G4Media.ro

SURSE Scandal în Bulgaria: Mai multe barje sârbești încărcate cu cărbune ard…

Sursa foto: www.europarl.europa.eu

SURSE Scandal în Bulgaria: Mai multe barje sârbești încărcate cu cărbune ard pe Dunăre, în zona internațională, după ce bulgarii au refuzat să le descarce

Potrivit unor surse oficiale, pe Dunăre, în zona internațională, ar staționa mai multe barje sârbești, încărcate cu cărbune, care s-au aprins din pricina căldurii și ard la foc mocnit.

Barjele cu cărbune urmau să fie descărcate în România, la Giurgiu, dar macaralele nu s-au descurcat să efectueze operațiunea.

În consecință, sârbii au cerut să iasă din apele românești pentru a ajunge în spațiul Bulgariei, cu scopul de a descărca cărbunele la Ruse, unde există cheuri veriticale, iar operațiunea se putea desfășura mai ușor. Bulgarii au refuzat însă să descarce barjele, spun sursele G4Media, și le-au trimis în zona internațională.

Din pricina caniculei de azi, cărbunele s-a aprins, iar barjele ard mocnit. Fumul se extinde spre oarașul bulgăresc, astfel că autoritățile locale acuză o poluare masivă în zonă.

Potrivit surselor G4Media, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu ar fi luat legătura cu omologul lui bulgar în speranța soluționării situației.

Vom reveni cu informații pe marginea acestui subiect.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Carbunele cu pricina e bulgaresc vindut masiv la sarbi.Asta e fake !

    • Nu putem descarca niste carbuni la Giurgiu, dar ne vom plimba cu trenuri pe hidrogen… sau poate vom zbura cu ele.

  2. Dania, ce înseamnă ”cheuri veriticale”?

    • Mergi si tu la o facultate de profil dacă eşti aşa curios. Sau vroiai sa te dai rotund….
      Frontul de acostare – (cheul sau cheiul) cuprinde totalitatea construcţiilor executate de-a lungul aqatorului pentru acostarea navelor şi desfăşurarea operaţiunilor de încărcare-descărcare a mărfurilor sau tranzitul pasagerilor. Funcție de profilul transversal cheul poate fi
      – cu taluz
      – vertical
      – mixt
      -cu platforme etajate

    • Asta cu „cheul” am inteles. Aia cu ” oArasul bulgaresc” astept explicatia stiintifica. Si, daca nu-i mare deranjul, poate gasim si un „expert” sa ne explice cum se aprinde carbunele asa, pe vremea asta. Dar nu de-ala tip invitat TV, unul pe bune, fie si pompier.

    • Uite, sa ai ce povesti nteligent in fata la birt fara „avioane” conspiratii sau ce-ti mai fata tie mintea din necunoastere.
      „In anumite conditii, in aflorimente, mine, cariere sau in depozite de carbuni (stocuri) carbunii se pot autoaprinde. De exemplu, in Oltenia s-au produs autoaprinderi in cariera si mina Lupoaia, carierele: Rosiuta, Valea Mare, Jilt Nord, Pinoasa, Rovinari Est, Rugetu, Alunu (Oltet), Rosia de Jiu, Urdari, Pesteana Sud, Berbesti, Panga, Cerna etc.
      Absorbtia de oxigen este un fenomen insotit de degajare de caldura dovedit de cresterea raportului atomic O/C in carbunii alterati. Cantitatea de oxigen absorbit depinde de:
      – continutul in oxigen al atmosferei inconjuratoare;
      – gradul de sfaramare al carbunilor (cu cat sunt mai sfaramati cu atata este mai mare suprafata lor de contact cu aerul);
      – continutul in substante humice (acizii humici din lignina contin fenoli care absorb mult oxigen);
      – temperatura carbunilor (cresterea temperaturii accelereaza absorbtia oxigenului).

      La randul ei, cresterea temperaturii (sursa de caldura) in carbuni poate fi determinata de:
      – degajarea de caldura rezultata in urma patrunderii oxigenului in structura carbunilor;
      – descompunerea piritei poate creste temperatura carbunilor de la 65 grqde C, pana la 114 grade C la umiditatea optima (dupa Preda et al., 1993).
      Umiditatea optima, (este cunoscut faptul ca absorbtia de oxigen creste in prezenta umiditatii). Prin descompunerea apei rezulta OH- si H3, grupul OH intretine arderea, iar hidrogenul arde;
      – insolatia carbunilor favorizata de culoarea inchisa a acestora (predominant neagra).

      Acumularea de caldura in carbuni este determinata de faptul ca acestia sunt rai conducatori de caldura, ceea ce permite acumularea caldurii ce poate sa conduca la cresterea temperaturii pana la autoaprindere.

      Combustia spontana (Autoaprinderea) carbunilor este dependenta de urmatorii factori:
      – gradul de carbonificare (rangul);
      -gradul de fisurare (inainte de exploatare) si de sfaramare (dupa exploatare, in depozite sau stocuri);
      – cantitatea de oxigen din atmosfera; intensitatea curentilor de aer.”

    • Ce va mai place la unii sa va dati dictori in stiinte explicand altora ce si cum in problema carbunilor, barjelor, activitatilor portuare, s.a.m.d, dand la greu copy paste pe Goagăl. Noroc cu Goagăl asta!

  3. Autoaprinderea, fenomen care se învață la liceu, firește dacă ai trecut p-acolo…

  4. Pisica moarta e la noi.Carbunele era destinat Romaniei cu descarcare la Giurgiu.De vina este cel care a comandat carbunele fara sa se informeze de lantul logistic (unde descarci, daca ai drarea necesara pentru descarcare, etc) Tipic romanesc La sa merge asa. Asa ca sa traiasca DOREL

  5. În concluzie: românii incompetenți iar bulgarii prosti și ai dreaq.

    • Prosti ca nu au vrut sa-si dea foc singuri la oras. Si ai dreaq ca nu au vrut sa le ia banii la sarbi…

  6. Daca sr vor scufunda va fi un dezastru pentru dunare si delta care si asa dufera pentru toate drvrrsarile ilegale cele mai multe din romania ptr ca existd levi dar nu se aplica sau nu pot sau amenzile sunt niste mangaieri de pana.