G4Media.ro

Surse Edupedu.ro: Proiectele legilor Educației – Legea Învățământului Preuniversitar și Legea Învățământului…

Sursa foto: Facebook / Szijjártó Péter

Surse Edupedu.ro: Proiectele legilor Educației – Legea Învățământului Preuniversitar și Legea Învățământului Superior – vor fi publicate miercuri, 13 iulie / Institutul pentru Științele Educației va fi reînființat

Proiectele de legi pentru învățământul preuniversitar și cel superior vor fi făcute publice pe data de 13 iulie 2022, potrivit surselor Edupedu.ro. Vor fi două legi separate, nu una singură cum este în prezent legea 1/2011. Proiectele vor fi în consultare publică, potrivit surselor noastre, urmând a fi aprobate de Guvern și trimise Parlamentului la finalul acestor noi dezbateri. Una dintre modificările aduse este reînființarea Institutului de Științe ale Educației, au mai precizat sursele citate.

Proiectele de legi din domeniul Educației vor fi publicate la un an de la aprobarea de către Guvern a Raportului România educată și însușirea acestuia printr-un memorandum. În acel momorandum – un document administrativ, care are efecte pentru instituții, nu pentru cetțeni – erau termene clare pe care Guvernul nu l-a respectat.

Noutatea generală adusă de aceste documente va fi separarea în două legi a reglementărilor din celor două sisteme de învățământ – învățământul superior (universitar) va fi separat de cel preuniversitar (creșe, grădinițe, școli, licee și postliceale).

Sursele Edupedu.ro mai arată că în fiecare dintre aceste proiecte de lege vor fi incluse și statutul personalului didactic din cele două domenii, precum și reglementările în privința calității în învățământ. Practic, asta ar însemna că legile de înființare ale ARACIP și ARACIS vor fi abrogate de noile proiecte și incluse în acestea.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. „reînființarea Institutului de Științe ale Educației” – Uraaaaaaaa! Alți bugetari care să nu facă nimic! Măriți și voi norma didactică? Măcar vreo 20 de pe pe săptămână de muncă! Ce ziceți? Ar intra și ceva ore de meditații! Hai, vrem o țară ca afară nu dascăli îmbogățiți din meditații fără să plătească impozite!

  2. Academiile? Avem destule?

  3. Laudabila ideea de a schimba legea si adaptarea spre cerintele pietei muncii.
    Pro acestei legi:
    – ideea de a fi optional examenul pentru a 3 -a disciplina (la alegere si care sa nu conteze) – benefic pentru aceste specializari, chiar cele profesionale unde exista multe module ce le deschide orizontul de cunoastere pe diferite domenii si care ulterior ar putea fi hotaratoare in deciziile de specializare prin facultati pe acelas profil. Ma refer ca „faima” liceelor teoretice ar disparea si nu ar mai prelua crema copiilor si astfel acestia ar avea acces la cunostinte si din alte domenii.
    – examen cu discipline din trunchiul comun, va oferi o privire de ansamblu asupra culturii generale a elevilor, daca vor fi dozate cerintele la nivel de masa, in plus matematica va fi o componenta si nu o disciplina de sine statatoare care sa ii mai sperie pe elevi si astfel, psihologic vorbind e un plus pentru ei.
    – examenul la limba materna este iar o idee excelenta cat timp va fi obligatoriu deoarece avem din ce in ce mai multi care „studiaza” disciplina limba materna, isi maresc mediile cu aceasta pentru ca mai mica de 10 nu exista si la final e optional examenul la BAC.
    – faptul ca portofoliul elevului are mai multa insemnatate, dar as pune cu pondere mai mare pe activitati extrascolare de dezvoltare (concursuri interscolare, olimpiade, concursuri pe diferite domenii, dar si alte tipuri de activitati in care sa se implice dupa orele de curs inclusiv voluntariat real nu cersit bani cu cutia ca au gasit ei o familie sa ii dea bani) – in primul rand nu ar mai avea timp de Tik – Tok, ar invata sa se dezvolte pe tot parcursul vietii, ar deprinde competente de lucru in echipa, si-ar deschide orizontul de cunostinte, etc.
    Contra:
    – examenul de la prima proba sa fie de limba romana in care sa includa gramatica de baza si texte argumentative si putin ca pondere literatura, astfel nu pierdem identitatea ca popor, a doua proba sa fie cea din trunchiul comun de discipline si o a treia cdaca se doresc ambele limbi moderne sa fie tot combinate intr-o singura proba si cei care se declara de-a lungul anilor ca sunt de alta etnie si studiaza (au in catalog note la limba materna) sa dea examen la sceasta obligatoriu.
    – daca am inteles bine ramane structura de la liceul tehnologic si profesionala de 3 ani si il denumesc liceu profesional. As vedea ca sa existe clase doar de liceu (se inscriu la studii de 4 ani, dar daca nu doresc, nu fac fata sau vor doar sa obtina calificarea de nivel 3, elevii sa opteze prin cerere sa sustina examenul acesta (conform metodologiei) si astfel s-ar preveni abandonul la clasa a 11-a catre a 12 a si ar obtine si calificare, actualmente daca au parcurs 11 clase de luceu dar nu termina 12 raman cu 10 clase calificare (diploma). In pkus, ar trebui si dupa clasa a 10-a un tip de examinare ca la cei de arte si meserii si sa obtina o diploma pe specializare nu doar una obisnuita ca a tuturor absolventilor de ciclu inferior de liceu.
    – nimeni nu spune de pregatirea pentru tranzitia la acest nou sistem (pregatirea profesorilor cu explicarea metodologiei, se vorbeste despre fise de evaluare a progresului elevilor dar nu se intelege ca a sta sa redactezi la sute de elevi este o munca sisifica si greu de realizat fizic ca timp si ar ajuta enorm un soft care sa permita doar introducerea unor punctaje si standardele sa fie deja stabilite, elevii sa fie deja introdusi in acest soft, plus portofoliul sa poata fi cu ponderi in acest soft si sa gie punctat, etc.)
    – sa introduca in lege si o posibilitate cs in loc sa donam pana la 3-5% din impozit catre X asociatii, ONG-uri, etc, sa fie primit de profesori inapoi pentru manuale, cursuri de perfectionare, cazare cand merg sa dea gradele, materiale realizate pentru clasa, progresul lor profesional, chiar si sa acorde burse sau cadouri unor copii care au obtinut cu ei sau la concursurile prezentate de ei rezultate bune sau pentru a le asigura protocolul in zilele in care stau peste program sa se pregateasca pentru concursuri. Aceste stimulente i-ar putea atrage, spre exemplu a realiza un portofoliu de concurs (mapa, afise, etc) pentru un concurs pe domeniul economic costa enorm, iar birocratia pentru obtinerea fondurilor de la scoala este mare, asa, daca acesti bani s-ar afla intr-un cont separat pentru profesor ar fi mult eficientizat sistemul.