G4Media.ro

UE pregăteşte sfârşitul maşinilor diesel şi pe benzină: Comisia Europeană ar urma…

Sursa: Unsplash.com

UE pregăteşte sfârşitul maşinilor diesel şi pe benzină: Comisia Europeană ar urma să anunțe că din 2035 singurele autovehicule noi ce vor putea fi vândute vor fi cele electrice

Comisia Europeană ar putea propune miercuri reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, una dintre măsurile de mediu menite să combată schimbările climatice şi să pună în aplicare Pactul Verde european. Conform mai multor surse citate joi de AFP, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi, scrie Agerpres.

În UE le-a fost impus încă de anul trecut producătorilor auto un plafon mediu de 95 de grame de CO2 pe kilometru, care va fi diminuat treptat până la 100% în 2035, dacă propunerea Comisiei Europene va îmbrăca această formă anunțată de AFP.

Aceste cifre, aflate încă în discuţie, presupun o imensă constrângere pentru o industrie care până în anul 2027 va trebui să se adapteze în plus şi înăspririi normelor de poluare pentru motoarele termice.

Pe o piaţă care la nivel global a regresat din cauza pandemiei, vânzarea maşinilor electrice avansează puternic. Acestea au reprezentat 8% din înmatriculări în Europa Occidentală în primele cinci luni ale acestui an, respectiv circa 356.000 de vehicule, mai multe decât în întreg anul 2019.

Noile reglementări vor favoriza şi mai mult aceste vehicule şi vor stimula abandonarea celor hibride şi hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric şi bateria. Un motiv de nelinişte pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE şi care încă mizează mult pe această tehnologie de tranziţie.

Dacă Bruxellesul instituie măsuri de sprijin mai ales pentru dezvoltarea bornelor de reîncărcare, ”suntem deschişi unor reduceri suplimentare de CO2 în 2030”, a declarat recent Oliver Zipse, preşedintele Asociaţiei europene a constructorilor auto (ACEA).

Acest lobby, care mult timp s-a luptat pentru a încetini această tranziţie, este însă profund divizat. Majoritatea membrilor săi cred că o electrificare prea rapidă va creşte preţul autoturismelor, va distruge locuri de muncă şi va favoriza concurenţa chineză, care se află în avans la capitolul baterii.

Însă Volkswagen, compania lider european în sectorul auto, cu circa un sfert din vânzări, s-a alăturat celei americane Tesla în promovarea vehiculelor 100% electrice, după scandalul ”Dieselgate” din 2015 ce a dezvăluit că producătorul european a falsificat emisiile motoarelor diesel.

”Este un mare conflict în interiorul ACEA. Din cauza Dieselgate, Volkswagen s-a îndreptat spre electric pentru a-şi îmbunătăţi imaginea. Grupul a acceptat investiţii enorme şi acum are produsele ce respectă viitoarea legislaţie”, explică analistul german Matthias Schmidt. Prin urmare, grupul ”Volkswagen este perfect poziţionat pentru a câştiga cotă de piaţă şi a-şi trimite în zid unii concurenţi”, adaugă acesta.

Volkswagen a anunţat în luna iunie că între anii 2033 şi 2035 va înceta să vândă în Europa motoare cu combustie.

”O maşină are în general o durată de viaţă de 15 ani. Dacă vrem să avem un transport complet lipsit de emisii de carbon în 2050, atunci ar trebui ca ultima maşină cu motor termic să fie vândută cel mai târziu în 2035”, estimează Diane Strauss, membră a ONG-ului Transport şi Mediu din Franţa.

Într-un clasament publicat în luna iunie, acest ONG a criticat companiile Daimler (Mercedes), BMW, Stellantis (PSA, Fiat) şi Toyota pentru proiectele lor ”puţin ambiţioase”, întrucât aceşti producători încă mizează în mare măsură pe hibridele reîncărcabile, considerate poluante. Renault şi Hyundai sunt bine plasate în acest clasament, dar în urma Volkswagen şi Volvo.

Sfârşitul motoarelor electrice în ”2035 este un bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social, şi 2040, care ar fi prea târziu pe plan climatic”, remarcă preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin. Acesta pledează şi pentru crearea unui fond de ”mai multe miliarde de euro” pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii din sectoarele ameninţate de această mutaţie tehnologică.

Sursa: Unsplash.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

44 comentarii

  1. Dacă vinzi maşini pe benzină în 2035, înseamnă că vor fi utilizate până în 2050, cum rămâne cu „zero emisii în 2050”?

    Şi ce compromis, când clima încălzită face praf planeta şi sunt temperaturi extreme şi valuri de căldură peste tot?

