G4Media.ro

Transportatorul aerian național din Republica Moldova, Air Moldova are probleme financiare, cu…

Sursa foto : airmoldova.md

Transportatorul aerian național din Republica Moldova, Air Moldova are probleme financiare, cu risc de insolvabilitate, anunță  Autoritatea Aeronautică Civilă de la Chișinău / AAC: Am cerut suspendarea vânzărilor de bilete pe 2023 pe rute și zboruri neconfirmate

Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) din Republica Moldova a finalizat inspecția inopinate efectuate la operatorul aerian național „Air Moldova”, scrie unimedia.info.  Autoritatea menționează că au fost depistate deficiențe grave de ordin financiar, ce pot perturba buna funcționare a operatorului și siguranța operațiunilor aeriene planificate.

„Operatorul aerian pare a avea majore dificultăți financiare, confruntându-se cu probleme de stabilitate financiară și un potențial risc de insolvabilitate, fiind necesar de a începe imediat un proces de management al riscului şi de a urmări îndeaproape toate aspectele de interes și de a se folosi un instrument de evaluare şi/sau un instrument de supraveghere continuă a acestuia pentru a identifica în continuare acțiunile ulterioare”, arată

În acest sens, Autoritatea a solicitat de la Air Moldova, elaborarea și prezentarea spre aprobarea AAC a unui plan de acțiuni corective, care să stabilească acțiunile de remediere a situației financiare precare, pentru a asigura buna funcționare a operatorului aerian. 

În același timp, din informațiile apărute pe rețelele de socializare, constatăm că Air Moldova a inițiat o campanie de promovare de comercializarea a biletelor de transport aerian pentru sezonul de vară a anului 2023, în lipsa unui orar de zbor aprobat de către autoritate, iar pentru unele destinații și lipsa autorizațiilor pentru exploatarea rutelor regulate, mai spune Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) din Republica Moldova .

Astfel, având în vedere rezultatele inspecției inopinate, AAC a solicitat Companiei Aeriene „Air Moldova” suspendarea comercializării biletelor pentru destinațiile pentru care nu există un orar de zbor aprobat corespunzător și/sau autorizația pentru exploatarea rutei regulate.

Totodată, în vederea stabilirii tuturor circumstanțelor și eventual atragerii la răspundere a persoanelor ce se fac vinovate de încălcările menționate, Autoritatea Aeronautică Civilă a înaintat un demers în adresa organelor de drept”, informează ACC.

În replică, scrie tv8.md, Air Moldova consideră că Solicitarea Autorității Aeronautice Civile (AAC) de a stopa comercializarea biletelor pentru sezonul 2023, este „nefondată și nelegitimă”, iar implicarea AAC „în activitatea comercială a companiei aeriene” ar fi „un abuz”.

Air Moldova a fost înființată  prin decret prezidenţial la 12 ianuarie 1993, se arată pe site-ul său, dar acum este o companie privată. Procesul de privatizare a fost câștigat în 2018 de compania românească Blue Air, care s-a retras un an mai târziu. Acum, pachetul respectiv este deținut de un cetățean leton.

Presa de la Chișinău a scris în 2019 că Blue Air a fost doar un paravan într-un proces de privatizare dubios și rapid care a avut loc în octombrie 2018.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Maia numai pițipoanca nu este. Este doar o doamna feminină, educata si elegantă.
    Doar nu vroiai sa fie ca maimu.ta bo.rata si an.alfabeta cu moa.ca sttam.ba si corp de bar.bat la care fu.ti tu?

  2. Dupa Romania care a ramas cu Taromul pe duca vine si Moldova. Ei la-s vin alti mai destepti si acopera zona cu placere. Vivat WizAir ! Chiar daca nu-s excelenti dar macar sunt pe profit si cu o flota de cel putin 7 ori peste Tarom.

  3. Moldova s-a dus de rapa sub conducerea rusofila de zeci de ani. Cand te „binecuvanteaza” mama Rusie, praful se alege de tine