G4Media.ro

Vestager, vicepreşedinte al Comisiei Europene, după discuţii cu ministrul Ghinea pe tema…

Vestager, vicepreşedinte al Comisiei Europene, după discuţii cu ministrul Ghinea pe tema PNRR: „Discuţii constructive. Au fost făcute progrese. Mai avem de lucru”

Margrethe Vestager, vicepreşedinte al Comisiei Europene, a scris pe Twitter că a avut o întâlnire „constructivă” cu ministrul român al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, asigurând că „au fost făcute progrese”.

„O întâlnire bună, constructivă cu ministrul român Cristian Ghinea pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Au fost făcute progrese, încă nu am finalizat, mai avem de lucru”.

Ministrul Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a anunţat, după discuţia cu preşedintele Klaus Iohannis, că se are în vedere depunerea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în 31 mai.

Preşedintele Klaus Iohannis a afirmat, marţi, că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă poate fi negociat „mai repede sau mai puţin repede”, dar în final el va fi implementat.

„Este o procedură complicată, fiindcă niciodată până acum nu a existat o astfel de formă de finanţare şi de întocmire a unor planuri naţionale de revenire dintr-o criză gravă. În acest sens fiecare îşi pregăteşte un plan, Comisia împreună cu Parlamentul au anumite ambiţii legate de Europa verde, Europa digitală şi aceste chestiuni se negociază”, a declarat Iohannis.

El a spus că aceste negocieri cu Comisia „nu sunt simple deloc”, dar în final România va avea „un plan foarte bun”, care va fi finanţat şi pus în practică.

Întrebat despre eventualitatea în care planul ar fi respins, Iohannis a răspuns: „Nu există această variantă. Cu Comisia se va negocia până se va ajunge la forma care va fi implementată. Nu-i ca la examenul de Bac, unde eşti admis sau respins. Este un plan naţional, nu-i o jucărică politică. Acest plan naţional reflectă obiectivele Romîniei, Comisia are propriile pretenţii în ce priveşte obiectivele, procedurile, proiectele de investiţii, şi complicaţia care apare, prin durata foarte scurtă în care trebuie implementat. Însă nu există varianta ca acest plan naţionale să fie respins. El poate fi negociat repede sau mai puţin repede, în final el va exista şi va fi implementat. Este cert. Discuţiile cu respins sau nerespins sunt prostii”.

Liderul senatorilor PSD Ştefan Radu Oprea a declarat, marţi, că vicepremierul Dan Barna a eşuat în coordonarea ministerelor responsabile de Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar situaţia este critică. De aceea, PSD solicită un consens naţional cu privire la PNRR.

sursa: News.ro, sursa foto: Facebook

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Mai mult decit rezonabila ne apare modalitatea de implementare a PNRR.Pentru cine inca nu a inteles – fondurile oferite prin PNRR sunt accesibile in conditii ce tin de aparitia unei legislatii coerente , de transparentizarea modului de cheltuire a banilor , de puterea de convingere a Romaniei ce aduce in fata UE si propriile necesitati si nu in ultimul rind de capacitatea de implementare a acestor programe negociate sau in curs de negociere . Pe romaneste – nu avem alta sansa .Pentru cei dornici de garagata ii sfatuiesc sa citeasca de dimineata pina seara declaratiile semi politice numite basme .Avem o sumedenie de firtati creduli ce scriu pe site sau copiaza baliverne din ziarele de scandal .

    • Intrebare legitima:

      AUTOSTRDA PENTRU BICLISTI PE LOCUL AUTOSTRAZII MOLDOVA – PNRR,

      teapa pe care PNL-USR o vor da autostrazilor din Estul tarii?

      in prezent exista autostrazi care sunt incluse in Exercitiul Financiar aferent POIM, a caror sursa de finantare o reprezinta fondurile europene nerambursabile, si separat exista PNRR care va fi aprobat „candva, intr-o forma care, cel mai probabil, nu va include si autostrazile”.

      Conform PNRR:

      ,,Descrierea reformelor si investitiilor aferente componente:

      • Promovarea unui cadru legislativ si institutional privind dezvoltarea de trasee cicloturistice, pedestre, nautice fara motor si ecvestre.

      • Construirea a pana la 3.000 km de piste de ciclo-turism in Romania, finalizarea Eurovelo 6 si a altor trasee similare.

      • Sustinerea rutei Via Transilvanica si a altor proiecte mature initiate de societatea civila si de administratiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fara motor si ecvestre.”

      ,,Implicatii orizontale:

      Contribuie integral cu 100% la tranzitia verde prin investitii in infrastructuri pentru mersul pe bicicleta.” perfect eligibil la PNRR! Tranzitie Verde Moldova va fi cea mai verde din UE!

      Buget : 120 de milioane euro.

      Specialistii Guvernului au constatat ca:

      ,,Prin Romania se propune sa treaca doua tronsoane din traseele EuroVelo stabilite la nivel european, respectiv din Magistrala EuroVelo 6 (“Atlantic-Marea Neagra”) si din Magistrala EuroVelo 13 (“Traseul cicloturistic al Fostei Cortine de Fier”), care leaga Marea Barents de Marea Neagra. Cu toate acestea, inca nu a fost realizat niciun kilometru de traseu.”

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.