G4Media.ro

Un elev din Tulcea a primit nota 6,70 la Matematică, iar la…

Goto: Google maps

Un elev din Tulcea a primit nota 6,70 la Matematică, iar la contestație a luat 9,45 / Ministrul Educației nu a enumerat acest județ pe lista celor 17 modificări mai mari de două puncte de la Evaluarea Națională 2022

Un alt caz de modificare cu peste 2 puncte apare în județul Tulcea și a fost sesizat de cititorii Edupedu.ro în rubrica de comentarii. Este vorba despre o creștere a notei la Matematică de la 6,70 – nota inițială, la 9,45 – nota după contestații. Elevul de la Școala Gimnazială Greci fusese depunctat inițial cu 2,75 de puncte.

Ministrul Educației a enumerat la Guvern lista județelor cu modificări de peste două puncte, iar județul Tulcea și cazul de la Greci nu se regăseau pe această listă. Redăm declarația ministrului Educației:

Sorin Cîmpeanu: „Am avut, de asemenea și 17 lucrări, pentru a vă răspunde concret la întrebare, care au avut note modificate cu diferență mai mare de două puncte. Este vorba de 16 lucrări la limba română și o lucrare la matematică. Județele în care s-au înregistrat aceste diferențe, flagrante îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanța, Dâmbovița și Bacău – câte trei note schimbate, existând diferență mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, mai apoi avem Clujul, Călărași, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată, existând o diferență mai mare de două puncte. Sunt și situații de genul celor ale elevului din Bihor, cu diferență de 5,9 puncte. Aceasta a fost cea mai mare diferență, de la 2,80 la 8,70. Greșeala a fost făcută la nivelul la transcrierea notelor în borderou și este încă un motiv pentru evaluarea digitalizată, când profesorii completează direct în fișierul informatic notele acordate. Am avut și o diferență de 3,75 puncte în județul Prahova, tot la limba și literatura română, lucrarea fiind în Buzău. Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar, pentru a nu mai apărea astfel de situații este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate”.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Profesionlismul dascalilor scoliti la scolile de tip SRL, furnizoare de diplome . Sistemul bugetar numai astfel de absolventi angajeaza pt ca aici nu se cere competenta, dar se plateste bine.

    • Problema majora nu este ca s-a mai gresit la transcrierea in/din borderou, ci faptul ca majoritatea notelor acordate in urma contestatiilor au fost crescute.

  2. Ar trebui să fie pedepsiți aspru cei care greșesc grav în orice domeniu. Dar…nimeni nu pățește nimic. Problema este că nu știm care dintre corecturi este bună? Prima sau a doua? Este vorba de diferențele de până la un punct. La diferențe mai mari se recorecteaza-a 3-a corectura. Un alt aspect este faptul că, încă, se copiază la examene….Unii sunt prinși iar alții nu sunt prinși…Se copiază cu căști, cu acordul supraveghetorilor din sală, se camufleaza camerele…etc. Nu se va schimba nimic dacă nu se iau măsuri drastice.