G4Media.ro

Tesla, implicată într-un scandal în China: Un șofer care conducea un model…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Tesla, implicată într-un scandal în China: Un șofer care conducea un model autonom a ucis două persoane/ Șoferul invocă defecțiuni tehnice ale mașinii, compania lui Musk acuză bărbatul că a încurcat frâna cu accelerația

Tesla va asista autoritățile chineze în investigarea unui accident dramatic al modelului Tesla Model Y în Guangdong, China, în urma căruia au murit două persoane și au fost rănite trei, transmite electreck.co.

  • (Notă: Electrek este un site american de știri dedicat transportului electric și energiei sustenabile, cunoscut pentru promovarea transportului electric în general și a Tesla în special).

Însă pe rețelele de socializare au circulat zvonuri cu privire la posibilele cauze ale accidentului, cele mai multe dintre ele neadevărate sau imposibile. Accidentul a avut loc pe 5 noiembrie, iar pe rețelele de socializare chineze a circulat un videoclip.

O înregistrare video arată o Tesla Model Y care încearcă să parcheze, apoi pleacă în viteză pe un drum cu două benzi, deviază între benzi cu viteză mare, lovește lateral mașini și motociclete înainte de a se izbi în cele din urmă de fațada unui magazin, aproximativ 30 de secunde și 2,6 kilometri mai târziu, conform electreck.co.

Un membru anonim al familiei șoferului, un bărbat în vârstă de 55 de ani, a declarat că șoferul a avut probleme cu pedala de frână atunci când se pregătea să tragă pe dreapta în fața magazinului familiei, după cum a relatat Jimu News. Din câte se pare, șoferul a supraviețuit cu răni.

Tesla, așa cum se întâmplă adesea, a susținut că jurnalele vehiculului arată că pedala de frână nu a fost apăsată în timpul incidentului și că pedala de accelerație a fost apăsată pe o porțiune semnificativă a evenimentului și a avertizat oamenii să nu creadă „zvonurile” despre incident. Înregistrarea video a camerelor de supraveghere arată că luminile de frână nu erau aprinse în imaginile din spate ale mașinii, deși acestea par să se aprindă la scurt timp, la aproximativ 23 de secunde după începerea incidentului.

Poliția din Guangdong va colabora cu o agenție terță pentru a evalua jurnalele vehiculelor și înregistrările CCTV pentru a stabili adevărul despre incident.

Tesla s-a mai confruntat în trecut cu alte acuzații privind funcționarea defectuoasă a pedalei de frână, inclusiv din partea unui client chinez care a organizat un protest la standul de la Salonul Auto de la Shanghai, susținând că un accident în care a fost implicată a fost rezultatul unei defecțiuni a frânelor. Aceste acuzații nu se limitează doar la China – Tesla a primit, de asemenea, numeroase plângeri în SUA, la care a răspuns într-o postare pe blog, susținând că „nu există „accelerare involuntară” la vehiculele Tesla”.

Este celebru faptul că și Toyota s-a confruntat cu o rechemare în service pentru „accelerare bruscă neintenționată” în perioada 2009-2011, când producătorul auto a rechemat în service diverse piese ale vehiculelor sale ca răspuns la o creștere a numărului de rapoarte de accelerare neintenționată. Deși este posibil ca defectele de proiectare ale covorașelor de podea sau ale pedalei de accelerație să fi contribuit la unele cazuri, s-a constatat că majoritatea cazurilor au fost cauzate de erori ale șoferului – și au fost mai frecvente în rândul șoferilor în vârstă și necalificați. Creșterea numărului de rapoarte a urmărit acoperirea mediatică a problemei, iar numărul de rapoarte a crescut odată cu intensificarea acoperirii mediatice.

Opinia Electreck

Deși este foarte posibil să existe o cauză neexaminată în acest caz, este aproape sigur că este vorba de aceeași cauză ca întotdeauna în astfel de situații: Cineva a apăsat pedala greșită și apoi a continuat să o apese când a intrat în panică.

Acest lucru nu înseamnă că nu poate fi vorba de un defect de proiectare. Am observat că șoferii de Tesla aflați pentru prima dată la volan încrucișează pedalele (adică apasă accidental ambele pedale în același timp) poate mai des decât m-aș aștepta într-un vehicul. Este posibil ca poziția pedalelor să fie puțin mai apropiată decât ar trebui, deși nu sunt un inginer cu o expertiză deosebită în ceea ce privește reglementările privind siguranța pedalelor, așa că luați informația cu prudență. De asemenea, ori de câte ori se întâmplă acest lucru, mașina a arătat un avertisment privind pedalele încrucișate și a tăiat automat puterea la accelerație, favorizând frâna în detrimentul accelerației – așa că nu ar putea fi aceasta cauza acestui accident.

Dar a atribui acest lucru pilotului automat nu are niciun sens. În mod clar, acesta nu este un comportament al autopilotului, așa cum poate spune oricine este familiarizat cu sistemul (și este conștient de dezavantajele sale). Aș paria că investigația efectuată de o terță parte va descoperi că șoferul a apăsat pur și simplu accelerația tot timpul și că a fost o eroare umană, așa cum se întâmplă în multe accidente. Atunci de ce se discută atât de mult despre acest accident Tesla în mod special, și nu despre miile de alte „erori de pedală”?

Tesla este un subiect popular pe rețelele de socializare – este un brand de profil, este diferit și atrage mult trafic din diverse motive, unul dintre acestea datorându-se directorului său general incendiar, căruia îi place să fie în centrul atenției. Ori de câte ori se întâmplă ceva cu Tesla, oamenii vorbesc despre asta – în fiecare zi au loc accidente mortale în diverse mașini, majoritatea dintre acestea nu generează nici pe departe atâtea discuții în social media sau articole (precum acesta, sigh) despre ele. Pur și simplu, oamenii au mereu ceva de spus despre Tesla.

Comportamentul haotic al lui Elon Musk a dus la resentimente publice pentru că cel mai bogat om din lume și-ar petrece atât de mult timp și efort pentru a polua fluxurile de informații în loc să își repare companiile. Așadar, un anumit număr de oameni nu vor fi interesați să vadă „versiunea sa” a poveștii și nu vor avea încredere în mod activ în tot ceea ce el sau Tesla au de spus.

Dacă misiunea Tesla este de a „accelera apariția transportului sustenabil” – și este compania cea mai responsabilă pentru electrificare în prezent – atunci nu pare deosebit de productiv ca directorul general să petreacă atât de mult timp acționând în mod eronat pe rețelele de socializare, întorcând opinia publică împotriva sa, a companiei sale și a misiunii acesteia. Ne-ar plăcea să vedem mai puțin așa ceva.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ceva cu Mercedes sau Audi aveti? ceva cu plati compensatorii in Europa pt amaratii cu masini pline cu software de ucis planeta?

  2. !!..Poate cineva sa spuna..omul..din masina nu are control?
    Sau softul masinii in situatii disperate ..nu are iarasi un control pentru siguranta..
    Sa opresaca..sa franeze..sa faca ceva salvator!?
    Pai atunci nu te urci in Tesla..dar te calca ea..ca victima!

    • Masina nu poate ghici ce vrei tu sa faci, daca vrei sa depasesti neregulamentar te lasa.
      Nu poate interveni sa iti taie acceleratia in depasire sau daca vrei sa intri in zid cu ea.
      Nu esti capabil sa conduci nu te urci. Controlul total este al soferului si asa o sa ramana.

  3. Hop si ruzznacul la infulecat c4c47!