    Producătorii auto îşi bat joc de inteligenţa cetăţenilor. Hai încă o subvenţie!

  2. As da in ei ca in hotii de cai, apoi i-as inchide in baza Guantanamo si le-as pune in boxe la un volumde 95 dB, 24/24 sunetul motoarelor cu combustie interna

    astia s-au tampit de tot, nici nu mai stiu ce sa inventeze se na jecmaneasca

  3. avioane, vapoare etc… si ca sa incarcam masinile electrice trebuie produsa mai multa energie electrica, cu poluarea aia ce facem?

    pe langa asta, se stie ca industria de crestere si sacrificare a animalelor este cea mai poluanta, cand se va interzice aceasta industrie?

  4. Sfarsitul mobilitatii, masinile electrice au autonomie reala de maxim 300 de km !
    Adio vacante cu masina personala cu familia in Grecia ! Va lua 3-4 zile sa parcurgi 1500 de km cu masina electrica !

    • O sa schimbe lumea masinile la hanuri cum se schimbau postalioanele / caii.

      N au zis astia, care sunt stapanii nostri, ca nu o sa mai avem proprietati si ca vom fi fericiti (cu duhul)?!

    • X-link
      E mult mai simplu sa schimbi bateriile nu toata masina.
      Daca constructorii auto se vor decide sa le faca modulare si compatibile.
      Problema e alta; deocamdata nu ne batem capul dar din ce se vor fabrica miliarde de baterii si cat ne va costa?
      Nu ma refer la costul in bani ci in poluare chimica nereversibila. Pe langa asta, poluarea din hidrocarburi va fi ramas o gluma naiva…

    • o tesla model 3 are range 600km. se incarca 1000km/h, adica in 20min iei un +300km.
      pentru 1500km merita sa pleci cu avionul, romanul tot roman ramane, ajunge rupt dupa 1500km si se intoarce din concediu tot rupt. :))

    • Mario, x-link – Cât de retrograzi sunteți în stare să fiti?

      În momentul ăsta, în 2021,există tehnologia necesară ca o baterie de mașină electrică să fie încărcată în 40 de minute.

      Articolul vorbește de 2035, adică peste 14 ani.

      Ia ziceți voi, răzvrătiți de serviciu, cumva în 1993 știați voi că va exista smartphone?
      Nu, eventual văzuserăți ideea prin vreun film sau vreo carte science-fiction.
      14 ani mai târziu apărea iPhone-ul, în 2007.

      Ce globuri de cristal aveți voi de sigur știți că în 2035 o mașină electrică nu va avea autonomie mai multă decât poți conduce fără să ai pauză de somn, că bateriile nu vor putea fi încărcate în 30 de secunde sau ambele deodată???

      „Nu, băăă, ni se restrânge mobilitatea!!! N-o să mai avem voie să avem mașină!!!”

      … CU PERJE.

    • Si in 14 ani ce crezi ca se va intampla in Romania cu reteaua de statii de incarcare? Zero. Nada. Canci. Ciuciu.
      Se incarca repede daca ai stati de incarcare si daca sunt cu incarcare rapida.
      Ce nu intelege lumea e ca nu doar trebuie statii de incarcare peste tot, trebuie si ca energia sa fie din resurse regenerabile conform dorintelor UE.
      Si din nou energia din resurse regenerabile in Romania peste 14 ani: zero. nada, ….

    • Gicule, Gicule… Informează-te înainte să înșirui verzi și uscate.
      În România ai acum peste 100 de proiecte eoliene și PV acum în stadiu de greenfield, care peste 5 ani vor fi deja operaționale. Unele mai mici, altele mari de tot. Cele mai multe (peste 90%) nu au nicio legătură cu Statul Român, drept care vor fi gata la timp. Plus vreo 30 de parcuri deja funcționale. Plus câte se vor face de-acum încolo tocmai ca să acopere necesarul. Cu care Statul, repet, nu are nicio treabă, sunt întreprinzători privați.

      Acum sunt vreo 20 de proiecte de rețele de reîncărcare, fie în parteneriat cu benzinării, fie ale distribuitorilor de energie electrică în diverse stadii de realizare. Unele sunt doar proiect, altora le vezi încărcătoarele prin benzinării, uitate, că mai nimeni nu are mașină electrică.

      Odată cu anunțul ăsta vor fi făcute disponibile și fondurile pentru crearea a și mai multe stații de reîncărcare.

