G4Media.ro

Tehnologiile pentru educație: cum a prins criza Covid-19 această industrie și cum…

Foto: Pexels.com

Tehnologiile pentru educație: cum a prins criza Covid-19 această industrie și cum ar putea evolua EdTech după epidemie – analiză OECD

Creșterea explozivă pe care multe servicii online au cunoscut-o după ce epidemia Covid-19 a forțat oamenii să se izoleze îi face pe mulți cercetători să creadă într-o accelerare a tranziției către “capitalismul digital”. Unde își are locul învățământul, în această trecere, mai ales că a trecut pe online și milioane de oameni au aflat despre o multitudine de soluții digitale, noi și vechi? Actuala criză produce un șoc în domeniul tehnologiilor destinate educației, dar aceasta este o piață dificilă și evoluția ar putea fi diferită decât în alte domenii, potrivit lui Stephan Vincent-Lancrin, analist senior la Directoratul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD).

  • Acesta analizează, într-un material publicat pe OECDedutoday.com, starea actuală a pieței de tehnologie pentru educație (EdTech) și cum ar putea să evolueze aceasta, după epidemie.

Vincent-Lancrin notează că, în prezent, există foarte puține date oficiale despre piața EdTech. Guvernele din spațiul OECD nu au date statistice despre investițiile lor în inovație, tehnologie digitală pentru educație, fonduri pentru educație sau despre investiții publice și private pentru îmbunătățirea educației. Există, în schimb, unele date oferite de actori privați, chiar dacă învățământul este un sector preponderent public, nu privat.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Da insa ne lovim in scoli de problema finanțării in tehnologie informatica de ultimă generație capabilă să susțină la scara largă înlocuirea învățământului clasic la clasa cu învățământul online care reduce foarte mult costurile cu salariile cadrelor didactice.Acest învățământ online ca metoda de lucru aplicată în învățământul de stat ar reduce personalul in învățământ la circa 90 la sută pentru că la un județ vor fi lecțiile transmise de la nivel de inspectorat de circa 70-100 de cadre didactice specializate ca metodiști și inspectori fata de câteva mii de cadre didactice cât funcționează astăzi.Desigur că redirecționare inteligenta de fonduri de la salarii către tehnologie informatica încât fiecare elev să aibă acces la aceasta ar rezolva conexiunea la învățământul online.A venit covid19 încât a zguduit din temelii învățământul clasic transferând clasa de elevi la domiciliu individual al fiecărui elev care răspunde foarte bine prin învățământ online placerii elevului de a sta acasă și să învețe de acasă prin conectarea la clasa virtuală online.Cu investiții în tehnica informatica , conținuturi tematice structurate informatic și metodologie de predare și evaluare a educabililor utilizând sistemele informatice și modificare din punct de vedere a metodologiei pshihopedagogica a tehnicilor, tactici ,metode și instrumente didactice specifice predării conținuturilor tematice din programa în context online.Este o întoarcere la 360 grade a învățământului și o mare provocare pentru multi:1)elevii nu se vor mai deplasa la școală cu vor sta in mediul lor familial, vor conștientiza că învață pentru propria lor desăvârșire profesionala și vor trece la pregătirea serioasă a materiei încât să poată promova examenele și extinde bagajul de cunoștințe învățate;
    2)corpul profesoral in masă va fi restrâns și va fi format din specialiști de înaltă clasă , experți, selectat din actualul sistem de cadre didactice și acesta se va constitui la nivel de inspectorat scolar de la nivel de județ funcționând cu cel mult 100 de cadre funcționale;
    3)reducerea personalului cu circa 90 la sută din actualul sistem educațional și care va fi nevoit să se reorienteze profesional.