emite CO2 are nevoie de aceste certificate.

      In productia de ciment, sticla, otel, ingrasaminte nu exista solutii care sa functioneze cu emisii 0, deci instalatiile existente in UE isi vor continua activitatea atata timp cat pretul certificatelor de carbon le va permite sa ramana competitive fata de produsele de import.

      Green deal este un plan de de-industrializare si sabotaj economic, vom fi mult mai dependenti de „ajutoare” date cu conditii, cum este acest PNRR.
      Conducerea UE este compromisa si lucreaza impotriva intereselor cetateanului, folosind ca pretext urgenta climatica.

  2. Sărăcie programată; scumpirile la energie sunt făcute prin punerea de piedici investiților in extragerea combustibililor și producerea de energie. Mâncarea se scumpește prin interzicerea anumitor substanțe. O să ne întoarcem la mai puneți o haină pe voi și la salam cu soia.

  3. Se va numi taxa pe respirație. Când respiri, emiti co2 și contribui la schimbările climatice.

  4. Solutii scadere co2…rationalizare curent, rationnalziare benzina, incalzire pe intervale orare fixe…si pe langa asta taxarea puternica a produselor si asa mult prea ieftine din china ca aia nu strang cureaua ca noi…hehe

  5. Se cheamă piața liberă, liberă dar dirijată de inteligențele superioare de la Bruxelles.
    Asta pentru că politicienii, cu vreo două excepții, sînt fie momîi, fie servitorii intereselor „comune”.

  6. Productie China , taxe vamale EU , europeanul plateste .
    Curat onorabil . ))))

  7. absolut toate taxele sunt pasate catre clienti/cumparatori… absolut toate!

  8. va fi o motivare economica, producatorii vor reduce emisiile deoarece acest BCT (base carbon tonne) va creste ca pret/unitatesi companiile care produc energie verde se vor putea dezvolta mai repede. Cel putin asa am inteles eu

    • :)) eu am inteles ca lipsesc banii UK-ului la bugetul bruxellezilor de lux si sunt nevoiti sa inventeze taxe noi sa acopere gaura :))

    • Teoretic, banii ajung la stat si sunt investitii in tehnologii verzi. Practic, certificatele de carbon trec prin mainile unor intermediari, adica din pretul final urias platit de consumatori doar o parte ajunge la stat.
      Modul de tranzactionare a fost ales de bruxelezi, folosind ca motivatie o situatie mai mult ipotetica. Rezultatul l-am vazut in acest an, cand pretul electricitatii a crescut, partial din cauza speculei cu certificate de carbon.

  9. N-am aflat unde se duc banii din cele 234 taxe aplicate oricui se baseste sau stranuta.

  10. Testat si extins gradual ?! adica precum vac cinarea obligatrie care a ajuns in 9 luni de la preconceptie la
    majorat ?

  11. Deci asta inseamna „green deal”, taxarea sclavetilor pana ajung la sapa de lemn.

  12. Adica produsele extracomunitare se vor scumpi, ca doar toate taxele se reflecta in pretul platit de consumator.
    Bravo UE.

  13. Ce ar fi sa ne gandim la 2 uniuni?Una actuala si a doua care sa cuprinda sudul si estul continentului?Fiecare din ele 2 cu planurile ei .

    • Savantii romani, care se pricep la microbiologie inca din gimnaziu, au gasit „solutia”: sa traim cu reguli ca la noi si bunastare ca la ei.

  14. Înainte de a pune taxe și a penaliza sau scoate ceva (așa cum a făcut cu cărbunele ptr centrale electrice și ptr gaz) ar trebui să gândească ce pune in loc. E ușor să tai , dar ce pui in loc? Omenirea nu poate trai numai „pe verde” daca nu pui și ceva sa fie înlocuit ceea ce poluează. Lor le convine că au centralele eoliene și centrale nucleare care furnizează energie, dar restul tarilor care au fost preponderent pe cărbune și gaz, nu pot să treacă cum ai bate din palme. Iar cu mașinile electrice trebuie să poți crea infrastructura , stații de încărcare baterii cat mai dese și baterii cu autonomie mare. Altfel stau in drum lângă mașină și dormi în ea. Sau îți iei camera la hotel pe câteva zile pentru ca sa încerci bateria în peco(care are) să poți să continui drumul. Astea sunt bune ptr oraș dar la drum lung nu sunt viabile

  15. Asta dacă peste 3 ani mai exista UE.

  16. Ce inseamna „taxa pe carbon la granita”?? Pai inseamna ca noi platim otelul si aluminiul din China cu X dolari + taxa, in timp ce oricare alta tara din lume il plateste numai cu X dolari. Fiindca nu e nimeni nebun la cap sa-si puna taxe la granita ca sa-si saraceasca proprii cetateni, sa-i tina in frig sau sa distruga sectorul constructiilor. Taxa pe carbon la granita e cale sigura catre distrugerea Uniunii Europene.

    • Taxa pe carbon la granita ar trebui sa protejeze productia locala care plateste deja certificate de carbon.
      Problema apare atunci cand produsul de la granita vine cu un certificat de origine impecabil pentru care sunt necesare mai putine certificate de carbon.
      Cum o sa verifice UE ca cimentul produs in Africa de Sud, de exemplu, are o amprenta de carbon cu 30% mai mica decat cimentul romanesc?
      O sa ii creada pe cuvant.

  17. Pe când la pușcărie cu această impostoare care a făcut o mare afacere cu cele 1,8 miliarde de doze de vaccin de la Pfizer/BionTech,acolo unde acEO e soțul ei ,și cum tzeparul Catzu a cumpărat cele 120 milioane de doze de vaccin de la ea?!!!

  18. Până când ne lăsăm beliți cu tot felul de taxe imaginare? Am ajuns sa.platim prea mult, tot felul de taxe, că statul și uniune sa se îmbuibe!

  19. Conducătorii ăștia nu mai au neuroni valizi la cutiuță. Auzi debitare: „emisii 0”. Pai totul este o balanță, cerere și ofertă. Când ai surplus, crești absorbția. Ca și cum vrei să pui dop la fund să nu ai emisii.
    Absorbantul de CO2 este pădurea și apa care o întreține. Dacă ar fi o lege ca nu ai voie să tai un copac fără sa pui trei la loc, am avea un viitor. Tai un hectar, plantezi trei. Dar de,…. , vrem baraje și nu mai avem faună, defrișăm și radem păduri întregi, nu investim în sisteme de irigații, și viața se scurge printre degete. Apoi media în loc sa vorbească despre soluții, să educe cofactorii, ea nu știe decât să arate cu degetul. Bate-var Dumnezeu cu nuiaua, până vi s-o trezi neuronu, ca de nu paie mancave-ți ca boii.

  20. Ce mai vrea și hoață asta, ce inepții mai susține ??? Că tot ce spune ea pute a prostie, a corupție și a rahat !!!