      În plus, pare că nu îți dai seama de un amănunt: hidrocentralele sunt tot resursă regenerabilă. Așa că în ce fel suntem 0 la regenerabile???

    • @FallusBlegus: sunt tehnologii aflate în stadii avansate de testare pe la diverși producători, dacă te interesează subiectul caută pe Goagăl pentru informații publice sau pe dark web după unele nu chiar atât de publice.

      Nu sunt secretara ta, să îți fac sinopsis.

    • Oooo, dar a venit și Lacrimosa Domini! Deja toți retrograzii sunt p-aici, o companie selectă de indivizi care susțin că în 14 ani tehnologia nu are cum să avanseze.

      Dacă azi nu există sigur nici atunci nu va exista! Iar dacă va exista oricum va fi nașpa!

      Înlăcrimată făptură, Tesla face teste cu încărcătoare la 250 kW, ABB produce încărcătoare la 350 kW la 500A.

      Având în vedere că nu le testează punând limba pe ele să vadă dacă îi gâdilă curentul (cum făceai tu cu cărămida de 9V la ora de fizică) înseamnă că au și baterii pe care să le încarce de la ele.

      Și mai înseamnă că pot face cercetare pentru obținerea unor baterii mai performante, că doar nu s-a ajuns tocmai acum la limita limitelor conceptului de „acumulator”.

      Hai noroc și îți doresc să trăiești ca în secolul XX.

    • Păi ce facem, Lăcrimuță, primim răspunsuri și atunci schimbăm problemele de urmărit?

      Venim cu liste noi că „alea vechi nu mai e bune”?

      1. In caz ca nu ai citit nici discuția și nici articolul, tocmai aici era șpilul, nu se întâmplă acum, ci în 14 ani.

      2. Nu există garanții nici că nu mori într-o oră, dar cred că ai deja programul stabilit pe diseară.

      3. Da, trebuie firăraie nouă. Și? Nu au și minerii nevoie de job-uri?

      4. Mașina electrică nu a facut față pentru că aveai alternativa extractului din oase de dinozaur care la vremea aia era ieftin și dens din punct de vedere energetic.
      Între timp prioritățile s-au schimbat un pic, e cam cald afară pentru că întotdeauna ne-a interesat cea mai ieftină alternativă.

      5. Metalele foarte rare pot fi înlocuite cu altele mai puțin rare. Sau vor putea.

      6. Da, dar per ciclu generează mai puțin dioxid de carbon și gaze cu efect de seră. Dacă nu intelesesei, nu poluarea e cea mai mare problemă ci încălzirea globală.

      7. Moduri de creștere a capacității de producție de electricitate există. Iar în ce privește optimizarea consumului, indiscitabil se pot îmbunătăți lucrurile. Hai, zău, nu veni cu asta, că e falsă.

      8. Flash news, Lăcrimuță, pilele cu hidrogen alimentează tot un motor electric. Numai că producția de hidrogen e una energofagă în ultimul hal.
      Dacă se găsește o soluție de a produce hidrogen foarte economic, da. Fuel cell-ul ar putea fi soluția mai bună.

      Acum du-te repede și pupă-ți hibrida și zi-i că n-o vei înșela vreodată, casă de piatră vă doresc.

    • Lăcrimuță, 14 ani de cercetare susținută și finanțată suficient înseamnă, de exemplu, timpul scurs de la confirmarea empirică a existenței fisiunii nucleare, în 1938, până la prima bombă termonucleară detonată în 1952, Ivy Mike.

      Știu, vrei atât de tare să ai dreptate. Numai că istoria te contrazice cu atâta încăpățânare… 🙂

      Succes în Dubrovnik cu mașina ta.

  5. Tare mi-e teama ca vom repeta experienta de pe vremea lui Ceausescu cand stateam noptile la coada la benzina. Noi, astia care locuim la bloc, o sa dormim in electrica la coada la statiile de incarcat – chiar daca e doar o singura masina in fata ta, tot risti sa stai cateva ore pana se incarca aia complet… Riscul asta va exista atata timp cat nu ai propria ta statie de incarcare sau pana cand se va dezvolta o masina electrica cu incarcare full in 5-10 min.

    • cand te duci la supermarket si faci cumparaturi ai incarcat masina 80%, intr-o 1h.

