G4Media.ro

Traficul din Bucureşti, sugrumat la început de an şcolar de zeci de…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Traficul din Bucureşti, sugrumat la început de an şcolar de zeci de şantiere / Coșmarul va începe odată cu anul universitar, la 1 octombrie

În acest moment în Capitală există nu mai puţin de 88 de şantiere care îngreunează şi mai mult traficul dat deja peste cap de începerea noului an şcolar, potrivit datelor oficiale ale Primăriei București. Specialiştii în mobilitate urbană consultaţi de G4Media.ro sunt de părere că pentru şoferii bucureşteni, coșmarul va începe odată cu începerea anului universitar.

„Conform bazei de date existente la nivelul municipiului București, în prezent se află în derulare un număr de 88 de lucrări de infrastructură tehnico-edilitară și stradală (apa, canal, gaze, electrice, termoficare, reabilitare rețea stradală, reabilitare infrastructură de transport public etc.).”, se arată într-un răspuns al Primăriei Municipiului Bucureşti pentru TVR.

Cu alte cuvinte, şantierele bucureştene sunt puncte negre, aglomerate, care pun presiune foarte mare pe traficul existent. Spre exemplu, pe Şoseaua Pipera, pe o distanţă de aproximativ 200 de metri, sunt trei şantiere ale Termoenergetica unde nu se mai lucrează de două luni. Acestea blochează o bandă de circulaţie în diferite puncte şi creează foarte des ambuteiaje în zonă.

În Sectorul 6, pe linia tramvaiului 41, şantierele deschise pentru refacerea staţiilor care sunt prea mici pentru noile tramvaie achiziţionate de municipipalitate aduc aceleaşi neplăceri şoferilor.

Pe lângă şantierele mici care în cele mai multe cazuri blochează o bandă de circulaţie sau două, există şi opt şantiere mari care ţin de Primăria Capitalei, Metrorex sau Primăriile de Sector (Doamna Ghica, Prelungirea Ghencea, bulevardul Pallady, intersecția bd. Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, Piața Eroii Revoluției, Piața Unirii, intersecția străzilor Drumul Taberei și Brașov, Șoseaua Gării Cățelu, linia tramvaiului 41).

Dintre acestea, cele mai problematice pentru traficul bucureştean sunt şantierele de la Doamna Ghica şi Prelungirea Ghencea. Acestea au cele mai multe termene depăşite. Dacă în cazul Pasajului de la Doamna Ghica, lucrările au început în 2018 și trebuiau finalizate în mai 2020, în cazul şantierului de pe Prelungirea Ghencea, lucrările au început în 2019 şi ar fi trebuit terminate în 24 de luni.

„Având în vedere că şantierul a început în 2019 şi suntem în 2022, deja primul termen este depăşit din start, iar actualul primar a promis că în august va face demolările pe următorul tronson, nu s-a întâmplat asta, şi că va fi finalizat primul tronson, nu s-a întâmplat nici asta. În continurare, la orele de vârf facem patru km în o oră, oră şi jumătate.”, a declarat preşedintele Asociaţiei Prelungirea Ghencea, Delia Mihalache.

Specialiştii în mobilitate urbană spun că traficul din Bucureşti va fi şi mai aglomerat odată cu începerea anului universitar.

„Sperăm ca din ele (şantiere -n.r.) să vedem finalizate sau măcar restrânse până la 1 octombrie. Deocamdată nu se circulă nici rău dar nici cum ar trebui să se circule. Problema va fi când începe şi anul universitar. Încă sunt concedii, încă nu este traficul la volumele cele mai urâte posibil.”, a declarat pentru G4Media.ro, Andrei Marin, specialist în mobilitate urbană.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Ce înseamnă Noul București: Un oraș în care oamenii respiră mai bine, se mișcă mai bine, câștigă mai bine!
    :))

  2. Problema este impredictibilitea si inghesuiala din transportul public la orele de varf!
    In plus, in multe zone nu poti ajunge pentru ca nu exista transport in comun care sa mearga pe acolo!