G4Media.ro

Vehicule cu emisii zero / Comisia Europeană salută primul acord între Parlament…

sursa foto: Pixabay

Vehicule cu emisii zero / Comisia Europeană salută primul acord între Parlament și  Consiliu care pune capăt vânzării de autovehicule noi cu emisii de CO2 în Europa până în 2035

Comisia Europeană salută acordul încheiat ieri seară, 27 octombrie, de către Parlamentul European și Consiliu care garantează că toate autoturismele și camionetele noi înregistrate în Europa vor avea emisii zero până în 2035, se arată într-un comunicat al Comisiei.

Ca pas intermediar în direcția obiectivului „emisii zero”, noile standarde în materie de CO2 vor impune totodată o scădere a nivelului mediu al emisiilor produse de autoturismele noi de 55% până în 2030, iar pentru camionete de 50% până în 2030.

Potrivit comunicatului, acest acord marchează primul pas în adoptarea propunerilor legislative din cadrul pachetului „Pregătiți pentru 55”, prezentate de Comisie în iulie 2021, și demonstrează, în perspectiva COP27, implementarea de către UE la nivel intern a angajamentelor sale internaționale în domeniul climei.

Vicepreședintele executiv pentru Pactul verde european, Frans Timmermans, a declarat: „Acordul transmite un semnal puternic industriei și consumatorilor: Europa aderă la tranziția către mobilitatea cu emisii zero. Constructorii europeni de autovehicule demonstrează deja că sunt pregătiți să treacă la viteza următoare, introducând pe piață un număr tot mai mare de mașini electrice, la prețuri din ce în ce mai abordabile. Viteza cu care s-a produs această schimbare în ultimii ani este remarcabilă. Nu e de mirare că acest dosar este primul din întregul pachet „Pregătiți pentru 55” asupra căruia statele membre și Parlamentul European au ajuns la un acord final”.

Acest semnal clar transmis producătorilor și cetățenilor va accelera producția și comercializarea de vehicule cu emisii reduse și cu emisii zero și va plasa transportul rutier pe o traiectorie fermă în direcția neutralității climatice până în 2050. Noua legislație va permite sistemului de transport din UE să devină mai sustenabil, va asigura o mai bună calitate a aerului pentru europeni și va marca un pas important în implementarea Pactului verde european. Ea demonstrează clar angajamentul UE de a-și atinge obiectivele climatice și arată că războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei nu ne încetinește tranziția către energia curată, ci, dimpotrivă, ne impulsionează eforturile și ne accelerează progresele către îndeplinirea obiectivului de a deveni până în 2050 primul continent din lume neutru din punct de vedere climatic.

Etapele următoare

Acordul provizoriu încheiat astăzi necesită ulterior adoptarea formală de către Parlamentul European și Consiliu. Odată finalizat procesul, noua legislație va fi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii și va intra în vigoare.

Context

Revizuirea standardelor privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și camionete este una dintre propunerile din pachetul „Pregătiți pentru 55” prezentate de Comisie în iulie 2021 cu scopul de a adapta politicile UE în materie de climă, energie, utilizare a terenurilor, transport și fiscalitate pentru a fi pregătite în vederea reducerii emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55 % până în 2030, în comparație cu nivelurile din 1990.

Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este crucială pentru ca Europa să se transforme până în 2050 în primul continent din lume neutru din punct de vedere climatic și pentru ca Pactul verde european să devină realitate. Instrumentele legislative au fost elaborate cu scopul de a face posibilă atingerea obiectivelor convenite prin Legea europeană a climei și de a transforma în mod fundamental economia și societatea noastră, pentru un viitor echitabil, verde și prosper.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. „cancel culture” în varianta auto

    • Plângi, rusule, plângi! hahhahaha

    • Nenea Ruslan nu te grabi. Din cate am inteles tehnologia de fabricare a bateriei polueaza cat o masina clasica care merge 200.000km, deci fix cam atat cat ii trebuie unui utilizator normal sa caseze o masina. Daca mai pui in calcul si faptul ca in cei aproximativ 10 ani de viata ai autoturismului incarci si curent electric produs prin ardere de combustibili fosili, atunci eu zic ca rusul (asa cum banuiesti tu ca e) are dreptate.

    • @ruslan
      Ai mintea unui director de kolhoz care trimitea la abator caii pe motiv ca sunt animale burgheze.

    • ruslan zizin e prima generatie in pantofi, fiu de primar comunist, care isi ia electrica se sa dea eco la alea din sat, care daca vii cu un coupe te intreaba de ce nu are 4 usi.

    • @Lucian De unde ai „inteles” tu ca fabricarea bateriilor polueaza cat masina clasica dupa 200.000 km?!? Nici studiile platite de industria AUTO Germana nu erau atat de gogonate… Sunt probleme cu electricele, gen timp de incarcare, scaderea capacitatii bateriei iarna, etc, dar de poluat nu au cum polua mai mult deciat in realitatea virtuala a unora…

  2. Oare renunță și restul lumii – Asia, India, China, Africa, America – la masini din astea poluante? Sau doar noi în Europa ne facem praf și pulbere economia, modul de viata, libertatea de circulație și în general tot ce am muncit și adunat? Întreb pentru un prieten

  3. Deci avem 12 ani sa iesim din ioropa ca sa-si poata varsa ei toate cote.tele la noi in tara dupa 2035. Bun…