    • Cand te duci ACUM la supermarket esti unul dint-o suta, cel mult, care incarca bateria. Nu se cunoaste
      Daca toti vor fi pe electric, se schimba calimera.
      Plus ca si pomana asta cu incarcare gratis la supermarket se termina in urmatoarele cateva luni. De fapt nu mai e general… Asta semana un pic cu a oferi droguri gratis ca sa creezi dependenta. Dupa ce SupermarketX va primi nota de plata pentru incarcat 10 masini simultan (la o suta de locuri de parcare) … A-ntarcat balaia!

    • Chestia cu supermarketul se va termina destul de repede. Până acum, când aveai o mașină electrică sau două la mia de mașini care treceau prin parcare era un gest de bunăvoință din partea lor. Plus că toți aveau încărcătoare nu foarte rapide.

      Când toată lumea va fi pe mașini electrice, o vei încărca la stație ultra-rapidă, care va fi ca o benzinărie, și vei plăti, ca la benzinărie. Probabil va fi un preț comparabil per km sau marginal mai scump, că prețul pe termen mediu și lung la energie nu va scădea niciodată atâta vreme cât nu se inventează fuziunea rece.

  6. Ce urmează la Romania?
    Invazia de 14 ani a autoturismelor SH din Europa!
    Cine sa le oprească!
    Cațu nu vrea!
    Cocalarul nu vrea!
    Interlopu fara „Audili” nu este interlop!

  7. Si ce vom face cu miliardele de baterii care vor fi uzate? Acesti dobitoci ne mint cum respira, poluarea va fi la fel, plus ca tu reduci noxele de la masini (parca navele si avioanele nu polueaza) si dupa aia erupe un vulcan si ti a adus nivelul de co2 inapoi, pt ei nu au inteles va Planeta are propria functionare.

    • lasati avioanele si vapoarele ca nu alea polueaza. bateriile se recicleaza si oricum nu le respiri, ar trebui sa te plangi ca respiri toate dpf-urile scoase si toate noxele masluite.

    • 009, aici te înșeli.
      Un motor diesel marin de cargobot poluează la pornire și la manevrele de ieșire din port mai mult decât poluează un oraș de mărime medie într-o lună.
      Pentru că nu arde motorină, ci un bitum, practic resturi de rafinărie.
      Dacă te uiți pe un grafic făcut corect, transportul marin de mărfuri de mare tonaj e cam cea mai poluantă formă de transport la ora asta. Motivul pentru care nimeni nu vrea să se atingă de el e pentru că, dacă îl taxezi în același regim de „carbon tax”, prețul oricărui bun care trebuie transportat pe apă explodează, la propriu.

    • @009 cat poluezi sa produci bateriile? Stii cat consuma un avion? 3000 litri de kerosen pe ora. Cam cat arzi tu pe an cu opelul corsa! Si vvei fi surprins cat polueaza cele mai mari 5 nave din lume. Intereseaza te!

    • @Stratosfericu – exagerezi in ce priveste consumul unei nave maritime in timpul unei manevre .
      Un tank petrolier de 300 mii tone consuma , astazi , intre 35 si 45 tone pacura pe 24 de ore . Aceleasi nave in anii 2000 consumau 70-75 de tone / 24 ore .
      China consuma zilnic 150 mii tone titei .
      Daca faceti o balanta consum – transport , navalul reprezinta cea mai ieftina alternativa .
      PS : CET Bucuresti arde peste 5 tone de pacura zilnic .

    • Er si Stratosfericu
      La manevre vaporul consuma motorina. Trece pe pacura dupa ce intra pe curs normal, cand nu i se mai cere raspuns rapid la comenzi.
      Nu poate arde reziduuri pentru ca foloseste aceleasi injectoare ca si la manevra si acelasi principiu de aprindere prin compresie, deci combustibilul se injecteaza in camera de ardere aproape sub forma de vapori. Pacura ajunge la motor cam la fel de fluida ca apa. Dupa o filtrare fara de care trebuie sa tot opresti si sa segmentezi.
      Motorul unui vapor z unul care se respecta – e mai monitorizat decat un bidon bmw la mana a paispea. Mai avansat decat CET-urile din RO. Pentru ca e vorba de randament, adica bani. Bani care nu vin din subventii, ci din diferenta dintre ce cheltuiesti si ce incasezi.

  8. Azi impunem niste autovehicule total nefezabile, cand avem nevoie sa ne deplasam in timp rezonabil pe distante lungi, maine suprataxam incalzirea cu centrale proprii, ca la comun e mai bine, poimaine suprataxam combustibilii pentru avioane, ca prea s-au obisnuit europenii sa circule pe distante lungi cu avionul la preturi rezonabile, raspoimaine va trebui sa ne programam cu minim 24 de ore inainte la canalizare, daca vrem sa ne facem nevoile, ca asa vrea muschii hipsterului etc. etc. Minunata lume noua!

    • Te întreb și pe tine: în ce glob de cristal te uiți când spui că nu vor fi fezabile peste 14 ani?

      La ce universitate online ți-ai luat diploma de futurolog? Fox-OAN?

  9. 😂😂😂😂😂😂😂
    electricele nu sunt bune ca polueaza bateriile, nu poti sa le incarci in 5-10min. mai bun e loganul de 5k sau e60 la 3k, conduci 1500km pana in grecia si gata viata. ai fost smecher de smecher. ai lins o icoana si poate primesti si o virgina pe lumea cealalta…

  10. Ar trebui sa decida piata ce masini vor circula peste 15 sau 100 de ani, nu U.E. prin masuri arbitrare care tin de un stat totalitar.
    Va este dor de CCCP si satelitii sai !?

    • Absolut corect !

      UE a virat la stânga grav. Singura economie capitalistă, cu economie de piață, a rămas SUA. Cât o mai ține și la ei, că presiunea pentru măsuri socialiste e mare și acolo.
      UE, cu planificări pe cincinaluri, pe zeci de ani, chiar amintește de comunism.

    • Si cu ce te deranjeaza ca sunt ingropate? Trecand peste faptul ca tocmai se construiesc fabrici in care sa le recicleze.

  11. Pentru localități izolate în vârf de munte, deșert sau aiurea cum ajunge curentul electric. Producția locală de energie nu e la îndemâna oricui, cel mult pentru iluminat și consum redus pentru mașini electrice, încălzire nu prea merge fără investiții serioase.

    • Cu ce mașină te urci în vârf de munte acum? Cu ce mașină pleci în deșert fără să ai un punct de alimentare stabilit? Despre ce vorbești, de fapt???

    • În vârf de munte ajungi cu Loganul, care are vreo 1000 de km autonomie la un plin , eventual cu 2 canistre in portbagaj.
      Stratosfericule, ești un trol sinistru, argumentele tale sunt aberante, dar tot insiști.

    • Ei, atunci o să fii limitat la autonomia aia de peste 14 ani, care o fi.
      Da’ ia zi, așa e că e absolut necesar să mergi 1000 de km până în vârful muntelui fără să alimentezi (că și acum ai benzinării pe traseul ăla de 1000 km sigur), după aia trebuie să bagi din canistră în rezervor și să mergi tot drumul până ajungi pe roșu inainte de a alimenta, nu?

      Zi, Mario, spune-ne tu cum va fi peste 14 ani, abia aștept să aud.

    • Mario, ajungi cu Loganul în vârful muntelui dacă ai drum până acolo. Altfel nu. Dar… vedea-te-aș cum te urci cu Loganul pe Colții Morarului sau pe creasta Pietrei Craiului. Ar fi amuzant.

      Dacă ai drum, sigur e și o benzinărie la poalele muntelui ăluia în vârful căruia ajungi tu. În România nu ești niciodată la mai mult de 40 km de o benzinărie de vreun fel. Iar benzinăria aia, ce să vezi, are curent electric. Așa că PESTE 14 ANI cel mai probabil va avea și o stație de încărcare, dacă nu mai multe.

      Drum bun cu Loganul tău încărcat cu canistre înspre Siberia. Acolo probabil nu vor fi stații de încărcare.

  12. Mamaaaa, te uiti la comentariile astea si…. Unul mai destept ca altul! Ei le stie pe toate. Daaaa, pe toate.

  13. Cu surprindere vad ca nimeni nu a citit acel Pact verde care e putred din primul paragraf contrazicand cu nerusinare una dintre cele mai bune teoreme economice si anume Pareti. Europa isi propune sa ajunga la 0 emisii avand la ora cand a fost propusa legea pentru mediu 10% din emisiile globale de CO2.
    Capetele seci se ocupa sa reduca 10% lasand restul de 90% in plata domnului.
    UE degeaba va reduce la 0 pt ca India si China si Africa si America de sud si Asia subdezvoltata care au un 80% nu o vor face ba chiar le vor creste pentru a se dezvolta, ca urmare frectie la picior de lemn.
    Romania va fi mandra posesoare a cazanelor diesel pana in 2100 ca si acum, cand orice sarac isi ia o masina nemteasca diesel cu fum pe teava cu doar 1099,99 euro.

    • toti producatorii de masini se agita cu electrice de nevoie, vw vinde 9mil de masini pe an si doar 5% electrice.
      tesla anul asta vinde 800k cu crestere anuala de minim 50% inclusiv pe pandemie. restul au avut scaderi si de 10%. tesla are avans tehnologic vreo 5 ani in fata, construieste o fabrica 1 an, restul anunta in vreo 3 ani, toti dau ce vor face in 2024, 2030, 2035…. mult departe si cum la promisiuni neonorate sunt campioni nu ii crede nimeni.
      tesla are charger in bucuresti de 250kw, restul vor fi nevoiti sa se ridice repede la nivel daca vor sa mai vanda masini. cine isi cumpara masina pe care o incarci cu 50kw cand restul au 250kw?
      o tesla consuma 15kw/100km, la supercharger ai curent cu 0.25$ adica 1ron cu tva, te costa 15ron/100km, pe cand o bezina consuma 10% cel putin in traficul din bucuresti adica 58ron/100km.
      la sfarsit de an tesla berlin va produce, vor scadea preturile si pe europa, au anuntat masina la 25k, tranzitia vine peste noi rapid in 2-3 ani. chargerele vor apare pentru ca iti vor vinde curent la pret triplu, energia verde in romania este la nivel de 24%.
      nu va faceti griji, tehnologia vine peste noi cu toti petrolistii, antivaccinistii, religiosii…

  14. Am citit toate comentariile si nu pot sa ma intreb daca vreunul dintre cei care au postat pe aici are idee despre faptul ca Europa nu traieste intr-un glob (de cristal, sticla sau rahat) ci pe planeta Pamant, care planeta mai are si state ca China (la care poluarea este maxima si care, culmea, nu numai ca nu vrea sa se alinieze la masurile utopice ale Europei, dar in 2020 a construit centrale electrice pe carbune totalizand 38.4 GW, cam de 3 ori cat s-a construit in restul lumiii), India, Vietnam (si astea vor sa construiasca centrale electrice pe carbune), SUA, state ce au mari probleme cu poluarea.
    In aceste conditii, de geaba incearca ONG-urile sa impuna diminuarea amprentei de CO2 doar la nivel european, caci aerul circula (are acelasi prost obicei de la formarea Pamantului ) si, pe cale de consecinta, poluare cu CO2 tot va exista, afectarea stratului de ozon tot va avea loc, fie ca vor utopistii din Parlamentul European fie ca nu vor! Daca trot vor sa reduca emisiile de CO2 ar trebui sa introduca norme de poluare similare celor din industria auto si in cazul productiei de aviaoane (un avion Boeing 737 alibereaza in atmosfera circa 210kg CO2/km, uppps! ) si al productiei de nave!
    Si voi discutati de automobile electrice (chiar, ce ar fi mai poluant 1000 de litri de benzina aruncata pe pamant sau o baterie LIPO sau LI-Ion, sparta si aruncata tot pe pamant? ), de statii de incarcare (ca sa ai statie de incarcare trebuie sa ai o sursa de energie electrica, care cu ce functioneaza si cu ce va functiona in viitor?) si alte aspecte triviale si lipsite de importanta imediata sau pe termen mediu!

    • Dar oare timpul nu mai conteaza?
      Cate masini alimenteaza la o benzinarie pe timp de vara sau iarna, la o statie de carburanti?
      Pai daca are 6 pompe, a 5 min per masina, rezulta 12 pe ora, ori 6 pompe, egal 72 masini. Aplicam un coeficient de corectie, si raman 60 pe ora! Cu plinul facut!
      Acum cineva sa incerce asta cu o statie de incarcare electrica, cu 6 prize!
      Ps. Daca cresti nr de prize, creste spatiul de parcare! Caci nu poate fi vorba de incarca si pleaca! Ci de parcheaza si pleaca… dar vreau incarcare full, sa fim sinceri, trebuie sa echivaleze cu rangeul de benzina. Adica limitam sau ridicam capacitatea teoretica necesara parcurgerii range-ului respectiv.
      Parerea mea este ca neavand toate datele, ne vom construii viitorul pe o teorie. Istoria e neiertatoare, chiar daca cineva zambeste, un razboi, fara motiv aparent, v-a aparea. Doar orbii nu-l vad.
      Omenirea a dus MEREU, razboaie pe resurse, acum avem EMC impuls, si ” inamicul” i-a o pauza.
      Urmati ideea, nu cat de bine scriu.